תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 6 מ 6
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    20.12.2006
    הודעות
    5,782
    תורגם על ידי מהבלוג של היוצרים: http://community.enemyterritory.com/...php?q=node/111


    דרכו של החייל המשוטט
    או "איך אני מפסיק למות ואיך ה GDF מנצחים את הגנות הסטרוגג"

    אוקי, בואו נקרא לגישה הטקטית הזאת "החייל המשוטט". בזמן שהקבוצה שלך בוודאי יכולה להיעזר באנשים מיומנים להפליא וחובשים לא אנוכיים ומהנדסים (בעיקר מהנדסים), היא גם צריכה כמה עובדים איטיים ויציבים. אבל אל תחשוב שאתה תתקע ותעשה את כל המשימות המשעממות – אתה הולך לעשות דברים מופלאים, ותעשה תרומה עצומה לקבוצת ה GDF ולהתקדמות שלה.
    הנה מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו הולכים לשוטט דרך המשחק. אנחנו לא הולכים לעשות לקפוץ-להפציץ או להסתובב-להפציץ. לעזאזל, אנחנו אפילו לא הולכים לרוץ, תעזוב את מקש ה SHIFT בשקט. אנחנו הולכים ללכת בכל מקום. אה, ולכוון? אנחנו גם לא הולכים לעשות את זה. או לפחות הנשק שלנו הולך לכוון בשבילנו.

    כנס לשרת שמריץ Valley, תבחר GDF, תבחר חייל, וקח את משגר הטילים כנשק. טייל אל מחוץ לבסיס הGDF והסתכל למטה אל הכביש הראשי לכיוון בניית הגשר. אתה רואה את כל הטורפים האלה, מנהלים דו-קרב וקופצים כל הזמן? התעלם מהם. אנחנו לא הולכים לתת צומת לב לשום חייל-רגלים. למעשה הדרך של החייל המשוטט מערבת להתעלם לחלוטין מחיילי הרגלים של האויב. כן זה נכון, אנחנו לא הולכים לירות עליהם, והם לא הולכים לקבל הזדמנות לירות עלינו, כחייל משוטט, כל המטרה שלנו זה לאכול את הרכבים ומתקני הפריסה של האויב. ולעזור לקבוצה שלך לקבל המון נקודות ניסיון (XP). אנחנו נצטרך לשים עין על צלפי האויב, אבל אנחנו רק הולכים להימנע מהם, אנחנו לא הולכים לירות עליהם. כמובן שאם אתה באמת רוצה להקשות על צלפי האויב אתה אף פעם לא תעמוד במקום, אתה תמיד תעשה מעגלים, תמיד תקפוץ מ- ואל תוך מחסה, תתכופף, אבל אנחנו עדיין יכולים להשיג את כל מה שאנחנו צריכים גם בטיול רגוע. תלך לאיטך, מצא מטרה, תנעל עליה, תירה, תשוטט מסביב, תמנע מחייל הרגלים של האויב, תירגע, חזור על התהליך, ותעשה לקבוצה שלך המון המון טוב בזמן הזה. זה, בעיקרון, החייל המשוטט.


    מה המטרה שלנו?



    לחייל המשוטט בValley יש את אותה המטרה כמו לכל קבוצת הGDF – לנצח את המגנים של הסטרוגג על ידי ביצוע המטרות. למה קבוצת הGDF נתקעת בValley? לרוב זהו הזוהר הפרטי של הסטרוגג. 99 פעמים מתוך 100 זאת קבוצת הGDF שיש לה תערובת שגויה של מקצועות, עם מקצועות לא נכונים שעושים דברים לא נכונים עם הנשקים הלא נכונים בטווחים הלא נכונים ובזמנים הלא נכונים. בETQW זה הכול על קואורדינציה ופעולה-ותגובה הדדית בין מקצועות. אם יש לך קבוצה שמלאה בפרטים שנלחמים ומתים לבד, אפילו התנגדות בעלת כישרון מתון יכולה להחזיק אתכם, כל עוד הם עושים את העבודה שלהם. כחייל משוטט, המטרה שלך היא להתיש את הגנות הסטרוגג כדי שחברי הקבוצה שלך יוכלו לעשות את העבודה שלהם.

