תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 24
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    הנה
    , היא עולה ב100 מנירלים פחות מBattleCruiser, אבל תופסת ב2 יותר מקום ממנו ויקרה יותר ממנו ב200 גז).



    תודה לDark Arrow על החתימות המגניבות.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    איזה פורום מדכא, בלי תגובות.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    אם אני הייתי עושה סרטון כזה הוא היה נראה בדיוק כמושהוא עכשיו
    מסכים מילה במילה
    הדבר שהכי מפריע לי זה שאפשר לבחור כמה בניינים ביחד, שהפועלים הולכים לחצוב אוטומטית, שאפשר לעשות Way Point לפועלים שיבנו בניינים
    זה פשוט הורג את המאקרו


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    נכתב במקור על ידי The.Warchief
    אם אני הייתי עושה סרטון כזה הוא היה נראה בדיוק כמושהוא עכשיו
    מסכים מילה במילה
    הדבר שהכי מפריע לי זה שאפשר לבחור כמה בניינים ביחד, שהפועלים הולכים לחצוב אוטומטית, שאפשר לעשות Way Point לפועלים שיבנו בניינים
    זה פשוט הורג את המאקרו
    לא ראיתי שהזכירו את עניין החציבה האוטומטית של הפועלים פה בסרטון, אבל להסכים עם כל מילה? כמו למשל העניין שמכין הסרט טוען שבליזאר הייתה צריכה להיות מקורית יותר ולא לשים יחידות לא מקוריות (הStalker והColossus) (אף על פי שכבר קיבלו הוכחות ממשחקים אחרים שמקוריות לא תמיד פירושה טוב יותר, ולפעמים אפילו הפוך)?
    ודרך אגב, שכחתי מה זה מאקרו, אתה יכול להזכיר לי?
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    בסדר בקשר למקורית אולי לא כי הקולוסוס באמת יחידה מגניבה ביותר ואין ספק שהיא מתאימה פה
    מאקרו זה בעצם איך אתה מנהל את הבסיס, מה לבנות מתי, מה לחקור מתי, לנהל את הכסף וייוצר יחידות.
    בנוסף יש פעולות בסיסיות שצריך ללמוד לעשות אותם מהר ובצורה יעילה, פעולות כמו להגיד לפועלים שלך לחצוב, להגיד לפועל לבנות בניין ובנתיים לעשות דברים אחרים וכשהוא מסיים לבנות בניין נוסף, לשים לב שהסתיים מחקר ולא לעשות 3-4 מחקרים ב-queue והכל פשוט נחקר לך
    זה דברים שכומ שהוא אמר דורשים אימון, ברגע שאתה מוריד את הדברים האלה אתה מוציא חלק גדול מהאתגר של המשחק, ובעצם את ההדבל המשמעותי שבין שחקן נוב לשחקן פרו.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    אולי בליזארד תתחשב באנשים שרוצים את אותם רצונות כמו שלך (בטח יש כאלו שאמרו זאת לבליזארד באתר שלה בפורום) ותעשה שעורכי המפות יוכלו להחליט אם לעשות מצב משחק נוח שבו אפשר להגיד לפועלים לחצוב אוטומטית או לבחור מצב משחק שיהיה את אותה נוחות שהייתה בראשון, וגם בכלל בבטאלנט יהיה אפשר לבחור מצב כזה וכל מי שבחר במצב הזה יוכל לבחור משחק שבו גם השחקנים האחרים בחרו באותו מצב.
    בכל אופן, חלק מהאנשים היו מעדיפים מצב משחק שבו יש את אותו נוחות שהייתה בWC3 (וחוץ מזה שנגד המחשב יהיה יותר כוחות היות שהמחשב יכול להפעיל טונות יחידות בפעם אחת, ואולי גם כאן יהיו רמות קושי כמו שהיה בWC3, כשברמה הגבוהה, למחשב יהיה IA ברמה גבוהה).
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    עורך מפות הוא עורך מפות. הוא לא יכול לשנות הגדרות בסיסיות של המשחק הוא יכול רק לעשות מפות שמתבססות על האופן שבוא המשחק מתוכנת
    וגם אם כן יעשו דבר כזה, הטעינות של המפות יגדלו פי כמה, ולדעתי כמו שהמשחק עכשיו אנחנו נחכה לפחות 1-2 דקות כדי להתחיל משחק melee רגיל.
    הנוחות של ווארקרפט מותאמת למשחק שהוא לא לגמרי משחק אסטרטגיה, אלה יותר מעיין משחק תפקידים כזה, ואין לנוחות הזאת שום מקום בסטארקרפט.
