תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 4 מ 4
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    06.03.2007
    הודעות
    381
    הרבה משחקים, בעיקר משחקי תפקידים, אבל גם כמה אחרים (Black & White, לדוגמא), מנסים להיות קצת יותר מסתם משחק "חתוך וקצוץ".
    בין אם זה בחירת נטיית הדמות בתחילת המשחק, או בבחריות שנעשות במהלך המשחק, או פשוט בדרך ההתנהלות של השחקן, מופיעו דילמות מוסריות ושאלות עמוקות על חיים ומוות, טוב ורע.

    הרעיון מעולה, אבל לפי דעתי הוא לוקה בחסר. במשחקי תפקידים שולחניים, הצב שונה. למה? כי יש עוד אנשים בסביבה. תאמינו או לא, זה מאוד משנה, גם אם על דף הדמות כתוב Chaotic Evil והיסטוריית הדמות כוללת רצח לארוחת בוקר.

    וכאן אני רוצה לגעת בנקודה. כשיש עוד אנשים, יש מי ששופט את השחקן. אם הוא סתם יהרוג איזה NPC חסר חשיבות, יש מי שישאל אותו "למה?"במחשב אין אף אחד שיעשה את זה. אין שופטים, אין מפקחים. אפשר לשחוט כפר שלם על נשיו וילדיו, והשחקן לא יצטרך לתת דין וחשבון לאף אחד, אולי חוץ מהמיליציה המקומית. סוף המשחק, ברוב המקרים, לא משקף באמת את הדרך שבה השחקן שיחק. גם במשחקים מרובי סופים, הסוף בדרך כלל מושפע מכמה בחירות ספציפיות ומרכזיות בעלילה, לא לפי איך שהשחקן התנהג במהלך כל המשחק.

    אז איפה בדיוק הצדק? איפה הגמול על משחק טוב, ואיפה העונש על משחק רע? איפה ההבדל בעצם, בין שחקן טוב לשחקן רע?? האם במחשב קיימים בכלל מושגים של טוב ורע?
    ישנם 10 סוגי אנשים בעולם:
    אלו שיודעים לספור בבינארית, ואלו שלא.
    -מתכנת.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    06.08.2007
    הודעות
    1,903
    צודק בהחלט, לדוגמא ב-Fable וב- Kotor יש סתם את המד הזה שמראה "כמה אתה טוב", בחירות בודדות שדרך שתי הדרכים את משיג את אותה המטרה, גם אם זה משימה וגם אם זה נשקים.
    יש משחקים שדווקא היו מקומות שזה התבטא יותר, ונתן קצת יותר שיקול והנאה למשחק: Oblivion, אבל גם שם יש מקרים טיפשיים עם רצח, או למשל שאתה יכול להיות בגילדת הרוצחים וגם לשרת את הממלכה
    חוץ מזה ברוב המשחקים אין שוני מספיק, וזה מרגיש טיפשי ומיותר, למשל בפייבל מקרים בודדים שממש מבליטים לך איך להיות רע, או למשל בחירות ש"פותחת" קצת את המשחק.
    במשחק B&W דווקא זה לא בדיוק נכון, כל דרך המשחק שלך בנויה עפ"י אם אתה טוב או רע- כולל שליטה בעיר, מלחמות ומשימות.
    אבל מצד שני, בתכלס הם די מקבילים ולא משנים מספיק.
    הכי היה לי חבל ב-Kotor 2, הייתי בטוח שמי שרע תפתח לו דרך משחק ועלילה שונה לגמרי, הוא יקבל צורה ויכולת לחימה כמו לרעים, אבל כמו שאמרתי זה מתבטא במראה ובשיקולים בודדים במשימות.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    1,187
    הדיון הוא יותר מידי ברומו של עולם..
    לא שאני מזלזל בנושא עצמו

    פשוט כל משחק תפקידים הוא בפני עצמו
    בNWN למשל לא היית יכול בכלל לפגוע בNPC ידידותיים או ניטרליים
    פשוט ברגע שהיית בוחר את האפשרות של לנסות להתקיף אותם, היית מקבל מסר שזה בלתי אפשרי
    או בסדרת BG, אם היית תוקף והורג NPC (נגיד איכר) אז המוניטין שלך היה יורד ובהתאם משמר העיר היה מופיע ורודף אותך
    וככל שהמוניטין יורד, כך המתקפות מצד משמר העיר יהיו יותר תכופות

    ולהפך, אם המוניטין שלך עולה (דרך עשיית קווסטים) אז אירגונים של רוע ופשע היו רודפים אחריך
    אז קבוצות התנקשות של אורקים או לא יודע מה, היו צצות אפילו באמצע העיר ומנסות להתקיף אותך

    אז יש בהחלט תגמול על מעשים רעים וטובים במשחקי תפקידים שונים
    רק כל משחק תפקידים לוקח את הקונספט בצורה אחרת

    למשל אני אישית מאוד מחכה למשחק התפקידים The Witcher
    שמתיימר להיות בעל רדיוס בחירה מטורף עם השלכות מכאן ועד הונללו
    יהיה נחמד לראות אם המפתחים שלו עמדו מאחורי כל ההייפ
    כלומר אם באמת לשחק את הWitcher בצורה רעה יהיו השלכות לגמרי אחרות אם נשחק אותו בצורה טובה (כלומר Good Vs. Evil)
    He comes to smite the crule, the wicked and the stupid
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    19.05.2007
    הודעות
    3,415
    כן, ספקטור צודק, אולי לא הדגשתי את זה משספיק בפריוויו שעשיתי אבל יש המון אפשרויות לסוף, שכל דבר שתעשה במשחק ישפיע, מדיבור עם מישהו, לרציחת מלך, זה פשוט לא יאמן כמה המשחק יהיה פתוח, וכנראה שהמפתחים מבינים גם מה שאתה הבנת
    כדורגל זה ספורט ללבנים, כדורסל זה ספורט לשחורים.
    גולף זה ספורט לאנשים לבנים שלבושים כמו סרסורים שחורים.
    שתף ב-Google+

הרשמה