    בשביל המטרה הראשונה בValley, אתה צריך להגן על המהנדסים שבונים את בגשר. בשביל המטרה השנייה אתה צריך להגן על הMCP, מה שאומר ששוב אתה צריך להגן על המהנדסים, שהפעם מתקנים את הMCP. מה הורג את המהנדסים והMCP שלך? לפעמים זה חייל הרגלים של הסטרוגג, עם מחריבים (Obliterators) ורימונים. לרוב זה רכבי הסטרוגג – הציקלופים המהלכים המרושעים והטנקים המרחפים או המתקפלים למצב מצור במנהרה, או ג'יפ "החזיר" שמתרסק קדימה עם מגן הניגוח שלו, או המענה (Tormentor) המזמזם ששולח מוות מלמעלה. לרוב זו גם ארטילריית הסטרוגג, שנורת ממתקנים נפרסים הנמצאים רחוק מעבר לקווי האויב (נכסה ארטילריה בחלק 2 של המדריך). כמעט תמיד, אלא הם המתקנים של הסטרוגג, במיוחד צריחי הנגד-רכבים שמתקבצים ביציאה מהמנהרה, שהורגים את טנקי הטיטאן והנגמ"שים הטרויאניים שהקבוצה שלך צריכה בשביל להרוג את האויבים שהורגים את המהנדסים שלך. הנה החדשות הטובות: כל אחת מהמפלצות האלה הן האוכל שלך. אנחנו הולכים לסעוד עליהם, וממרחק בטוח. יאמי!



    טווח, קצב ומקצב

    אז איך החייל המשוטט הולך לגבור על אויביו האימתניים? בואו ננצל את הטווח, את הקצב והמקצב ונראה איך הם עוזרים לGDF לבצע את המשימות שלהם ולהשיג את הניצחון. ואל דאגה, אף אחד מהם לא קשה או מסובך או מהיר כברק. למעשה זה בדיוק הפוך, אני הולך לראות לך איך לעשות דברים פשוטים, איטיים וקלים שעדיין עוזרים לקבוצה שלך, והGDF לא יוכלו לנצח אם לא תעשה אותם.

    אז ככה, שוטט אל האזור הקטן ליד אתר הבניה של מגדל השמירה שנמצא בחזית מחנה ה GDF, שמאלה מהכביש הראשי שהולך ל הגשר, כך שתוכל להסתכל ישר אל הכניסה של המנהרה ושהסכר והאגם יהיו במרחק מה לשמאלך. זהו מקום מצוין לחייל המשוטט כדי לעשות את המשימה הראשונה שלו – לתת למהנדסים שלנו לבנות את הגשר.

    טווח

    הבט חיוני אחד של החייל המשוטט הוא כמה רחוק מהקטטה אנחנו נישארים.
    התנגד לדחף להתקרב לאויב. אנחנו הולכים להישאר מאחור ולנצל את כל הטווח של משגר הטילים שמשאיר אותנו מוגנים מהמשספים (Lacerator) של הסטרוגג ומהקרבות הרגליים הזוועתיים האלו. לחץ על המקש הימני בעכבר כדי להסתכל דרך הכוונת של משגר הטילים, אתה רואה את מוצא-המרחק בצד ימין, מתחת לכוונת האופקית? אתה יכול להינעל על מטרות שנמצאות עד 200 מטר. זה רחוק מהטווח של הנשקים הקלים. אתה תמיד תרצה להישאר במרחק של בערך 100 מטר מהמטרה שלך. לצריחים נגד-רגליים יש טווח של בערך 75 מטר, אז כל הזמן שנשאר במרחק של 100 מטר, נצטרך לדאוג פחות והיה לנו יותר זמן לחשוב איך אנחנו יכולים לעשות את מירב הנזק לאויב.

    אם אתה באמת רוצה להיות יסודי, לך שחק בתור סטרוגג ותראה על אילו מטרות של חיילים רגליים אתה אפילו לא מתכוון לירות בגלל שהם נמצאים כל כך רחוק. הראות הרחוקה שלנו הולכת להקל עלינו להישאר בחיים, למצוא מטרות ולהימנע מאש – אפילו מארטילריה (אם ארטילרית האויב מתקרבת לעמדה שלנו!).

    אם הסטרוגג פרסו סבך של מתקנים, הגנות וצריחים ביחד (בוא לפה סוכן שדה, פוצץ אותם עם ההתקפה האווירית!) או בכל פעם שיש הרבה מטרות שקרובות אחת לשנייה, או שהם במרחק רחוק מאוד, ייתכן ותמצא שמשגר הטילים מתחיל להינעל על מטרות שונות ממה שאתה רוצה. דמיין שיש שני צריחים נגד-רכבים קרובים זה לזה - כבר נטרלת אחד, אבל השני חדש-דנדש ופעיל בצורה קטלנית. ברור שסדר העדיפויות שלך יהיה לנטרל את הצריח השני, ולא לסיים להרוס את הראשון. אבל אם משגר הטילים שלך ממשיך להינעל על הראשון? פשוט לחץ על "שימוש" (F כברירת מחדל) כדי לעצור את תהליך הנעילה, מה שאמור להרשות לך לדחוף את הכוונת על מטרה אחרת ולהינעל עליה במקום.