    יש סיבה לכך שלסטארקרפט יש עד היום ליגות ענקיות וטורנירים והוא לא מפסיק לשעמם, בכלל שהמשחק "לא נוח". אנשים יכולים להמשיך ולהשתפר.
    אז בעצם מה שאני אומר, זה שה"אי נוכות" של סטארקרפט היא מה שהופכת אותו למשחק האסטרטגיה הכי טוב בעולם.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    נכתב במקור על ידי adivel
    אולי בליזארד תתחשב באנשים שרוצים את אותם רצונות כמו שלך (בטח יש כאלו שאמרו זאת לבליזארד באתר שלה בפורום) ותעשה שעורכי המפות יוכלו להחליט אם לעשות מצב משחק נוח שבו אפשר להגיד לפועלים לחצוב אוטומטית או לבחור מצב משחק שיהיה את אותה נוחות שהייתה בראשון, וגם בכלל בבטאלנט יהיה אפשר לבחור מצב כזה וכל מי שבחר במצב הזה יוכל לבחור משחק שבו גם השחקנים האחרים בחרו באותו מצב.
    בכל אופן, חלק מהאנשים היו מעדיפים מצב משחק שבו יש את אותו נוחות שהייתה בWC3 (וחוץ מזה שנגד המחשב יהיה יותר כוחות היות שהמחשב יכול להפעיל טונות יחידות בפעם אחת, ואולי גם כאן יהיו רמות קושי כמו שהיה בWC3, כשברמה הגבוהה, למחשב יהיה IA ברמה גבוהה).
    ל"אולי" הזה אין שום מקום פה.
    כי אם בליזארד לא יעשו את המשחק הזה כמו שצריך, הם עומדים לחטוף את הבוז של החיים שלהם.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    סליחה, כתבתי "חלק מהאנשים יעדיפו את האוטומטיות"? התכוונתי שרוב האנשים יעדיפו זאת מסיבה שלפעמים הם לא תמיד יוכלו לפקח על הפועלים. לדוגמא: אתה נמצא בקטע מתקדם במשחק ויש לך כבר הגנה טובה ואתה רוצה להתחיל לבנות התקפה ראויה. אז כדי לזרז את איסוף המשאבים, אתה קונה עוד פועלים. אבל אז באים הקבוצה היריבה עם יחידה תוקפת ואתה מצליח להדוף אותה עם ההגנה שלך. אולם אחרי הקרב אתה מגלה כי העובדים החדשים כבר יצאו והם אינם עושים כלום מפני שלא קיבלו פקודות, ואתה מבין כי הפסדת זמן יקר של איסוף משאבים. דבר כזה הרגיז המון אנשים והם היו מעדיפים להפתר מהבעיה הזו.
    מה שהתכוונתי בנוגע לנוחיות הוא שאתה תוכל לקבוע את רמת הנוחיות שלך ולשחק נגד שחקנים שקבעו את אותה רמת נוחיות: מרמת הנוחיות של WC3 עד לרמת הסרבול של WC הראשון (שבו היו המון דברים מעצבנים כמו למשל העניין שכדי לבחור כמה יחידות בבת אחת, אי אפשר למתוח עליהם את הריבוע של עכבר ארוך וצריך לבחור אותם אחד אחד תוך כדי שהshift לחוץ) (הנה לינק להורדת המשחק ומומלץ להשתמש בתוכנת הDOSBOX כדי להריץ אותו).
    בכל מקרה, גם בWC3 יש עדיין נובים למרות כל התנאים הנוחים שיש שם, ויש גם כמה פעמים שניצחו את הנובים, למרות שלאותם נובים היו גיבורים ולמנצחים לא היו (או שהם לא השתמשו בהם לקרב).
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    20.02.2007
    עיר
    רעננה
    הודעות
    744
    טחחח אתה מזיין את השכל (במחילה מכבודך) בדיוק כמו הקוראנים החרשנים האלה, הליגות שם מנוצחות על ידי החרשן שלוחץ יותר מהר על הבתים ובנה יותר, אפשר להגיד מן מלחמת הקלקות ומהירות ידיים, וזה גם דבר חשוב, אבל במשחק הראשון זה היה חשוב מידי (בגלל שבאותה תקופה היה כמה הגבלות על בחירות כמה בתים וזה) אז זה שבוחרים יותר מהר בתים או אומרים לעובדים לחצוב זה לא אומר שאתה יותר טוב וברגע שקצת שינו וחידשו את המשחק זה יעשה רק טוב ויהיה יותר דגש על הקרב ועל MACRO בדרך שונה וחשובה יותר, ולא סתם "אני מקליק על 10 בניינים בשנייה איזה פרו, ואצלי כל העובדים חוצבים בשנייה שהם יוצאים מהבית הראשי" ולא על הדברים האלה.
    אני מודה לאלוהים, שהוא שונא ת'אדומים
    אני לובש צהוב כחול, למכבי אתן הכל
    אחרייך אני הולך, מוכן למות למענך
    חושב עלייך כל היום,
    ומי שלא קופץ אדום!

