תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 29
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230

    ב-Guild Wars 2 אנו עדים לחוויה יוצאת דופן של משחק, הכרוכה סביב עולם קסום ומרתק. כשמשחק כל כך מלא קסם, אולי כדאי להבין מה זה בכלל אומר.

    מבוא
    ב-Guild Wars 2 (או בקיצור GW2) אנו פוגשים חוויה חדשה ומרעננת בכל הנוגע ליכולות של השחקן. בין אם מדובר בקרבות עתירי אדם, או מבט על מה שקורה סביבנו, השחקנים מביאים את עצמם לידי ביטוי באמצעות סקילים מגוונים ומונפשים היטב. הסקילים אינם עוד יכולות שמוסיפות כדרך אגב אנימציה אקראית לגרפיקה בעולם המשחק, ואינם עוד ניסיון ליצור עומק למקצועות שטחיים. בניגוד להרבה משחקים אחרים, הסקילים ב-GW2 הם אלו שמאפשרים לשחקן לבטא את עצמו.


    פרק ראשון: האנטומיה של הסקילים
    כמו שציינתי במבוא, הסקילים ב-GW2 הם אלו שמאפשרים לנו לנקוט פעולה בעולם המשחק. בין אם מדובר בעשיית נזק, הגנה על הדמות ובעלי ברית, ואינטראקציה עם עצמים בסביבה. בשונה מהמשחק הקודם וממשחקים אחרים, לנשקים עצמם אין נזק משל עצמם, והיכולת שלנו להסב נזק לאויב היא באמצעות סקילים.

    דרך אחת להסתכל על כיצד בנוי סקיל, היא באמצעות חלוקתו לשניים: הפעולה, והנתונים היבשים עליו.
    הנתונים הראשונים קשורים לפעולה אותה הסקיל מבצע, ומשפיעים עלינו בעת בחירת היכולת. בין אם מדובר על הפיכת האויב לציפור, או שינוי צורה למפלצת אימתנית, הסקילים כוללים אפקט אותו מבצע הסקיל בעת הפעלתו. מלבד החשיבות של מה הסקיל עושה, גם המשמעות של על מי הוא פועל באה לידי ביטוי: האם אנו מבצעים קסם עלינו?,על היריב או על בני ברית, אך גם ייתכן כי אנו מבצעים קסם שיפעל בזירה מסוימת במרחב, לדוגמה חומת אש, או יצירת שדה חשמלי באוויר.

    הנתונים הקצת יותר יבשים הם אלו שמוסיפים שיקול דעת לבחירה מתי להשתמש ביכולת. גם אותם אני אחלק:
    • לפני ביצוע הסקיל – זמן הפעלה, הזמן בו לוקח לדמות לבצע את הקסם. אם זה בא לידי ביטוי באמירה של מילים או ביצוע תנועות, בזמן הזה הדמות תתעסק בהטלת הסקיל. גם בעת הטלה של קסמים מסוימים השחקן יוכל לזוז.
    • בעת הפעלת היכולת – סקילים ויכולות באים לידי ביטוי בצורה גרפית מרשימה. אך הזמן שלוקח לאנימציה לעבוד מגביל אותנו בתנועה, דבר שדורש מאיתנו לתזמן את ההתקפות והיכולות שלנו לרגע המתאים.
    • אחרי ביצוע הסקיל – הזמן שלוקח לסקיל להיטען שנית כדי שנוכל להפעילו שוב.
    עוד בנתונים היבשים מופיע המחיר אותו נשלם בעד הפעלת הסקיל, בין אם מדובר באדרנלין, או בהקרבת כוח חיים.

    בשל אופן פעולתם של הסקילים, השחקן נדרש לתזמן את השימוש בהם לרגע המתאים ביותר. ולהרכיב סדרה של יכולות המשלימות אחת את השנייה.

    עוצמתם של הסקילים מושפעת מרמת השחקן (Level), כך שככל שנעלה רמות, היכולת תתחזק. דרך נוספת להשפיע על הסקילים היא באמצעות מערכת ה-Traits, מערכת של יכולות פאסיביות המאפשרות לכל שחקן לבחור על איזו צורת משחק הוא רוצה לשים דגש.



