תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 13 מ 13
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    הכוחות של 4 הם אחד הטריקים המכאניים שאני הכי אוהב לגביה, אבל בו-בזמן, הם מייבשים את היצירתיות. כמו שנאמר בפגישת המנחים שערכנו בחנות ביום שלישי בערב, הכוחות הם כמו כפתורים, ופשוט לוחצים על אחד מהם כל סיבוב. אפשר לומר שהמוח מקדיש את כל המאמץ לחישוב הטקטי, באיזה כוח כדי לבחור וכו', ומוותר על ה-"צורך" בתיאורים או יצירת מהלכים חדשים. ברגע שהגדירו לי אלו בחירות זמינות בפני, אין לי עוד צורך להמציא בחירות חדשות, משלי.
    אין זה אומר שאי אפשר, למעשה ההיפך הוא הנכון - השיטה מעודדת מהלכים מיוחדים והמצאות על המקום, כמו למשל להעיף את הגחלים לעבר עיניו של האורק שמולכם (דוגמא שלקוחה מתוך המשה"מ, אגב, שמקדיש מספר עמודים לדיון באופן בו מטפלים במקרים שאינם מכוסים על ידי החוקים). אבל בתכל'ס, החבורה פשוט לא ממש עושה את זה. המכאניקה של מו"ד 4, דווקא בגלל שהיא כל כך הדוקה, גם מדעיכה את היצירתיות.
    האירוניה היא שבו-בזמן זה גם מאוד קל, מכאנית, לבצע מהלכי קרב מקוריים. יש הרבה מצבים שניתן לכפות, טבלת נזק גנרית, ואוסף רב של תוספי התקפה אפשריים למול הגנות אפשריות. למשל, במקרה של העפת הגחלים לעיני האורק, זה בבירור התקפת זריזות נגד תגובה או קשיחות, שעושה נזק מועט (כפי שמצוין בטבלה המדוברת) אבל הופכת אותו לעיוור לסיבוב או עד להצלה.

    ראוי לציין שבמהדורה שלוש זה היה הרבה יותר גרוע. בואו נודה בכך, גם במהדורה 3 לא היינו יצירתיים במיוחד. לרוב פשוט התקרבנו ליריב והתקפנו, אפילו אם החדר היה מלא ברהיטים לקפוץ עליהם או שטיחי קיר לעטוף איתם את האויב.
    ואם החבורה שלך היתה יצירתית ב-3, אז מגניב לך, ומיליון אחוזים שהיא תהיה כזו גם ב-4. כי זה אופי קבוצתי, זה בכלל לא קשור לחוקים; המכאניקה, כאמור, רק מעודדת או מדעיכה, והמצב הטבעי של החבורה תמיד חזק ממנה.

    בכל מקרה, חשבתי על פתרון אפשרי לעניין, שיאפשר לי לשמור על מלוא העוצמה שמעניקים לי הכוחות של מהדורה 4, ובו-בזמן לעודד יצירתיות.
    מה אם מבטלים את הכוחות לפי רצון? אתה נותר עם כוחות התקלות ויומיים, כלומר, רק עם משאבים מוגבלים. ניתן להגביל אותם אפילו יותר, אם מצמצים את כמות הכוחות שמקבלים או שעוברים לשיטת "מאנה" שמבטלת את קונספט ההתקלות כולו. (כפי שציינתי בקצרה בת'רד אחר)
    מאחר והם מוגבלים, הם הופכים להיות דומים יותר ללחשים של מהדורה 3, כלומר, משהו שאתה מעדיף להשתמש בו רק אחרי שכבר ניצלת את המשאבים האחרים שלך. אתה תעדיף תמיד להעיף חול בעיני היריב, או לקפוץ עליו מהנברשת, מאשר לבזבז כוח שניתן להשתמש בו רק פעם אחת! כך משיגים את היעד של הגברת הפעילות והיצירתיות, מבלי לאבד את הכוחות לגמרי.

    מחשבות?
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    12.06.2008
    הודעות
    1,119
    לדעתי דווקא יש יצירתיות במו"ד 3, משום שחברים שלי עושים דברים כאלה, אתה יכול בבקשה לתת לי כמה דוגמות לכוחות במו"ד 4?
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    יש אלף, אבל זה לא משנה. מה שמשנה זה העיקרון שמאחורי הכוחות, לא מה שהם עושים. באמת שצריך לשחק מו"ד 4 לפחות איזה חודשיים כדי להרגיש את העניין הזה - בהתחלה, זה בכלל לא הורגש.