    קצב

    עכשיו שאנחנו יודעים איזה מרחק אנחנו צריכים לשמור, בוא נראה כמה מהר אנחנו הולכים לשחק.
    כבר הפסקתי לספור כמה דיונים של בוחני בטא קראתי שאומרים משהו כמו "אתה צוחק? ETQW יותר מדי מהיר בשבילי – או כל אדם נורמאלי אחר. אני מת מהר מכדי לעשות משהו, אני מקבל כדור בראש לפני שאני מצליח לבצע משימה כלשהי. אם להיות כנה, זה משהו שאני לא נהנה ממנו". אז איך אני יכול להגיד שאתה יכול לשחק ב ETQW לפי הקצב שאתה בוחר?

    שגיאה נפוצה היא לשחק עם כל מקצוע ב ETQW כאילו שהם כולם מצטיינים בקרבות. אתה רואה הרבה שחקנים שמסתערים ישר על האויב בזמן שהם מנסים לירות בחמש מהם ביחד. זה יביא אותך למותך מהר מאוד. לא רק שאתה מנסה לעשות הרבה מדי מהר מדי, אתה גם מקריב כל יתרון של טווח.
    אם אתה רוצה לבדוק את זה, נסה להיות רמבו. קדימה, קח נשק קצר-טווח כמו השוט-גאן, והסתער ישירות על האויב בניסיון להרוג את חיל הרגלים שלהם. זה יחשוף אותך לכל כוח-האש שלהם, ובטווחים שהם בוחרים, גם אם יש לך מיומנות מטורפת של תזוזה וכוונון בקרב פנים-אל-פנים, אתה עדיין תמות. הרבה. וכנראה שאפילו לא תדע מה הרג אותך, ואני מתערב שאפילו לא יהיה לך מספיק זמן כדי לגמור את כל התחמושת. ישנן כמויות של כוח-אש קטלני ב ETQW ; באמת שיש המון דרכים למות מהר מאוד.

    אבל זה לא חייב להיות ככה. הקצב של ETQW יכול להיות מרתיע בתחילה, וזה כמובן יכול להיות משחק מהיר ומבולגן, במיוחד בשלבים האחרונים של המפה כשהאקשן מתרכז בתוך מבנים, עם הופעה קטלנית ומפתיעה מאחורי פינות, דרך פתחים, דלתות ומסדרונות. למרות זאת, יש לך למעשה יותר זמן לחשוב, לזוז ולירות ממה שאתה חושב שיש לך. הבלגן של המסך נפתר, אתה לומד לפרק את האקשן, לשמור על המידע החשוב שבממשק המשתמש, להתעלם מאפקטי הפיצוצים ופשוט לראות את המצב הטקטי. המקצועות השונים והנשקים השונים (לכל מקצוע) מאפשרים לך לשחק ב ETQW בדרכים שונות ובמהירויות שונות. כחייל משוטט, אנחנו רק הולכים לשוטט להנאתנו.

    אנחנו לא הולכים לנסות לעשות "רוץקפוץרוץקפוץתירהתירהקפוץתירהרוץ"

    במקום זה, אנחנו הולכים
    "לך ... הסתכל ... לך ... הסתכל ... לך ... כוון ... תירה .. לך .. תטטטטטעןןןןןן ... לך".



    אז שוטט לך להנאתך, הסתובב וחפש רכב, מטוס או מתקן נפרס של הסטרוגג, לחץ מקש ימני כדי להסתכל דרך הכוונת של משגר הטילים, לאחר רגע, משגר הטילים יתחיל להינעל אוטומטית על המטרה שמתחת לכוונת שלך. ברגע שסמן המטרה הופך מירוק לאדום אתה יכול לירות ולדעת שהטיל שלך יפגע בגלל הוא עושה את הכוונון בשבילך. הטילים הם "תירה ותשכח" – אתה לא צריך לשמור את הכוונת שלך על המטרה, כל שאתה יכול לתפוס מכסה ולהטעין מחדש בזמנך החופשי.