    פרק שני: Skill bar
    בדומה למשחק הראשון, גם ב-GW2 אנו מוגבלים לכמות מסוימת של יכולות אותן ניתן לקחת עימנו לקרב, אך כעת אנו בוחרים ב-10 יכולות. אם בעבר יכולנו לקחת אילו סקילים שאנו רוצים כאשר היינו מוגבלים לסקיל אליט אחד (ובהמשך למספר הגבלות שהתווספו, למשל עד 3 סקילים של PvE), כעת לכל אחד מהתאים בסקיל באר יש מטרה, וניתן לבחור רק סקילים השייכים אליה.



    סקילים לפי נשק:
    חמשת הסקילים הראשונים נקבעים על ידי המקצוע והנשק בו אוחז השחקן. לכל אחד משמונת המקצועות יש סקילים משלו, כך שללוחם שאוחז בחרב יהיו סקילים שונים מאלו של קוסם האוחז בחרב, וכל נשק מגיע עם סקילים שונים המאפשרים את השימוש בו.
    • Main hand – שלושת הסקילים הראשונים נקבעים לפי הנשק שהדמות אוחזת בידה הדומיננטית.
    • Off hand – הסקילים במקומות הרביעי והחמישי נקבעים לפי הנשק שהדמות אוחזת בידה הפאסיבית.
    • Two hands – במידה והדמות מחזיקה בנשק הדורש את שתי ידייה, חמשת הסקילים יקבעו על פי נשק זה.
    באמצעות קביעת קסמים על פי נשק ומקצוע, רצו a.net לשלוט טוב יותר באיזון, וכן לאפשר לנו להישאר יעילים במידה ונחליף נשק במהלך הקרב. שינוי של הנשק במהלך הקרב יחליף אוטומטית את הקסמים וכך נוכל להמשיך להילחם.

    הסקילים עצמם יהיו נעולים בתחילה וייפתחו ככל שנמשיך להשתמש בנשק.
    סקילים לבחירה:
    הסקילים במיקום השישי עד העשירי הם סקילים הפתוחים להחלטתו של השחקן, כאשר אלו ניתנים לבחירה מתוך סל יכולות שנקבע לפי המקצוע של הדמות, או הגזע אליו הדמות משתייכת. הסקילים שניתנים לבחירה מהגזע הם בדרך כלל חלשים יותר.
    • ריפוי – במקום השישי אנו נבחר בסקיל ששייך לקטגוריית הריפוי.
    • בחירה חופשית (נפתחים ברמות 4, 10 ו-20) – במקומות השביעי עד התשיעי ניתן לבחור סקילים שיאפשרו לנו להשלים יכולות ולהגיב טוב יותר לשדה הקרב.
    • אליט (נפתח ברמה 30) – במקום העשירי נבחר בסקיל אליט, סקיל בעל עוצמה חזקה משמעותית משאר היכולות.
    כל הסקילים הניתנים לשימוש מופיעים תחת פאנל מיוחד הנגיש לשחקן. פתיחת יכולת תעשה באמצעות נקודות סקיל אותן ניתן לצבור באתגרים. בדומה לסקילים הנקבעים לפי הנשק, גם סקילים אלו יהיו נעולים בפנינו בתחילת המשחק, וככל שנעלה רמות כך תפתח בפנינו האפשרות לעשות בהם שימוש.
    הסקיל באר אינו נשאר קבוע לאורך כל המשחק. ניתן לשנותו בזמן שאנו לא משתתפים בלחימה, או שהוא עצמו משתנה במצבים מסוימים, למשל כאשר נצלול מתחת לפני המים או כאשר נלבש צורה שונה.


    פרק שלישי: קומבינציות

    בשל האידיאולוגיה העומדת מאחורי המשחק, לשחק עם אחרים ולא רק לצידם, יצרו a.net מערכת שמאפשרת ל-2 סקילים להגיב אחד לשני, ובכך ליצור ערך מוסף ליכולת שבשימוש.

