תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 7 מ 7
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    07.09.2017
    עיר
    נתניה
    הודעות
    46
    אזהרה! המדריך ארוך! (אז תפנו זמן)
    -
    תוכן העניינים:
    1) מילון מושגים
    2) מצלמה
    3) אובייקטים
    4) Entities
    5)Compile
    6)
    יצירת שמיים
    7) קישורים

    1) מילון מושגים

    *חשוב לציין שההערות לגבי המושגים לא בהכרח מדויקים\נכונים בנוסף, כל המושגים מוסברים בהתאם לאופן השימוש בתוכנה.

    - אובייקט / Object : עצם כל שהוא שאתם בוחרים איך הוא יראה.

    - ישות / Entity: עם כלי זה ניתן ליצור כלים\עזרים למפה.

    - סלע / Block: אובייקט בצורה מרובעת שנוצר.

    - מאווה / Crave : חתיכה של אובייקט מאובייקט אחר.

    - "לעשות חלול" / Hollow / Make Hollow: להפוך אובייקט לחלול. לדוגמה 32-

    - מצלמה / Camera : חלון מסך שמראה את המפה שבנית.

    - טקסטורה / Texture : התמונה שעל האובייקט.

    - למעלה / Top : חלון מסך שמראה את המפה מלעלה.

    - צד / Side : חלון מסך שמראה את המפה מהצד.

    - קדימה / Front : חלון מסך שמראה אתה המפה מקדימה.

    - הגדרות פנים / Face Properties : קביעת טקסטורת האובייקט או קביעת מיקומה של הטקסטורה על האובייקט.

    - קבוצה / Group: חיבור\קביעת 2 אובייקטים או יותר.

    - לבטל קבוצה / Ungroup : הפרדה בין אובייקטים מחוברים.

    - יצירת אובייקט / Create Object: כשתסמנו אובייקט ותירצו ליצור אותו תהיו צריכים ללחוץ על הכפתור הימני בעכבר וללחוץ Create Object.

    - "השרצה" / SPAWN: מקום קבועה שבוא חוזרים לחיים טרוריסטים\שוטרים או VIP.

    - BSP: הפורמט של מפת המשחק (פירוש המילה באנגלית - Binary Space Partitioning).

    - VMF : מקור המפה (פירוש המילה באנגלית - Valve Map Format)

    ~ קשירת כלי / Tie to entity : הפיכת\שינוי אובייקט לכלי.


    זהו לא עולים לי עוד מושגים..



    2) מצלמה

    את החלק הזה אני יחלק לשני דברים : בעיות שיכולות לקרות וטיפים.

    בעיות שיכולות לקרות :עם המצלמה בתוכנה שלכם לא מראה את הטקסטורות של האובייקטים אז תילחצו על החלון של המצלמה, לכו ל-View ותלחצו שם על 3D Textured Polygons.אם אין לכם את החלון של המצלמה (חלון שחור שניקרא Camera) אז תלחצו על אחד מהחלונות שאתם לא צריכים, תלחצו עליו, לכו לView ותלחצו על 3D Textured Polygons.

    טיפים:כדי לשלוט במצלמה בצורה הכי נוחה ניתן להשתמש בגלגלת של העכבר כדי לזוז קדימה ואחורה, כדי לכוון את המצלמה לצד מסוים צריך ללחוץ על המסך ולהזיז את העכבר לצד שאותו אתם רוצים ליראות.כדי לבנות מפה בצורה הכי קלה\נוחה עדיף להשתמש בארבעת המסכים הבאים : Top, Side, Front ו-Camera (כדי להגדיר מסך כל שהוא יש ללחוץ עליו ולבחור ב-Viewאת המסך שאתם רוצים).ניתן לשלוט במסך בעזרת החצים שבמקלדת.



    3) אובייקטים

    כמו שהסברתי קודם אובייקט הוא עצם שאתם קובעים איך הוא יראה ואיזה תכונות יהיו לו.כדי ליצור אובייקט תלחצו על הריבוע הלבן שבתפריט משמאל ותסמנו צורה במסכים.אחרי שסימנתם תילחצו על האובייקט שסימנתם בכפתור הימניעם העכבר ותעשו Create Object.

