תפריט ראשי

123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 97
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    סיקור של יקיר:

    קצת על Kudo בשביל מי שעדיין לא שמע:
    Kudo הוא מן משחק סביבת פיתוח שנועד בעצם לתת כלים לאנשים שאין להם ידע או ניסיון בתכנות. התהליך עצמו די דומה לתוכנה Scratch שבו אתה מציב פעולות בסדר מסויים כדי ליצור אנימציה.

    המשחק Scratch

    מישהו ביקש בניין לבבות ולא קיבל?

    בKudo כנראה לרוב תתחילו מאפס, מרחב אין סופי שלא כולל כלום. אתם תשימו לב כבר בהתחלה שהאפשריות לטקסטורה של האדמה/בניין אותה/אותו ברצונכם לבנות מגוונות אך לא ממש ריאליות לבחירה. המשחק מציע הרבה טקסטורות שימושיות אך רובן חסרות שימוש ברוב המקרים, למשל טקסטורת לבבות שאני לא רואה למה צריך. בנוסף, כל הטקסטורות של הקרקע מתוגלגות לפי מספרים בלבד ולא לפי הטקסטורה עצמה.

    אחרי שתחליטו על טקסטורה, תעברו לעיצוב הקרקע או הבניין, מכיוון שהבניין לא ממש דורש עיצוב, אולי פה ושם הרמות, אני אדבר רק על הקרקע. האפשרויות הן בערך כמו כל משחק שמאפשר לך לעצב קרקע, להרים, להוריד ולהחליק. תוכלו לקבוע את גודל וצורת המברשת ולשלב בניהם וככה וככה לקבל את צורת הקרקע הרצויה.

    ג'ונגל לא ממש תבנו פה

    הצמחייה האפשרית ליצירה במשחק דלה, 4 עצים ואם אני זוכר נכון עד עוד 4 צמחים נמוכים, זה לקישוט בלבד ולא למפות מבוססות צמחייה.

    אוקיי יש סביבה, איפה מה שתכלס זז?

    המשחק נותן מגוון סביר בהחלט של יצורים עם תכונות מיוחדות לכל יצור, כל יצור יכול להיות BOT או שחקן אנושי (COOP של ארבעה אנשים על אותה קונסולה ואם אני זוכר נכון אז עד 8 אונליין).

    בנוסף, תוכלו "לתכנת" בדברים כמו עננים ומפעלים (שתי דוגמאות מתוך הרבה שעוד לא ניסיתי) שמסוגלים לספק חפצים כל כמה זמן, החלטה שלכם.

    אוקיי, הבנתי, איפה הרשמים?

    עד עכשיו, יצרתי שני עולמות משלי (מאפס). אני אתחיל מהראשון שלי. בניתי מן זירה סגורה ובה שני מפעיל שהוציאו לבבות ללא כל סיבה כל 10 שניות (הלבבות לא עשו כלום) ושני מטוסים. כל מטוס נשלט ע"י שלט אחר ובעצם זה קרב שכלל תזוזה לכל כיוון (כולל למעלה ולמטה) וירית כדורים וטילים.
    בניית על העניין הייתה מאתגרת מכיוון שעל עשות סרטוני ההדרכה לא היה לי חשק לעבור והייתי צריך ללמוד הכל בכוחות עצמי, מה שהלך לא רע דווקא. למרות שזה היה בסיסי ביותר. התייאשתי מהר מאוד ועברתי למשהו אחר.

    לא ראיתי צורך בתמונות.


    המשחק השני אותו בניתי

    בתמונה רואים את הדמות אותה אני משחק, דיסקית מעופפת ואת הדמויות "הרעות" מן מכונות אופנוע קטנות. האופנועים מסוגלים לירות טילים פעם בפרק זמן (כן, גם זה ניתן לשינוי) והדיסקית מסוגלת רק לברוח מהם. המטרה במשחק היא לצבור 100 נקודות ע"י "אכילת" (תבינו את המושג אחר כך) מטבעות, כל מטבע שווה ל5 נקודות.

    להגיע למצב הזה היה אתגר לא קל אך ממש מהנה, כל פעם שהצלחתי למצוא את השילוב הנכון שיביא לדבר שרציתי שיקרה.

    באג מאוד משעשע שקורה הוא שכשאר הדגים נתקלים בחומה לפעמים הם עולים עליה ונשארים שם, אין לי מושג למה.

    אם מישהו מעוניין לראות את ה"תכנות" של הדיסקית ובנוסף להבין למה השתמשתי ב"לאכול" מטבעות, צילמתי תמונה נוספת:


    ממש ביל גייטס הבא

    לסכום, מהרשמים הראשונים שלי מה"משחק", אני מאוד ממליץ וצופה עתיד של עוד המון משחקונים שאצור ועוד המון כיף שהמשחק יספק לי.

    מחיר: 400 נקודות מיקרוסופט.

    מי שמעוניין לראות סרטונים:


    http://www.youtube.com/watch?v=kIQo7...eature=related

    מקווה שנהנתים, יקיר עוז.


