תפריט ראשי

123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 53
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    15.08.2008
    הודעות
    6,359
    כגימר וותיק יצא לי לנסות הרבה סוגי גימפאדים והחלטתי לפתוח דיון על הנושא כולל היסטוריה
    אם מישהו ירצה להוסיף מניסיון שלו אז בבקשה כי לא יצא לי לשחק בכולם

    טוב נתחיל האטרי 2600 אחת מהקונסולות הראשונות שיצא לי לשחק בה

    סך הכל זה היה נחמד לזמנו עד כמה שאני זוכר היה כפתור בודד לפעולה וגויסטיק שימש לתנועה
    לאותה תקופה זה היה מספיק

    [hr]

    "תואם IBM "
    המחשב הראשון שהיה לנו בבית היה ניראה בערך ככה -

    לא היה נוח לשחק בו משחקים מורכבים ואף פעם לא הצלחתי לעבור את הנסיף הפרסי המקורי בזמנו
    אז לא היו עכברים וכל הכפתורים היו במקלדת מה שהיה מסורבל מאוד

    [hr]

    נינטנדו גימבוי

    D-PAD
    2 כפתורים לתפריט ועוד 2 כפתורים רגילים אפכו אותו למאוד נוח בזמנו

    היה לי מגאסון שזה בעצם זיוף של NES
    סך הכל כמו הגימבוי מאוד התאים לזמנו הD-PAD פשוט טוב למשחקי 2D שהיו רוב המשחקים באותה התקופה והמשחקים היו
    ברובם מאוד פשוטים ככה שלא היה צריך עוד כפתורים



    Sega Master System
    היה לאחד מהחברים שלי

    דומה לNES אבל פחות נוח סך הכל בסדר לאותה תקופה


    SEGA GAME GEAR
    דומה לגימבוי ולNES מאוד נוח לאותה התקופה


    ואם כבר בנידות של סגה אז היה יותר מאוחר גם את הSEGA NOMAD ששימש כמגדריבר נייד

    שיחקתי בו רק קצת והוא פחות נוח הממגדריבר הקונסולה הבא שנדבר אליה


    SEGA MEGA DRIVE
    בארצות הברית זה היה גנסיס

    הגימפאד של המגדריבר פשוט היה מעולה לזמנו
    מאוד מאוד נוח להחזיק מאוד מגניב 3 כפתורי פנים ממש יצירת אומנות
    חוץ מהגימפאד הזה היה גם גירסה אם 6 כפתורים במקום רק 3 אבל לא יצא לי לשחק בו
    סך הכל מתחרה ראוי ליריבו המושבע הsuper-nintendo
    [hr]

    super-nintendo
    4 כפתורים רגילים +2 כפתורי גב +עיצוב נוח ליד אפך אותו לגימפאד קלאסי שהשפיע רבות על קונסולות עתידיות




    באותה תקופה היה גם את הNeo Geo שלא יצא לי לשחק בו חוץ מאמולטורים -




    GBA

    מרגיש כמו SNES רק פחות 2 כפתורים נוח להרבה משחקים אבל לא טוב למשחקי מכות לדוגמה בגלל המינוס 2 כפתורים


    PS1+2+3
    אני עושה אותם ביחד כי הם מאוד דומים סך הכל
    בהתחלה יצא זה -

    מאוד דומה לסופר נינטנדו רק +2 כפתורי גב נוספים ועיצוב קצת שונה
    ואז יצא זה


    הדול שוק 1
    הוסיפו 2 אנלוגיות +אפשרות לחיצה פנימה לכל אנלוגית +רטט

    ואז הדול שוק 2 יצא בPS2


    מאוד דומה רק מה שלא רואים זה שכל הכפתורים אנלוגים (הם רגישים לעומק הלחיצה )
    מה שלא השפיע על רוב המשחקים

    ואז יצא הגימפאד הזה

    שיצא לי לשחק בו רק קצת מה שלא רואים זה בטריה ניטענת והוא אלחוטי הוציאו את הרטט והוסיפו זיהוי תנועה
    אחריו יצא הדול שוק 3 שניראה אותו הדבר רק שהוסיפו גם רטט ואני לא מבדיל בינהם
    בסך הכל הם נוחים לרוב המשחקים ויותר טובים בהרבה מהגימפאד לנינטנדו 64 שמהם נילקח רעיון הרטט והאנלוגים בדול שוק הראשון


