תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 21
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    *מכיוון שזה נושא ארוך, אני אעדכן מידי יום*

    יתרונות וחסרונות
    יחידות
    בנינים
    יכולות מיוחדות

    יתרונות:
    בנינים ניידים, הגנה טובה, בנייה בכל מקום, הסוואה, שיפורים, קל ללמוד, היכולת לתקן כמעט כל יחידה.
    חסרונות:
    איטיות, מצריך הרבה מקום, מצריך הרבה ריגול/סיורים, שליטה טובה במיקרו, פגיע לDark Swarm,
    בניינים הורסים את עצמם בנזק גבוה

    יחידות:
    (SCV (Space Construction Vehicle

    נקודות פגיעה: 60
    גודל: קטןl
    צורך באספקה: 1
    מחיר: 50
    זמן בנייה(שניות): 20
    אימון ב: Command Center
    בשביל לבנות: Command Center
    התקפת קרקע: 5
    התקפת אוויר: -
    מרחק התקפה: 1
    מרחק ראיה: 7
    הגנה: 0 ( שדרוג ל +3)
    Dropship מכיל: 8 SCV
    כפתור קיצור דרך: S
    ה SCV הוא היחידה הכי בסיסית של הטראן
    פעולות:
    • אוסף מינרלים
    • אוסף גז ווספון
    • בונה בניינים
    • מתקן בניינים
    • מתקן יחידות מכניות
    על כל בניין יכול לעבוד רק SCV אחד. ברגע שהSCV מתחיל לבנות, אי אפשר לתת לו מסימה אחרת עד שהוא יסיים את הבנייה. אפשר לבטל את הבנייה כדי לחזור לשלוט על הSCV (הבניין לא מושמד),
    אם SCV נהרס בזמן בנייה, הבניין נשאר באותו מצב שבו היה כשהSCV נהרס, עד שהבנייה מסתיימת, או הבניין נהרס. לחיצה על SCV אחר ואח"כ לחיצה ימינית על בניין לא מושלם שעליו לא עובד SCV, הSCV הנבחר ימשיך לבנות.

    איך בונים ואוספים כסף מיד לאחר סיום הבנייה:

    יש טריק שגורם לSCV שסיים לעבוד ללכת ישר לאסוף משאבים. בוחרים SCV, לוחצים על SHIFT ובזמן שלוחצים על SHIFT בוחרים את הבניין שרוצים לבנות, כשעשיתם זאת, בזמן שאתם עדיין לוחצים SHIFT, תלחצו לחיצה ימינית על מקור משאבים, עזבו את הSHIFT.
    אתם חייבים לתת את פקודת הSHIFT לפני שה SCV מתחיל לבנות. כשהSCV סיים לבנות, הוא לבד ילך לאסוף את המשאב.

    איסוף משאבים:

    על כל גוש מינרלים לחצוב רק SCV אחד בזמן נתון, ברגע שהSCV חוזר ל (CC(Command Center, הגוש מתפנה לSCV אחר( השחקן מקבל 8 מינרלים). אם יש יותר מידי SCV שמחכים לחצוב, הם לא עושים כלום, עדיף להגיד להם לעשות משהו אחר.

    אתם מחליטים כמה SCV להכין. ההמלצה היא, כאשר הCC הכי קרוב שאפשר ל גושי המינרלים, על כל גוש כזה להכין 2-2.5 SCV(על שני גושים להכין 4-5).

    בשביל לאסוף גז, הSCV צריך קודם לבנות בית זיקוק(refinery), על מכרה הגז. ברגע שהבית זיקוק מושלם, לחיצה ימנית תגרום לSCV להביא גז. רק SCV אחד יכול לקחת גז מכל בית זיקוק בזמן נתון ברגע שהSCV חוזר ל (CC(Command Center, המכרה מתפנה לSCV אחר( השחקן מקבל 8 גז).
    מקסימום הSCV שלוקחים גז לCC(אם הוא נמצא הכי קרוב שאפשר) זה 3-4. אם תגידו לעוד SCVים לקחת גז הם סתם יעמדו בצד ויחכו לתורם. אם הCC רחוק מבית הזיקוק, תרצו להקדיש עוד SCהים למלאכת העבודה.