    כל קומבינציה מורכבת מ-2 סוגי סקילים:
    • יוזם- סקיל שיוצר סביבה או שדה, לדוגמה: חומת אש. בדר"כ מדובר באלמנט שפועל במרחב מוגדר.
    • מסיים- סקיל שגורם לתנועה בשדה. לדוגמה: שחקן הקופץ במכה מסוימת בתוך או דרך השדה, חץ שעובר בטריטוריה של הסקיל היוזם, או תנועות שהשחקן מבצע בשדה.
    אחד המאפיינים היותר מרהיבים הנוגעים לקומבינציות היא העובדה שהיכולת הזו דורשת שילוב פעולה בין שחקנים ממקצועות שונים. כך האינטראקציה בין השחקנים עצמם מוגברת. הדבר מלווה באנימציות מתאימות, ובהודעה לסובבים על ביצוע קומבינציה חדשה.



    בשל העובדה ששדה הקרב מגיב לפעולות אותן אנו מבצעים, ובעקבות גרפיקה מרשימה המוצמדת לכל התרחשות, יכול השחקן לקרוא את שדה הקרב ולהגיב בהתאם. בחירה של הסקיל הנכון ברגע מכריע, יכולה לשנות את תוצאות הקרב מקצה לקצה.

    סוף דבר
    לדעתי מדובר באחת החוויות החדשות והמרעננות יותר בהן נתקל עולם ה-MMORPG, וחבל יהיה לקחת בהן חלק מבלי לראות את היופי שבדבר. לא יכולתי במאמר אחד לגעת יותר מאשר בקצה הדברים, מהסיבה הפשוטה ש-GW2 מגיע עם עולם שלם ועמוק, עליו עבדו במשך השנים האחרונות. במקור המאמר היה ארוך ושטחי בהרבה, אבל רק כשמתמקדים בדבר מסוים, ניתן להפנים את הקסם שבו.

    ממליץ לקרוא מידע נוסף ב-WIKI, וכמובן להתנסות בעצמכם במשחק ברגע ש-GW2 ייצא לדרכו.

    הערה: הפרסום הוא בלעדי ל-Vgames. אני מבקש לכבד את הזכויות יוצרים ולא להעתיק את המאמר או קטעים בו לאתרים אחרים.
    נערך לאחרונה על ידי iBot; 21.04.2012 בשעה 19:19.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    10.02.2007
    עיר
    קרית כת
    הודעות
    1,000
    אהבתי ביותר
    לא חידשתה לי הרבה אבל זה טוב למי שלא מכיר את המשחק.


    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    18.04.2012
    הודעות
    80
    וואו, מאמר ממש מושקע, אני חייב לומר שבאמת לא ראיתי הרבה מאמרים ישראליים שבנויים כל-כך טוב

    בנוגע לנושא המאמר, הנושא באמת ממש מענייו והוא אחד הדברים שאותי אישית באמת משך לתוך המשחק הזה, ובנוסף לכך באמת רשמת על כמעט הכל בנושא הזה (חוץ מהחבילות של המהנדס שלא הכי רשמת עליהם משהו, והאלמנטים השונים של האלמנטיסט ^^)
    אבל חוץ מזה, באמת עבודה ממש טובה, וזה ממש יעזור לשחקנים חדשים לדעתי, כי זאת מערכת חדשה לגמרי שלא יצא לי עדיין לראות במשחקים שונים
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    07.01.2007
    הודעות
    5,280
    כל הכבוד על ההשקעה!! :]
    נהנתי לקרוא
    H2k בתאג
    eSrael בנשמה

    join #h2k @ Quakenet
    ESL Profile | Tt Profile
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    07.10.2010
    הודעות
    1,835
    איזו השקעה!

    זה מאמר שכיף לקרוא אותו!

    תכין עוד

    Live like there is no tommrow
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    נכתב במקור על ידי Takai
    וואו, מאמר ממש מושקע, אני חייב לומר שבאמת לא ראיתי הרבה מאמרים ישראליים שבנויים כל-כך טוב

