תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 8 מ 8
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    14.05.2007
    עיר
    קדומים
    הודעות
    1,640
    סיקור על:Zoo Tycoon:
    עם גל משחקי סימולציות הניהול המתרגש עלינו הגיע גם "Zoo tycoon", משחק נוסף בו אתם מוליכים איזשהו גוף עם אלמנט ארגוני לשגשוג והצלחה או לפשיטת רגל תוך בזיון מתמשך.

    עם יד על הלב, למרות אהדתי לז'אנר, קצת קשה לי להתחבר למגמה הפופוליסטית הפושה בו, ולדידי ניהול גן-חיות דינו כדין ניהול קולוניות בקטריות על לחם- לא מעניין, לא חשוב ובטח שלא ראוי לבזבוז זמנו של צוות פתוח מ"מייקרוסופט" שבוודאי היה יכול לעשות בזמנו שימוש יעיל יותר כפיתוח טלאי להמרת windows ל- linux או מטרה מקודשת אחרת.

    בחלומותיי הפרועים ביותר לא העליתי בדעתי כי אתלבט בסוגיית האדמה הראויה למרבצם של צ'יטות בורמזיות, אולם כפי שאמרו אי אילו פילוסופים (אל תבקשו ממני לצין את שמם כי אני ממציא את זה בזה הרגע) "מוזרות הן דרכי האל".

    חזרה למשחק, העוסק, כפי שבטח כבר הבנתם בבנייה וניהול גן-חיות.
    המשחק מתחיל במערך לימוד (Tutorials) המחולק ל-3 חלקים נפרדים, כשאיננו מחויבים לעשותם.
    לצערי, כבר בשלב זה, תיתקלו בבעיה המרכזית של המשחק, היא בעיית ההדרכה.
    מערך הלימוד, ובכללו גם החוברת המסופקת עם המשחק, אינם ממצים ומסתפקים בהסברת הממשק ותו לא. את עניין האסטרטגיה וכיצד כל דבר משרת או פוגם בהצלחת גן-החיות משאירים לנו להבין לבד. גם סיור קצר אחרי מדריך מלא יותר להורדה באתר המשחק העלה חרס.
    כך,בהיעדר הדרכה ראויה לשמה סביר להניח כי רבים יתייאשו וישתעממו כבר לאחר זמן קצר.
    זה המקום לומר, כי מי שיתאמץ להשקיע מזמנו וללמוד את אסטרטגיית המשחק ישאב ממנו הנאה רבה.

    הסימולציה של גן-החיות היא מושקעת ולעיתים טרחנית יתר על המידה. רק לשם המחשה הפעילות הקשורה בהבאת חיה לגן-חיות כרוכה ב: בחירת סוג הגדר המתאים ובניית כלוב, קניית החיה, התאמת האדמה (לעיתים שילוב של כמה סוגי אדמה), התאמת צמחייה ומסלע, ורכישת מתקני שעשועים אם צריך.
    יש לזכור כי במקרה של חיה סוציאלית הרגילה לעדרים גדולים נצטרך לרכוש לפחות ארבע חיות מאותו זן, לרוב, בעלות לא מבוטלת.
    ישנו מצב בו תיתקלו ללא הרף כששמתם סוג אדמה מסוים אליו נדרשתם אך מסתבר כי הנחתם מעט יותר מדי והחיה מעדיפה מעט מסוג אחר של אדמה וכך תיקלעו להוצאות כפולות שלא לדבר על הטרחנות המיותרת שלא תורמת לדבר.
    כלוב לא ראוי יפגום בפופולריות של החיה הרגוזה ואף של הגן-חיות כולו, כשבמקרה קיצוני אף תימנע מאתנו אפשרות לאמץ חיות נוספות עקב תלונות המבקרים עד לשיפור תנאי המחייה של החיות.
    עוד אספקט ריאליזם, הוא שכשהחיות מאושרות הן מזדווגות, יולדות ובאפשרותנו למכור את הגורים ולהרוויח לא מעט כסף.