    לאובייקט ניתן לבחור שם צורות ותמונה (טקסטורה).כדי ליצור לאובייקט צורה תלחצו על הריבוע הלבן שבתפריט משמאל ותבחרו בצד ימין למטה את הצורה שאתם רוצים (ניתן גם לבחור אובייקטים מוחנים כמו ארגזים, קופסאות וכו').

    בעזרת "הכלי הלבן" ניתן לבנות גם אובייקטים מסוימים כמו : זכוכית,שטח שביר, שטח שמוריד חיים וכו'.

    לא אפרט פה על כל האפשרויות אלא רק על האפשרויות ששימושיות ביותר את כל השאר תלמדו לבד .

    יצירת זכוכית לא נשברת :

    כדי ליצור זכוכית שלא יכולה להישבר אליכם ליצור אובייקט במקום שרציתם שתהיה הזכוכית לאחר מכן, תלחצו על האובייקט עם הכפתור הימני בעכבר וללחוץ Tie To Entity.אחרי שבחרתם תופיע לכם כזאת טבלה, שם תחפשו שם "func_wall" ותלחצו.עכשיו כדי להפוך את האובייקט לזכוכית תהיו צריכים להגדיר כמה דברים :באפשרות Render Mode - תבחרו Texture.באפשרותFX Amount- תבחרו בין 1-255 כאשר 1 זה שקוף ו-255 זה לא שקוף בכלל (ליצירת זכוכית השקיפות המועדפת היא 155).

    יצירת זכוכית שבירה \ שטח שביר :

    האופן שבוא ניצור זכוכית נשברת הוא אותו האופן שאתו יצרנו זכוכית לא נשברת...כדי ליצור זכוכית שבירה או שטח שביר אליכם ליצור אובייקט.לאחר מכן, תלחצו על האובייקט עם הכפתור היאמני בעכבר וללחוץ Tie To Entity.אחרי שגם עשיתם את זה, תחפשו "func_breakable" ושם תוכלו לעשות דברים לפי בחירתכם :באפשרות Strength - תבחרו בכמות החיים שיש לאובייקט שלכם.באפשרות Material type- תבחרו ב-Glass או שאם בחרתם באובייקט שהוא לא זכוכית אז תבחרו בהתאם למה שבחרתם (במקרה שזה ברזל אז תבחרו ב-Metal)..באפשרות FX Amount - תבחרו איזה שקיפות אתם רוצים שיהיה לאובייקט.תיצרו אובייקט, כפתור ימני ואז Tie To Entity.שם חפשו "trigger_hurt" תלחצו עליו ותבחרו כמה חיים אתם רוצים שיוריד ע"י האפשרויות הבאות :Damege- כאן תבחרו כמה חיים אתם רוצים שזה יוריד.Delay before trigger- כאן כמה זמן ייקח לאובייקט עד שהוא יתחיל להוריד HP (אם אתם לא רוצים אז תשאירו את השדה הזה על 0).