    בנוגע לנושא המאמר, הנושא באמת ממש מענייו והוא אחד הדברים שאותי אישית באמת משך לתוך המשחק הזה, ובנוסף לכך באמת רשמת על כמעט הכל בנושא הזה (חוץ מהחבילות של המהנדס שלא הכי רשמת עליהם משהו, והאלמנטים השונים של האלמנטיסט ^^)
    אבל חוץ מזה, באמת עבודה ממש טובה, וזה ממש יעזור לשחקנים חדשים לדעתי, כי זאת מערכת חדשה לגמרי שלא יצא לי עדיין לראות במשחקים שונים
    רוצה לדעת מה עוד החלטתי להשמיט שמופיע אצלי במחשב במאמר הראשי?
    • סוגי יכולות- כולל פירוט על סוגי סקילים פרטיים למקצוע מסוים, למשל הנשקי רפאים של הגארדיאן, או היכולת לגנוב. גם על סוגי יכולות כלליים כתוב, כמו Traps שמצאו את דרכם לכמה מקצועות. החלטתי שזה מתאים יותר לפירוט תחת כל מקצוע מאשר במקום אחד.
    • מערכת ה-Traits- אחת המערכות שעברו שינוי משמעותי וצריכות לקבל לדעתי מאמר משל עצמן, ולכן בחרתי שלא להציג הכל כעת (גם בגלל שאני צריך עזרה מבחינה גרפית, כבר שנים שאין לי פוטושופ).
    • אפקטים- שזה כולל Boons&Conditions, ובנוסף עמדות ומצבים אליהם אתה נקלע (כמו טלפורט, נפילה ארצה וכדומה). גם מדובר ב-2 או 3 מאמרים מרתקים, שחבל שיאבדו מערכם בגלל שילוב לא בריא לתוך מאמר כזה.

    יש שישאלו מדוע לא הפרדתי גם את החלקים במאמר הזה, הרי יכולתי לכתוב מאמרים הרבה יותר מפורטים על כל אחד מהנושאים פה. התשובה לכך היא החשיבות שאני רואה לקסם במשחק ורואה ב-3 הנושאים שהצגתי את לבני היסוד.


    בנוגע למבנה המאמר- חסר לי בו תמונות וגרפיקה, הן בגלל חוסר תוכנות מתאימות אצלי, והן בגלל חוסר היכולות לעריכת HTML חופשי באתר.


    בכל אופן ממליץ שוב להעמיק את הידע ולקרוא עוד, מהסיבה הפשוטה שגם מה שהצגתי, זה מעט מהידע שלי, ובטח שזה פחות ממה שמומלץ לדעת כאשר נכנסים לקרב.
    מקווה שאנשים נהנו מהקריאה ושמים כעת עין על GW2.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    03.07.2008
    הודעות
    1,140
    כל הכבוד, מאמר מעולה!
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    04.11.2007
    עיר
    פתח תקווה OWNESSS
    הודעות
    3,391
    כל הכבוד! כזאת השקעה אני אוהב ורוצה לראות! קבל ח"ח

    עריכה: פששש מישהו קיבל חשיפה
    נערך לאחרונה על ידי Mr. nUxX; 18.04.2012 בשעה 23:31.
    מנהל קהילת Guild Wars, לפניות : [email protected]

    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    03.07.2008
    הודעות
    1,140
    נכתב במקור על ידי Mr. nUxX
    כל הכבוד! כזאת השקעה אני אוהב ורוצה לראות! קבל ח"ח

    עריכה: פששש מישהו קיבל חשיפה
    פששששששששש יפה יפה
    שתף ב-Google+

  10. #10
    כתבה מצויינת! תודה רבה.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    08.12.2009
    הודעות
    287
    כל הכבוד!
    תמשיך להשקיע אני בטוח שזה עוזר לאנשים שלא מכירים את המשחק.
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    17.01.2011
    הודעות
    367
    אחלה מאמר! גם הכתיבה עצמה ראויה לשבח (אני גם מנחש לפי הכתיבה שאתה לא ילד... אני צודק?)

    האמת גם חידשת לי בקטע של הסקיל לפי נשק, שאמנם קראתי על זה בויקי, אבל לא הבנתי בדיוק איך עובד.

    יהיה נחמד אם תעשה עוד מדריכים כאלה, שהם בסיסיים +
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    נכתב במקור על ידי sawyer
    אחלה מאמר! גם הכתיבה עצמה ראויה לשבח (אני גם מנחש לפי הכתיבה שאתה לא ילד... אני צודק?)

    האמת גם חידשת לי בקטע של הסקיל לפי נשק, שאמנם קראתי על זה בויקי, אבל לא הבנתי בדיוק איך עובד.

    יהיה נחמד אם תעשה עוד מדריכים כאלה, שהם בסיסיים +
    ניחוש מוצלח, אבל לא מחייב. נתקלתי באנשים שכותבים נהדר למרות גילם הצעיר, הכל עניין של לנסות ולראות מתי אנשים נסחפים בקריאה, ומתי אתה משעמם אותם עד עילפון.

