תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 38
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    או השאלה היותר מדוייקת, האם העובדה שהחברות מוציאות דמואים וגירסאות בטא בעצם גורמות לכך שאח"כ השחקנים לא מרגישים צורך לקנות את המשחק?
    אם נשאל את קליפי B, מפיק Gears of War 2, כנראה שכן. "גירסת בטא היא כמו לצאת עם בחורה רק בשביל להגיד "כבר דפקתי אותה". אני יודע שזה נשמע קצת בוטה, אבל זאת האמת המרה. ברגע ששיחקת בבטא, אתה למעשה יכול להוריד את הסימון של המשחק מהרשימה שלך. זה כבר לא תהיה אותה התרגשות של פעם ראשונה כאשר תשחק במשחק המלא".
    אם נבחן את דבריו בתשבה לשאלה למה לא נראה דמו או בטא של Gears of War 2 נבין כי התשובה שלו היא בעצם |למה ששחקן יקנה פרה כשיש לו חלב בחינם?". אומנם הגירסאות הללו גם עוזרות למפתחות לבחון את המוצר שלהם ב"תנאי השטח" ככה שיראו איך המשחק מתפקד בעומס גדול, האם השרתים עומדים בעומס, או כל מני דברים הדורשים שינוי. אולם בסופו של יום המטרה הסופית היא המכירה.
    מהצד השני ניתן לראות גם את הראיה של השחקנים. "שיחקנו בעצם במשחק" הרי הגראפיקה לא תשתפר פלאים פתאום. המשחקיות לא תשתנה וכנראה חווית המולטיפלייר לא תציב בפנינו דברים חדשים שלא ראינו. ואם ננסה לנצל באופן ציני את המצב אז גירסת הדמו או הבטא גם בעצם חושפת את השחקן לכל הפגמים במשחק.
    דוגמא טובה לעניין זאת הבטא של Frontlines: Fuel of War למחשב האישי (שכללה כמה שלבים טובים). הבטחות נעשו, סקרים נעשו, משאלים נשלחו אולם בסופו של דבר הבטא הייתה מבוגבגת והמשחקיות שבורה. מה שכמובן הרחיק הרבה שחקנים מהמשחק, שביטלו את ההזמנה המוקדמת למשחק. אז הנה השחקן הציל את כספו אולם מחלקת המכירות של המפיצה לא תעשה את אותה טעות שוב.
    דמואים אומנם נותנים חוויה יותר טובה, סה"כ הם לא מכילים קוד לבדיקה, הדבר יותר טוב גם לשחקן שפה הוא נחשף לגירסה הסופית ובאמת יודע מה הוא יקבל. גם מבחינת המכירות ניתן לחשוב שזה יעזור כי זה יגביר את הציפיה למשחק... כל עוד הוא טוב. משחק לא מצטיין (אפילו אם הוא יחסית טוב) עלול לשרוף את עצמו, כמו האפקט שעליו דיבר ידידנו קליפי. למעשה ומה עם המשחק עצמו מצויין? האם גם הוא זקוק לדמו? הרי הוא עצמו כבר יודע למכור גם אם לא נקבל עליו כל מידע. אפשר לראות כי GTA4 הצליח לשווק את עצמו בלי להוציא יותר מבקושי שני טריילרים וכמה תמונות לפני יציאת המשחק. דמו של משחקים כאלו יכול גם לגרום למיצוי החוויה. שחקנים עלולים לשחק ולשחק ולשחק עד שימאס.מבחינת מחלקת הפיתוח הדמו לא רעיון קוסם בשל כך. הם סה"כ רוצים שהמשחק שלהם יוערך וימכר. הם לא רוצים שכולם יערכו דמו בחינם ולא יקנו את המשחק.
    הציפיה למשחק היא לעיתים חלק חשוב מאוד מתהליך המכירה. כל סוכן מכירות מתחיל יספר לכם על "חווית הקניה" ועל כמה קניה קשורה למעשה לרגשות. האם משחק בדמו למעשה מוציא את כל הציפיה מהקניה? האם צרכן ששיחק בדמו יגש באותה התרגשות לחנות על מנת לרכוש את המשחק? המיסתורין הרי נעלם. ברגע שתפתח את האריזה אתה למעשה יודע בדיוק מה מצפה לך, האם הידיעה הזאת פוגעת בכושר הקניה של המשחק? בהחלט יכול להיות.
    אז נכון, שמנקודת מבט צרכנית הדמו הוא כלי עזר רב ערך. ניתן לבחון באמצעותו האם המשחק שווה את ההשקעה הכספית שנוציא עליו. אבל האם זו גם השקפת העולם של החברות המפיצות? כנראה שלו. הן יוכלו להסתפק למעשה בתמונות וטריילרים ערוכים היטב על מנת להגביר את אפקט המכירה של המשחק.
    ניקח לדוגמא משחק כמו Call of Duty: World at War שמציע מהשבוע בטא פתוחה לכל דורש. משחק כזה שהוא בנוי בעיקר על רכיב משחק מרובה המשתתפים שלו, האם הכמות הגדולה של השחקנים שכבר התנסו במשחק לא הרגישו שמיצו אותה? כרגע ההזמנות המוקדמות למשחק גדולות יותר מאשר אלו של COD4 עפ"י הדוחות הכספיים של Activision. אבל האם זה נראה גל ביטולים בעקבות פתיחת הבטא לכולם?











