תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 22
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    טוב כתבתי שיעור ראשון, אין לי ניסיון בהוראה אז אני מקווה שזה יצא מספיק ברור.
    אם יש הערות או הצאות לשיפור אני אשמח לשפר.
    העלתי את השיעור הראשון לפה להורדה.
    תקראו ואז אם יש שאלות תשאלו פה בדיון ואני אענה.

    להמשך גשו לשיעור השני.
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    Rehovot
    הודעות
    2,239
    כל הכבוד.

    תשובה במוסתר: אם אני לא טועה, תתקבל שגיאה. הערך לא מצוי במרכאות.
    זה היה יום קיץ סגרירי. המים טולטולו את הספינה, הים בוגדוני. שטני אני ויד ימיני קונדופוני, כשמלמעלה עף שקנאי ה-מקמק.
    http://youtube.com/artigo
    Tiesto in my heart and soul
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    1,091
    בלי קשר
    "הערך ל'סטרינג' נמצא בין סוגריים כי זה טקסט, אם הוא לא יהיה בין סוגרים
    תקבלו שגיאה."

    () אלה סוגריים.
    אני דיי חושבת שהתכוונת לגרשיים "".

    אני.. מבולבלת.


    לא אמרנו שבשביל מספרים צריך אינט, אז למה בשאלה בסוף יש סרטינג?

    ניסתי להבין, והתשובה הכי הגיונית נראה לי תיהיה .5+10

    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    טעות שלי! אכן מדובר בגרשיים!

    בקשר לשאלות שלכם:זה לא הפיתרון, תנסו לחשוב על זה עוד קצת.
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    18.11.2007
    עיר
    כרמיאל
    הודעות
    1,074
    ח"ח, אבל נראה לי עשית את זה באמצע הלילה למה יש לך קצת שגיאות כתיב, כתבת פעם אחת 'שני' במקום 'שאני' ו*מוסתר* מה שמיכל אמרה, זה אמור להיות אינט, לא סטרינג.

    שאלה בלבן:
    האם הסריפט הזה יודיע לשחקן שנכנס ומפעיל אותו את ההודעה שכתבתי ובסופה את המספר 17 והשאלה של כמה זה נתן? ד"א, זה לא כותב טוב בויגיימס, הסימנים הלכים לצד...

    //this is a qustion
    void main()
    {
    int Num1, ,Num2, Num3,Num4, Num5;
    Num1 = 3;
    Num2 = 6;
    Num3 = 2;
    Num4 = Num1 + Num2;
    Num5 = Num4 + Num3 + Num2;
    object oPC = GetEnteringObject();
    SendMessegeToPC(oPC, "This should be saying 17! lets see if it works:" + GetInt(Num5); + What did it return?);
    והתשובה בלבן:
    אם היית משנה את הסטרינג לאינט, התשובה הייתה שהערך בnNum3 יהיה 15 אבל שום דבר לא יקרה איתו.

    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    עצמים
    למה בסקריפט בסוף השורות הראשונה והשלישית ישנם סוגריים ריקים ()? מה הסוגריים מסמנים ומה יקרה עם אני יכתוב בתוכם משהו?
    מה זאת אומרת איזה ערך תחזיר הפונקציה? הכוונה היא שאחרי שהפונקציה תפעל לא יקרה כלום לעצם (במקרה הזה המודול)?
    בכתיבת הסקריפט, איך אתה מבדיל בין עצם משתנה ללא משתנה?במקרה הזה ליד המילה object לא היית התייחסות, האם זה כך תמיד?
    קריאה לפונקציה בשם GetEnteringObject בעצם גורמת לכך שכל פעם שכתוב oPC תופעת הפונקציה GetEnteringObject, נכון?
    ההמשך של הסקריפט אני מבין שלא עוסקים בו וזה היה רק דוגמא.
    טקסט
    דבר ראשון תתקן את הגרשיים, הם יצאו בתחילת המשפט וזה נורא מבלבל (לא רק פה, בכל הטקסטים).
    אני מבין שהמשתנה הזה מייצג בעיקר טקסטים גדולים על מנאת שבמקום להכניס את כל פסקטת הטקסט כל פעם שצריך אני פשוט יכתוב את שם המשתנה. הבנתי נכון?
    הסימן ; בתחילת כל משפט הכרחי (חייבים לשים אותו)?
    מספרים
    אני מבין כי float ילמד אחר כך.
    בהכרזה, אתה מכנה את המשתנים sNum, האם זה שם קבוע או שניתן לשנות זאת (נגיד להכריז int mOre, mOre2, mOre3).
    עכשיו אחרי שכתבת את המשתנה, איך אתה מכניס אותו לתוך הסקריפט? פשוט איפה שכתוב sNum זה יחושב אוטומתית ל3? אם כן, האם פשוט בתחילת כל סקריפט יש רשימת משתנים גדולה?
    הסימן ; בתחילת כל משפט הכרחי (חייבים לשים אותו)?
    תשובה
    תתקבל הודעת שגיאה משתי סיבות.
    אחת, בהכרזה כתבת string במקום int
    שנית שמת כל מספא בגרשיים (וגם כאן הגרשיים יצאו בתחילת המשפט, תתקן את זה כי זה מבלבל).