    בנוגע למדריכים, יש לי כוונה להוציא עוד מדריכים, אבל לבדי זה לא יקרה, ולכן אני מחפש אנשים שמעוניינים לעזור לכתוב.
    זו הזדמנות להגיד שאם יש אנשים שמעוניינים לכתוב ולתרום מזמנם, אני אשמח אם יחברו אלי בכתיבה של מאמרים ומדריכים. זה גם יעזור לפתח פה קהילה וגם יכין את הבמה לקראת יציאתו של המשחק בארץ.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    17.01.2011
    הודעות
    367
    נכתב במקור על ידי iBot
    ניחוש מוצלח, אבל לא מחייב. נתקלתי באנשים שכותבים נהדר למרות גילם הצעיר, הכל עניין של לנסות ולראות מתי אנשים נסחפים בקריאה, ומתי אתה משעמם אותם עד עילפון.
    האמת שגם אני כותב, אז אני מזהה מתי מדובר בכתיבה "בוסרית" ומתי מדובר במישהו עם ניסיון.

    "האנטומיה של הסקילים" - אתה מעל 19
    "היכולת שלנו להסב נזק לאויב היא באמצעות סקילים" - להסב! אין מצב שאתה מתחת לגיל 21...
    "אני מקווה שהצלחתם ללמוד ולהשכיל קצת על כיצד המשחק עובד." - כנראה שאתה לא יותר מבוגר מגיל 25, אחרת היית מנסח את זה אחרת. למרות שזה הסוף, אז אולי חיפפת קצת

    תגיד לי כמה אני קרוב

    ואני ממש לא רוצה לגרור את האשכול לספאם, אז אני אוסיף שגם אני אשמח לעזור בקטע של מדריכים, כמו שציינתי אני אוהב לכתוב בעצמי, אבל מן הסתם רק בהמשך, כי אני ממש נוב בGW בפרט וב-MMO בכלל...
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    נכתב במקור על ידי sawyer
    האמת שגם אני כותב, אז אני מזהה מתי מדובר בכתיבה "בוסרית" ומתי מדובר במישהו עם ניסיון.

    "האנטומיה של הסקילים" - אתה מעל 19
    "היכולת שלנו להסב נזק לאויב היא באמצעות סקילים" - להסב! אין מצב שאתה מתחת לגיל 21...
    "אני מקווה שהצלחתם ללמוד ולהשכיל קצת על כיצד המשחק עובד." - כנראה שאתה לא יותר מבוגר מגיל 25, אחרת היית מנסח את זה אחרת. למרות שזה הסוף, אז אולי חיפפת קצת

    תגיד לי כמה אני קרוב

    ואני ממש לא רוצה לגרור את האשכול לספאם, אז אני אוסיף שגם אני אשמח לעזור בקטע של מדריכים, כמו שציינתי אני אוהב לכתוב בעצמי, אבל מן הסתם רק בהמשך, כי אני ממש נוב בGW בפרט וב-MMO בכלל...
    אני אתחיל מהסוף:
    "אני מקווה שהצלחתם ללמוד ולהשכיל קצת על כיצד המשחק עובד" - מודה באשמה, בניגוד לשאר המאמר, על הסוף לא עברתי והוספתי אותו שניות לפני הפרסום. הייתי מודע כבר בשלב הפרסום שלא מדובר במשפט חזק לפתוח בו את הפסקה האחרונה, אבל זה היה לא משמעותי.
    "היכולת שלנו להסב נזק לאויב היא באמצעות סקילים" - אם היית נתקל באחי הקטן, בטעות, סתם כך ברחוב, היית מתפלא מאוצר המילים. לא הייתי קושר מילה מסוימת לגיל, אחרת כולנו בגיל הזהב היינו נשמעים כאילו זה עתה סיימנו את האוניברסיטה העברית.
    "האנטומיה של הסקילים" - לבחור את המילים הנכונות, זה הכל. לפחות בהבחנה הזו לא טעית.

    אני בן 20, חייל בקרבי.

    בנוגע לכתיבת מדריכים, אתה לא זקוק לידע, רק לרצון כתיבה. ברגע שמתחילים לעבוד על מאמר, צריך לקרוא ולהפנים הכל מחדש, בעיקר בגלל פערי מידע ואי דיוקים שנוצרים בגלל מה שהכרת ומה שהשתנה עד כתיבת המאמר.