    5 )Entities

    אז מה זה הכלי הזה ומה אפשר לעשות אתו?
    Entity פירוש המילה בעברית היא ישות (אני ישתמש במדריך במילה באנגלית).כלי זה הוא הכלי שנראה כמו חייל משחק בתפריט השמאלי של התוכנה.עם כלי זה ניתן לעשות מקומות SPAWN (מקומות שבהם חוזרים לחיים) לשוטרים ולטרוריסטים בנוסף ניתן לעשותנשקים, אורות, מיקום לפצצה, מרחב לפצצה ועוד הרבה דברים !אני לא הסביר פה את כל מה שציינתי אבל לפחות חצי מהם (כל מה שאין כאן זה entity שפשוט אפשר לרשום לדוגמה bomb או buyzone ויופיע השם המלא )
    יצירת מקומות SPAWN :
    כמו שהסברתי קודם, מקום SPAWN הוא מקום שבוא חוזרים לחיים טרור\שוטרים.
    כדי ליצור מקום SPAWN תלחצו על הכלי הלבן שניראה כמו חייל בתפריט בצד שמאל של התוכנה ואז יפתחו לכם 2 שורות בצד ימין למטה.
    - כדי ליצור SPAWN של טרוריסט יש לחפש את השורה "info_player_terrorist"- כדי ליצור SPAWN של שוטר יש לחפש את השורה "info_player_counterterrorist"יצירת מקומות נשקים :אין לי הרבה מה לומר על נשק, עם מישהו לא יודע מה זה נשק אז הוא בבעיה .
    כדי ליצור נשק יש ללחוץ על ה"חייל משחק הלבן" (Entity Tool) ולבחור בתפריט הימנית למטה את הכלי "יש לרשום 'weapon ויופיע מלא נשקים לדוגמה weapon_ak47". בשביל ak

    באפשרות Item -תבחרו את הנשק.באפשרות Count - תבחרו את מספר הנשקים שאתם רוצים שתהיה באותו מקום.
    יצירת אורות :

    בקטע הזה אולי צריך להשקיע טיפה יותר מחשבה משאר הדברים.קודם כל אני חייב לומר שאין כזה דבר מפה בלי אורות !
    כדי לשים אורות תילחצו על ה"חייל משחק הלבן" שבתפריט מימין (entity)ותיבחרו ב-Light.כשאמרתי שצריך להפעיל על זה טיפה מחשבה התכוונתי לכך שצריך לשים את האורות בצורה חכמה במפה ואני יסביר למה :
    - אסור לשים יותר מידי אורות אחרת יהיה לאגים.
    - ללא מנורות לא יראו שום דבר במפה.
    כדי שכל המפה תהיה עם אור ללא לאגים צריך לשים את האורות בצורה הבאה :
    - אם בניתם חדר סגור ואין קירות שמפרידים אז מנורה אחת תספיק !- אם בניתם מפה גדולה ושמתם הרבה קירות אז תשימו אור בכל פינה ומנורה \ 2 מנורות באמצע.
    זהו, אין לי עוד מה להגיד בנושא6 )Compile
    פירוש המילה "Compile" בעברית היא "ללקט", הכוונה היא להפוך את המפה מקובץ VMF לקובץ BSP.קובץ VMF הוא בעצם קובץ המקור של המפה, דרך קובץ זה ניתן ליראות איך המפה בנויה.
    קימפול מפה לקובץ BSP :
    כדי לקמפל את המפה צריך לשמור אותה קודם על המחשב. בctrl s או בליחצב על file וsave as אחרי ששמרתם את המפה אני ממליץ לבדוק איפה הגדרתם שהמפה תישמר אחרי זה לוחצים על f9 שזה הכפתור שמביא את התפריט הבא ושם תלחצו על החץ ותחליפו להגדרות הבאות:החלק הבא ממש חשוב אז תעקבו אחריי בזהירות ובהקשבהאוקי בחלק זה תצטרכו ללחוץ על windows key + r ויופיע הדבר הבא:אחרי זה תרשמו שם את הפקודה dxdiagמה שיביא את התפריט הבא ושם תחפשו לדבר הזה :לדוגמה לי יש 8 cpu \ ליבות ואני מקמפל עם 4 בשביל שהמחשב יקח שתיים והסיאס שתיים כך אני משחק תוך דיי קימפול ואיך עושים זאת?אז כך אתם בוחרים לפי הסדר הבא את הדברים הבאיםהחצים מסמנים מה אתם צריכים לבחור (אחד אחד)ובצד ימין יופיע הדבר הבא שם תחליפו לפי הסדר ולפי הcpu's אוקיי למי שרוצה לקמפל על שמונה ליבות יחליף לפי הסדר לדברים הבאים:
    threads 8 -game $gamedir $path\$file הדבר השני והראשון הם אותו הדבר
    3) -threads 8 -textureshadows -hdr -StaticPropLighting -StaticPropPolys -game $gamedir $path\$file -
    בשביל לקמפל על משפר ליבות שונה החלף את ה8 במספר הליבות שתרצה ואז ללחוץ על Go!
    אחרי שעשיתם הכל עד לפה הגיעה הזמן לסיים את המפה סופסוף !