    למרות כל מליון השאלות שלי השיעור היה מעולה, עושה חשק רציני ללמוד עוד.
    בתור מישהו שאין לו מושג אפילו קלוש בשפות תכנות הבנתי המון, ובגלל זה גם כל השאלות שלי.
    תודה רבה על השיעור!

    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    1,091
    כן, גם אני לא הבנתי למה יש ()
    מה הם עושים?

    יש לי ניחוש חדש בקשר לתשובה!
    510

    אני חושבת שאני צודקת, כי אם לא, אין לי מושג.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    Rehovot
    הודעות
    2,239
    יש כאן שאלות שמתקשרות לשפת C++, בלי קשר לנוור, אז אני אנסה לענות לפי מה שאני ידוע.

    בקשר לסוגריים אחרי הmain, בשורה הספציפית של תחילת תוכנית הן לא מסמלות כלום, אבל בעבודה עם פונקציות (פונקציה זה בעקרון סדרת פקודות מוכנות מראש, או שהן פשוט נמצאות או שאתה מכין אותם בעצמך, שאתה מפעיל בתוכנית הראשית בעזרת שורה אחת שמריצה את הפונקציה אוטומטית), כאשר הפונקציה צריכה לקבל ערכים בשביל להפעיל אותה, הערכים יוכנסו בסוגריים

    לדוגמא, אם אני רוצה לבנות תוכנית שתחבר לי 2 משתנים\ בעזרת פונקציה, נרשום

    z=funcplus (x,y);
    כאשר funcplus זאת פונקציה שהכנתי מראש וכל תפקידה זה לחבר את ערכים x ו-y ולהחזיר את התוצאה לתוכנית הראשית, שאת ההחזרה בחרתי להכניס למשתנה Z.


    זאת דוגמא מאוד פשוטה, אבל זה הבסיס לדברים הרבה יותר מורכבים. התפקיד העיקרי של אותם פונקציות זה לחסוך עבודה של רשימה חוזרת של אותם שורות, וגם שמירת סדר. גם כאשר יש שגיאה, קל יותר לאתר אותה. זה לא חומר שקל להבין מיד, זה יוא לכם עם הזמן :]

    _____________________

    בקשר לשמות המשתנים. אם אני זוכר נכון, שם המשתנה חייב להתחיל עם אות קטנה, תמיד תמיד תמיד רק אות קטנה, כלל ברזל, וכמובן שלא יהיו בו רווחים או מקפים, וגם לא תווים אחרים. רק אותיות, מספרים, ומותר גם קו הפרדה תחתון (_).

    מקווה שעזרתי יותר ממה שבלבלתי :]


    עריכה: עוד כמה הסברים בקשר לעבודה עם משתנים-

    משתנים זה דבר שצריך להכריז עליו. כשאתה מתחיל תוכנית, אין משתנים שאתה יכול לעבוד איתם סתם ככה. בשביל להכריז, צריך להגדיר איזה סוג משתנה אתה צריך, ולתת לו שם, שתוכל לעבוד איתו. ברגע אתה מכריז על משתנה, אתה בעצם משריין לך ביטים קבועים על הזכרון שאיתם המחשב יעבוד בכל הקשור לאותו משתנה. בעצם בעת ההכרזה אתה נותן שם לביטים. בקשר לשוני בין סוגי המשתנים השונים, מעבר לתכולה שלהם, הם שונים גם בכמות הביטים שהם משתמשים, או בשפה יפה, בניצול משאבים.