    סתם מעניין אותי לשמוע: איפה יצא לך לכתוב?

    *דיון אינו ספאם כאשר הוא מתפתח, הוא מוגדר כספאם כאשר הוא מאבד את הכיוון. לדעתי המעקב התמידי של מנהלים אחר ספאם וניסיון למנוע אותו בכל מחיר גרמה בהרבה מקרים לסירוס של דיון מעניין, שהתנהל בצורה מסודרת ולא מתוך ניסיון לטרוליות. גם למקרים של כתיבה במטרה להפריע ניתן לתת יחס שונה ולא ישר להציג בפני כולם כיצד העלינו את אותו טרול למוקד.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    17.01.2011
    הודעות
    367
    נכתב במקור על ידי iBot
    אני אתחיל מהסוף:
    "אני מקווה שהצלחתם ללמוד ולהשכיל קצת על כיצד המשחק עובד" - מודה באשמה, בניגוד לשאר המאמר, על הסוף לא עברתי והוספתי אותו שניות לפני הפרסום. הייתי מודע כבר בשלב הפרסום שלא מדובר במשפט חזק לפתוח בו את הפסקה האחרונה, אבל זה היה לא משמעותי.
    "היכולת שלנו להסב נזק לאויב היא באמצעות סקילים" - אם היית נתקל באחי הקטן, בטעות, סתם כך ברחוב, היית מתפלא מאוצר המילים. לא הייתי קושר מילה מסוימת לגיל, אחרת כולנו בגיל הזהב היינו נשמעים כאילו זה עתה סיימנו את האוניברסיטה העברית.
    "האנטומיה של הסקילים" - לבחור את המילים הנכונות, זה הכל. לפחות בהבחנה הזו לא טעית.

    אני בן 20, חייל בקרבי.

    בנוגע לכתיבת מדריכים, אתה לא זקוק לידע, רק לרצון כתיבה. ברגע שמתחילים לעבוד על מאמר, צריך לקרוא ולהפנים הכל מחדש, בעיקר בגלל פערי מידע ואי דיוקים שנוצרים בגלל מה שהכרת ומה שהשתנה עד כתיבת המאמר.

    סתם מעניין אותי לשמוע: איפה יצא לך לכתוב?
    קודם כל, ברור שלא באתי לבקר אותך, זה קורה לטובים ביותר נראה לי שהבנת אותי, אבל רק רציתי להדגיש את הנקודה הזו.

    אתה צודק בקשר לאוצר מילים, גם לי היה לי אוצר מילים יחסית גדול כשהייתי "צעיר" (ואני מתאר לעצמי שגם לך), אבל יש דרך עצומה בין אוצר מילים לכתיבה עצמה (מה שכבר ציינת פה). זה לא רק המילה עצמה, אלא גם השימוש בה. כמובן, שזה לא גורף, ותמיד יש יוצאים מן הכלל. אני יכול רק לנחש שאתה ואחיך קוראים הרבה ספרים (או פותרים הרבה תשבצים).... בכל מקרה, לפי עניות דעתי, אתה כותב נפלא יחסית לבחור בן 20, אני רק יכול להמליץ לך להמשיך בזה.

    ובקשר לאיפה יצא לי לכתוב... בעיקר ל-HOT/YNET. אם אתה חובב אבודים אז כתבתי כתבה מושקעת ביותר על הסוף http://hot.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896141,00.html
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    04.11.2007
    עיר
    פתח תקווה OWNESSS
    הודעות
    3,391
    נכתב במקור על ידי sawyer
    אחלה מאמר! גם הכתיבה עצמה ראויה לשבח (אני גם מנחש לפי הכתיבה שאתה לא ילד... אני צודק?)

    האמת גם חידשת לי בקטע של הסקיל לפי נשק, שאמנם קראתי על זה בויקי, אבל לא הבנתי בדיוק איך עובד.

