תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 22
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584

    מבוא
    מערכת האיצומנטים (Achievements) הינה חלק מהחשבון של שחקן מסויים ושומרת את היסטורית ההישגים שלו. ישנן הרבה דרכים לאסוף איצומנטים, כמו הריגת כמות מסויימת של מפלצות, חקירת העולם התמחות בנשקים מסויימים ועוד. כאשר שחקן מסיים איצומנט בהצלחה, הוא מקבל "נקודות הישגים" לפי סוג ההישג והרמה שלו (עליה נדבר בהמשך). כל שחקן יכול להראות לשחקנים אחרים את כמות הנקודות שלו והאיצומנטים שכבר סיים ובכך להשוות בינו לבין חבריו. חלק מההישגים הללו פותחים "טיטלים", כלומר, תארים אשר יוצגו יחד עם שמם וגם כן יראו ששחקן סיים אתגר קשה. חשוב לציין כי הפרסים אשר מקבלים מהמערכת הזו אינם משפיעים על איזון המשחק וכח של דמות מסויימת, אלא הם רק קוסמטיים, כלומר, מראה, צבעים וכדומה או נקודות נסיון וקצת זהב (במקרה של הישגים יומיים).

    לכל הישג יש רמה, כלומר, הישג ברמה אחד יהיה קל לסיום כאשר הישג ברמה שלוש קשה יחסית. לכל אתגר יש רמות (tiers) והן בדרך כלל משנות את הכמות ששחקן צריך לעשות/להשיג/להרוג כדי לסיים את הרמה הבאה. דוגמא מצויינת לך הינו הציומנט "Bandit Slayer" שמבקש משחקן מסויים להרוג עשרה שודדים ברמה הראשונה, מאה ברמה השנייה וחמש מאות ברמה השלישית.


    מערכת ההישגים מחולקת לשלושה, הישגים רגילים, הישגים יומיים והישגים חודשיים אשר על כל אחד מהם יוקדש פרק ובו הסברים ודוגמאות.

    פרק ראשון: הישגים רגילים
    הישגים רגילים אינם ניתנים לחזרה, כלומר אי אפשר לעשות אותם פעמים רבות, שלא כמו הישגים יומיים או הישגים חודשיים. בדרך כלל אלו האיצומנטים שלוקחים את מירב הזמן וההשקעה משחקנים ואלו הם שנותנים את ה"טיטלים"/תארים אשר יוצגו לצד שמה של הדמות. חשוב לציין כי לפי מידע שהגיע מ ARENANET, חלק מההישגים הללו לא יאפשרו לסיום על ידי דמות אחת בלבד, ועל שחקנים להשתמש בכמה דמויות כדי להשלים את המשימה. ההישגים הרגילים דומים למערכת הנמצאת במשחק World of Warcraft, ובה מאות אתגרים. האתגרים הרגילים מחולקים לשמונה קטגוריות שונות: (התמונות אינם מן המשחק והן אך ורק להמחשה).


    Slayer – מחסל (39 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "מחסל" מתקבל כאשר שחקן הורג כמות מסויימת של מפלצות אשר שייכות לזן או קבוצה ספציפית. לדוגמא: Bat Slayer, “Consider these winged rats cut down” - על השחקן להרוג 10 עטלפים כדי להשלים את ההישג. רמות: .Tier 1 0/10 --> Tier 2 10/100 --> Tier 3 100/500

    Hero – גיבור (28 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "גיבור" מתקבל כאשר שחקן מתקדם בסיפור האישי של הדמות שלו ועוזר לאנשים אחרים (בעיקר NPCs). לדוגמא: Skillful, “Your range of skills is quite impressive” – על השחקן להשיג סקילים שונים (כנראה מנשקים שונים). רמות (משוער): Tier 1 0/10 --> Tier 2 10/15 --> Tier 3 15/20

    PvP Conqueror – כובש PvP (6 הישגים אפשריים),אתגר בקטגוריה "כובש PvP" מתקבל כאשר שחקן הורג כמות מסויימת של שחקנים אחרים, צובר כמות מסויימת של נצחונות במשחקי PvP ושימוש במשאבים אשר שחקן צבר בעולם נגד עולם. לדוגמא: Realm Avenger, “You see Dead People. A lot!” - על השחקן להרוג כמות מסויימת של אויבים במצב עולם נגד עולם. רמות (משוער): Tier 1 0/10 --> Tier 2 10/100 --> Tier 3 100/500.

    Tradesman – סוחר (18 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "סוחר" מתקבל כאשר שחקן יוצר דברים, אוסף משאבים או משדרג את חפציו. לדוגמא: Salvage Master, “More interested in what’s inside.. or just seeing it fall apart” – על השחקן לאסוף כמות מסויימת של חלקי נשקים או שריון. רמות (משוער): Tier 1 0/10 --> Tier 2 10/100 --> Tier 3 100/500.