    הכל בשביל מכבי
    לעולם לא תצעדי לבד
    הכל בשביל מכבי
    עד המוות אני אוהב אותך

    אם מישהו רוצה הזמנה ל - Lockerz שישלח לי את המייל שלו בפרטי.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    רואה?
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    נכתב במקור על ידי adivel
    סליחה, כתבתי "חלק מהאנשים יעדיפו את האוטומטיות"? התכוונתי שרוב האנשים יעדיפו זאת מסיבה שלפעמים הם לא תמיד יוכלו לפקח על הפועלים. לדוגמא: אתה נמצא בקטע מתקדם במשחק ויש לך כבר הגנה טובה ואתה רוצה להתחיל לבנות התקפה ראויה. אז כדי לזרז את איסוף המשאבים, אתה קונה עוד פועלים. אבל אז באים הקבוצה היריבה עם יחידה תוקפת ואתה מצליח להדוף אותה עם ההגנה שלך. אולם אחרי הקרב אתה מגלה כי העובדים החדשים כבר יצאו והם אינם עושים כלום מפני שלא קיבלו פקודות, ואתה מבין כי הפסדת זמן יקר של איסוף משאבים. דבר כזה הרגיז המון אנשים והם היו מעדיפים להפתר מהבעיה הזו.
    מה שהתכוונתי בנוגע לנוחיות הוא שאתה תוכל לקבוע את רמת הנוחיות שלך ולשחק נגד שחקנים שקבעו את אותה רמת נוחיות: מרמת הנוחיות של WC3 עד לרמת הסרבול של WC הראשון (שבו היו המון דברים מעצבנים כמו למשל העניין שכדי לבחור כמה יחידות בבת אחת, אי אפשר למתוח עליהם את הריבוע של עכבר ארוך וצריך לבחור אותם אחד אחד תוך כדי שהshift לחוץ) (הנה לינק להורדת המשחק ומומלץ להשתמש בתוכנת הDOSBOX כדי להריץ אותו).
    בכל מקרה, גם בWC3 יש עדיין נובים למרות כל התנאים הנוחים שיש שם, ויש גם כמה פעמים שניצחו את הנובים, למרות שלאותם נובים היו גיבורים ולמנצחים לא היו (או שהם לא השתמשו בהם לקרב).
    זה בדיוק הטענה שלי - אתה יכול לפתור את הבעיה בכך שבליזארד תעשה אוטומטי (שזה בעצם לחפש את הפתרון הקל) או שאתה יכול להתאמן ולהתאמן, עד שתגיע למצב שבוא תוכל להגיד לעובדים לחצוב בזמן שאתה עושה את הקרב, ואולי זה נשמע בלתי אפשרי אבל תאמין לי שזה אפשרי וזה גם לא כל כך קשה.
    ברגע ששני שחקנים משחקים אחד מול השני, לשחקן הטוב יהיה יתרון בגלל שהוא מצליח להגיד לפועלים שלו לעבוד, לעשות איזה מחקר, לבנות עוד יחידות, ולעשות את כל זה בלי לפגוע במיקרו שלו, בזמן שהשחקן הנוב יתמקד במיקרו ואחר כך הוא ישים לב שהוא שכח מכל הדברים האחרים.
    ברגע שאתה מוציא את כל הדברים האחרים, בעצם שני השחקנים מתמקדים רוב הזמן שלהם בקרב, ומה שאתה עושה זה מצמצם משמעותית את הפער בין שחקן מנוסה לשחקן מתחיל, ואתה לא נותן לשחקן המנוסה לממש את הפוטנציאל האמיתי שלו, כי הוא רוב הזמן יבהה במשחק כי לא יהיה לו מה לעשות.
    Mastix הוא דוגמה טובה לבנאדם שחושב הפוך ממני.
    אין שום דבר רע בללחוץ מהר, והסיבה שאנשים עושים את זה (לפחות הרוב) היא לא כי בא להם להתלהב, אלה כי בסטארקרפט ברגע שעברו 5 דקות של המשחק, אין רגע שבו אין מה לעשות, ואמנם זה לא יבטיח לך נצחון, אבל אם תספיק יותר דברים פפחות זמן אז ברור שיש לך ייתרון.
    הסיבה שאני שם זין על אנשים שמעדיפים נוחות, היא בגלל ש-99% מהמשחקים בעולם מספקים בדיוק את מה שהם רוצים, וסטארקרפט הוא משחק נדיר ואין שום סיבה להרוס אותו.
    זה כמו בקאונטר סטרייק שאתה רואה 20 סרברים עם de_dust ורק אחד אם איזה surf ואז אתה נכנס ובפנים יש אנשים שרוצים להעביר ל-de_dust