    Nintendo 64

    גימפאד מאוד מוזר בזמנו נינטנדו עשתה הרבה היפ בזמנו לידית נאנלוגית מה שהיום סטנדרט
    היה לו גם כפתור טריגר מה שגם אפך לסטנדרט והיה לו תוסף לרטט
    סך הכל חידש הרבה ותרם המון לשליטה במשחקי 3D הבעיה שהרבה משחקים לא היו נוחים בו
    לדוגמה מאריו 64 התאים אליו מצוין אבל משחקי מכות סטנדרטים היו גרועים אליו
    בכל מקרה נישמר לו מקום של כבוד בחדשנות


    Sega Saturn
    למעשה לא יצא לי לשחק כימאת בקונסולה הזאת
    היה לה גימפאד רגיל כזה

    שניראה מגניב ובהמשך יצא אחד כזה ליתמודד אם משחקי 3D




    Sega DREAMCAST

    שיחקתי רק טיפה בחנות היה נוח מהקצת שיצא לי לשחק
    אחד מהחידושים זה כרטיס זיכרון שהוא גם קונסולה נידת שיכולה לשמש גם כמסך לגימפאד
    אבל התוסף הזה היה מאוד מוגבל בגלל הטכנולוגיה של אותה תקופה


    XBOX


    לא יצא לי לשחק בגימפאד הזה
    יצאו 2 גירסאות אחת קטנה יותר אם מיקום כפתורים קצת שונה
    אם מישהו רוצה לפרט יותר אתם מוזמנים


    Gamecube

    קניתי אותו בגלל התאימות לאחור של הWII ואני משחק בו הרבה
    נוח ברוב המשחקים אבל לא בדיוק המציא את הגלגל
    בניגוד לN64 הרטט כלול בפנים ואין יציאה לתוספים יש גם עוד אנלוגית למשחקים שצריכים
    חוץ מזה הגישה לD-PAD ולאנלוגית נוחות באותה אחיזה מה שהיה מסורבל בN64

    XBOX360

    למעשה אני משחק בו במחשב ולא בXBOX360 שאין לי
    טוב מאוד להרבה משחקים במיוחד כאלו שהתאימו לו כמו GTA4 לדוגמה
    לי זה מרגיש כמו גימפאד גימקיוב משופר כי העיצוב מאוד דומה אבל יש שיפורים חשובים כמו כפתור גב נוסף
    3 כפתורי תפריט במקום 1 בודד ידיות אנלוגיות נלחצות ודברים בסגנון
    לצעשה חוץ מהD-PAD שפחות נוח הכל יותר נוח


    נינטנדו DS

    לא יצא לי לשחק בו חוץ מאמולטורים סך הכל כפתורים כמו בסופר נינטנדו +מסך מגע תחתון שתורם רבות למשחקים כמו טראומה סנטר לדוגמה


    PSP

    מהקצת ששיחקתי לא אהבתי את האנלוגית או איך שסוני קוראים לה במכשיר
    היתר היה מאוד נוח


    WII

    למרות המראה המוזר בגלל הזיהוי תנועה +הפוינטר רוב המשחקים שניסיתי היו נוחים לשליטה במכשיר
    בחלק מהמשחקים הזיהוי תנועה זה רק תחליף לכפתורים חסרים אבל זה בכל זאת מספיק נוח
    באחרים כמו טראומה סנטר או זאק אנד אוויקי זה תורם רבות לחווית המשחק
    בCOD5 זה אופך את המשחק למהנה מבחינתי בגלל הפוינטר

    לאומת זאת יש משחקים כמו "סוניק והטבעת המיסטורית " שמשתמשים בידית כגימיק ואז זה לא רק שלא נוח אלה מעצבן לגמרי
    אבל בסך הכל זיהוי תנועה ופוינטר לדעתי יאפכו לסטנדרט בעתיד וטוב שככה
    המודולריות שהיתה כבר בעבר בN64 חזרה והפעם באופן טוב יותר (אפשרות להוסיף תוספות לשלט)
    בכל אופן רעיון מאוד מוצלח מנינטנדו שלא חידשו בתקופת הגימקיוב


    אחרון חביב PC אם עכבר מיקצועי
    במקרה שלי קצת ישן ה510MX

    ביחד אם שילוב של מקלדת זה השליטה המדויקת ביותר שיצא לי לנסות
    זה בעיקר טוב למשחקים שדורשים דיוק מרבי ולמשחקים שדורשים הרבה כפתורים
    וחוץ מזה העכבר טוב למשחקי DS באמולטור שדורשים מסך מגע... (העכבר מחליף את תפקיד המגע)