    Explorer – חוקר (11 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "חוקר" מתקבל כאשר שחקן מגלה אזורים מסויימים במפה בשטח נתון. לדוגמא: Ascalon Explorer, “You’ve explored the ancestral territory of the charr” – על השחקן לגלות אזורים בשטח של גזע הצאר. רמות (משוער): Tier 1 0/50 --> Tier 2 50/150 --> Tier 3 150/300.

    Fashion – אופנה (5 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "אופנה" מתקבל כאשר שחקן אוסף שריון מיוחד מחמשת הגזעים אשר אפשר לשחק איתם. לדוגמא: Asuran Specialty Armors, “Attire worthy of your genius” – על השחקן לאסוף חלקים מן השריון המיוחד של גזע האסורה. רמות (משוער): Tier 1 0/10 --> Tier 2 1/3 --> Tier 3 3/6.

    Weapon Master – מומחה לנשקים (23 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "מומחה לנשקים" מתקבל כאשר שחקן מעלה את הכישורים שלו עם נשק מסויים לכמות מסויימת. כל פעם ששחקן משתמש בסקיל של נשק מסויים הוא ירוויח נקודה בכישורי הנשק. חשוב לציין כי אין אף דמות שיכולה להשתמש בכל הנשקים במשחק ולכן צריך כמה דמויות כדי להשיג את כל הAchievements. לדוגמא: Axe – השחקן צריך להעלות כמות מסויימת של כישורי נשק עם הגרזן. רמות (משוער): Tier 1 0/100 --> Tier 2 100/300 --> Tier 3 300/600.

    Community – קהילה (5 הישגים אפשריים), אתגר בקטגוריה "קהילה" מתקבל כאשר שחקן משתתף בפעולות חברתיות. לדוגמא: Mini-Pets – על השחקן להשיג כמות מסויימת של חיות (לא של הצייד). רמות (משוער): .Tier 1 0/10 --> Tier 2 10/25 --> Tier 3 25/50

    פרק שני: הישגים יומיים וחודשיים
    הישגים יומיים הם הסוג הקל ביותר להשלמה במשחק, הם מתחדשים כל עשרים וארבע שעות ונותנים "נקודות הישג" גם כן. המטרה של הישגים יומיים היא לתת לשחקנים עוד דרך שבה הם יכולים להעסיק את עצמם באותו הזמן לקבל נקודות נסיון וזהב על עבודתם. חשוב לציין כי גם בהישגים אלו עבודת מערכת הרמות (Tiers) אך היא מאד מוגבלת ולאחר 24 שעות כל ההתקדמות ששחקן עשה בהישג נמחקת ומתחילה מחדש. היתרון בהישגים אלו שהם לא לוקחים הרבה זמן לסיים ואפשר לעשותם גם ברמות יחסית מאוד נמוכות. בנוסף, שחקן אשר יעבור מכסה מסויימת של הישגים יומיים יקבל תיבת בונוס המכילה עוד זהב ונסיון.

    גם ההישגים היומיים מחולקים לסוגים, אך רק לארבע שלא כמו הרגילים:
    הישג מספרי, כלומר, כמות הריגות או כמות משאבים לאסיפה לדוגמא. Daily kills: 60, Daily Gatherer: 3.
    הישג סוגי, כלומר, קומבואים שונים בקרבות לדוגמא. Daily Kill Variety: 5 Types of Enemies
    הישג משימתי, כלומר, לסיים משימה שניתה לך לדוגמא. Daily Trader: 1,000 Coins earned.
    הישג של יכולת, מהירות בין הריגות לדוגמא.


    הישגיים חודשיים הם הסוג האמצעי ברמת הקושי עם מטרות שונות. כל חודש השחקן מקבל הישגים חדשים לנסות להשלים, שלא כמו ההישגים היומים שאותם פשוט מתחילים מחדש.
    דוגמאות להישגים חודשיים:
    עולם נגד עולם, 1,000 הריגות של שחקנים אחרים. השתתפות ב400 Dynamic Events. השגת 50,000 נקודות נסיון בלי למות ועוד.

    סוף דבר
    לפי דעתי, מערכת הישגים במשחק MMORPG היא חשובה מאד ומוסיפה ערך משחקיות, כלומר, בגלל המערכת הזאת, אני אמצא את עצמי משחק הרבה יותר ב Guild Wars 2 מאשר תכננתי, וכנראה אנסה להשלים כמה אתגרים שאני יכול. היא (המערכת) נראית מאד מבוססת ויציבה בעיני, והיא לא מפריעה לאיזון המשחק, דבר שנשבר בקלות. אחרי הבטא בסוף השבוע אני אוסיף את ההתרשמות שלי פנים מול פנים עם המערכת.