    ההרכזה על המשתנה מאוד פשוטה. בדגומא הבאה אני אכריז על משתנה מסוג int שיקרא בשם b:
    int b;

    זהו. אפשר להכריז על כמה משתנים ביחד:
    int a,b;
    כמובן שזה עובד רק על משתנים באותו סוג!
    עכשיו, כל פעם שתציב a או b בתוכנית(כמובן במקומות שמיועדים למשתנים) יכנס ערך שנמצא באותם ביטים (שאם לא תציב שם כלום, יהיה שם "זבל" קודם, אז חשוב לאפס את המשתנים)
    זה היה יום קיץ סגרירי. המים טולטולו את הספינה, הים בוגדוני. שטני אני ויד ימיני קונדופוני, כשמלמעלה עף שקנאי ה-מקמק.
    http://youtube.com/artigo
    Tiesto in my heart and soul
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    נכתב במקור על ידי BlueSpear
    ח"ח, אבל נראה לי עשית את זה באמצע הלילה למה יש לך קצת שגיאות כתיב, כתבת פעם אחת 'שני' במקום 'שאני' ו*מוסתר*
    כן יש לי שגיאות כתיב והקלדה, אני מלמד אותכם נוורסקריפט, לא לשון.

    ולא אתה טועה, זה בדיוק כמו שזה אמור להיות.

    הסקריפט שלך יחזיר שגיאה.

    idansh

    עצמים:אני אסביר על הסוגריים בהמשך.
    אין דרך לבדוק במשחק אם זה עצם משתנה או לא, החשיבות של זה היא בשמירת מידע בתוך המשחק.
    כתיבת oPC לא שווה להכנסת הפונקציה מחדש - זה יהיה בזבוז.
    כשאני מכניס ערך למשתנה זה שומר את התוצאה, oPC שווה למה שGetEnteringObject החזיר כשהוא נקרא באותה פעם.

    טקסט
    אין לי מה לעשות עם הצדדים של הסימנים, אני אנסה פעם הבאה לשים הכל כתמונות פנימה אז זה יצא מיושר לשמאל.
    הסימן ; אמור להיות בסוף כל שורה והוא מסמל סיום שורה, אם הוא לא יופיע תהיה שגיאה.

    לא רק, לדוגמא אם תרצה להחזיק שם של עצם מסויים זה גם שמיש.
    או להשוות טקסט מסויים בזמן המשחק לטקסט ידוע מראש.

    מספרים
    חשבתי שהפלואט ברור, אני יערוך את הPDF אחרי זה במכה אחת ואתקן את כל השגיאות ואבהיר אותו שם.

    אפשר לקרוא למשתנים בכל שם שרוצים (אותיות -אנגלית בלבד- מספרים והסימן _, מתחילים באות קטנה)
    כן בתחילת סקריפטים יש הכרזות על משתנים, לפעמים אם משתנים מוכרזים רק בתנאים מסויימים זה מופיע שם.

    התשובה שלך:שגויה

    HeartlesSabato
    תשובה:נכון מאוד! התשובה תופיע בתור הטקסט 510

    אני מצטער על הטעויות עם הPDF, אני בעצמי צריך ללמוד לכתוב מסמכים בצורה יותר מסודרת
    אם יש שם שגיאות כתיב\הקלדה תגידו לי אני מאוחר יותר אתקן את זה ואפרסם מתוקן + ההסבר שצריך על float ובהמשך אכתוב את השיעור השני.
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    1,091
    אוהו!
    אני שולטת.

    ידעתי


    למרות שאני עדיין לא מבינה בזה בשיט.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    18.11.2007
    עיר
    כרמיאל
    הודעות
    1,074
    אה ואללה שכחתי שבשביל לחבר צריך לעשות ++ נראה לי...

    ויוחאי, יופי, אתה כותב לי שהסקריפט שלי יחזיר שגיאה, אתה מוכן לפרט למה? איפה טעיתי מה עשיתי לא נכון מה והכל, עכשיו אני יודע שזה לא 17 אלא איזה מספר ארוך אחו****** וזה שאני צריך לשים אות קטנה לפני השמות, חוץ מזה למה זה יחזיר שגיאה?

    ולגבי הoPC, אם הגדרת אותו באובג'קט אז לא כל פעם שתכתוב oPC במקום מתאים זה יפנה לשחקן?