    מקצב

    עכשיו בוא נסתכל על המקצב של אירועים, ואיך אפשר לשלוט בהם. מקצב ברור אחד הוא ההפסקה בזמן שאתה מטעין את משגר הטילים. תירגע. זה עושה את כל הטעינה בשבילך, כל מה שאתה צריך לעשות בזמן הזה הוא לא להיות נייח לחלוטין או שתהיה מטרה קלה למדי. הטיל שאתה יורה קל לאיתור, כך שהאויב יכול לעקוב אחרי העשן של הטיל בחזרה אל המיקום שלך, זה עוזר אם אתה מסתובב לך, אבל אתה עדיין יכול בשוטטות. השתמש במחסה. תטה החוצה מאחורי העץ, או מגדל השמירה, תירה, וחזור אל המחסה בזמן שאתה מטעין. אחרי שהטענתה, קפוץ החוצה שוב. אולי צלף האויב אורב לך, לכן שנה אתה הצד שממנו את יוצא כל פעם, או חכה רגע גדי לגרום להופעה שלך להיות פחות צפויה.

    דוגמא קלאסית לשימוש במקצב היא כאשר ה GDF נלחמים דרך המנהרה כדי להשלים את המטרה השנייה – להביא את ה MCP אל המוצב. זה לא יוצא דופן שהסטרוגג יניעו רכבים אל תוך המנהרה כדי להלום ב MCP. זאת עוד עבודה שהחייל המשוטט מצטיין בה – להעניש רכבי סטרוגג שובבים.
    המענה (Tormentor), הציקלופ המהלך והטנק המרחף של הסטרוגג, לכולם סוגים שונים של תותח הפלסמה הראשי שלהם. תותחי פלסמה הם הרסניים... אבל לוקח זמן לטעון אותם מחדש. זה בדיוק כמו מחזור הטעינה של משגר הטילים שלך – הם דורשים הפוגה לפני שהנשק יכול להסב נזק שוב. אז מתי אתה רוצה לקפוץ החוצה מהמחסה כדי להינעל ולירות על רכב הסטרוגג? כשהוא בדיוק ירה, או כשהוא עומד לירות?
    יש הרבה מחסות שאפשר להשתמש בהם במנהרה הזאת – מחסומי בטון, מכוניות שרופות, פתחים וחדרונים – השתמש בכולם. אבל עדיין התייחס לטווח – אתה לא רוצה לאבד את יתרון הטווח שלך רק בגלל שהגשר בנוי. עמוד את המטרה שלך בזהירות – האם אתה באמת צריך להיות בתוך המנהרה כדי לפגוע במטרות שנמצאות בה? ואיזה צד של המגן אתה רוצה להתקיף - את החזית המפחידה, או הצד והאחוריים החלשים יותר? אולי שווה לעקוף את כל הרעש והבלגאן, לקחת מעקף, ולהתקיף את המגנים מהטווח והמרחק האידיאליים ומהצד, או לקפוץ מאחוריהם.




    עוד מטרות, אותו שיטוט?


    החייל המשוטט עובד טוב באותה הצורה גם בשביל המטרה השלישית של Valley – אם הסוכנים החשאים שלכם הולכים לפרוץ את מחולל המגן, הם יצטרכו שיוריד את צריחי הנגד-רגליים המטרידים האלו, ושיהרסו את צריחי הנגד-רכבים של הסטרוגג כך שהם לא ייקחו חתיכות מהטיטאנים, הטרויאנים, הארמדילויים והתוספת האופקית ה Anansi וה Bumblebee. אתה רוצה לשמור על הטווח שלך, אבל גם לשנות גישה – לא מהחזית, נסה לבוא מהצדדים או מאחור.
    עכשיו, ברור שגישת החייל המשוטט לא תעבוד כל הזמן בכל המשימות בכל המפות. אפילו ב Valley, אתה תצטרך להשלים את המטרה הסופית על ידי הטמנת מטען הנפץ שלך על המזהם (Contaminator) (בהנחה שהחייל המשוטט שלך הניב את הפרי שרצינו וה GDF השיגו את שלושת המטרות האחרות), את הפעילות הייחודית והדחופה הזאת אתה לא אמור לנסות לעשות באותו קצב איטי ונינוח. אתה עדיין תצטרך להוריד צריחי אויב ששומרים על המזהם, אבל אם אתה משוטט בתוך מתחם המזהם, במקום שבו אין מתקנים שאפשר לפוצץ ממרחק מאות מטרים, אולי תרצה להחליף ל GPMG במקום. אבל שוב, הסטרוגג בטח הטמינו מוקשים על המזהם כדי לעצור את חברך החיילים מלהטמין פצצות עליו. ומשגר הטילים הוא מכשיר מצוין להריסת מוקשים במקומות סגורים. אתה תוכרח לטווח של הרבה יותר נזק, אבל אתה עדיין יכול לעשות עבודה חיונית מבלי לעשות משהו מורכב ביותר.

