תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 12 מ 12
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    17.10.2006
    הודעות
    3,719
    האם לכבוד האתר החדש פורמט הביקורות יקבל רענון? האם אתם מתכננים לעבור לסולם דירוג שונה , שינוי קטגוריות הדירוג וכדומה?

    בנוסף , זו תהיה הזדמנות טובה להכניס מדליות ועיטורים חדשים , במיוחד אות המייקל ג'קסון שנהפך ליותר ויותר לגיטמי ונכון בשנים האחרונות.
    .Vtarbut @ irc.quakenet.org - Be the Beginning#
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    בוא נגיד את זה ככה: יש לך רעיונות? איזה פורמט ביקורות היית רוצה לראות? איזה סולם דירוג וקטגוריות?
    ואיזה מדליות ועיטורים חסרים לך?
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    17.10.2006
    הודעות
    3,719
    ובכן , אני אישית מעדיף את הסולם 1-10 ללא שום חצאי ציונים. הדבר גורם למיון יותר נוקשה ואיכותי של המשחקים ומצריך מבט יותר מעמיק על המשחקים כדוגמא לתת למשחק 8 או 7 זה הבדל ניכר מאוד וזה "מאלץ" לבחון את המשחק בגישה יותר פרטנית ולשאול את עצמך "כמה באמת טוב המשחק".
    בנוסף , אני חושב שזה יגמול אנשים מהעמדה של " אבל ציון 10 זה רק למשחק מושלם~! ואף משחק לא יכול לקבל אותו יהי מה".

    בעניין קטגוריות הדירוג : משחקיות , גרפיקה ועיצוב , סאונד ופסקול , קושי ואתגר , אורך חיים , טכני וריבוי משתתפים.

    מדליות: אחת בשביל משחקים שעברו המרה גרועה\למשחקים רבויי-פלטפורמה אשר ניכר שהפיתוח רוכז לא לגרסה של המשחק אשר מבוקרת. המגמה הזו רק הולכת ומתחזקת.
    אולי אות נוסף (אות הבוט) למשחקים ששמים דגש למצב המולטי , והסינגל פלייר במשחק לא קיים\נועד לאימון ולמידה.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    סודי
    הודעות
    2,536
    אני חושב שקוראים, בעיקר ישראלים, מחפשים ציון דו-ספרתי. הנושא הזה היה (ויהיה) מקור לויכוחים אינספור, וכרגע אין כוונה לשנות.

    החלוקה שלך לקטגוריות מוטה לכיוון של גיימר PC שמשחק בעיקר לבדו מול המחשב. קטגוריה של "קושי", למשל, מעניינת לדעתי חלק קטן מהקהל, ובכל מקרה אינה מהותית לאנליזה של המשחק. הכנסה של ריבוי-משתתפים ל"טכני" זו לדעתי טעות ולא ברור לי מה הכוונה שלך בזה.
    יובל בירב,
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    27.10.2006
    הודעות
    9
    נכתב במקור על ידי Kazz
    ובכן , אני אישית מעדיף את הסולם 1-10 ללא שום חצאי ציונים. הדבר גורם למיון יותר נוקשה ואיכותי של המשחקים ומצריך מבט יותר מעמיק על המשחקים כדוגמא לתת למשחק 8 או 7 זה הבדל ניכר מאוד וזה "מאלץ" לבחון את המשחק בגישה יותר פרטנית ולשאול את עצמך "כמה באמת טוב המשחק".
    בנוסף , אני חושב שזה יגמול אנשים מהעמדה של " אבל ציון 10 זה רק למשחק מושלם~! ואף משחק לא יכול לקבל אותו יהי מה".

    בעניין קטגוריות הדירוג : משחקיות , גרפיקה ועיצוב , סאונד ופסקול , קושי ואתגר , אורך חיים , טכני וריבוי משתתפים.

    מדליות: אחת בשביל משחקים שעברו המרה גרועה\למשחקים רבויי-פלטפורמה אשר ניכר שהפיתוח רוכז לא לגרסה של המשחק אשר מבוקרת. המגמה הזו רק הולכת ומתחזקת.
    אולי אות נוסף (אות הבוט) למשחקים ששמים דגש למצב המולטי , והסינגל פלייר במשחק לא קיים\נועד לאימון ולמידה.
    כשאני רואה ציון 7 למשחק, זה לא אומר לי כלום. אני לא יודע אם זה שישים ומשהו שעוגל כלפי מעלה כי לכתב היה יום טוב, או שזה אילוץ של הכתב שחשב על 75 בתחילה. ציון דו-ספרתי (או חד ספרתי עם נקודה עשרונית) מהווה חלק חשוב בהעברת המסר של הביקורת. קורא שיוצא מעט מבולבל מכתבה יבין אותה ואת המשחק טוב יותר כתוצאה מציון מדויק. על השאלה "כמה באמת טוב המשחק?" עונים עם מספר מדויק, לא עם מספר כללי. 7 הוא כללי, 73 - מדויק.