    ההודעה המקורית:
    אחד הפרוייקטים של Microsoft Research שנחשף ממש עכשיו הוא שפת תכנות.
    ולא סתם שפת תכנות, אלא שפת תכנות ויזואלית.
    ולא שם שפת תכנות ויזואלית, אלא כזו שניתן לתכנת בה באמצעות שלט הX360 בלבד.

    Kodu הוא ממשק תלת מימדי שניתן לבנות באמצעותו עולמות וירטואליים, להציב אובייקטים, לקבוע מאורעות מתוסרטים, להוסיף שחקנים מובנים, לערוך מפות, ליצור מסלולים, להתאים שליטה וכו'...

    העיקרון גם פה נשאר השיתוף הקל של התוכן. ההשפעה של המשחק המתחרה של סוני LittleBigPlanet, וגם של עורך הForge של היילו 3 ברורה. אבל Kodu הוא לא עורך בתוך משחק שאמור להוסיף לחוויה של המשחק, הוא פשוט שפת תכנות ויזואלית שממנה ניתן ליצור משחקים שלמים.

    לא ברור האם Kodu יעלה כסף, מתי הוא יגיע (אבל כרגע אומרים תחילת 2009), ואיך יעבוד כל העסק הזה. אבל זה ללא ספק יהיה מעניין.


    המקור בGamasutra:
    http://www.gamasutra.com/php-bin/new...hp?story=20918
    ובמיקרוסופט:
    http://research.microsoft.com/projects/boku/
    וידאו הדגמה ביוטיוב:
    נערך לאחרונה על ידי bozeman; 02.07.2009 בשעה 08:51.
    Keep it clean

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    נראה לי מצאנו את השפה שבא יהיה המשחק שלנו


  3. #3
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נראה לי קצת פשטני ומוגבל מידי אם רוצים ליצור משהו שחורג מהדברים שאפשריים בתוך המשחק עצמו. הייתי מעדיף לעבוד על XNA.
    XNA 3.0 אמור היה לצאת השבוע. מתי מתחילים להשתפשף על התוכנה הזו? חשבתי להתנסות באיזה משחק פשוט בהתחלה כדי ללמוד איך היא עובדת.
    Keep it clean

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    יש לי בערך עכשיו 3-4 רעיונות למשחק. (אני מתחיל ברעיון אחד, חושב על עוד משהו עד שבסוף זה נהיה רעיון אחר לגמרי וכן הלאה. אז פיתלתי אותם לכמה רעיונות ואח"כ נבחר איזה כיוון ללכת. אם תרצו אפרסם אותם)


  5. #5
    הצטרף בתאריך
    07.03.2008
    הודעות
    265
    זה נראה חמוד חח
    אבל להתחרות בLBP זה לא יהיה חח, אפילו לא בעורך המפות של HALO 3

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    נכתב במקור על ידי vogE
    זה נראה חמוד חח
    אבל להתחרות בLBP זה לא יהיה חח, אפילו לא בעורך המפות של HALO 3
    ברור. כי LBP הוא אלוהי ואין שום סיכוי בעולם שאי פעם איזה משחק אחר יתעלה עליו. בטח לא משחק שהפעם שמעת עליו בפעם הראשונה ואתה לא יודע עליו כלום. אבל זה שהוא לא יוכל להגיע להיות LBP אתה יודע.


  7. #7
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי vogE
    זה נראה חמוד חח
    אבל להתחרות בLBP זה לא יהיה חח, אפילו לא בעורך המפות של HALO 3
    אם לא הבנת, זה לא מתחרה בLBP. זה מתחרה בFlash.
    LBP זה משחק פלטפורמה עם עורך שלבים. מה שאתה רואה פה זו שפת תכנות עילית.
    Keep it clean

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    07.03.2008
    הודעות
    265
    נכתב במקור על ידי bozeman
    ברור. כי LBP הוא אלוהי ואין שום סיכוי בעולם שאי פעם איזה משחק אחר יתעלה עליו. בטח לא משחק שהפעם שמעת עליו בפעם הראשונה ואתה לא יודע עליו כלום. אבל זה שהוא לא יוכל להגיע להיות LBP אתה יודע.
    לא, כי LBP זה משחק שהעורך שלבים שלו עמוק במיוחד ובגלל שהוא משחק פלטפורמה, ולא עורך מפות לבד, וגם בגלל שאין שם את Sackboy(בסתם חחח)

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    17.03.2007
    הודעות
    683
    נכתב במקור על ידי vogE
    לא, כי LBP זה משחק שהעורך שלבים שלו עמוק במיוחד ובגלל שהוא משחק פלטפורמה, ולא עורך מפות לבד, וגם בגלל שאין שם את Sackboy(בסתם חחח)
    כנראה שהקשבת לחבורת המפגרים בגיימר שאמרו שלא רק שLBP יותר טוב אלא גם התמונות של "המשחק" נראות גרוע .