    התרשמות לאחר משחק
    אחרי ששיחקתי בכל שלושת הבטאות אני חייב להגיד שהמערכת לא מרגישה חשובה מספיק. לא יצא לי להתאמץ לקראת Achievement מסויים כמו שעשיתי (גם ברמות הנמוכות) בWorld of Warcraft. כל המערכת מרגישה קצת מוזנחת, לא עוצמתית וחסרת חשיבות. כל ההישגים שקיבלתי (ובסוף הבטא השנייה הגעתי ל285 נקודות בערך, אפילו יותר אם אני לא טועה) הרגישו כמו "דרך אגב" כזה, ולא משהו שבאמת עובדים עליו כדי לפתח ולהשוויץ בסוף. דרוש שיפור לדעתי.

    נ.ב, לא כתבתי על ה Hall of Monuments כי לא שיחקתי Guild Wars 1 ואני מעדיף שאדם שכן שיחק יעשה זאת. תודה לiBot על הקונספט הנהדר!
    נערך לאחרונה על ידי YonatanJ; 04.08.2012 בשעה 09:57.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    18.04.2012
    הודעות
    33
    ואוו. מאמר מושקע על נושא מעניין וחשוב. כיף לראות עוד עוד מאמרים בפורום.
    קבל LIKE
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    03.07.2008
    הודעות
    1,140
    מאמר מעולה!
    אין יותר מידי להוסיף על ה-Hall of Monument חוץ מזה שהוא מוסיף לך טייטלים וחפצים קוסמטיים לדמות ב-GW2 בהתאם לכמות הטייטלים שלך ב-GW1
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    07.01.2007
    הודעות
    5,280
    כל הכבוד!!

    אפשר מקור? :]
    H2k בתאג
    eSrael בנשמה

    join #h2k @ Quakenet
    ESL Profile | Tt Profile
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    נכתב במקור על ידי Lafa
    כל הכבוד!!

    אפשר מקור? :]


    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    אחלה של מדריך. חידש לי כמה דברים בנושא וגם כתוב בצורה טובה מאוד.

    כמה הערות כלליות, שוב, לא ספציפית לך אלא לכולם - אני לא חושב שיש צורך להגדיר כל נושא בכותרת שלו. כלומר, אפשר לכתוב "מערכת ההישגים" במקום "מערכת ההישגים - מאמר". זאת תופעה שמופיעה המון בכל פורום וזה מיותר לדעתי. לא מפריע, אבל סתם עוד שבעה תווים בכותרת.
    והתמונות - האילוסטרציה (שנראית טוב להפליא, אגב) ברוחב 1000 פיקסלים אבל נראית טוב גם כשהפורום מקטין אותה, אז סתם חבל שהפס הצהוב של "לחץ על התמונה כדי להגדיל" נמצא מעליה.

    אה, והחתימה שלך זה בדיוק מה שכתוב אצלי בסקייפ ליד השם.
    נערך לאחרונה על ידי ShmilS; 23.04.2012 בשעה 15:02.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    נכתב במקור על ידי ShmilS
    אחלה של מדריך. חידש לי כמה דברים בנושא וגם כתוב בצורה טובה מאוד.

    כמה הערות כלליות, שוב, לא ספציפית לך אלא לכולם - אני לא חושב שיש צורך להגדיר כל נושא בכותרת שלו. כלומר, אפשר לכתוב "מערכת ההישגים" במקום "מערכת ההישגים - מאמר". זאת תופעה שמופיעה המון בכל פורום וזה מיותר לדעתי. לא מפריע, אבל סתם עוד שבעה תווים בכותרת.
    והתמונות - האילוסטרציה (שנראית טוב להפליא, אגב) ברוחב 1000 פיקסלים אבל נראית טוב גם כשהפורום מקטין אותה, אז סתם חבל שהפס הצהוב של "לחץ על התמונה כדי להגדיל" נמצא מעליה.
    תודה על התגובה. אני לא מכיר את הגדלים שהפורום לא נותן בהם את הפס הצהוב הזה בדיוק, כנראה יקח לי קצת זמן ללמוד אותם. ולגבי הכותרת, אני רגיל פשוט לתיוג, אישית זה לא מפריע לי .

    דרך אגב, נחמד להיתקל בעוד אוהב Mass Effect כמוני.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    הרוחב המקסימלי שהפורום מאפשר הוא 500 פיקסלים. מעבר לזה, יופיע לך הפס הצהוב.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    07.10.2010
    הודעות
    1,835
    יופי של עבודה

    Live like there is no tommrow
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    18.04.2012
    הודעות
    80
    מאמר מצויין
    תודה, חידשת לי דברים חדשים שלא ידעתי
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    אני אוסיף פסקה או שניים על ה Hall of Monuments עוד כמה ימים.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    קודם כל מאמר מצוין- בנוי טוב, נוח לקריאה, אסתטי.