    טוב אם אתה רוצים להוסיף קונסולות או הערות בבקשה

    בכל מקרה כמה תמונה לסיום -



    http://hwzone.co.il/community/index....h=113524;image
    נערך לאחרונה על ידי קרירין; 09.04.2009 בשעה 19:36.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    01.11.2007
    עיר
    אשדוד
    הודעות
    3,047
    נכתב במקור על ידי קרירין
    XBOX


    לא יצא לי לשחק בגימפאד הזה
    יצאו 2 גירסאות אחת קטנה יותר אם מיקום כפתורים קצת שונה
    אם מישהו רוצה לפרט יותר אתם מוזמנים
    I haz.
    שלט מאוד נוח יש לציין. המיקום של המקלות נהדר, בניגוד לשלט ה-PS שבו אתה יכול לשבור את הבוהן.
    מיקום כפתורי ה-B ו-W (שחור ולבן) היה גרוע מאוד, לכן ב-360 החליפו אותם ל-R ו-L (כפתורים הנמצאים בכתפיים, כמו ב-PS).
    הטריגרים היו רגישים לכוח הלחיצה - לחיצה חלשה תגרום לירי איטי וחזקה למהיר (בחלק מהמשחקים).
    בואו לשחק קצת DOTA. אתם יודעים שאתם רוצים...
    אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה פרטית מכל סיבה שהיא.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    1,442
    נכתב במקור על ידי Jono00
    I haz.
    שלט מאוד נוח יש לציין. המיקום של המקלות נהדר, בניגוד לשלט ה-PS שבו אתה יכול לשבור את הבוהן.
    מיקום כפתורי ה-B ו-W (שחור ולבן) היה גרוע מאוד, לכן ב-360 החליפו אותם ל-R ו-L (כפתורים הנמצאים בכתפיים, כמו ב-PS).
    הטריגרים היו רגישים לכוח הלחיצה - לחיצה חלשה תגרום לירי איטי וחזקה למהיר (בחלק מהמשחקים).
    דווקא הקטנת המרחק בין 2 האנאלוגים נוחה יותר למשחקים שמשתמשים בדואל אנאלוג כמו FPSים..
    נערך לאחרונה על ידי DMaster; 30.12.2008 בשעה 18:39.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    29.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    35,370
    נכתב במקור על ידי DMaster
    דווקא הקטנת המרחק בין 2 האנאלוגים נוחה יותר למשחקים שמשתמשים בדואל אנאלוג כמו FPSים..
    זה לא ממש משנה מה המרחק בין האנלוגים עצמם, מה שמשנה זה ה"גובה" שלהם והמרחק שלהם מהקצה בכדי שיהיו נגישים בצורה נוחה לאגודל.
    אני עד היום לא מבין למה סוני עם אותו שלט DUAL SHOCK שהוא בעצם מן PATCH לשלט פלייסטיישן 1 המקורי שנצר בלית ברירה כדי להתחרות בשלט של הN64 ולכן בנוי בצורה הטפשית הזאת של DPAD בצד שמאל והסטיק במקום של הDPAD עוד משנת 97.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    1,442
    מעט מאוד משחקים משתמשים בD-PAD וגם באנאלוג בסוני היום.. וגם אם כן זה לפעולות משניות שלא לוקחות חלק בגיימפליי. ברנאוט למשל- להתחבר לאונליין. LBP- הבעות פנים.
    וכשהאנאלוגים רחוקים אחד מהשני.. קשה יותר לקשר בין הפעולות במשחק ויש פחות קואורדינציה. זה שבאקסבוקס יותר נוח לשחק עם שני אנאלוגים לא אומר שזה יותר טוב.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    13.01.2007
    הודעות
    4,471
    השלט המקורי של המגה-דרייב זוועתי בהשוואה לזה של הסופר נינטנדו, נסו לשחק בו מורטל קומבט <_<
    (כמובן שזאת הסיבה שהוציאו שלט חדש עם שישה כפתורים)
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    29.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    35,370
    נכתב במקור על ידי DMaster
    מעט מאוד משחקים משתמשים בD-PAD וגם באנאלוג בסוני היום.. וגם אם כן זה לפעולות משניות שלא לוקחות חלק בגיימפליי. ברנאוט למשל- להתחבר לאונליין. LBP- הבעות פנים.
    וכשהאנאלוגים רחוקים אחד מהשני.. קשה יותר לקשר בין הפעולות במשחק ויש פחות קואורדינציה. זה שבאקסבוקס יותר נוח לשחק עם שני אנאלוגים לא אומר שזה יותר טוב.
    מה? מה קשור המרחק בין המרחק בין האנלוגים לקורדינציה?
    ולא הבנתי את ההערה שלך על הDPAD, מה שאני אומר זה שהDPAD צריך להיות במקום המשני והסטיק בראשי, כלומר להחליף בינהם.