    חלק חשוב נוסף במשחק שעל מהותו לא נאמרת מילה במערך ההדרכה, הוא המבנים האטרקטיביים.
    ישנם מבנים, רובם תוצר של מחקר ופיתוח בו נוכל להשקיע במהלך המשחק, התורמים מאוד לאטרקטיביות השטח בו הם ימוקמו בפרט ושל הגן חיות בכלל.
    המבנים כמו: פינת ליטוף האהובה על עוללים, בית זוחלים, בית חרקים, בית עופות ודומיהם המוסיפים עושר רב ועניין למשחק.
    מיקומם ופיזורם הם מהיסודות החשובים להצלחת גן-החיות ואסטרטגיית המשחק.
    תוך ניצול היותם מושכי קהל נוכל למקם לידם דוכני מזון, מסעדות או מתקני שעשועים ולהעלות משמעותית את הכנסות גן-החיות והפופולריות שלו שהם אלמנטים קריטיים בייחוד בתסריטים/ משימות התחומים בלוח-זמנים קשוח.

    לגבי הייעוץ הזכור לכולנו במשחקי סימולציה כ-"simCity3000" ודומיו הייעוץ היחידי במשחק הוא בדמות עצות לגבי כלובי חיות ממשגיח החיות אולם אין כל ייעוץ לגבי גן-החיות באופן גלובלי.
    חוסר זה הוא קריטי, מכיוון שאין ביכולתנו לקבל אינדיקציה מדויקת מה הן הבעיות, אלא רק בדיעבד כשהגרפים יסמנו ירידה בהכנסות ובפופולריות.
    אחד המדדים היחידים שנקבל להצלחתנו הוא פרסים שונים כ"מצוינות בעיצוב כלוב", "10 מינים בגן חיות", "גן חיות הפופולרי ביותר" וכיו"ב, כשחלק מהתארים גם נושאי מענק כספי. בהחלט מוסיף נופך למשחק אך עם זאת לא מספיק.
    המשחק נעדר "פלפל", ועם הצלחתנו לא נקבל כב-simcity פסל לכבודנו וגם לא ניזרק בבושת פנים ממדרגות גן-החיות, אין תגובה משמעותית קיצונית לניהול גן-החיות ובהחלט קיים חוסר מבחינה זו.
    בעיה נוספת היא החוסר באפשרויות תצוגה שונות לגן-חיות, כתצוגת ריכוזי פופולריות, תצוגת תאימות אדמה, צמחייה וכו' כבמשחקי סימולציה שונים המקלים בכך את השליטה על המשחק ואיתור בעיות קיימות.
    בעיית תצוגה נוספת, היא תצוגת התאריך שאינה כוללת יום אלא חודש ושנה בלבד ומצריכה את מיקום העכבר על התאריך לצורך בירור היום המדויק, כשבין היתר אין באפשרותנו לקבוע את מהירות הזמן, אלא לבחור בין מצב זמן פעיל לזמן "קפוא".
    כדי שלא תפנו את חציכם הארסיים לכיווני בהערות נוסח "חבל שאין כלוב לכתבים כמוך.." ושאר הגיגים משעשעים אעמוד גם על היתרונות הבולטים שבמשחק.

    המשחק מציע עושר גדול מאוד של חיות, מבנים, צמחייה וכל האלמנטים העולים על הדעת בענייני גן-חיות, כך, שבאופן ישיר נוצר משחק סימולציה מדויק מאוד ואיכותי.
    עם זאת אי-אפשר שלא לתהות האם גם בעלי גן-החיות ברמת-גן השקיעו כל-כך הרבה מחשבה בעת שבעטו חיות אומללות לשטח של דירת סטודנטים ממוצעת בפלורנטין.

    כהרף עין, הגענו להיבטים הטכניים של המשחק.
    הגרפיקה טובה ומהוקצעת אם כי אין למשחק מנוע תלת-ממדי וגם לא אפשרויות מגוונות למיקום מצלמה, שלא לדבר על כך שישנם 2 מצבי זום בלבד.
    הטקסטורות והמודלים של החיות טובים ומדויקים וכמוהם גם המבנים והמתקנים השונים.
    הבעיה המציקה ביותר באספקט הגרפיקה היא המצב בו צריך לתקן אדמה מעוותת (Trampled terrain) והצמחייה פשוט "מסתירה" את האדמה והופכת את חיפוש האדמה הסוררת לסיוט מתמשך ומיותר.
    יש לציין כי אין(!) במשחק סרט פתיחה וסרטי קישור, מוזר מאוד למשחק ברמתו.