    תיקון:

    חשיבות התיקון:
    הטראן, שלא כמו הגזעים האחרים, לא מתקן את עצמו לבדו( כמו המגן של הפרוטוס והתחדשות החיים של הזרג). לכן עליכם לתקן יחידה/.בניין פגוע, אומנם זה מעצבן, אבל זה שווה את זה. כי שני הגזעים השונים(חוץ מהבטריה של הפרוטוס), אפשר בין-רגע לתקן ולהתרפא, עם התיקונים המתאימים.

    כל הבניינים של הטראן וכל היחידות(מלבד חיל הרגלים של הטראן שמאומנים בBarracks -
    Marine, Firebat, Medic, Ghost) יכולים להיות מתוקנים, בוחרים על SCV אחד או יותר, ולוחצים לחיצה ימנית על מה שרוצים לתקן. אם הם במלוא החיים, תקבלו מסר שיגיד לכם זאת.

    תיקון בניינים ויחידות באוויר:
    כל היחידות והבנינים שמעופפים, יכולים להיות מתוקנים באותו הדרך, אך רק אם הSCV, שהוא יחידה יבשתית, יכול להגיע אליו(צריך להיות מתחתיו).

    תשלום על התיקון:
    כשאתם מתקנים, אתם צריכים לשלם. אם היחידה/בניין צריך רק מינרלים כדי להיבנות/להתאמן, אתם תחויבו רק על מינרלים.אם היחידה/בניין צריך גם מינרלים וגם גז כדי להיבנות/להתאמן, אתם תחויבו על שניהם.

    יותר עובדים = יותר מהר

    אי אפשר לתקן בניינים של גזע אחר, לעומת זאת, אפשר לתקן יחידות ובניינים של צבא טראן שלא בשליטתך.

    SCV יכולים לתקן האחד את השני(למרות שבגרסת ההרחבה, עדיף להשתמש במרפא)

    אפשר לתקן יחידות נעולות(Locked-down), אומנם אי אפשר לבטל את הנעילה ע"י SCV
    אפשר להשתמש ביותר מSCV אחד, דבר זה יהיה טוב למניעת הריסת יחידות יקרות.

    תיקון יחידות רבות:

    אפשר לתקן הרבה יחידות ע"י פעולה אחת. בוחרים קבוצת SCV, לוחצים SHIFT, ובזמן שהSHIFT לחוץ, תקישו על R או על מקש ימיני על משהו שאתם רוצים לתקן. חוזרים על הפעולה הזאת(בזמן שSHIFT לחוץ!) על כל בניין/יחידה פגועה עד שמסיימים, או עד שיש 8 דברים לתקן. כשסיימתם לסמן תניחו לSHIFT, והSCV יתחיל את העבודה. בשביל להגיד לSCV לחזור לאסוף משאבים, לפני ששחררתם את הSHIFT, תסמנו את המשאב שאתם רוצים שהSCVים יגשו אליו כשהם יסיימו. תשחררו את הSHIFT.(כל הSCVים ילכו לאותו גוש מינרלים)

    תיקון בתי זיקוק, בונקרים וdropship:

    בתי זיקוק:
    כדי לתקן בתי זיקוק, עליכם ללחוץ על תיקון, או על האות R, וללחוץ קליק שמאלי על בית הזיקוק, אם לא תעשו זאת, הSCV יאסוף גז במקום לתקן

    dropship:
    אם יש מקום ב dropship לSCV, כדי לתקן אותו עליכם ללחוץ על תירון או על האות R ואז קליק שמאלי.אם לא תעשו זאת, הSCV יכנס לdropship במקום לתקן אותו

    בונקרים:
    אם הבונקר פגוע ואתם לוחצים קליק ימני, הSCV יתקן את הבונקר, במקום להכנס אליו.
    אם הבונקר לא פגוע ויש מקום בו לSCV, קליק ימני עליו יכניס את הSCV לבונקר.
    אם הבונקר פגוע ואתם רוצים להכניס SCV לתוך הבונקר בלי לתקן אותו, אתם חייבים לסמן את הבונקר, וללחוץ על האות L או על Load ולחיצה שמאלית על הSCV.