  2. #2
    הצטרף בתאריך
    02.07.2008
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    138
    לפי דעתי זה לא כל כך מזיק כי למשל אני חשבתי שBBC לא כזה טוב אבל הורדתי את הדמו
    ואני רוצה לקנות אותו וגם COD 5 להפך הבטא של המולטי פלייר היא דבר מבורך בשביל השחקנים
    ובשביל החברה מיכוון שהבטא מתישהו תפסיק לעבוד ואז כולם ירצו להמשיך לשחק ויקנו את המלא

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    השאלה האמתית שעולה מדבריו של קליפי (ושכנראה יש להם נתונים עליה) שזה לא בדיוק ככה מבחינת המכירות בפועל. כנראה שיהיו הרבה יותר שלא יקנו את המשחק בגלל זה בדיוק שהם מיצו את המשחק.
    (שימו לך שמנקודת מבט צרכנית זה טוב, אני טוען מנק' מבט החברות עצמן)


  4. #4
    הצטרף בתאריך
    21.01.2008
    הודעות
    1,733
    זה הורס מכירות ועוד איך! בתנאי שהמשחק עצמו חרא
    או בתנאי שהדמו שהוציאו לא מספיק טוב..כל דמו טוב אמור לתת רצון לעוד..

    נגיד במקרב של TOO HUMAN אם לא היו מוציאים דמו המשחק היה מוכר הרבה יותר יחידות ממה שהוא מכר אבל מה? הם הוציאו חרא דמו.. בכל משחק יש את הקטע שגורם לך להגיד "WOW" ואם הם היו מכניסים את הקטע הזה במשחק הוא היה מוכר אפילו יותר, אבל שאני ראיתי את הדמו של טו היומן אני ישר סגרתי ומחקתי ואני אישית תכננתי לקנות אותו..

    סיכום: אם המשחק טוב, תוציאו דמו או בטא, אם לא? תוציאו דמו שמכניס את הרגע היפה ביותר במשחק כדי לעבוד על אנשים שהמשחק טוב. אם המשחק הוא פרנצ'ייס? אל תוציאו דמו.. ההייפ יעשה את העבודה.

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    זה כבר תלוי באיכות הדמו/בטא. אם הדמו/בטא איכותי ויודע להגביל את כמות האפשרויות לצרכן בלי להרגיז אותו אז המכירות יעלו, ובקלות. לא חייבים לעשות בטא גדולה כמו של COD5.
    אם יעשו דמו טוב כמו של Mirror's Edge (לפי מה שאמרו בפורום) אז כמובן שההייפ יעלה והמכירות גם יעלו בהתאם. אבל אם יעשו דמו כמו של באנג'ו קזואי שהיה סביר אבל עם בעיות כמו שF.P אמר בדיון הרשמי שלו, אז סביר להניח שתהיה ירידה בהזמנות מוקדמות.