    וד"א, אם להרחיק דברים אחד מהשני מוריד קורדינאציה אז מה תגיד על השלט של הWII שאתה יכול להחזיק אותו במרחק של חצי מטר משני חלקיו?
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    13.01.2007
    הודעות
    4,471
    נכתב במקור על ידי DrKeo
    וד"א, אם להרחיק דברים אחד מהשני מוריד קורדינאציה אז מה תגיד על השלט של הWII שאתה יכול להחזיק אותו במרחק של חצי מטר משני חלקיו?
    קודם תסדר לי עוד סטיק על השלט ..
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    1,442
    נכתב במקור על ידי DrKeo
    מה? מה קשור המרחק בין המרחק בין האנלוגים לקורדינציה?
    ולא הבנתי את ההערה שלך על הDPAD, מה שאני אומר זה שהDPAD צריך להיות במקום המשני והסטיק בראשי, כלומר להחליף בינהם.

    וד"א, אם להרחיק דברים אחד מהשני מוריד קורדינאציה אז מה תגיד על השלט של הWII שאתה יכול להחזיק אותו במרחק של חצי מטר משני חלקיו?
    מי אמר מה זה מקום משני ומה זה מקום ראשי? תנסה להזיז את האגודלים שלך כשהם קרובים אחד לשני וכשהם רחוקים אחד מהשני ותראה שהרבה יותר קל לך לשלוט כשהם קרובים אחד לשני..
    השלט של הווי לא פונקציה בכלל.. יש בו אנאלוג אחד.. אני מדבר על שליטת דואל אנאלוג.
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    15.08.2008
    הודעות
    6,359
    בשלטים רגילים אני מעדיף את זה של מיקרוסוף מול זה של סוני
    אבל הD-PAD עצמו בעיתי והיה נחמד אם היו מכניסים זיהוי תנועה כמו שיש בPS3
    כי זה משפר משחקים מסוימים וגימיק נחמד
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    17.07.2008
    הודעות
    4,011
    מה הזיהוי תנועה ב-PS מסוגל לעשות?
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    29.09.2007
    הודעות
    687
    השלט של הגנסיס (ה3 כפתורים לא ה6) זה השלט הכי נוח שיש!!!!
    +הNES ADVANTAGE!!!!
    +ה....גויסטיק ארקייד של הסאטורן!!!!!
    יש לזכור שלא נדעתי באף אחד מהשלטים האלה באמת

    איך אני זוכר שקיבלתי תשלט סאטורן שלי עם נייטס
    יש להתחשב בעובדה שאף פעם לא נגעתי בסאטורן ,בשלט סאטורן ,או בנייטס לסאטורן.
    אל תאמינו לי
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    15.09.2007
    הודעות
    4,183
    מישהו לא לקח את התרופות שלו בזמן.
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    13.01.2007
    הודעות
    4,471
    נכתב במקור על ידי Talool1
    השלט של הגנסיס (ה3 כפתורים לא ה6) זה השלט הכי נוח שיש!!!!
    לא! לא!
    לא יכלו להוסיף עוד כפתור אחד? למורטל קומבט? שלא נצטרך להחזיק START (או שזה היה PAUSE?) בשביל הפונקציה הנוספת?!
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    15.08.2008
    הודעות
    6,359
    נכתב במקור על ידי ~ערן
    מה הזיהוי תנועה ב-PS מסוגל לעשות?

