תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 11 מ 11
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    אם יש זאנר שהX360 יחסית חלשה בו, זה ללא ספק זאנר הפלטפורמה. יש לה אולי משחקים בודדים, אבל אין לה "קמע" מוביל כמו מריו על הWII, ראצט וקלאנק על הPS3, או אפילו מותג סטייל סוניק/קראש בנדיקוט בימים שהמותגים האלו עוד נחשבו למשהו.

    בסופו של דבר קשה לקבוע גם מה זה משחק פלטפורמה. במקרים של מריו וסוניק זה עוד היה ברור כי אלו משחקים שמכניקת המשחק הראשית בהן היא קפיצה על הראש של אויבים בשביל להיפטר מהם. אבל ראטצ וקלאנק? שם כבר משתמשים ברובים כבדים ונשק לא קונבנציונלי. אם ראצט הוא משחק פלטפורמה, ומגה מן הוא משחק פלטפורמה, וביוניק קומנדו הוא משחק פלטפורמה, אז מה לגבי טומב ריידר, או קראקדאון, או אססינס קריד? בשלושתם קופצים לא מעט על פלטפורמות והיא משמשת מכניקה מרכזית בשביל להתקדם במשחק גם אם לא הורגים באמצעותה אויבים (ובקראקדאון הקפיצה היא גם סוג של נשק).

    בכל מקרה, בשבוע האחרון יצא לי להתנסות ב-4 דמואים חדשים להורדה בלייב, ובמפתיע כולם משלבים לפחות חלקית משחקיות של פלטפורמה, ככה שאני מוצא לנכון להכניס את כולם תחת אותה הסקירה הקצרה פה.

    Tomb Raider Underworld
    אז כן, הדמו מרגיש מהרגע הראשון כמו משחק עם דגש מאד כבד על פלטפורמה. היו בו גם קרבות עם נמרים וקצת עטלפים מעצבנים, ושני פאזלים בשביל הגיוון - אבל מהרגע שקפצתי מהסירה ויריתי בכריש או שניים, התחלתי לטפס על קירות של מקדשים עתיקים בתאילנד. חוץ מהבעיה הבסיסית בהתמצאות בסביבה כזו (יותר מידי ירוק), גיליתי שאחרי שמתרגלים לאלטאיר באססין קריד אז לארה לא בדיוק מכוונת למקום שבו אתה רוצה לנחות ומגלה קצת יותר מרדנות. ויש לה גם נטיה למות בנפילה של יותר משתי קומות משום מה.
    וזה משהו שקרה לי הרבה במשחק. ההתחלה בכלל היתה קשה ומצאתי את עצמי מטפס שוב ושוב את אותו הקטע בדיוק עד שהצלחתי גם להבין לאן אני ממשיך וגם לקפוץ למקום שממנו אני אמור להמשיך.
    אחר כך גיליתי שלארה מתחילה את המשחק לא רק עם ארסנל מאד מכובד של נשקים, אלא גם סונאר שממפה את השלב בצורה תלת מימדית (גימיק מצויין) ויכל לעזור לי בהתחלה.
    אחרי שמתרגלים קצת לשליטה הלא סלחנית העסק הופך לפשוט יותר ומתחיל להיות יותר מעניין. רק שאז באים הנמרים, ואתה מגלה שלהדביק להם רימון סטיקי זה לא דבר טוב כי יש להם נטיה לקפוץ עליך ישר אחר כך. בשורה התחתונה מתתי לא מעט פעמים בדמו, מה שהאריך אותו בצורה מלאכותית לכנראה הרבה יותר ממה שהוא היה אמור להיות באמת. וזה לא כל כך נורא בעצם, כי המקדשים בתאילנד נראים מצויין. אולי זה גם בגלל שאני פשוט חלוד או סתם גרוע במשחקי פלטפורמה, אבל זה לא הפריע לי להמשיך למשחק הבא.