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    בזמנו שSC עדיין לא הייתה את הנוחיות הזו, כך שלא רק בSC היה את כל העניין הזה, אלא גם במשחקי RTS אחרים באותה תקופה. כך שבעניין הזה, SC הוא לא כל כך "נדיר".
    אנשים בדרך כלל משחקים בשביל הכיף או בשביל התחרות, לא בשביל לבדוק מי עושה יותר פעולות יותר מהר, שלא כמו משחקי FPS כמו The House Of The Dead (ששמה אתה שולט רק באקדח) שמודד את מהירות התגובה שלך ואת מהירות הלחיצות על ההדק והדיוק שלך.
    אפשר להכנס לאתר של בליזארד ולהציע להם לעשות מצב כזה, כמו שכבר כתבתי, שלהחליט איזה מצב נוחיות אתה רוצה. לבטל אותו אי אפשר מפני שחלק מהאנשים יתנגדו לזה.
    ובעניין הפער, כמו שכבר ציינתי, גם בWC3 יש נובים.
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    נכתב במקור על ידי adivel
    בזמנו שSC עדיין לא הייתה את הנוחיות הזו, כך שלא רק בSC היה את כל העניין הזה, אלא גם במשחקי RTS אחרים באותה תקופה. כך שבעניין הזה, SC הוא לא כל כך "נדיר".
    אנשים בדרך כלל משחקים בשביל הכיף או בשביל התחרות, לא בשביל לבדוק מי עושה יותר פעולות יותר מהר, שלא כמו משחקי FPS כמו The House Of The Dead (ששמה אתה שולט רק באקדח) שמודד את מהירות התגובה שלך ואת מהירות הלחיצות על ההדק והדיוק שלך.
    אפשר להכנס לאתר של בליזארד ולהציע להם לעשות מצב כזה, כמו שכבר כתבתי, שלהחליט איזה מצב נוחיות אתה רוצה. לבטל אותו אי אפשר מפני שחלק מהאנשים יתנגדו לזה.
    ובעניין הפער, כמו שכבר ציינתי, גם בWC3 יש נובים.
    אולי באמת כל המשחקים היו ככה לפני 10 שנים אבל סטארקרפט הוא הטוב ביותר וסטארקרפט - שרד.
    האנשים ש"בדרך כלל משחקים בשביל הכיף" הם האנשים שישחקו בסטארקרפט חצי שנה - שנה, ויפסיקו. הם גם אנשים שיש להם מספיק אלטרנטיבות כי כל יום ויצא משחק חדש.
    אבל כמו שאני מכיר את בליזארד, (ומקווה שככה היא נשארה) מי שמעניין זה אלה שממשיכים לשחק במשחק אחרי 10 שנים, ולא אלה שעוזבים, כי חברות ממוסחרות ומשחקים שאתה שוכח אחרי חודש יש מספיק.
    לא אמרתי שב-WC3 אין נובים, אבל בווארקרפט אחרי 20 משחקים אתה כבר לא נחשב כל כך לנוב (בדרך כלל) כי כבר מיצית את המשחק, ובסטארקרפט אתה יכול לשחק 200 משחקים ועדיין להיות ברמה ממש נמוכה יחסית, בגלל שעדיין יש לך כל כך הרבה דברים לשפר, לעשות וללמוד.