    הסאונד לא רע כשהוא קיים, אך התרשמתי כי קיים חוסר מסוים באפקטים לחיות השונות (ניתן אגב להוריד מאתר המשחק אפקטים קוליים לחיות ואף חיות חדשות לגמרי) וגם המוזיקה לעיתים נעלמת (איזה מין משחק סימולציה זה בלי מוזיקת מעליות אוטנטית?), טענתי האחרונה היא שישנם חלקים מסוימים במשחק בו חוזר על עצמו מעין אפקט סאונד של צרחות, אותו ניסיתי בכל מאודי לא לקחת אישית, אך הוא הצליח לערער את עצבי הרופפים לאחר זמן קצר.

    ההנאה..., ברגע שלומדים את המשחק, נהדרת שלא להזכיר את ה"תסריטים"
    (Scenarios) בהם ישנו סיפור מסגרת ודרישות ספציפיות לגן-חיות התואמות את הסיפור ושעושות שירות רב למשחק.

    אורך החיים של המשחק? שאלה קשה.. כרגע, אני מניח שסביר בהחלט אך עושה רושם כי רכשי המשחק ייהנו מעדכונים המוצעים להם באתר המשחק וביניהם תסריטים חדשים, חיות חדשות ואי-אלו אפקטים של סאונד, כך שככל הנראה המשחק ישהה זמן רב ברשימת המשחקים הרלוונטיים והפעילים של רוכשיו.

    בנונשלנטיות, הגענו לשורה התחתונה היא "שווה את הכסף או לא?".
    בשלב זה, כבר יושב לו ביל גייטס וכוסס את ציפורניו למשמע הכרעת גורלה של "מייקרוסופט" ותוהה האם לפטר את צוות "BLUE FANG".
    התשובה מעט מורכבת וכוללת בתוכה שני "אם" גדולים למדי - אם אתם חובבי הז'אנר של סימולציות הניהול ואם אתם לא מחפשים משחק עם אקשן רב ודפיקות לב מואצות. במידה והתשובה לשאלות אלה היא "לא", סימולציה מצריכת מחשבה ותכנון זו היא המשחק שלכם.

    תמונות:


    האתר הרשמי של המשחק:http://www.microsoft.com/games/pc/zootycoon.aspx
    המשך הסיקורים יבוא!
    מפקד טייסת vGames לשעבר.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    14.05.2007
    עיר
    קדומים
    הודעות
    1,640
    כמו קודמו, מחליף את המתקנים בחיות, הוא הפיח בי התקווה כי הפעם יהיה אחרת. תקווה כי משום שמדובר בטיפול ביצורים "חיים", ולא במסילת רכבת, אמצא כאן את הערך המוסף שידביק אותי למקלדת גם בשוך ההתלהבות הראשונית.
    Zoo Tycoon 2 מציע שלושה מצבי משחק שונים. "ארגז החול" מאפשר לכם לבנות גן-חיות מכלום ולהמשיך לפתחו ללא מגבלה. מלבד לו, ישנם גם מצבי ה"אתגר" והקמפיין.
    נדמה בתחילה כי אפשרות ה-Challenge זהה לארגז החול. התחלתי איתה, מוכן לקבל שורה של מטלות ומשימות, ולפניי התגלה שטח בתולי, עם שער כניסה גדול למה שעומד להיות גן החיות החדש שלי. כדי לפאר קצת את פני-השטח, התחלתי לסלול דרכים, סגרתי שטחים באמצעות גדר מרשימה ורכשתי חיות. באמצע העבודה, החלו לצוץ על המסך מיני "אתגרים", מהסוג של "השג סכום כסף מסוים תוך שבוע ורבע" או "תוך חודש ימים על הפארק שלך להיות הפופולארי ביותר באיזור". מדובר, כאמור, באתגרים נקודתיים, שעלינו לעמוד בהם על מנת לצבור נקודות ותהילה. למרבה הצער, הם אינם קשים במיוחד, ולא יצא לי להיתקל במשימה או מטלה שלא הייתי יכול לעמוד בה. הפתרון לכולן הוא אחיד ופשוט למדי: כל עוד תרכשו חיות חדשות, תשמרו על הגן נקי ותפזרו דוכני אוכל במקומות האסטרטגיים - יהיה בסדר. אפילו לא יכולתי להצביע על דפוס בעליה בדרגות הקושי. משימות קלות יותר וקלות פחות מופיעות לסירוגין, ללא עקביות.
    חשוב לציין שהמשחק לא מציע טיפים או רמזים לגבי דרכים ופעולות להתגבר על המטלות. אין ממש צורך בחלונות עזרה בשל ברמת הקושי הנמוכה והפשטות של האתגרים. אולי מדובר בטיפול מיוחד לבעלי בטחון עצמי נמוך-משהו, כדי שירגישו מסופקים לנוכח שרשרת ההצלחות שלהם בפתרון המשימות. לאורך זמן, גם הסיפוק הזה מתעמעם.
    דוגמא ל"עלילה" מצב הקמפיין נותן מענה חלקי למי שמעוניין במשחק מעט יותר עלילתי בעל מטרה ראשית מוגדרת. ההבדל בין הקמפיין לבין מצב ה-Challenge הוא בחוט דק (מאוד), שמקשר בין המשימות השונות שתקבלו לאורך המשחק. השחקן פותח את היום עם גן חיות קטן וזנוח, ועליו לפתחו עד לקבלת הניהול על גן אחר, שעומד בפני מצבים ואתגרים אחרים היחודיים לו. מה שבעיקר מבדל את הקמפיין ממצב ה-Challenge, היא רמת הקושי העולה של המשימות. במשחק קמפיין, לעומת ה-Challenge, רמת הקושי היא תלולה יותר, והאתגר עולה ככל שהשחקן מתקדם. כל קמפיין מספק כ-12 שעות משחק, בהתאם לדרכים בהן השחקן יבחר לפעול.
    לצערי הרב, כשאני אומר "הדרכים בהן הוא יבחר לפעול", אינני מתכוון לכמה פתרונות אפשריים לסוגיה אחת, אלא לכך שהשחקן בוחר האם לגשת ישר לפתרון הבעיה או שמא הוא משקיע את זמנו גם בעיסוקים אחרים כמו שיטוט ברחבי הגן, סלילת דרכים נוספות או רכישה של חיות, למרות שלא מדובר בצעד הכרחי. פעולות רשות אלו מעבות את זמן המשחק, אבל אינן תורמות להתגברות על המטלה או להגעה למטרה הסופית. בשל כך, אין ערך נוסף למשחקיות חוזרת במצב הקמפיין, ולשם פעילויות הרשות קיים מצד שני, גם האתגרים הקשוחים ביותר - למשל פתיחה עם אוברדראפט משמעותי - מסתכמים, בסופו של יום, בתכנון של שטחים מגודרים, רכישת חיות, בניית דוכני אוכל, נקיון וכן הלאה. קשה לצפות להרבה יותר מכך מכותר ניהול, אבל הפעילות ממצה את עצמה בשלב מסויים, גם אם מדובר בשלב מתקדם למדי במשחק. אבל אם אתם נהנים להתבונן בנמרים הבנגאלים שלכם מתרבים, אושר רב ימלא חייכם דרך להשלמת גן החיות עליו תמיד חלמתם...