    Banjo & Kazooie: Nuts & Bolts
    אולי אני לא הכי מתאים להתרשמות אובייקטיבית מהמשחק, כי שנאתי את באנג'ו, שנאתי את קזואי, ושנאתי את המשחק הראשון לN64.
    בפועל זה גם הדמו היחיד שלא סיימתי, אבל הוא היה די גדול ולא לינארי. הוא כלל הסתובבות בעולם חיצוני, שמשם ניתן להיכנס לעולמות המשחק השונים. פלטפורמר מסורתי כמו המשחקים הקודמים בסדרה זה בטוח לא בגלל השילוב של חלקי הבניה וחלקי הנהיגה שהתווספו למשחק.
    ככזה, הוא מצליח להיות מאד מיוחד וקצת שונה מכל מה שיש היום. בשורה התחתונה הוא בעצם משחק היברידי של חלק אחד פלטפורמה, חלק אחד בנייה ושיתוף, וחלק אחד מרוצים. הבעיה היחידה שלו היא שבניגוד לשניים האחרים, החלק של קטעי הפלטפורמה לא באמת מאתגר ומרגיש חסר (לפחות בעולם הראשון בדמו). מצד שני הוא מציע המון תוכן גם בדמו, העולם שאפשר לחקור גדול ומלא בהפתעות וכיף להסתובב בו כי צבעוני בצורה מדהימה (כמו רוב המשחקים של רייר) - ויזואלית הוא ללא ספק נראה מצויין, ויש לו את הסגנון שלו.
    יש כבר דיון על המשחק ושם כבר ציינתי שיש לו יותר מידי דברים מעצבנים שמזכירים בדיוק את הבעיות של המשחק מהN64: חוסר דיבוב וקולות מעצבנים במקום, סצינות מעבר מיותרות ומעייפות, ובדיחות לא כל כך מצחיקות שמנסות בכח. הוא גם מצד אחד מנסה לפנות לקהל קזואלי אבל מצד שני יחסית מורכב ועמוק מידי בשביל להרים ולשחק ישר (בעיקר הקטע של בניית הרכבים, שאולי אפשר להסתדר בלעדיו בהתחלה), ככה שאני לא בטוח למי הוא מכוון. רייר עשו את אותה הטעות עם ויוה פינאטה ונראה שהם לא לומדים. אני מעדיף לחכות לKameo 2 כשיטרחו סוף סוף להכריז עליו.

    Mirrors Edge
    טוב, זה כבר דמו של פלטפורמר במובן הקלאסי של המילה: רצים וקופצים כדי לשרוד.
    הדבר שאי אפשר להגיד עליו קלאסי הוא נקודת המבט מגוף ראשון או הסטייל של הפארקור. זה משהו שהייתי מאד סקפטי לגביו כששמעתי בפעם הראשונה על המשחק, אבל בדמו גיליתי שלא רק שזה עובד, אלא שזה עובד יותר טוב מהמעבר ממשחקי דו-מימד למשחקי תלת-מימד. סוף סוף אין בעיות של מצלמה מעצבנת שנתקעת מאחורי קירות.
    המשחקיות בגוף ראשון גם תורמת מאד לאווירה של המשחק, שמלחיצה ומלאת אדרנלין החל מהרגע שבו תסיימו את הטוטוריאל (שקצת מעצבן, לא כל כך ברור לפעמים - אבל הכרחי) ועד לרגע שתסיימו את הדמו. המשחק נראה מצויין, העיר שמסביב נראית באמת קודרת, והתחושה מגוף ראשון על גורדי השחקים בהחלט תורמת לתחושה של פחד גבהים.
    גם בלי נשק ביד (ברוב הזמן) המשחק מרגיש מלא אקשן וקשה לחשוב על להפסיק את הדמו באמצע. אם גם המשחק המלא יהיה כל כך אינטנסיבי זו תהיה חוויה נהדרת.
    התלונה הראשונה שיש לי על המשחק הן על זה שהוא לא נותן לך באמת לחקור את הסביבה כי אתה רוב הזמן נמצא במרדף והמסלול שמחייבים אותך ללכת בו הוא מאד לינארי - והרבה מאד פעמים אם תסטה מהדרך תמצא את עצמך מנסה להגיע למקומות שמובילים למוות בטוח וטעינה מחדש. למזלך יש קו שמנחה אותך למסלול הראשי בלי להפריע לך במסלול שאתה בוחר בפועל (משהו שהמפתחים למדו כנראה מForza) ואולי במשחק המלא יהיה קצת יותר קל לחקור את הסביבה.
    התלונה השניה היא כמובן על השליטה המגוחכת שלא ניתן כל כך לכוונן מחדש. לא ברור לי מה המפתחים חשבו לעצמם כשהם החליטו על הכפתורים האבסורדים שהם הצמידו לכל פעולה, אבל הם לפחות היו צריכים לאפשר לשחקן לתכנת אותם מחדש.
    מה שכן, אם עד היום חשבתם שמיצו כבר את אפקט הbulletime של מקס פיין, ואת אפקט הquick time events של God of War - אז פה תוכלו לראות איך שניהם משתלבים יחד: אחד מהאלמנטים הצדדייים של הגיימפליי מאפשרים לכם במהלך התקלות עם אויבים בכפתור אחד להאט את הזמן, ובכפתור נוסף לנטרל אויב חמוש ברגע שצבע הנשק שלו משתנה. אפשר כמובן לא לשלב את שני אלו יחד (ואפשר סתם לירות בהם אם חטפתם למישהו נשק) אבל זו הדרך הכי אפקטיבית. אם היו מצליחים איכשהו לשלב את זה יחד עם Cover system היינו מקבלים פה שילוש הקדוש של מכניקות שמיצו את עצמן אבל עדיין מגניב להשתמש בהן.
    למי שרוצה עוד חוות דעת, גם עליו כבר יש נושא רשמי בפורום עם התרשמויות של אחרים.