    יהיה נחמד אם תעשה עוד מדריכים כאלה, שהם בסיסיים +
    +1

    ובהמשך לשיחתכם, אני מסכים שאתה אכן כתב מעולה.
    קיבלתי את המייל שלך, אני עוד אגיב לזה, כל מה שאני יכול לומר בנושא זה
    הבמה היא שלך והמושכות ביידיך - תיקח מה שאתה מבין מהמשפט הזה לעצמך.
    מנהל קהילת Guild Wars, לפניות : [email protected]

    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    נכתב במקור על ידי iBot
    באמצעות קביעת קסמים על פי נשק ומקצוע, רצו a.net לשלוט טוב יותר באיזון, וכן לאפשר לנו להישאר יעילים במידה ונחליף נשק במהלך הקרב. שינוי של הנשק במהלך הקרב יחליף אוטומטית את הקסמים וכך נוכל להמשיך להילחם.\
    ...
    סקילים לבחירה:
    הסקילים במיקום השישי עד העשירי הם סקילים הפתוחים להחלטתו של השחקן, כאשר אלו ניתנים לבחירה מתוך סל יכולות שנקבע לפי המקצוע של הדמות, או הגזע אליו הדמות משתייכת. הסקילים שניתנים לבחירה מהגזע עם בדרך כלל חלשים יותר.
    הערות קטנוניות: בסוף הפסקה המצוטטת הראשונה יש באקסלאש ובפסקה השניה שציטטתי כתבת בטעות "עם בדרך כלל חלשים יותר" כשמן הסתם לחצת בטעות על ע' במקום על ה'.

    מאמר טוב ומסכם בצורה ברורה את כל הנושא. למרות שאני מכיר את הנושא הצלחת לסדר אצלי כמה דברים בראש. תהיתי מתי תוציא כבר משהו.

    בהתחלה חשבתי שהוא יותר מדי מסודר, עם כל הכותרות והרשימות, אבל אחרי הקריאה אני רואה שזה הרבה יותר נכון למאמרים כאלה ואני לא רואה איך כתיבה בסגנון שאני בד"כ משתמש בו הייתה מסודרת וברורה כמו פה.

    אתה כותב מצויין. אולי המשפט הראשון של הסיכום לא הכי יפה, אבל המשפט שאחריו נהדר.
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    18.07.2008
    הודעות
    230
    נכתב במקור על ידי ShmilS
    [/indent]הערות קטנוניות: בסוף הפסקה המצוטטת הראשונה יש באקסלאש ובפסקה השניה שציטטתי כתבת בטעות "עם בדרך כלל חלשים יותר" כשמן הסתם לחצת בטעות על ע' במקום על ה'.

    מאמר טוב ומסכם בצורה ברורה את כל הנושא. למרות שאני מכיר את הנושא הצלחת לסדר אצלי כמה דברים בראש. תהיתי מתי תוציא כבר משהו.

    בהתחלה חשבתי שהוא יותר מדי מסודר, עם כל הכותרות והרשימות, אבל אחרי הקריאה אני רואה שזה הרבה יותר נכון למאמרים כאלה ואני לא רואה איך כתיבה בסגנון שאני בד"כ משתמש בו הייתה מסודרת וברורה כמו פה.

    אתה כותב מצויין. אולי המשפט הראשון של הסיכום לא הכי יפה, אבל המשפט שאחריו נהדר.
    כל מה שהארת תוקן (כולל בפסקת הסיכום).

    את הרעיון של סידור מידע ויזואלית לעין נאלצתי להבין כאשר הייתי כותב מאמרים על בניית אתרים ותכנות. הנושאים עצמם כבדים, לעתים קשים לתפיסה, ובכל זאת כאשר מצליחים להעביר אותם כראוי, הרבה אנשים מגלים כמה קל פתאום לעקוב אחר הנושא.

    אם יש מישהו עם תוכנה גרפית שיכול לתרום טיפה מזמנו ולעזור לי להוסיף תמונת כותרת יפה וטבלה אני אשמח.
    ~( iBlog - בלוג פיתוח אתרים )~

    "מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    אין לי מה לעשות עד שלישי כשאני חוזר הביתה ויש לי פה פוטושופ... אני חושב שהגורל רומז לי בעדינות שאני אנסה לעזור פה.

    לגבי הטבלה, שכחתי מזה קודם, אבל אין משהו מוכן בפוסט בנושא של ANet?
    חיפשתי ולא מצאתי. כנראה שאין, אבל זה יהיה די פשוט להכין כזה דבר.
    שתף ב-Google+

הרשמה