    בוא אני אתן לך כמה דוגמאות להשוואה:
    בווארקרפט - גם השחקן הנוב וגם השחקן הפרו לא יעשו יותר מ-4-5 עובדים לזהב
    בסטארקרפט - השחקן הנוב ישכח מזה באיזשהו שלב והשחקן הפרו ימשיך לעשות עובדים כל הזמן.
    בווארקרפט - אף אחד מהם לא ישכח עובדים שלא עושים כלום, כי יש להם אייקון שמראה להם.
    בסטארקרפט - הנוב ישכח עובדים ויהיה מפוזר, והפרו יזכור כל עובד וישים לב בדיוק מתי הוא מסיים פעולה ויארגן את הפועלים שלו בצורה טובה.
    בווארקרפט - הנוב שכח לעשות יחידות, אבל יש לו הרבה כסף, הוא פשוט הולך לאיזה בניין וקונה לעצמו כמה סחירי חרב בחצי שניה
    בסטארקרפט - נוב שוכח = נוב מת.

    אני יכול להמשיך אם עוד לא הבנת


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    SC הוא עדיין משחק אסטרטגיה, וזהו ז'אנר שבו הדגש הוא החוכמה, לא המהירות. שחקן מהיר יכול לבנות צבא גדול, אך שחקן חכם יכול לבנות מספר יחידות שיעשו קציצות מהצבא הגדול (כמו high tamplerים וסופת החשמל שלהם או reaverים או טנקים וכו').
    וחוץ מזה שמכרה הזהב בWC3 דומה למחצבת הגז בSC (שבכל רגע נתון רק אחד נכנס לחצוב), בשניהם אתה לא משתמש בטונות עובדים (גם בSC אתה משתמש בשלוש, ארבע, חמש עובדים) כמו המינרלים והעצים.
    וגם לא תמיד יש אפשרות להשתמש בWC3 בצבא שכיר, וגם עם כן, האויב לא תמיד יחכה לשלב מתקדם של המשחק והוא עלול לתקוף אפילו עם צבא משלו.
    כך שאי אפשר להשוות לגמרי את תנאי החציבה של סדרת WC (גם בראשון ובשני שבהם לא הייתה האוטומטיות, המשאבים הם עצים וזהב שניתן היה לקבל באותה כמות) לSC (היות ובSC המשאב העיקרי הוא משאב שאפשר לאסוף עם כמה עובדים בניגוד לWC ששמה אפשר לאסוף אחד - אחד).
    בקיצור, אי אפשר להשוות את כל התנאים שהיו בWC3 עם התנאים שהיו בSC כדי לדבר על עניין החציבה האוטומטית משם.
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    אם כל משחק היה בנוי בדיוק לפי ה"כללים" של הזאנר שלו אז העולם היה משעמם מאוד.
    מספר הפעולות שאתה עושה בסטארקרפט קשורות באופן ישיר לחוכמה, כי כל פעולה שאתה עושה היא פעולה שחשבת עליה, פעולה שהיית צריך לזכור לעשות אותה או פעולה שתרגלת אותה מספיק כדי לעשות את זה באופן אוטומטי.
    אתה מדבר על המהירות כאילו היא הגורם המכריע במשחק, ואתה כאילו אומר ש"מי שלוחץ יותר מנצח" אבל זה לא נכון.
    אני לא מצליח לדמיין מצב שבוא הזריזות ידיים שלך יכולה להגביל אותך (אלה אם כן יש לך יד אחת או שאתה נכה חס וחלילה) כי בסך הכל לעשות פעולה לוקח הרבה פחות זמן מלחשוב עליה
    בעצם כשאתה משפר את מספר הפעולות לדקה זה לא אומר שהידיים שלך הפכו למהירות יותר, זה אומר שאתה עושה יותר פעולות בצורה אוטומטית (לא חושב עליהם יותר מדי) וככה לבצע יותר פעולות בפחות זמן.