    הדבר לדעתי שהכי מפריע מבחינת שפה במאמר זה השימוש במילה "איצומנטים", שאינה מוכרת לי כלל בעברית. שימוש במילה "הישגים" תקפיץ את המאמר, בעיקר לאור העובדה שבתחילת המאמר אתה מגדיר את מערכת ההישגים כ-Achievements, אין מקום להתבלבל.

    כמו שהזכריו לפני, שווה לתת התייחסות לשטחי החפיפה בין GW הראשון להמשך.

    סה"כ מדובר באחד המדריכים המסודרים יותר ומנוסחים היטב.
    כל הכבוד על העבודה שהשקעת.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    נכתב במקור על ידי iBot
    קודם כל מאמר מצוין- בנוי טוב, נוח לקריאה, אסתטי.

    הדבר לדעתי שהכי מפריע מבחינת שפה במאמר זה השימוש במילה "איצומנטים", שאינה מוכרת לי כלל בעברית. שימוש במילה "הישגים" תקפיץ את המאמר, בעיקר לאור העובדה שבתחילת המאמר אתה מגדיר את מערכת ההישגים כ-Achievements, אין מקום להתבלבל.

    כמו שהזכריו לפני, שווה לתת התייחסות לשטחי החפיפה בין GW הראשון להמשך.

    סה"כ מדובר באחד המדריכים המסודרים יותר ומנוסחים היטב.
    כל הכבוד על העבודה שהשקעת.
    תודה. הבעיה עם היא שהשימוש במילה הישגים כל הזמן מאד משעמם, וצריך קצת גיוון לטעמי, נכון שזאת לא מילה אופטימלית, אבל עדיין משנה קצת.
    נערך לאחרונה על ידי YonatanJ; 25.04.2012 בשעה 17:19.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    נכתב במקור על ידי YonatanJ
    תודה. הבעיה עם היא שהשימוש במילה הישגים כל הזמן מאד משעמם, וצריך קצת גיוון לטעמי, נכון שזאת לא מילה אופטימלית, אבל עדיין משנה קצת.
    אני מסכים איתך ששימוש חוזר ונשנה במושג מסוים זה בעייתי, אבל זה הכרח. אופצייה ראשונה שעומדת לפניך היא להשתמש במושגים או במשפטים כמו המילה "אתגר", שיכולה בקלות לשחק פה תפקיד מרכזי. אופצייה שניה זה להשתמש במושג באנגלית, אבל בכל מקרה לא לכתוב איך שזה נקרא / נשמע, זה פשוט נשמע רע.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    נכתב במקור על ידי iBot
    אני מסכים איתך ששימוש חוזר ונשנה במושג מסוים זה בעייתי, אבל זה הכרח. אופצייה ראשונה שעומדת לפניך היא להשתמש במושגים או במשפטים כמו המילה "אתגר", שיכולה בקלות לשחק פה תפקיד מרכזי. אופצייה שניה זה להשתמש במושג באנגלית, אבל בכל מקרה לא לכתוב איך שזה נקרא / נשמע, זה פשוט נשמע רע.
    צודק, נערך ועודכן.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    סליחה על ההקפצה אבל זה רלוונטי.

    אחרי ששיחקתי בכל שלושת הבטאות אני חייב להגיד שהמערכת לא מרגישה חשובה מספיק. לא יצא לי להתאמץ לקראת Achievement מסויים כמו שעשיתי (גם ברמות הנמוכות) בWorld of Warcraft. כל המערכת מרגישה קצת מוזנחת, לא עוצמתית וחסרת חשיבות. כל ההישגים שקיבלתי (ובסוף הבטא השנייה הגעתי ל285 נקודות בערך, אפילו יותר אם אני לא טועה) הרגישו כמו "דרך אגב" כזה, ולא משהו שבאמת עובדים עליו כדי לפתח ולהשוויץ בסוף. דרוש שיפור לדעתי.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    16.06.2008
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    142
    לא הצלחתי להבין מה אפשר לעשות עם ה- Achievements points.
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    15.12.2007
    הודעות
    4,584
    נכתב במקור על ידי Bs War
    לא הצלחתי להבין מה אפשר לעשות עם ה- Achievements points.
    עקרונית - כלום. זה בעקרון לכיף ולשם ההשווצה.

    "Had to be me, someone else might have gotten it wrong"
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    03.09.2013
    הודעות
    127
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    03.09.2013
    הודעות
    127
    שתף ב-Google+

הרשמה