    Naturo: The Broken Bond
    אני מניח שקריאת WFT תהיה במקום עכשיו. המשחק הוא לא בדיוק פלטפורמר ולמעשה אפילו אני לא ידעתי למה אני נכנס כשהורדתי את הדמו סתם כי הוא היה שם ברשימה.
    למעשה, אני גם לא שיחקתי במשחקם הקודם שיצא לX360 שנקרא Rise of a Ninja, ואפילו לא באף משחק אחר בסדרה הזו. ומאחר וכבר עברתי את גיל 12, גם את הסדרה עצמה אני לא מכיר, ואין לי מושג אפילו מה ההבדל בינה לבין למשל Dragon Ball Z מעבר לעובדה שמדובר באנימה יפני מופרך לגמרי שכנראה משדרים גם בערוץ 6 (עוד יש ערוץ כזה, אגב? או שהיום זה כבר מחולק כמו בערוץ הספורט ל"ילדים פלוס", "ילדים זהב" וכו'?).
    בכל מקרה, קצת אחרי שהעלתי את המשחק והתחלתי לשחק גיליתי שמדובר במשחק שמשלב כנראה יותר זאנרים מבאנג'ו קזואי. הסגנון הציורי נחמד (אבל לא הכי טוב שראיתי) ומהעלילה הביזארית שזרקה אותי ישר לתוך האקשן לא הבנתי שום דבר מלבד זה שיש איזה נחש ענקי בעיר שאני צריך לברוח ממנו.
    החלק הראשון של המשחק ניתן לתאור בתור משהו שמשלב את שלבי הבונוס שהיו בסוניק 2 ואת משחקי המרוצים של פעם שבהם קיבלת עוד כמה שניות בכל checkpoint. אתה רץ דרך טבעות ואמור להגיע כל פעם לטבעת הבאה לפני שנגמר לך הזמן - והוא נגמר די מהר. למרות זה, זה לא מסובך מידי (בטח לא כמו Tomb Raider) ומשם המשכתי לחלק קטן שני שבו קפצתי בין כל מיני עצים בקפיצות שיגרמו לניאו מהמטריקס להתבייש בעצמו - אז הנה לכם קצת פלטפורמה.
    בנקודה הזו הגעתי לאיזה כפר נטוש ובו המשחק הפך לAction Adventure בגוף שליש קלאסי. פגשתי כמה דמויות שהצטרפו אליו וגיליתי שאפשר להעביר את השליטה ביניהן. במשחק המלא הבנתי שיהיה ניתן לשחק בדמויות האלו יחד באופליין ואונליין בco-op ככה שיהיה לכם עם מי לשחק. החלק הזה של המשחק כלל קצת הסתובבות, פלטפורמה ופתירת פאזל פשוט כדי לפתוח איזה שער.
    מה שמעניין הוא שבמהלך ההסתובבות הזו אתה גם פוגש באויבים ואז בדומה למשחקי JRPG המשחק עובר למצב של קרב. רק שכאן הקרב לא בנוי על סטטיסטיקות אלא הופך למשחק מכות לכל דבר עם רשימת מהלכים וקומבואים ואפילו Tag ותרגילים משותפים עם הדמויות האחרות כמו בDOA.
    המהלכים שלי היו די מוגבלים בהתחלה אבל לפי מה שהבנתי המשחק כולל גם התקדמות ולימוד של מהלכים חדשים תוך כדי צבירת הניסיון במהלך המשחק, קצת כמו במשחקי RPG.
    כנראה כדי להראות לי מה דמות מפותחת יותר יכולה לעשות, המשחק חתך בשלב מסוים לסצינה לא קשורה ואנימה טיפוסית שבה שיחקתי איזה סנסאיי זקן וסנילי שהחניך הרשע שלו מחליט לחסל אותו (כמה לא מפתיע ולא יפני בכלל). אחרי הדיאלוג המופתי בינינו המשחק עבר לסצינת מכות נוספת, רק שהפעם היו הרבה יותר מהלכים שיכולתי לבצע (וככה גם הדמות השניה) כדי להתרשם קצת יותר מהמשחק. המעניין הוא שבמהלך הקרב הלבישו פה עוד סגנון ופתאום נתקלתי בקטעי quick time events שבהן הייתי צריך להתחמק מכל מיני התקפות באמצעות לחיצה על כפתורים בתזמון מסויים. כמובן שלא הבנתי מה קורה עם העלילה שנקטעה בסוף הקרב עצמו יחד עם הדמו, אבל בסך הכל היה נחמד.
    אני אפילו לא יודע איך לקטלג את המשחק הזה. ממה שראיתי עד עכשיו זה נראה כמו מישמש של action-adventure-racing-platform-puzzle-2.5Dfighting. אבל מה שמפתיע זה שזה עובד טוב ביחד בדיוק כמו פלטפורמר מגוף ראשון.
    רק אחרי המשחק טרחתי לברר מאיפה הוא ובאופן מפתיע (או שלא) מסתבר שהוא מגיע מUbisoft Montreal שאחראים למשחקי ספלינטר סל, ריינבו 6, הנסיך הפרסי, אססניס קריד ופאר קריי 2. נארוטו בהחלט לא נראה כמו הזאנר הטיפוסי שהם יטפלו בו (ובעצם לא נראה כמו הזאנר שאף מפתחת מערבית תטפל בו) אבל בסופו של דבר זה נראה מעניין.
    אין לו את אפקט הוואו או את העולם המרשים שיש למשחק כמו Mirrors Edge למשל, והוא בכל זאת קצת מוזר, אבל זה ללא ספק משחק שיצר מספיק רושם בשביל להוסיף אותו לרשימת ה"מעקב" שלי כדי לראות איך ומה יצא ממנו בסוף.
    Keep it clean