    לגבי מה שחברים שלך (או שלי, לצורך העניין) עושים עם השיטה, זה לא משנה לעניינו. מקרים פרטיים אינם מעידים על הכלל, וכמו שכתבתי בהודעה, בהחלט ייתכנו חבורות יצירתיות עם מו"ד 3 או 4. השיטות אינן פוסלות את האפשרות הזו, הן פשוט אינן מעודדות אותה, 4 במיוחד.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    21.12.2006
    הודעות
    209
    הרעיון שלך מעניין, אולם עליך לשים לב שחלק מהמקצועות (אשף ומכשף, נכון לעכשיו) הם חסרי תועלת בלי כוחות לפי-רצון. כל הכוחות לפי-רצון שלהם פועלים מבלי להתבסס על נזק של נשק.
    אם תשאיר את שני המקצועות האלו עם כוחות לפי רצון, הם יתחזקו לעומת מקצועות אחרים, שישארו תלויי מצב (אם אין גחלים, לא ניתן להעיף גחלים לעיני האורק, כמובן).
    גם היתרון המיוחד של בני אנוש, אשר מזכה אותם בכוח לפי-רצון חדש, נעלם עם העלמותם של כוחות לפי-רצון ויש למצוא לו חלופה.

    בעיה נוספת (פשוטה לתיקון, למעשה), היא האיזון של התקפות מיוחדות, כמו העפת הגחלים לעיל - בדרגות גבוהות יותר, סיכויי הפגיעה קטנים משמעותית, זאת משום התלות של הדמויות בתוספי הקסמה. ניתן לקבוע כי התקפות מאולתרות שכאלו זוכות בתוסף 0+ או 2+ עבור דמויות גיבורות, 2+ או 4+ עבור דמויות מופת ו-4+ או 6+ עבור דמויות אגדיות (בדומה לתוספים של התקפות גזע).

    דווקא פחות מהבעיה של התקפות יצירתיות, אני מוצא שהמהדורה די שחטה את הפעולות המיוחדות כמו התנפלות או פריקה מנשק. כדאי למצוא דרך לשלב אותן ברעיון שלך.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני חושב שהבעיה שאתה מעלה אפילו גדולה יותר, כי הכוחות לפי רצון מהווים חלק חשוב מהאופן שבו כל מקצוע ממלא את התפקיד שלו. אז הנה מה שאני מציע.

    כל שחקן בוחר לדמותו כוח לפי רצון אחד, ומאחר ויש רק כוח אחד כזה, הוא בתכל'ס נחשב ה-default לכל התקפה. (לא מזדמנות). מאחר ועדיין אין לך בחירה, שזה הרי מה שפוגע ביצירתיות, אז אין בעיה. כל מכשף יכול להשתמש בפרץ קמאי או בכוח של הברית שלו, וכל אשף יכול לבחור אחד מהכוחות, ומבחינתי, גם להשתמש בו כהתקפת טווח בסיסית אם הוא רוצה.

    לגבי התלות בתוספי הקסמה, סבבה. הייתי הולך על תוספים של התקפות גזע, זה מתאים.

    התנפלות דווקא נשארה בדיוק כמו ב-3, לא? אם כי פריקה מנשק והכשלה הלכו בדרכו של הדודו. אני מתאר לעצמי שאפשר להחזיר אותם, לא יודע למה הם נעלמו.
    פריקה מנשק זה התקפת זריזות נגד תגובה, עם מחסר של 2- נגיד בגלל שמכוונים על משהו קטן שמוחזק היטב. הרמת הנשק זה בכל מקרה רק פעולה משנית שלא מעוררת מזדמנות, אז זה לא באמת מעניש את היריב באופן קיצוני.
    הכשלה יכולה להיות זריזות או כוח נגד קשיחות, אבל ללא תוסף שליטה בנשק (כדי שלא יהיה חזק מדי, וחוץ מזה, זה לא באמת קשור לשליטה) מלבד בכלי נשק שמתאימים לזה במיוחד כמו שרשראות. גם להפיל את היריב זה לא עונש חמור מדי. אני חושב שגם הוגן להגיד שאין נזק בהתקפה הזאת.
    אומנם יש כמה כוחות התקלות (לוחם? ברברי? כבר לא זוכר של מי) בדרגה 3 שמפילים את היריב, אבל הם גם זוכים בתוסף השליטה, וגם עושים 2[נ].
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    12.06.2008
    הודעות
    1,119
    מה זה בכלל כוחות לפי רצון?
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני ממליץ לשאול שאלות כאלו בת'רד השאלות והתשובות של מהדורה 4, או בת'רד נפרד. אין להם קשר לדיון.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    21.12.2006
    הודעות
    209
    הכשלה יכולה מצדי להשאר חלק מכוחות ההתקלות הקיימים.
    היתרונות של התנפלות הופחתו משמעותית. כוח לפי-רצון של לוחם עושה את מה שפעולת ההתנפלות עושה, רק טוב יותר.
    פריקה מנשק, סבבה.

