תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 4 מ 4
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    09.04.2007
    הודעות
    8,045
    2-28(הקרב בו 2 מטוסים הניסו 28 מטוסי אוייב)

    שני פאנטומים, שבעה מיגים ושש דקות


    סיפורם של ארבעת אנשי צוות האוויר שניהלו את אחד מקרבות האוויר הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, הוא במידה רבה סיפורו של חיל האוויר במלחמה - תנאי פתיחה קשים, מעטים מול רבים ותוצאות חד משמעיות.

    הבא ניגש לסיפור...

    אמיר נחומי, דניאל שקי, דוד רגב, ויוסף יבין, אלה הם ארבעת הטייסים שניהלו את אחד מקרבות האוויר הנועזים ביותר במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973
    בקרב האוויר הצוות הזה הפעיל 28 מטוסים מיצריים מסוג "מיג" ללא אישור האמראה מהבקר בבסיס
    טייסים אלה לא ניפגשו מעולם לאחר הקרב הנועז הזה, לאחר 30 שנה "בטיאון חיל האוויר" הפגיש בניהם שוב כדי לספר לנו את הסיפור על הקרב הגדול הזה
    צוות הטייסים הזה זכה בעיטור המופת על שיקול הדעת וקור רוח שדחפו אותם להמריא ב2 מטוסי הפאנטום לעבר 7 המבנים של מטוסי מיג מצריים.

    הסיפור מתחיל בשנת 1973 בקיץ. מטוס נוסעים ממדינת לוב שניכנס בטעות לשטחי ישראל (סיני, כשהייתה שלנו)
    הופל ע"י מטוס קרב של חיל האוויר שלנו אחרי שסירב לענות להוראות נחיתה.
    בשל פעולה זאת חששה ישראל לפעולות דומות מצד מדינות אפריקה ליירט מטוסי אל-על שטסים בכיוון לאפריקה וחזרה
    עקב חשש זה הוצבו 2 מטוסי פאנטום בודדים בבסיס "שארם א-שייח" כשהמטוסים בכוננות יירוט והגנה.
    הטייסים מספרים...
    דניאל שקי: "צפינו בסרט ''טורה טורה'' - גרסת שנות השבעים ל''פרל הארבור''
    דוד רגב: "חופי סיני היו מלאים באנשים"
    אמיר נחומי: "לא הייתה פיסת חול פנויה, ואנחנו ''קרענו'' את המדבר עם הג''יפ שלנו. לא "היה לנו ניסיון"
    היינו מוכנים לעוד תורנות שגרתית. אף אחד לא דיבר איתנו, לא היה אפילו מפקד".

    הסימן הראשון להתחממות היה מטוס דקוטה שנחת בבסיס, עניין חריג יחסית לערב יום כיפור. מתוכו יצא אל"ם יאק נבו, כשבפיו הבשורה שלמחרת עלולה לפרוץ מלחמה ושהחל מעכשיו הוא מפקד הבסיס. אי-הוודאות והמתח תפסו את מקומה של השגרה השלווה. בשבת בבוקר הגיע טלפון מהטייסת והארבעה התבקשו להיות בכוננות של חמש דקות להזנקה."צלצלתי לספקטור, שהיה אז מפקד הטייסת", נזכר נחומי, "ואמרתי לו שאין פה מוביל. ''אין מוביל?'' הוא שאל, ''אז מעכשיו אתה מוביל''. באותה שיחה גם סיפר לי קצין המבצעים על יום קרב בסוריה, ואני התאכזבתי שנפספס את ה''אקשן'' בצפון".

    בשעה 14:00 יאק כינס את הצוות לתידרוך ליפני ההזנקה, אך הדבר נעצר לאחר שמיעה של הנורא מכל " הסירנה לפרוץ המילחמה"
    הצוות רץ למטוסים אבל הבקר אמר שאין אישור להמראה, נחומי שהיה המוביל אמר לשקי שיתניע את המטוס והם המריאו בניגוד להוראות הבקר
    במטוס המוביל צוות הטייסים היה: נחומי (טייס) ויבין (נווט) ומטוס הכנף שלו הצוות היה: שקי (טייס) ורגב (נווט)
    נחומי שלקח החלטה שיכה להביא אותו לעמוד מול ועדת החקיה מסביר: "לי לא היו שיקולים" מי שיושב 400 ק"מ מהיעד לא יכול לדעת ואם יש מיגים בשמיים אז גם אנחנו ניהיה שם
    לא היה מקום להיסוס והיה לנו ביטחון עצמי מלא.

    מיד לאחר ההמראה ראו הטייסים הפצצות על מסלול ההמראה והבינו "התחילה המלחמה"
    מחומי מבין שצדק כשהבחין בניצוץ של מיג.
    הם מחליטים להיתפצל עקב השטח הגדול שהם צריכים לכסות,
    מעבר להגנה על הבסיס מסביר רגב, "רצינו להגן גם על בסיס חיל-הים וסוללת ההוק שהייתה שם, כך שלא יכולנו לחפות אחד על השני".
    נחומי מציין בחיוך "מקסימום יפילו אותנו - אנחנו מעל הבית".
    זוג המטוסים ניפרדים בברכה כבודדים לקרב ומגלים במלוא העוצמה את המושג "מעטים מול רבים"

    אם העובדה שהיו שני פאנטומים מול עשרים ושמונה מיגים לא יצרה מספיק קושי, נדרשו גם שני המטוסים לרדוף אחרי המיגים בגובה נמוך מאוד, מה שהקשה להגיע לנתוני הפלה והביא לצריכת דלק גבוהה במיוחד........


    המשך יבוא... >>>
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    11.03.2007
    הודעות
    5,339
    ואו מאאאגניב
    2 מול 28
    היה להם גם מזל שהערבים לא היו מיומנים כמוהם
    Smart_Bullet


    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    09.04.2007
    הודעות
    8,045
    היה להם מזל?
    אתם לא יודעים מה היה הקרב, זה היה מטורף
    יש למה לחכות בפרק הבא
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    הודעות
    18,132
    מגניב
    שתף ב-Google+

הרשמה