    אין בכלל מה להשוות בין הגז בסטארקרפט לזהב בווארקרפט.
    וגם - בווארקרפט אתה יכול להסתדר יפה מאוד אם בסיס אחד או לפעמים 2, כי יש במשחק כל כך מאט יחידות, והם מתות כל כך לאט, שהרבה כסף לא נותן לך יתרון גדול, ומעט כסף לא מהווה חסרון גדול.
    לעומת זאת, יהיה פער עצום בין שחקן עם 5 בסיסים ושחקן עם 7


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    נכתב במקור על ידי The.Warchief
    אולי באמת כל המשחקים היו ככה לפני 10 שנים אבל סטארקרפט הוא הטוב ביותר וסטארקרפט - שרד.
    האנשים ש"בדרך כלל משחקים בשביל הכיף" הם האנשים שישחקו בסטארקרפט חצי שנה - שנה, ויפסיקו. הם גם אנשים שיש להם מספיק אלטרנטיבות כי כל יום ויצא משחק חדש.
    אבל כמו שאני מכיר את בליזארד, (ומקווה שככה היא נשארה) מי שמעניין זה אלה שממשיכים לשחק במשחק אחרי 10 שנים, ולא אלה שעוזבים, כי חברות ממוסחרות ומשחקים שאתה שוכח אחרי חודש יש מספיק.
    לא אמרתי שב-WC3 אין נובים, אבל בווארקרפט אחרי 20 משחקים אתה כבר לא נחשב כל כך לנוב (בדרך כלל) כי כבר מיצית את המשחק, ובסטארקרפט אתה יכול לשחק 200 משחקים ועדיין להיות ברמה ממש נמוכה יחסית, בגלל שעדיין יש לך כל כך הרבה דברים לשפר, לעשות וללמוד.

    בוא אני אתן לך כמה דוגמאות להשוואה:
    בווארקרפט - גם השחקן הנוב וגם השחקן הפרו לא יעשו יותר מ-4-5 עובדים לזהב
    בסטארקרפט - השחקן הנוב ישכח מזה באיזשהו שלב והשחקן הפרו ימשיך לעשות עובדים כל הזמן.
    בווארקרפט - אף אחד מהם לא ישכח עובדים שלא עושים כלום, כי יש להם אייקון שמראה להם.
    בסטארקרפט - הנוב ישכח עובדים ויהיה מפוזר, והפרו יזכור כל עובד וישים לב בדיוק מתי הוא מסיים פעולה ויארגן את הפועלים שלו בצורה טובה.
    בווארקרפט - הנוב שכח לעשות יחידות, אבל יש לו הרבה כסף, הוא פשוט הולך לאיזה בניין וקונה לעצמו כמה סחירי חרב בחצי שניה
    בסטארקרפט - נוב שוכח = נוב מת.