    קטגוריות הדירוג שלך מעלות הרבה שאלות ונראות לי לא יעילות באופן כללי.

    יש כמה מדליות שמכסות את העובדה שהמשחק הוא המרה גרועה; משחקי MP מקבלים את פינג הזהב.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    17.10.2006
    הודעות
    3,719
    לא. טכני וריבוי משתתפים הם קטגוריה נפרדת.

    קושי לא מעניין את רוב השחקנים? ממש לא מבין את זה. במשחקים עם משחק יחיד , שזה הרוב המכריע , הסוגייה מאוד מעניינת. עד כמה המשחק קשה או קל , כמה אתגר הוא נותן לותיקים ולחדשים , איך ה AI במשחק. הקושי והאתגר של המשחק יכול ללכת רבות בקביעת האווירה והתחושה של השחקן והכנסתו למצב דרוך. לדוגמא , פריי היה משחק קל מאוד שהוריד הרבה מערך המשחק והעובדה שאי אפשר למות עשתה את השחקן לאפתי ובעצם עשתה חלק מהמהשחקיות ללא רלוונטית.

    החלוקה שלי היא כפי שהייתה , בתוספת קטגוריה לאתגר\קושי\AI.

    רגע ,מידפיט. 7 לא אומר לך כלום אבל 70 כן? ומה באמת ההבדל בין בין 70 ל73. הרי זה לא משהו ממוקד שאתה יכול להצביע עליו ולהגיד , הנה בגלל זה זה משחק של 70 במקום 73.

    הסולם שהצעתי פשוט פוטר מכל הניקוד המיותר הזה. זה או שזה משחק של 7 או משחק של 8. מה זה משנה אם הכתב חשב על 75? זה לא באיזור של 80. זה פשוט סולם שמביא תשובה חד משמעית ולא מבלבלת ותורם בבדיקה מדודקת יותר של הכותר בפני עצמו ואחרים. לא 74 לא 76 ובלי שהקורא יצטרך לשאול את עצמו במקרה שהוא רוצה המלצות למשחקים טובים , הוא מסתכל על ביקורות אז הוא מחליט לקנות משחקים שקיבלו 8 ולא יוצר את הבלבול של לשקול משחקים שקיבלו 78 , 75 , 73. כולם יהיו מאוגדים תחת 7 וכמו שאמרתי מה ההבדל בין משחק שמקבל 75 לכזה של 73 - זה פשוט חסר משמעות. הדירוג שאני מציע פשוט עושה תחיכה נקייה וברורה בעסק בו שם ככה הציונים שניתנים מנופחים במידות כאלה ואחרות.

    קורא הביקורת בסופו של דבר רוצו לדעת אם המשחק שווה את הכסף ואם כדאי לשחק בו ואם זה משחק של 8 הוא כנראה ישקול , משחק שמקבל 7 פחות סביר שיקנה. כל הציונים "באמצע" פשוט מבלבלים ולא משקפים. רגע זה קיבל 79 , אז כן שווה או לא? זה קרוב ל 80 אז אולי כן , מצד שני הכתב בחר לתת לו רק 79 ולא 80 אז כנראה זה לא משחק באמת שווה. ככל שעסק הניקוד סעוף יותר , עולות יותר שאלות ונגרמים יותר בלבולים ומחשבות שניות והביקורת , אחרי הכל , אמורה לתת לקורא פסק דין ותשובה ברורה.