    תחכו כמה דקות / שניות\ שעות תלויי על גודל המפה וזה יסיים זה אמור להראות טבלה כזאת בחלון שנפתח (עם עכשיו תבדקו איפה בחרתם שזה ישמור לכם את המפה, לכו לשם ותראו שיש שם כמה קבצים..הקובץ שאנחנו צריכים זה BSP, אז חפשו את אחד הקבצים שמסתיים עם הפורמט הזה.
    7) את התוכנה עצמה יש למצוא בסטים שלוחצים על לייברי מקש ימני בעכבר וtools ובחירת csgo sdk
    ב) תוכנות לdecompile :
    https://www.java.com/en/download/
    https://github.com/ata4/bspsrc/relea...src_1.3.24.zip
    נערך לאחרונה על ידי tired; 09.07.2018 בשעה 16:58.
    tiredsurf rpg server manager and mappers team

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    17.10.2017
    הודעות
    31
    מדריך מושקע ומפורט

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    27.03.2018
    הודעות
    13
    כל הכבוד על השקעה מדריך טוב מאוד



  4. #4
    הצטרף בתאריך
    13.12.2017
    הודעות
    28
    כל הכבוד!
    מדריך מפורט, מושקע ומועיל.
    המשך כך!
    Alon - Inspector

    לכל עזרה או בקשה מוזמנים להוסיף אותי בסטים: https://steamcommunity.com/profiles/76561198274483705

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    13.08.2017
    הודעות
    80
    בתור בנאי מפות מ-ו-מ-ח-ה אני לא הבנתי כלום
    Yaniv,
    Destroyer.

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    25.09.2017
    עיר
    אילת
    הודעות
    131
    תשמע איבדתי אותך לגמרי , הכל פה ממש מסובך .
    אתה פשוט לקחתה את את כל מה שאתה יודע על הhammer ורשמת במדריך, הקהל יעד שפנית אליו הם אנשים שבחיים שלהם לא נגעו בזה ( בהסתמך שהסברת הכל מההתחלה עד הסוף).
    הייתה צריך ליצור כמה מדריכים: בשלב הראשון הורדת הeditor, בשלב השני יצירת מפה פשוטה וקטנה , בשלב השלישי את הצורות , האנטטיס, דלתות ועוד... ורק בשלב האחרון והרביעי את הקמפול.
    בכל מקרה מדריך מושקע אבל מסובך מדי לטעמי...

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    07.09.2017
    עיר
    נתניה
    הודעות
    46
    נכתב במקור על ידי Troop
    תשמע איבדתי אותך לגמרי , הכל פה ממש מסובך .
    אתה פשוט לקחתה את את כל מה שאתה יודע על הhammer ורשמת במדריך, הקהל יעד שפנית אליו הם אנשים שבחיים שלהם לא נגעו בזה ( בהסתמך שהסברת הכל מההתחלה עד הסוף).
    הייתה צריך ליצור כמה מדריכים: בשלב הראשון הורדת הeditor, בשלב השני יצירת מפה פשוטה וקטנה , בשלב השלישי את הצורות , האנטטיס, דלתות ועוד... ורק בשלב האחרון והרביעי את הקמפול.
    בכל מקרה מדריך מושקע אבל מסובך מדי לטעמי...
    אני יודע שהוא קצת מורכב אבל בכל זאת הוא ממש מפורט לגביי כל הדסרים אשר הם צריכים להבין שהם ידעו מה כל דבר עושה \אומר אבל תודה אל ההערות אני יקח את זה לתשומת לב בפעם הבאה
    tiredsurf rpg server manager and mappers team

הרשמה