    אפשר לשמור על הגיוון, ולקבוע שכוחות לפי-רצון בעצם מבוססים על נקודות אנרגיה או סיכוי לרענון.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    כלומר, להכניס את כל הכוחות כולם למערכת מאנה?
    אז צריך לוודא שהיא לא נותנת יותר מדי נקודות, ואז אין בה טעם, ומצד שני, שהיא לא מגבילה מדי. הרבה פלייטסט!
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    21.12.2006
    הודעות
    209
    בטח פחות פלייטסט מאשר להסיר לחלוטין את הכוחות לפי-רצון.

    אפשר לקבוע שלכל מקצוע יש נקודות בסך 3+מתאם תכונה עיקרית, אותן הוא מנצל כאשר הוא מפעיל כוחות "לפי-רצון".

    למרות זאת, אתה מחפש לעודד יצירתיות. אולי אפשר לקבוע שכוחות לפי-רצון מתרעננים בכל פעם שהדמות מנצלת נקודת פעולה, או מבצעת מהלך מגניב (להחלטת הקבוצה). אם האשף הקבוצתי חייב להכות בלפידו או להשליך גחלים לוחשות בידו החשופה על מנת לרענן את הפרץ הצורב שלו, זה מוסיף עניין למשחק. אם הנוכל חייב לזנק מעל מכשולים או לקפוץ על הנברשת בכדי להפעיל Deft Strike, הנוכל אכן יבצע מהלכים קולנועיים שכאלו.
    ככלל, התקפות כאלו יכולות להיות בדיקת מיומנות מתאימה נגד הגנה מתאימה, ומאפשרות לדמות לזכות ביתרון קטן או להסב ליריב נזק קל או מחסר: חול לעיניים (תרמית נגד תגובה?) יכול לכפות יתרון קרבי, למשל, בעוד שקפיצה על הנברשת מעל ליריב (אתלטיקה או אקרובטיקה נגד רצון) מאפשר לדמות לנוע שתי משבצות דרך שטחו של יריב מבלי לעורר ממנו התקפה מזדמנת (בכשלון, הדמות מעוררת התקפה ועלולה ליפול שרועה?).
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    05.01.2009
    הודעות
    48
    אני משחק מבוכים ודרקונים בצורה שונה מכם כול אחד אצלי יש לו משפחה (אולי אימא אבא או שאם אם אישה או שאם גרים לבד(כי אין להם משפחה)) הם חייבים לדאוג לכול מה שקורא לדאוג לעבודה ודברים דומים כך שנגיד היום אני לא יכל להגיע אז בעצם הדמות עובדת ומרביחה 6 מטבעות במקום לצאת להרפתקה או שהיום יום שבת אז כמעט בטוח שאתה עם המשפחה אז הדמות עובדת

    ויש הרפתקות למשל שגנבו למישהו פריט יקר או את אישתו אחד מילדו או משהו דומה אז הקבוצאה הולכת לעזור לו וזה כיף בעצם אנחנו עוזרים לחבר שהגן אלינו פעמים רבות

    או שלמשל יש לנו דמות שהיא גם נפח אז בימים שאנחנו לא משחקים היא משפצת ומחזקת את החרב שלנו
    יש לנו דמות שהגיע גם להיות שליטת כפר קרוב לעיר ועוד דברים דומים
    בקיצור איך שאתם משחקים תחשבו על זה שאתם עובדים ומרביחים כסף בזמן שלא משחקים
    כאילו כול יום רגיל זה יום אצל הדמות חוץ מהרפתקות אבל אחרי זה זה הדמיות חוזרות לעבוד
    אולי כלוחם עזר לאדון או כשומר ראוש על סוחר הוא מישהו דומה וגם מרביח קצת נקודות ניסיון בסוף
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    12.06.2008
    הודעות
    1,119
    XD
    אהבתי את התאור שלך לדרך המשחק.
    כן זה נחמד, אבל אני מציע לך לשלב כל מיני דרמות וטרגדיות, ולעשות הרפתקאות רגילות של מבוכים ודרקונים, לדרך המשחק שלך יתאימו הרפתקאות עיר בעיקר.
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    05.01.2009
    הודעות
    48
    אין הרבה פשוט יש כמה דקות שמדברים על מה שקרה בעיר ואז משחקים בהרפתקה וזה יותר מסובך כי אנחנו פעולים לפי קשרים וידע שיש לנו על כול אחת הערים יש לנו בחברוה מספיק אנשים שיוכלו למשל לחקור עיר בזמן שאנחנו בעיר ואז שמגעיה ההרפתקה יש לנו מידע על העיר ואפשר ישר לקפוץ על ססוים(כי כול הפרטים מוכנים בימים שעבדנו כברהרגנו את הכול) ויצאנו להרפתקה
    שתף ב-Google+

הרשמה