    אני יכול להמשיך אם עוד לא הבנת
    נראה לי שאנחנו כבר מבלבלים בין הנושאים, יש הבדל בין להגיד לפועל מה לעשות לבין להחליט כמה פועלים אתה צריך, וגם אין קשר בין להגיד לפועל מה לעשות לבין לבנות צבא ומבנים במהירות (שזה דבר שהפועל לא עושה אוטומטית לפני שהוא יוצא).
    והעניין הזה שצריך להגיד לפועל לחצוב ולהגיד לבנייני מחקר לחקור כל פעם רק דבר אחד ולחכות עד שהמחקר יסתיים כדי להגיד לו לחקור דבר נוסף, אלה דברים שבהחלט אני לא רואה כל - כך קשר לחוכמה, ושחוכמה זו תהרס עם יהיה האוטומטיות.
    וכמו שכבר אמרתי, אי אפשר להשוות את כל הקיטריונים של SC עם הקריטריונים של WC3. עניין החציבה האוטומטית לא אומרת שכבר לא תצטרך המון בסיסים ועובדים כדי לחצוב כמה שיותר מהר (ותהיה בטוח שגם בSC2 תצטרך לבנות המון בסיסים במקומות שבהם יש משאבים, ולקנות המון פועלים כדי להקים כמה שיותר מהר צבא ראוי).
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    בסיס חדש זה לא משהו שאמור להיות קל לבנות, ככל שמספר הבסיסים שלך עולה כך גם אמור להיות הקושי בלתפעל אותם.

    בכל מקרה, יכול להיות שאתה צודק. ב-SC החוכמה שלך לא חשובה כל כך אם ככה אתה רוצה להסתכל על זה. אם אתה רוצה pure brain אז יש מגוון רחב של פאזלים שאתה יכול לשחק בהם. (סתם אל תעלב)
    סטארקרפט הוא משחק של יצירתיות, אינטואיציה, זכרון, וקורדינציה, אבל הכי חשוב, סטארקרפט הוא משחק ספורטיבי, והגורם שאומר להיות מכריע בסופו של דבר הוא סקיל.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    1,644
    לא אמרתי שבניית בסיס זה דבר קל.

    והעיקרון בSC הוא לבנות צבא ראוי שבעזרתו אתה יכול להביס כל אחד, ולא סתם צבא גדול שאפשר לחסל בקלות (כמו המון zerglings).
    כל הסוגים שהזכרת לא נראים לי לגמרי נכונים לגבי SC, במיוחד ספורט (זה לא WII או משהו כזה). SC הוא משחק שדורש ממך להפעיל את השכל: לדעת כמה פועלים אתה צריך כדי להקדיש לאיסוף משאבים ובניית בניינים, ליצור הגנה ראויה לבסיסים שלך, לדעת איזה יחידות צריך לקנות וכמה מהם כדי ליצור צבא טוב, להלחם נגד היריב וללמוד מתוצאות הקרב: אם ניצחת - כנראה הכנת צבא טוב או ששיחקת נגד נוב, אם הפסדת - כנראה שהאסטרטגיה שלך לא הייתה טובה ותצטרך למצוא אסטרטגיה אחרת, או ששיחקת נגד מישהו מנוסה הרבה יותר ממך (כמו קוראני חרשן).
    והskill הזה שדיברת עליו, מדובר בskill אסטרטגי.
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    אחי ספורט זה לא בהכרך משהו פיזי,גם שחמט נחשב למשחק ספורטיבי וכשאני אומר ספורט אני מדבר יותר לאופן שבוא משחקים בזה.
    כל הדברים שאמרת נכונים מאוד, אתה צריך לדעת כמה עובדים לעשות, איזה צבא לבנות וכו', ואתה צריך להיות מהיר כדאי לבצע את כל הפעולות האלה בצורה הכי טובה.
    דבר אחד לא נכון, מה שאמרת לגבי הלינגים. אף אחד לא מכריח אותך לשחק בצורה כלשהיא, ואם ניצחת אם הרבה לינגים (וזה לא קשה וזה מקובל) אז כל הכבוד לך, חבר שלי (הלידר של הקלאן) יכול לנצח עם פרוב ראש (לקחת את ה-4 פועלים הראשונים ופשוט לתקוף) ואולי זה ישמע לך מעאפן, לא אפשרי, חסר טעם, אבל זה עובד, ואנשים מכבדים את זה מאוד.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

הרשמה