    לא זכרתי את פינג הזהב. לא מסכים עם תג ההמרה , איזה אחרים מכסים זו? המרה גרועה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות - בגרפיקה , בשליטה , בממשק , בפן הטכני. אין עיטורים שמתייחסים לזאת כבמקשה אחת ,אלא במקרה הטוב , כעיטורים בודדים שנתנים לכל משחק שכושל בהן ולאו דווקא בגלל שהוא המרה גרועה.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    סודי
    הודעות
    2,536
    אני ממש לא חושב שקושי זה מספיק חשוב או מוגדר-היטב כדי להפוך לקטגוריה של ציון. מה תעשה במשחקים שיש להם כמה דרגות קושי? ומה לגבי משחקים (ויש הרבה מהם) שבהם רוב המשחק די קל, אבל למי שמעוניין באתגר מטורף יש כל מיני דברים כמו למצוא את כל הפינות הסודיות וכו'? חוץ מזה, זה ציון לא רלוונטי בכלל למשחקים שהם בעיקר מרובי משתתפים, למשחקי בניה, ספורט, ועוד רבים וטובים.
    יובל בירב,
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    17.10.2006
    הודעות
    3,719
    AI זה דבר שונה מקושי , רוב דרגות הקושי הם פשוט שינוי בכמות הנזק שנגרם לשחקן. התנהגויות ה AI נשארת אותו דבר.

    בדוגמא שהזכרת , הייתי נותן למשחק ציון נמוך יותר באספקט הזה משום שה"משחקיות" המרכזית היא קלה מאוד והאתגר במציאת חפצים סודים הוא אתגר משני לרוב ולא קשור לחלק הארי של המשחק. אפשר גם לשנות במשחקים מסויימים את קובץ הקונפיג וגם להוסיף אתגר- זה גם נחשב? למען אמת , חפצים סודיים הייתי מזכיר לטובה בקטגורית אורך חיים - כי זה דבר שניתן לעשות אחרי השלמת המשחק ונותן עוד שעות משחק וסיבות למשחק.

    למשחקי בניה ותחבורה זה דווקא נשמע הגיוני. האם המערכת האקונומית במשחק פשוטה ופשטנית? עד כמה קל או קשה להגיע למאזן חיובי\להתחיל להכניס כסף , האם זה מסוג הדברים שברגע שאתה "עולה" עליהם כבר לא תהיה לך בעיה או שהמשחק כל הזמן מערים קשיים ואתגרים?
    וכו' וכו'.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    עיר
    יהודה (מ-יהודה ושומרון)
    הודעות
    96
    אם כבר מדליות,יש לי כמה רעיונות:

    אות המלך-למשחקים עם "בוסים" מצוינים

    אות המסטיק-למשחקים נמתחים(משחקים שממחזרים את עצמם כדי להוסיף עוד זמן משחק בצורה משעממת)

    אות שרברב הזהב(או כל שם אחר)-למשחקים שלא ציפו מהם לכלום והם הפתיעו לטובה

    אות היהלום-משחקים שהיו צריכים לקבל יותר יחס\מכירות\ציונים\תשומת לב כללית
    ("אנדרייטד" או משהו כזה)

    אות הפלסטיק(או כל שם אחר)-משחקים שקיבלו יותר מדי יחס\מכירות\ציונים\תשומת לב כללית ברמה שממש לא הגיעה להם("אוברייטד" או משהו כזה)

    אות שלט הזהב(או כל שם אחר)-משחקים שטובים במשחק רב משתתפי(מולטי),לא ברשת!

    אות גרביל הזהב(או כל שם אחר)-משחקים כל כך קלים עד שאפשר לסיים אותם ביד אחת,בעיניים עצומות ובזמן שקופצים על רגל אחת ושרים את "משיח הזקן" מהסרט סלאח שבתי מהסוף להתחלה בקוראינית,משחקים קלים עד כדי עלבון אישי לשחקן

    אות סל המחזור-משחקים שהעקרון היחיד שלהם זה מחזור הגרסה\חבילת ההרחבה\ההמרה\התוספת\אותו הדבר מהשנה שעברה\המשחק הקודם של אותו מותג\חברה ככה שכמעט אי אפשר להבדיל בינהם,רק בשביל לסחוט מזומן מאנשים
    תמימים,לדוגמה:כמעט כל משחק קיים של EA.