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    איזו יופי של סקירה. האמת אפשר להפוך בהמשך את הנושא לסקירת דמואים בכלליות (לפחות למשחקים שאין להם נושא רשמי)


  3. #3
    הצטרף בתאריך
    04.04.2007
    הודעות
    2,350
    כל הכבוד על ההשקעה רק חבל שלצערנו (ולצערי במיוחד) אף משחק פה לא ממש פלטפורמה נטו.


  4. #4
    הצטרף בתאריך
    09.07.2008
    הודעות
    1,982
    סיקורים טובים. MIRORS EDGE פלטפורמה?

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    03.06.2008
    הודעות
    2,211
    סיקור טוב.. כל הכבוד



  6. #6
    הצטרף בתאריך
    16.04.2007
    הודעות
    1,702
    תודה רבה, gulmer.
    אז..אתה קונה את אחד מהמשחקים האלו ?

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    03.02.2007
    הודעות
    1,570
    נרוטו משחק פלטפורמה- אקשן מעולה הראשון היה ממש ממש טוב אני מציע לך לנסות אותו

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    לנארוטו יש גם סיפור לא רע למען האמת.


  9. #9
    הצטרף בתאריך
    03.06.2008
    הודעות
    2,211
    גם אני שיחקתי עכשיו בנארוטו. את האמת שלא חשבתי להוריד את הדמו שלו בכלל אבל אחרי הנושא הזה הייתי חייב לנסות. משחק נחמד.



  10. #10
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי lidorit3
    תודה רבה, gulmer.
    אז..אתה קונה את אחד מהמשחקים האלו ?
    שאלה טובה:
    Mirror Edge או נארוטו אולי ישקלו אצלי ככותרים לקנייה. זה תלוי גם בציונים שלהם, אבל מהדמואים התרשמתי מאד לטובה.
    Tomb Raider... אולי הוא יחכה למחיר מוזל בעתיד הרחוק יותר אלא אם כן הרשמים יהיו סופר חיוביים. הדמו היה נחמד אבל היה קצת מתסכל לשחק בו.
    באנג'ו? לא כוס התה שלי. גם לא במחיר מוזל אני מניח.
    Keep it clean

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    10.09.2008
    עיר
    תל אביב
    הודעות
    2,073
    כל הכבוד לך על ההשקעה חבוב !
    עשית לי חשק להוריד את כל אחד מהדמואים האלו ולנסות אותם !

הרשמה