אני לא מבינה גדולה במוסיקה. ברמה כזו שאני מתקשה לחלק אמנים וסינגלים לסגנונות השונים [אני פשוט לא יודעת איפה נגמר הרוק ומתחיל המטאל, וכיו"ב].
הטעם שלי לא הכי סגור על עצמו בעולם. ולכן ההמלצה הבאה שלי פחות מתמקדת במוסיקה שבאלבום Murder Ballads של ניק קייב והבאד סידס [nick cave and the bad seeds], אלא יותר באומנות שעומדת מאחורי האלבום הזה.

ניק קייב והבאד סידס הם להקת רוק [או פוסט פאנק כפי שמתוארים חלק מהאלבומים שלהם] שקמה בשנת 1984 ע"י שני חברים- ניק קייב ומיק הרווי, שהכירו עוד בימי הפעילות שלהם בלהקתם הקודמת- 'מסיבת יום ההולדת' [The Birthday Party]. הלהקה הוציאה 13 אלבומים שונים, ושלושה אלבומי אוספים/ הקלטות מהופעות חיות. במרץ 2008 עומד לצאת האלבום ה14 של הבאד סידס, Dig, Lazarus, Dig!.
ניק קייב עבד בעברו [ועובד גם בהווה] עם אמנים רבים גם מחוץ לתחומי להקת הבאד סידס. כמו כן, במקביל לעבודה על האלבום ה14 במספר עם הבאד סידס, ניק קייב מקליט עם עוד חברים נבחרים מהלהקה אלבום נוסף, במעין להקת בת המכונה Grinderman.

בלדות רצח [בתרגום חופשי לעברית] של ניק קייב והבאד סידס יצא לשוק בשנת 1996. האלבום, שמכיל עשרה שירים, הוא האלבום התשיעי ששחררה הלהקה, וכל אחד מהשירים בו מספר סיפור העוסק ברצח זה או אחר. הסינגל המוכר ביותר מהאלבום, ואחד המוכרים ביותר של ניק קייב, מכונה- where the wild roses grow, דואט של קייב עם קיילי מינוג.
אמנים נוספים משתתפים בשירים השונים באלבום, בינהם PJ Harvey, מי שהייתה זוגתו של קייב בימים בהם הוקלט האלבום.

הכנסתי את הדיסק למחשב בשעה שש לערך, ומאז אני שומעת אותו שוב ושוב. אני חייבת להודות שאני מתקשה לקבל מעט מהשירים, המוסיקה היא מוסיקה של שנות התשעים, עם מנטליות שלא הכי מתחברת למנטליות העכשווית- אבל המדהים בכל אחד ואחד מהשירים הוא היכולת המילולית של קייב והבאד סידס לספר לך את הסיפור בתוך המוסיקה שלהם בצורה כזו שכל האזנה נוספת היא האזנה מחודשת של אותו שיר, בה מתגלים לך דברים חדשים [ומתבהרים הדברים הישנים שהבנת בהאזנה הקודמת].

אחד הדברים שמצאו חן בעיני ביותר בעניין האלבום, מה שגם גרם לי לעשות מעשה ולרכוש אותו [דבר שאני לא עושה בדרך כלל], הוא עניין האומנותי שאני מוצאת בו. כל מי שמכיר אותי קצת מכיר את חיבתי לסיפורי רצח וכל היוצא בהם [אני מאמינה שהתחייבתי להמליץ פעם על ספרי רוצחים או סרטים בנושא, לא? אני צריכה לזכור את זה], אבל ניק קייב מקיים באלבום פרט אחד שחשוב יותר מהתוכן הזה:
המחקר שנערך לפני כל סיפור באלבום ניכר בצורה משמעותית מהליריקה המחושבת של קייב וחבריו. התחושה שאני קיבלתי מהאלבום היא תחושה של ישיבה ממושכת ליד האש והאזנה לטרובדור הנודד שנקלע בטעות בדרכי. זו הסיבה המוצדקת שהאלבום מכנה את היצירות שמופיעות בו כבלדות- אלה אינם שירים רגילים שנכתבו כלאחר יד, יש מאחורי הסיפור שלהם עבר, חקר, התבססות מסוימת. ואם אתם שואלים לדעתי, שהרי זוהי אומנות בהתגלמותה.



את האלבום ניתן להזמין היום בכל אחת מרשת החנויות של טאוור רקורדס [לא בדקתי ברשתות אחרות], במחיר סמלי של 70 שקלים. הסברים נרחבים על הבלדות המופיעות באלבום אפשר למצוא בעמוד הזה על האלבום בויקיפדיה.
את הקליפ של קייב וקלי מינוג בביצוע של הסינגל where the wild roses grow אפשר למצוא


אני ממליצה על האלבום בחום.
ואם בכל זאת אין לכם מוטיבציה [או יכולת פיננסית?] להשיג אותו, חפשו את הליריקה של הבלדות הללו ותעיינו בהם. הן אחד הדברים הכי מעוררי השראה שקראתי מעודי.

שבוע טוב.