    זהו בערך,חוץ מזה אני לא חושב שצריך את "מדלית הרטט"
    ותחשבו על זה...
    "אני בכלל לא מהמשחק הזה,לא שיתפו אותי,לא,אני גם לא מקנא,למה אתה חושב שאני מקנא?,מה אכפת לך שאני מקנא?,מה אכפת לך שאני מקנא?,שעשו משחק בלעדי?,שלא זימנו אותי?,שאפילו לא פנו אליי?!,זה בסדר,אני לא חושב על זה,יש לי עיסוקים אחרים,נו תיתן לי כבר להיכנס!,אתה עושה לי את זה בכוונה,בכוונה אתה עושה לי!,מה עשיתי לך?,זה משחק שלי!הכל פה שלי!,אני התחלתי עם זה,אז תזוז הצידה,אני ארצח אותך!,אח,בסדר בסדר, הלכתי, לא אז לא".האיש שמלפני האגדה...
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    22.10.2006
    הודעות
    149
    תכל'ס רעיונות לא רעים לדעתי, בעיקר זה עם הסל מחזור. אבל לא הבנתי את הקשר בין השמות של המדליות לתיאור... אות הפלסטיק??
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    עיר
    יהודה (מ-יהודה ושומרון)
    הודעות
    96
    פלסטיק זאת אומרת אם משחק הוא אנדרייטד הוא "יהלום" ומשחק אנדרייטד הוא "יהלום מזויף"
    ויהלום מזויף עשוי מפלסטיק,אבל האמת כל השמות שנתתי לא משהו(חוץ מ"אות המלך")
    ד"א,אפשר גם לעשות אות על משחק מפוספס עם רעיון\מותג\סיפור מצוין,אבל המשחק לא...
    אולי יש למישהו הצעות לשינוי שמות המדליות הקיימות\שהמצאתי?
    "אני בכלל לא מהמשחק הזה,לא שיתפו אותי,לא,אני גם לא מקנא,למה אתה חושב שאני מקנא?,מה אכפת לך שאני מקנא?,מה אכפת לך שאני מקנא?,שעשו משחק בלעדי?,שלא זימנו אותי?,שאפילו לא פנו אליי?!,זה בסדר,אני לא חושב על זה,יש לי עיסוקים אחרים,נו תיתן לי כבר להיכנס!,אתה עושה לי את זה בכוונה,בכוונה אתה עושה לי!,מה עשיתי לך?,זה משחק שלי!הכל פה שלי!,אני התחלתי עם זה,אז תזוז הצידה,אני ארצח אותך!,אח,בסדר בסדר, הלכתי, לא אז לא".האיש שמלפני האגדה...
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    עיר
    City 17
    הודעות
    2,710
    יש לי אחלה רעיון. יש סוגים שונים של משחקים, נכון? במקום לתת רשימת קטוריות לדירוג, ושבחלק מהמשחקים יהיה כתוב בקטגוריה מסויימת למשל 'לא קיים', לתת קטגוריות שונות לסוגים שונים של משחקים. אחרי הכל, משחקים שונים נתברכו בתכונות שונות. על משחק אסטרטגיה אפשר לתת ציון בגיוון ביחדות ובכלי נשק, במשחק ניהול זה לא אפשרי. במשחק פעולה אפשר לתת ציון ברמת השרתים והמשחק כרבוי-משתתפים, אבל בפאזלים אי אפשר. אם כל קטגוריית משחקים תתחשב בדברים החשובים באמת כדי שאותו משחק באותה קטגוריה יהיה, או לפחות, ישאוף למושלם, אז למי שמתעניין באותה קטגוריה יהיה קנה מידה בשביל לומר בדיוק האם המשחק הזה טוב או לא. באופן אישי, אני חושב שכדאי להשאר עם ציון דו-ספרתי (בהנחה של-100 אף משחק לא יגיע...), אבל לתת גם אפשרות לדירוג של 'הקהל בבית', כי גם אנחנו רוצים להעביר ביקורת, אז במקום לשלוח הודעה שמפרטת עד כמה אותו משחק הוא 'פצצתי', 'פיגוזי', או מה שלא תבחרו, לתת לנו לדרג משחקים יכול להיות רעיון מצויין. אם מישהו רוצה לתת למשחק 0, אז שייתן, לאותו אדם המשחק לא עשה טוב. אם מישהו רוצה לתת למשחק 100 כי הוא התלהב ממנו כל כך שבא לו להקיא, אז הממוצע יהיה 50. אני לא מתלהב מממוצע 50 לכן אני לא אבחר במשחק. אז תבואו ותאמרו: 'יופי, אבל מה יקרה אם תראה שמישהו נתן למשחק 0 והוא היחידי שדירג?', גם לזה יש פתרון - לפתוח את ממוצע הציונים שאנחנו גרמנו לו להיות כפי שהוא לאחר דירוג של, למשל, 10 אנשים. האפשרות הזאת תהיה ממש נחמדה, בייחוד לאלה שרוצים להביע את דעתם ואת עמדתם בעניין. חשבו על כך.

    שתף ב-Google+

הרשמה