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    שימו לב שאתם קצת נוטים שוב לראיה של הדברים ממבט של צרכן. אני מדבר על מבט של חברה. אם אני חברה למה לי להוציא דמו/בטא? אם המשחק טוב - הוא ימכור. אם הוא גרוע? ימכור יותר טוב בלי הדמו. אם הוא מעולה? ימכור חבל על הזמן ואפילו טוב יותר שאין דמו להעלות הייפ (מקרה GTA...)


  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.09.2008
    הודעות
    1,125
    למשחק עם הייפ ממשחקים קודמים, כמו GTA 4 נגיד, באמת לא צריך דמו, המשחק ימכור בלי.
    למשחק עם קונספט חדש, נגיד Mirror's Edge צריך דמו, הרבה אנשים ירצו לנסות לפני ולא לקנות חתול בשק.

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    17.03.2007
    הודעות
    683
    יש מקרים שבטא יכולה להרוס מכירות לדוגמא
    Call Of Duty 5-עשרות אלפי קודים לבטא הסגורה חולקו ולאחר מכן גם הבטא הפכה לפתוחה, COD5 הוא לא משחק שצריך להוכיח את עצמו וכשמפתחים עושים גם שינוים מזערים בחווית המולטי אז בטח ובטח שלא לחלק עשרות אלפי קודים. דמו של הסינגל לעומת זאת הייה יכול לעזור יותר.

    מקרים שבה הבטא עוזרת
    LBP משחק שהייה לו הרבה מאוד הייפ, אך מצד שני אף אחד לא ידע איך הקונספקט יעבוד והרבה חששו שלא יאהבו אותו. המשחק הזה כן הייה צריך להוכיח את עצמו ולכן בטא/דמו יקדמו את המכירות שלו.

    המפתחים צרכים להוציא בטא או דמו כאשר
    הם יודעים שהמשחק הוא משחק של רמה ולא מחורבן.
    כשהמשחק צריך להוכיח את עצמו בהתאם להייפ שסביבו

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    17.10.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    1,525
    זה מתחלק לכמה חלקים לפי דעתי:

    משחק ממותג קיים + חברת פיתוח מוכחת- דוגמאות: Gears 2, GTA 4, MGS 4, GOW 3. אין שום צורך בדמו. שום כלום. להימנע גם מטיזרים שמציגים את המשחק הרבה לפני שהוא יוצא. צריך לייצר המון הייפ, אבל בלי להראות חלקים מהמשחק מוקדם מידי לפני היציאה שלו. סרטונים מרונדרים מראש, תמונות יצירה והדגמות גרפיות של המנוע. פה ושם איזה ראיון עם המפתחים, וזהו! המעריצים יתבשלו עם עצמם וכבר יעשו את העבודה.

    משחק חדש לגמרי + חברת פיתוח מוכחת- דוגמאות: Mirror's Edge, Alan Wake, Mass Effect, Bioshock. משחקים כאלה מייצרים גם כן הייפ מהגיימרים עצמם. כולנו אוהבים מותגים חדשים של חברות פיתוח מצליחות. על אותה חברה להראות המון מידע מהמשחק, להראות סרטוני גיימפליי ולהשאיר הרבה טעם של חדשנות. אם המשחק איכותי- כדאי לתת דמו קצרצר שנותן הדגמה טובה מהמשחק.

    משחק חדש לגמרי + חברת פיתוח פחות מוכרת- לחברות כאלה דיי כדאי לשחרר איזה סוג של הדגמה מהמשחק (במידה והם גם באמת מאמינים בו). אני זוכר שבדקתי את הדמו של Castle Crushers והחלטתי שאני חייב לקנות אותו. בלי דמו, אין סיכוי שהייתי רוכש את המשחק... רק בזכות הדמו של המשחק מאות אלפים הזמינו את המשחק דרך ה-Live ויצרו לו באזז בקהילות הגיימרים.