    "הרצל ההיפופוטם סובל מכאב ראש" נמרים בנגאלים הם רק זן אחד מיני רבים, הדרושים לכם על-מנת למשוך מבקרים אל גן החיות עליו עמלתם כל-כך קשה. Zoo Tycoon 2 מציע מגוון מרשים של חיות, מאיזורים שונים ברחבי תבל. כך יצא לי להשתעשע עם תנינים קטלניים, פילים ענקיים, ואפילו עם טווסים וגמלים. החיות הללו הן ממש כמו אנשים, או יותר מדויק כמו סימים - לכל אחת מהן רשימת צרכים, אותם עלינו למלא בכדי לשמור על מצב רוחה. חיות מבואסות, מסתבר, לא מושכות לקוחות משלמים.
    כדי לקיים אווירה שמחה בקרב החיות, תאלצו לדאוג להן לחברה, היגיינה וניקיון בסיסיים, כמו גם לספק להם תעסוקה וכיף. השחקן צריך לוודא כי לחיות יש מספיק מזון, כדורים צבעוניים להפגת שביזות השבי, ואולי עמוד להתגרד עליו. כאמור, אחד הצרכים הבולטים ביותר של החיות - הצורך בחברה - מסופק על-ידי שיכון חיות מאותו סוג יחדיו. בדרך זו, בעלי-החיים לא רק יחיו בסחבקייה, אלא גם יתרבו ביניהם - עוד דרך טובה להעביר את הזמן ולהשריר שמחה בכלובים.
    סיפוק הצרכים ב-ZT2 הוא פשוט ובסיסי כפי שנשמע. ב-Sims רצנו סביב הדמות שלנו במטרה שלא תרטיב את עצמה, לא תמות מרעב ולא תסיים את היום מעולפת על המדרכה מעייפות. כאן, לעומת זאת, הכל יותר רגוע. החיה רעבה נורא? אז היא מתעצבנת. חפיף. נקנה לה בשר טרי - והכל בסדר. היא לא מרגישה שיש לה מספיק מרחב? שום בעיה - נמכור את הגדר ונגדיל קצת את השטח. בינתיים היא רק מפגינה כעס עצור, כך שאין ממש הרגשת בהילות בזמן שניגשים לפתור את הבעיה. לא יצא לי להתקל בנמר שהתפגר מרעב...
    צרכי החיות אינם מסודרים לפי קטגוריות של "חיות יקרות" מול "חיות זולות", אבל למעט מצב ה-Sandbox, לא כולן עומדות לרשותנו בכל דקה נתונה. המשחק מחליט איזה חיות להציב לרשותנו, ועם הזמן הוא מוסיף עוד חיות לרשימה. בתחילת השלב קיימת האפשרות לרכוש רק טווס ושני גמלים, אבל בהמשך מתווספים תנינים, דובי קוטב וכו`. הטיפול בכולן אחיד, וההבדלים ביניהן הם בעיקר חזותיים.
    דרך סלולה להרמת מצב הרוח וזו בעצם תכליתו ומהותו של Zoo Tycoon 2: ללא גיוון מיוחד, כל עוד כולם יהיו שמחים, המצלצלים ימשיכו לזרום. אם עובדי הפארק (מדריכים, אנשי נקיון, זואולוגים) יתוגמלו בצורה הוגנת - הם יבצעו עבודתם נאמנה. אם החיות יהיו שמחות, הן ימשכו מבקרים, ואלה, כל עוד הם שמחים, יזרמו מזומנים לקופה שלנו. ההכנסות לא תלויות רק בדמי כניסה או נקניקיות במחיר מופקע, אלא גם (ואולי בעיקר) בתרומות, שיגיעו מטוב ליבם של המבקרים. זה תלוי, כמובן, במידת השמחה שלהם.
    אושרם של המבקרים קשור לאנשי המקצוע באופן ישיר. מדריך, שיסביר להם על כלב-הים שמולם, יעניק להם תחושת סיפוק, בעוד שאיש האחזקה ידאג שהם לא יתהלכו בתוך ערמות פסולת. אך החשוב ביותר, לטעמי, הוא הזואולוג, שדואג למלא את צלחות האוכל של החיות, לנקות את תוצאות האכילה וכו`. כשהוא מבצע את עבודתו נאמנה - החיות שמחות והמשוואה הקלאסית מתקיימת. לא סתם הוא היקר ביותר מבין השלושה. המשחק לא מקשה על שכירת העובדים מבחינה פיננסית, או מעמיד אותם ברמות יעילות שונות, ולכן פשוט למדי לשכור צוות מהימן, שישמור על הפארק שלכם פורח ושמח.