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    04.04.2007
    הודעות
    2,350
    גולמר, באילו שפות אתה יודע לתכנת?


  11. #11
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    בגדול? C/C++, Java ובנוסף גם בשפת e שלא באמת קשורה (זו שפה לוריפיקציה).

    אני נוגע גם טיפה בperl/python (שפות סקריפטים) וב-vhdl/verilog (שפות לחומרה) אבל לא באמת תכנתתי דברים גדולים בשפות האלו.
    Keep it clean

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    בגדול כשאתה יודע שפת תכנות אחת (אבל יודע באמת) די קל להשתלט על כל שפה אחרת.


  13. #13
    הצטרף בתאריך
    03.06.2008
    הודעות
    2,211
    אני לומד עכשיו C# אבל זה נראה ממש כיף ונוח..



  14. #14
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    לפי מה שאני יודע, השפות הכי מתקדמות הן JAVA ו#C.
    בXNA משתמשים ב#C או C++ לפי מה שהבנתי. אני טועה?
    הבוקו הזה הוא לא שפת תכנות, אלא יותר תוכנת עזר לכתיבת קוד תכנותי.

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי bozeman
    בגדול כשאתה יודע שפת תכנות אחת (אבל יודע באמת) די קל להשתלט על כל שפה אחרת.
    בגדול זה נכון, אבל יש שפות שיותר קשה לעבור אליהן בגלל קונספטים מסובכים יותר. מC++ אפשר לעבור בקלות לJava למשל, אבל ההפך הוא לא טריוויאלי אחרי שהתרגלת בJAVA שאתה לא צריך להתעסק בניהול זיכרון.
    Keep it clean

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    קשה להגדיר שפה כמנצחת. ישנם הרבה שפות כי כל אחת בעיקר מתאימה למצב תכנותי אחר או רצון שימוש. נוח להשתמש בPERL לטיפול בטקסטים וסקריפטים. נוח בJAVA כשפה עשירה ולמצבים שונים אחרים.


  17. #17
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי .:Shlomix:.
    לפי מה שאני יודע, השפות הכי מתקדמות הן JAVA ו#C.
    בXNA משתמשים ב#C או C++ לפי מה שהבנתי. אני טועה?
    הבוקו הזה הוא לא שפת תכנות, אלא יותר תוכנת עזר לכתיבת קוד תכנותי.
    זה לא עניין של "מתקדמות", זה עניין של שימושים.
    קוד שאמור לתת ביצועים טובים כותבים היום בC++ בגלל שהשפה יותר קרובה לשפת מכונה. קוד כזה צריך להיות מותאם (compiled) לכל צורת עבודה של מעבד בנפרד, לכל מערכת הפעלה בנפרד וכו'...

    ג'אווה היא שפה שרצה הרבה יותר לאט (היא רצה בתוך virtual machine, מה שאומר שהקוד שלך לא כתוב בשפת מכונה אלא עובר דרך מכונה שמתרגמת אותו לשפת מכונה בזמן שהקוד רץ - מה שפוגע בביצועים). היא שפה יותר נוחה לתכנות בגלל שהיא מטפלת בחלק מהדברים, ובזכות זה שהיא רצה בvirtual machine אז אתה יכול לכתוב את אותה תוכנה שתעבוד לאנשים גם בחלונות, גם בלינוקס, גם על מעבד אינטל וגם על מעבד PowerPC.

    C# היא התשובה של מיקרוסופט לJava, ומשלבת כל מיני עקרונות של C++ ושל Java. היא אמורה לתת מענה לחסרונות של שתי השפות (פשוטה יותר מC++ לתכנות אבל יעילה יותר ונותנת ביצועים טובים יותר מג'אווה). כל זה בתאוריה כמובן.
    מיקרוסופט מנסה לקדם אותה כל הזמן, ובגלל זה היא גם דאגה שXNA תעבוד רק על התשתית של C#. היא גם דאגה לפתח גירסה מיוחדת של DirectX שתעבוד עם השפה הזו (הגרסה הרגילה של DX עובדת בC++).
    Keep it clean

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    1,627
    אז למה לא לאחד את השפות? זה ייתן נוחות וביצועים טובים יותר וכולם מרוויחים.
    אני אישית יודע מעט Java. למדתי כשהייתי בקורס אל"צ (אקדמיה לפני צבא) במכללה.
    בקורס רק נתנו טעימה של הJava בעזרת Karel J the robot. מישהו מכיר?

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    12.03.2007
    הודעות
    40,427
    כמו שאמרתי - לא מאחדים שפות כי אז מאבדים את הייתרון של כל שפה.


  20. #20
    הצטרף בתאריך
    24.10.2006
    הודעות
    5,033
    כמי שלמג java ו c# השפות דומות עד כדי גיכוך כך כמעט כל מי שיודע java יודע c#.
    ד"א vb.net שפת תיכנות מאד טובה...
    "מותו של אדם אחד הוא טרגדיה, מותם של מיליונים הוא סטטיסטיקה"- יוסף סטאלין.

הרשמה