    תוצאות

    אוקי, אז הנה אתה, משוטט לך, נמנע מחייל הרגלים של האויב, לוקח את הזמן לבחור את המטרות שלך ונותן למשגר הטילים שלך לעשות את הכוונון בשבילך. אל תהיה מופתע אם תחיה מספיק זמן כדי שתיגמר לך התחמושת (כמה פעמים זה קרה לך כשהסתערת לעבר האויב?). חפש סוכן שדה שייתן לך אספקה, או חובש שיקרא לחבילת אספקה או, אם שום דבר לא מצליח, לך לריצת התאבדות לעבר האויב, זרוק רימונים לאפקט טוב ככל אפשר, תתחיל שוב עם תחמושת מלאה.
    אם אתה לוקח חתיכה מחייו של מתקן נפרס או רכב אויב כל כמה שניות, נקודות הניסיון שלך אמורות לעלות בקצב יציב למדי. ניסיתי את החייל המשוטט כמה וכמה פעמים, ולא רק שיצאתי כחייל הטוב ביותר כל מפה, אלא גם עם הכי הרבה נקודות ניסיון, הכי הרבה נזק וכי הרבה "חוש-קרב" (battlesense). אה, ואם הנעילה אומרת שאתה פוגע כל פעם שאתה יורה, גם הדיוק שלך (accuracy) לא אמור להיות כל כך גרוע. ברור שאם כולם משוטטים, לא תקבל הכי הרבה ניסיון (טוב, אם כולם חיילים משוטטים, אז לא תצליחו לבנות את הגשר או תביאו את ה MCP אל המוצב).




    נסה את טקטיקת החייל המשוטט בעצמך, זה לא טקטיקה שמחייבת ניצחון. זה מאוד בסיסי, ויש לזה אמצעי-נגד ברורים למדי. וכל הנקודה של ETQW היא שאתה צריך ערבוב של מקצועות כדי לנצח – אם המהנדסים שלכם לא בונים, אם הסוכנים החשאיים לא פורסים ראדאר או סוכני השדה לא מורידים כוח-אש או החובשים לא מרפאים אותך, אז אין שום סיכוי שתוכל לנצח את המפה לבד. זה לוקח עבודת צוות מאוזנת לכל אחד. אבל בכל אופן, החייל המשוטט מכניס אותך אל תוך המשחק, לא משנה עד מה אתה חדש במשחק, וזה באמת עוזר לקבוצה שלך. לא משנה מה המיומנות או המומחיות שלך, אתה יכול לעזור למהנדסים המזיעים ולסוכנים החשאיים החמקנים לעשות את העבודה שלהם ולנצח במשימה ובמפה.
    אני ישאיר לכם לחשוב על הרחבות ומגבלות של הגישה הבסיסית של החייל המשוטט.

    שיטוט נעים חיילים!
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    15.02.2007
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    10,516
    באמת לא כדאי לשחק רמבו...

    בקרבות אחד על אחד בדר"כ אני יוצא חי עם 80 HP, אם זה 2 עלי, אז במקרה הטוב אני יוצא עם 20~30 HP, ובמקרה הרע אני מת ואחד חי לחלוטין והשני עם חצי חיים...

    אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה עם 5 אנשים היו עלי... רק עם משגר טילים אפשר לנצח כזה דבר (ורק אם הם מקובצים ביחד בנקודה אחת)

    בקיצור, אל תשחקו רמבו.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    12.11.2006
    עיר
    מודיעין
    הודעות
    196
    תכלס אני עושה את זה תמיד אבל אני סטרוג אני עומד על ההר ועוצר כל טנק ,נגמש ואם אני מצליח לינעל אז גם על הרכבים הקטנים האלה(ברח לי השם מהראש)




    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    15.02.2007
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    10,516
    ארמדילו והאסקי.
    אני חושב שהנגמש שאתה מתכוון אליו זה טרוג'אן וסתם לידע כללי הטנק זה טיטאן

    ד"א מה השם שלך במשחק?
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    08.05.2007
    עיר
    רחובות
    הודעות
    874
    לך לריצת התאבדות לעבר האויב, זרוק רימונים לאפקט טוב ככל אפשר, תתחיל שוב עם תחמושת מלאה.
    חח אהבתי :>
    ואי איזה מדריך ארוך כל הכבוד על ההשקעה
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    14.01.2007
    עיר
    קדימה
    הודעות
    3
    אם אתה שם אותי סוכן חשאי ועוד כמה חברה
    אז יש אבדון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    שתף ב-Google+

הרשמה