תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 6 מ 6
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    07.05.2007
    עיר
    ניר בנים
    הודעות
    801
    תגידו מישהו פה פעם קיבל את האימייל הזה מפליי אסיה???


    Hi Tom,

    Thank you for your recent Order#9161420 at Play-Asia.com.
    We regret to inform you that we need further information to verify the status of the transaction. Please understand that this also helps to reduce the risk that your credit card is misused by any other person. Anybody who has your credit card number and expiry date, can you use your credit card on the internet for any payment. For us, being located overseas, it is important to protect our customers and ourselves from fraudulent transactions.
    If you have used a Visa Card, you may be interested in the Verified By Visa programme. This programme, available for any Visa card in any country, protects your Visa card with a password that only you know. If you are using this service, our payment server will automatically forward you to your bank's server to confirm your identity. Transactions made using Verified By Visa enrolled cards are accepted without the need for further verification. If you wish to learn more about Verified By Visa, please follow these links.
    http://usa.visa.com/personal/security/vbv/how_it_works.html (Visa USA)
    http://www.visaeu.com/microsite/verified/main.html (Visa EU)
    http://www.visa-asia.com/verified/index.shtml (Visa Asia)


    If you have used a Mastercard / Eurocard, the same as above applies - Mastercard introduced their Securecode System, which has been fully deployed on Play-Asia.com's payment servers. Please ask your credit card issuing bank for details on Mastercard Securecode.
    Please provide us with the following info:

    • Front and back of your credit card
    • Photo-ID card (such as driver's license, passport) showing the same name & signature as the credit card.
    Please either scan & e-mail the required documents to [email protected]

    or fax the required documents to [+852] 3145 0061 (Hong Kong).

    In both cases, it is very important that you provide your Play-Asia.com Order Number (#9161420) on each of the documents. We understand that you may feel insecure with providing these details. You may wish to black out a few digits of the credit card (but leave the first and last 4 digits intact) and the security code on the back before sending it to us).

    Again we ask for understanding about this procedure, we would gladly skip it if it was not necessary; however we have to be sure the order was submitted by the rightful owner of the credit card used. We strongly recommend to upgrade to Verified By Visa and MasterCard SecureCode to prevent any further delay. Once again thank you for shopping at Play-Asia.com


    אם כן מה הם מבקשים ממני לעשות??
    גם השעה הארוכה ביותר היא רק 60 דקות...
    היי , גם אני ישראלי !
    אם גם אתם , העתיקו זאת לחתימתכם בכדי שנדע כמה ישראלים נותרו בערוץ קונסולות !

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    28.03.2007
    הודעות
    7,075
    כן, והאמת שזה די נפוץ באתרים באינטרנט והתייחסתי לזה במדריך שרשמתי לפני מספר חודשים (http://forum.vgames.co.il/showthread.php?t=1028591)
    ואני מצטט (כדי לחסוך מעצמי כתיבה נוספת) :
    החנויות האלה לא רואות אותך, לא מכירות אותך ולא מסוגלות לאמת כלום אודותיך. חלקן לוקחות על עצמן את הריסק אבל חלק אחר ידרוש ממך לשלוח לו צילום של תעודת זהות (הכוונה לרשיון נהיגה או דרכון באנגלית עם תמונה), צילום של כרטיס האשראי על שני צדדיו ודף חשבון מהבנק (אני לא צוחק, אפילו שזה בעברית והם לא מבינים כלום). הדרישות האלה הן לא תמוהות, לא מוזרות ולא צריכות להדליק נורה אדומה במידה והאתר הוא אתר מכובד.

    ועכשיו נקודתית, פליי אסיה רוצים שתשלח להם סריקה של כרטיס האשראי שלך על שני צדדיו, צילום של רשיון נהיגה או דרכון עם שם ותמונה של בעל כרטיס האשראי וחתימה שזהה לחתימה על כרטיס האשראי.
    זה לא אמור להדאיג אותך, זה דרך שלהם לוודא שהם לא קורבן להונאה באינטרנט וגם אם היית הולך בעצמך לכל חנות בעולם הם היו מבקשים ממך שתראה להם ת"ז עם תמונה וסביר שהם גם היו מצלמים אותה.

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    02.04.2008
    הודעות
    27
    לא נראה לי כזה חריג, אפילו בארץ חברות עושות את זה. בסה"כ שומרים על הלקוח
    אני אישית לא נתקלתי בזה בעבודה עם אתר מחו"ל, יכול להיות שזה קשור להיקף הקנייה.
    אין מה לעשות יש הרבה רמאים בחוץ. ובדרך כלל חברה מבקשת פרטים כאלה אחרי שהיא נעקצה.
    היה לי אותו דבר כשקניתי
    טלוויזית LCD מהאינטרנט

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    28.03.2007
    הודעות
    7,075
    נכתב במקור על ידי mika22
    לא נראה לי כזה חריג, אפילו בארץ חברות עושות את זה. בסה"כ שומרים על הלקוח
    אני אישית לא נתקלתי בזה בעבודה עם אתר מחו"ל, יכול להיות שזה קשור להיקף הקנייה.
    אין מה לעשות יש הרבה רמאים בחוץ. ובדרך כלל חברה מבקשת פרטים כאלה אחרי שהיא נעקצה.
    היה לי אותו דבר כשקניתי
    טלוויזית LCD מהאינטרנט
    לא כל כך אוהבים פה הקפצות כאלה של נושאים שננטשו חודשים אחורה

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    04.04.2007
    הודעות
    2,350
    מעניין אותי איך היא הגיעה לנושא הזה...


  6. #6
    הצטרף בתאריך
    02.04.2008
    הודעות
    27
    מצטערת אם עיצבנתי מישהו עם ההקפצה. הנושא היה בעמוד הראשון ולא שמתי לב לתאריך.
    אבל אם כבר הנושא עלה, מעניין אותי אם הבעיה נפתרה.

הרשמה