    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    לא דווקא לשחקן, זה יפנה לעצם שהצית את הסקריפט, זה יכול להיות גם NPC או DM אבל אני יוצא מנקודת הנחה שזה שחקן ולכן אני קורא לזה PC

    הסקריפט שלך יחזיר שגיאה מהסיבות הבאות:
    אין פונקציה כזאת - GetInt
    הוספת ; של סיום שורה באמצע הטקסט שאתה רוצה להדפיס
    אחרי זה ניסית לתת לו טקסט בלי מרכאות
    ולבסוף שכחת לסגור את הפונקציה עם {

    עריכה:
    לא, בשביל לחבר עושים +

    אני אתקן עכשיו את המסמך ואשפר אותו בשביל שיהיה ברור יותר
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    העלתי להורדה גרסה מתוקנת עם המון תוספות קטנות ותיקונים של דברים שציינתם.

    תשובה לחידה - מקודם שמתי בלבן אם עוד מישהו יחליט לנסות.
    התוצאה תהיה "510", שימו לב שאני משתמש בסטרינג, לפי ההכרזה והערך שנתתי למשתנים נמצא בתוך גרשיים - הוא טקסט, מה שבעצם עשיתי פה היה לחבר שני טקסטים שונים ביחד.

    אם יש עוד דברים לא ברורים תשאלו
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    18.11.2007
    עיר
    כרמיאל
    הודעות
    1,074
    אוקיי אז נגיד אני עושה
    string sNum,sNum2,tNum
    sNum = 20.39
    sNum2 = 5.31
    tNum = sNum + sNum2
    התשובה של tNum תיהיה 20.395.31 או 5.31 20.39 או בכלל משהו אחר?
    ואם הייתי משתמש בfloat במקום סטרינג איזו תשובה זה היה מחזיר לי?

    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    נכתב במקור על ידי BlueSpear
    אוקיי אז נגיד אני עושה
    string sNum,sNum2,tNum
    sNum = 20.39
    sNum2 = 5.31
    tNum = sNum + sNum2
    התשובה של tNum תיהיה 20.395.31 או 5.31 20.39 או בכלל משהו אחר?
    ואם הייתי משתמש בfloat במקום סטרינג איזו תשובה זה היה מחזיר לי?
    אתה תקבל שגיאה
    ניסית להכניס ערך למשתנה מסוג סטרינג בלי מרכאות סביבו.
    כשאתה כותב מספר הכוונה היא למספר
    כשאתה כותב משהו במרכאות המשחק מתיחס אליו כאל טקסט, הרגע ניסית להגיד למשחק שמשתנה מסוג סטרינג שיכול להכיל רק טקסט מכיל מספר.
    אם היית שם במרכאות היית מקבל את התוצאה הבאה
    "20.395.31"
    ואם היית משתמש בפלואט היית מקבל חזרה
    25.69
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    18.11.2007
    עיר
    כרמיאל
    הודעות
    1,074
    אה כן, שכחתי מהמרכאות, צריך להתרגל לזה.
    ואם הייתי עושה פלואט הייתי מקבל 25.7, יוחאי, זה 20.39+5.31 זאת אומרת: 20+5+0.31+0.39
    חלק את זה לשניים, 31 + 39 = 70, 20 + 5 = 25, 25.70.
    אוקיי אז קיצור הבנתי, אם אני ישתמש בפלואוט או באינט זה יחבר לי את המספרים ואם אני ישתמש בסטרינג עם מרכאות זה יוסיף לי אותם אחד ליד השני, נכון?

    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    28.12.2006
    עיר
    צפון
    הודעות
    5,105
    רק אל תנסה לחבר אינט עם פלאוט בלי להמיר אחד מהם, זה יתן לך שגיאה.

    הכנסתי את המספרים שהבאת למחשבון ועשיתי משם קופי פאסייט.
    מנהל קהילת Neverwinter Nights
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    18.11.2007
    עיר
    כרמיאל
    הודעות
    1,074
    אז המחשבון שלך נדפק...חחח

    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    עזבו את הויכוח הזה.
    אוקי, עכשיו הבנתי הרבה יותר מהגרסא השנייה.
    נעבור לשיעור מס' 2!

    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    03.02.2008
    עיר
    כפר סבא
    הודעות
    2,024
    תודה
    יניב "nero" כדורי
    [IMG]http://s3.amazonaws.com/br-cdn/temp_...0/Ronaldo1.gif[/IMG]
    שתף ב-Google+

הרשמה