    * דבר אחרון שתואם לכל המצבים. במידה והמשחק לא משהו (לדוגמא Too Human), אסור להוציא בשום מצב דמו לקהל הרחב. חברות כאלה פשוט יורות לעצמם ברגל (אבל מצילות את הכיס של הצרכן).
    אמר רבי עקיבא:
    "אל תעשו מלחמה, תעשו אהבה.
    על רגל אחת- זו כל התורה."

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    31.08.2007
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    1,241
    GTA4 לא הוציא יותר משני טריילרים? איפה אתה חי? :|

    ואני אישית חושב שזה תלוי בסוג האנשים ובמותג
    למשחקים גדולים כמו GTA ו-GeOW אין בעיה להוציא דמו או גרסאת בטא, כי יש להם מלא מעריצים ואנשים שמתים לשחק במלא, גם אחרי שחרשו על הדמו.

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    נתניה
    הודעות
    3,883
    הורגות מכירות.

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    טיגר נתן לנו הרבה חומר למחשבה...

    אבל אני רוצה לחזור לטו היומן. דווקא הדמו שלו היה בהחלט לא רע, הייתי קונה אותו אלמלא אח"כ הביקורות היו קוטלות (אולי אני אפילו אקנה אותו באיזה 15-20$).
    דווקא הדמו שלו פחות הרס לדעתי.


  13. #13
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    Wan7ed רשם תגובה מעולה שמסבירה הכל. אין מה להוסיף מלבד העובדה שמשחקי ספורט ומירוצים שנתיים חייבים דמו אחרת כמעט אף אחד לא יקנה אותם לפני הביקורות.

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    הוא אומנת נתן טיעון משכנע אולם לא בטוח שהוא נכון לפי מה שקליפי אומר. הוא מאמין שאין צורך גם במשחק טוב של חברה לא מוכרת כדי שלא יהיה מצב שתרגיש "טוב, שיחקתי בו, למה לי לקנות?"


  15. #15
    הצטרף בתאריך
    13.09.2008
    הודעות
    1,125
    אבל יכול לצאת מצב של "לא שיחקתי בזה, לא מכיר את הסוג הזה של המשחק, אני ישקיע את הכסף במשחק אחר".

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    אז הטיעון של קליפי הוא מופרך מהיסוד אלא אם הדמו הוא ארוך במיוחד.
    אנחנו לא מורידים דמואים כדי לשחק. אנחנו מורידים דמואים כדי לבדוק אם כדאי לנו לקנות.
    לדעתי, קליפי סתם מתרץ למה לגירס אין דמו.

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    גם לפי המפרט שראינו הם לא צריכים להוציא דמו (ולכן לא צריך "לתרץ") אני רק לא בטוח כמה הטענה שלו מופרכת. אולי נשאל פה. האם למישהו קרה שהוא הוריד את הדמו/בטא של משחק ואמר "הספיק לי"?
    אני יכול רק להגיד שאישית הבטא של COD4 הספיקה לי. היה לי ממש כיף אבל אח"כ שיחקתי יותר בדברים אחרים. אפשר לומר שקניתי אותו בשביל הסינגל המהמם.


  18. #18
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    כי COD4 לא עונה על ה"מפרט" של wan7ed באופן מלא. הוא משחק עם מותג אבל בסיס אחר. ככה שהם היו צריכים להוציא בטא סגורה וקטנה ואז להוציא דמו קצרצר כמו שלב האימונים ושלב אחד קצר שלא בא מהמשחק.

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    אבל זה העניין, כמעט לא קניתי אותו בגלל הבטא


  20. #20
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    ואני אומר שהם שגו עם הבטא... COD4 הוא לא דוגמה טובה. הם שיחררו יותר מדי מידע ונתנו את הבטא ליותר מדי אנשים והוסיפו לבטא הרבה אפשרויות. צריך להגביל אותה.

הרשמה