    עד כמה שאני יודע דברים פשוטים כמו בWII במשחקים שמשוחקים רק אם השלט ועל הצד
    זה יכול להתאים מאוד למשחקים כמו מנקי בול לדוגמה (הקוף בתוך הכדור)
    אבל לא מתאים למשחקי טניס\ביסבול
    בכל זאת זה נחמד שזה קיים כמו שנחמד שבDS יש מסך מגע אבל לא כל משחק חייב לישתמש בזה
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    29.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    35,370
    נכתב במקור על ידי DMaster
    מי אמר מה זה מקום משני ומה זה מקום ראשי? תנסה להזיז את האגודלים שלך כשהם קרובים אחד לשני וכשהם רחוקים אחד מהשני ותראה שהרבה יותר קל לך לשלוט כשהם קרובים אחד לשני..
    השלט של הווי לא פונקציה בכלל.. יש בו אנאלוג אחד.. אני מדבר על שליטת דואל אנאלוג.
    מה זה מקום ראשי ומה זה משני?
    בו נחליף בין עיגול/ריבוע/משולש/איקס לבין הסטיק הימני, כמה נוח יהיה לך ללחוץ עליהם?
    זה אומר מיקום ראשי מול מיקום משני.
    המיקום הראשי הוא הנקודה הכי נגישה ונוחה לאגודל, המיקום שאליו האגודל פונה בטבעיות.
    להזכיר לך שהאגודל שלך הולכת באלכסון למעלה, לא ב90 מעלות.

    אם המיקום של הסטיק הזה הגיוני אז למה שלטים נבנו עד אותה תקופה עם הDPAD במיקום הראשי?
    פאק תכנוני של כל הקונסולות בהסטוריה?
    בעצם לא השלט של הפס1 תוכנן עם הDPAD במקום שהוא נמצא, למה הוא לא תוכנן במיקום המשני כדי שיהיה יותר נוח לגשת אליו?
    פשוט מאוד, כי זה מיקום לא נוח.
    בגלל זה יורדים על הDPAD של ה360, לא בגלל הDPAD עצמו שהוא סבבה לגמרי אלה בגלל המיקום שלו שהוא לא נוח לגישה כמו הסטיק השמאלי של הפס1-2-3.

    סך הכל הסטיק השמאלי של הפס3 נמצא שם כי הסטיק השמאלי של הפס2 נמצא שם והסטיק השמאלי של הפס2 נמצא שם כי הסטיק השמאלי של הDUAL SHOCK המקורית נמצא שם והסטיק השמאלי של הDS המקורית נמצא שם פשוט כי סוני בנו שלט ללא סטיקים אנלוגים, שנה אחרי יצא הN64 שהביא את הסטיק האנלוגי והרטט וסוני הרגישו שהם חייבים להעתיק.
    בגלל ש90% מהמשחקים בפס1 לא השתמשו בסטיק אנלוגי (נדמה לי שרק משחקי מירוץ השתמשו, הגדולים של המכשיר כמו MGS או FF שוחקו עם הDPAD) אלה בDPAD הם השאירו את הDPAD במקומו ושמו את הסטיק יותר ימינה ולמטה, במקום פחות נגיש ופחות נוח אבל הגיוני מאחר והסטיק האנלוגי היה משהו מאוד משנה בPS1.

    עברו שנים וסוני משום מה שכחה שכבר לא משחקים משחקים עם DPAD, חבל.
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    17.07.2008
    הודעות
    4,011
    כל המשחקי פס1 שיש לי חוץ מטקן השתמשו באנלוג..
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    29.09.2007
    הודעות
    687
    נכתב במקור על ידי shgadlic
    מישהו לא לקח את התרופות שלו בזמן.
    חחחחחחחחח - So True
    נכתב במקור על ידי Nimiauredhel
    לא! לא!
    לא יכלו להוסיף עוד כפתור אחד? למורטל קומבט? שלא נצטרך להחזיק START (או שזה היה PAUSE?) בשביל הפונקציה הנוספת?!
    בשביל זה יש את גירסאת 6 כפתורים
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    29.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    35,370
    נכתב במקור על ידי ~ערן
    כל המשחקי פס1 שיש לי חוץ מטקן השתמשו באנלוג..
    לא הם לא.
    אולי הם נתנו לך להשתמש באנלוג במקום בDPAD אם תרצה אבל לא הייתה להם שליטה אנלוגית.
    אני לא מצליח לחשוב על משחק פס1 אחד שהשתמש בשליטה אנלוגית חוץ מאשר GT2.
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    13.01.2007
    הודעות
    4,471
    נכתב במקור על ידי Talool1
    בשביל זה יש את גירסאת 6 כפתורים
    אבל למה צריך לקנות שלט נוסף בשביל משחקי מכות? רק לנינטנדו מותר לעשות את זה <_<
    שתף ב-Google+

הרשמה