    מידת השמחה שלנו נמדדת, כמובן, באמצעות נפח חשבון הבנק. אבל לא תמיד מהנה במיוחד, ברגע שהעמדנו גן-חיות מדוגם, להתרווח ולהביט במזומנים מצטברים. מדובר בדקות ארוכות של חוסר-מעש. אומנם אפשר תמיד להעביר את הזמן בשיפוץ שבילים, רכישת חיות חדשות והרמת ניסויים בהצבת חנויות, אבל מדובר רק בחיפוש מקור תעסוקה בזמן שאין כזה, ואנחנו, למעשה, משועממים למדי. זאת מפני שאין הרבה פעילויות מעניינות לעסוק בהן. ב-Rollercoaster Tycoon 2 אפשר היה לפחות לשכור איזה דוב פנדה, שינעים את זמנם של האורחים (ושל המנהל המשועמם), אך לא כאן. אפילו אין פיל שרומס את הגדר החלושה שבניתי סביבו. אז מה עושים? ניסויים. פותחים חלק מהגדד שמקיפה את הנמרים ומאפשרים להם להתעלל במבקרים (הם לא אוכלים אותם, כמובן, אלא רק מטלטלים ומשליכים הצידה), זורקים מבקרים לתוך מאגרי המים ושאר מעשים סדיסטיים, שהם אמנם חביבים, אבל גם חסרי תוחלת...
    אכן תמונות יפות תוכלו, בזמן ההמתנה, להתרשם מהגרפיקה של ZT2, שהיא מעלתו המרכזית. מדובר במשחק הטייקון היפה ביותר שיצא לי להיתקל בו. ניתן להתרשם מחיות תלת מימדיות שנעות בצורה ריאליסטית למדי (כולל התגרדויות על העמוד שהצבנו שם מבעוד מועד), לשנות את תווי השטח (בריכות מתאימות יותר מאיזו גבעה ירוקה, לא?) ועוד שיפורים ושינויים מעין אלה. אפשר לצאת לטיול בגן ולהתרשם ממנו מקרוב ומגוף ראשון, ותוך כך גם לטפל בכמה מטלות כמו ניקיון של עטיפות ממתקים מהרצפה (מה שיכול לחסוך לנו באיש אחזקה, למשל) או נקיון של הפרשות של החיות, אם אתם בקטע של לעשות דברים כאלו.
    האיכות לא נשמרת בפסקול של Zoo Tycoon 2. בתחילה, המוזיקה משעשעת וחביבה, ומזכירה נעימות ג`ונגל. אבל עם הזמן, מגלים כי הפסקול מאוד חד-גוני ומצומצם, והנעימות מתחילות לחזור על עצמן, עד שהופכות פשוט לזמזום ברקע.
    אחרי שחזרתי מהעבודה הקשה בגן החיות, הבנתי שמדובר במשחק יוצא מן הכלל אם אתם חובבי משחקי Tycoon או שאתם סתם הורים אובדי עצות, שמנסים לשעשע את ילדם. אין פה חידוש מהותי, רמת קושי או אתגר משעותיות או שעות כיף והנאה בלתי-נגמרים. כאן תמצאו, לכל היותר, ג`ירפות בעלות מזג נוח במיוחד.
    האתר הרשמי של המשחק:http://www.microsoft.com/games/pc/zootycoon2.aspx.
    מפקד טייסת vGames לשעבר.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    06.12.2007
    עיר
    אלפי מנשה
    הודעות
    311
    כמה אתה כותב
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    10.01.2007
    עיר
    ירושלים
    הודעות
    13,895
    הבאנדם משקיע בקהילה! כל הכבוד AHARANOW!
    ואתה, קול שפוגע בול, תעריך השקעה של אחרים.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    06.12.2007
    עיר
    אלפי מנשה
    הודעות
    311
    לא זילזלתי זה באמת יפה רק רשמתי כמה הוא כותב
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    22.08.2007
    הודעות
    372
    יפה אחי,נהנתי ליקרוא את המידע.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    14.05.2007
    עיר
    קדומים
    הודעות
    1,640
    תודה לכולם.
    מפקד טייסת vGames לשעבר.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    04.11.2007
    הודעות
    479
    וואו! כל הכבוד!!


    תודה רבה ל-DrDevil29 על החתימה!
    שתף ב-Google+

הרשמה