    Marine:




    נקודות חיים: 40
    גודל: קטן
    צורך באספקה: 1
    מחיר: 50
    זמן בנייה(בשניות): 24
    אימון ב: Barracks
    מצריך: Barracks
    התקפת קרקע: 6 (שדרוג ל +3)
    התקפת אוויר: 6 (שדרוג ל +3)
    מרחק התקפה: 4 (שדרוג ל +1)
    מרחק ראייה: 7
    הגנה: 0 (שדרוג ל +3)
    Dropship מכיל: 8 Marines
    כפתור קיצור דרך: M
    סוג התקפה: רגיל(normal)

    המארין הוא קו ההגנה הראשון ובסיסי ביותר ברוב המושבות.

    במבט ראשון המארין נראה כמו חייל לא שימושי... כמה שהמבט הראשון מטעה...

    המארינס, שעושה נזק רגיל נגד כל סוגי היחידות. מה שעושה אותם חזק במיוחד נגד כמעט כל יחידה כשהם במספר רב.

    יתרון אחד של המארין זה שהוא תוקף ממרחק. מארין יכול לירות כנגד כל סוג של יחידה שתוקפת פנים אל פנים (Zerglings,Zealots), מבלי להפגע, עד שהיחידה מגיע אליו ויוצרת מגע פיזי עם המארין. גם אם היריב הגיע למצב כזה, הרבה מארינס יהיו סופר אפקטיבים כנגד רוב סוגי היחידות.

    שחקן זרג שמסתמך על (מאמן) Zerglings, ושחקן פרוטוס, שמאמן Zealots, יתקלו בבעיה כנגד התקפה אווירית, לעומתם, שחקני טראן, שמאמנים Marines, שיכולים לירות גם נגד האדמה וגם נגד האוויר כאחד, ימנעו מהפתעות לא רצויות.

    מארינס אפקטיביים מאוד כנגד Zerglings,ואפילו נגד Zealots, (כשמשתמשים בכדורים מסוג U-238, מה שמקנה תוספת מרחק), אם הם במספר מספק.
    מארינס עושים עבודה טובה גם נגדMutalisk (במיוחד בשימוש בערכת ההמרצה stim-pack)

    מארינס וטנקים הם "צמד חמד"( ) המארין יכול לעזור לטנק ב-3 דרכים:
    • ניווט באזור כך שהטנק יוכל להפגיז למקומות ששם בד"כ רואים את ערפל המלחמה.
    • הדיפת יחידות שמגיעות קרוב מדי לטנק(איפה שהפגזת הטנק לא יכולה להגיע)
    • הדיפת יחידות אוויריות שתוקפות את הטנקים
    הבאת מארינס לתוך בסיס האויב, איפה שכל העובדים של האויב, ושימוש בערכת ההמרצה, תשמיד את רוב (או כל) העובדים)

    הצנחת מארינס ע"י Dropship ליד טנק במצב הפגזה(מצור)- היכן שזה לא יכול להפגיז- המארינס יכולים להשמיד את הטנק במהירות, אם משתמשים בערכת ההמרצה.

    השתמש בסורק SCAN, ובמארינס כדי להדוף במהירות יחידות ממוסכות(=מוסוואות=בלתי נראות)

    אמרתי שצריך ה-מ-ו-ן מארינס? השימוש הטוב ביותר במארינס, זה כשמספרם גדול.


    אולי תרצו לבנות 3 או יותר Barracks בשביל לבנות מספיק מארינס בתוך זמן קצר.

    בשביל להגן על המארינס, אפשר להכניסם לתוך בונקר. מארין בבונקר לא יספוג שום נזק עד שהבונקר יהרס.
    בבונקר, אולי אי אפשר להשתמש בערכת המרצה בתוך בונקר, אבל אפשר להשתמש בערכת ההמרצה לפני שהמארין נכנס לבונקר/ להוציא את המארין מהבונקר ואז להשתמש בערכת ההמרצה(וכמובן להחזיר אותו לבונקר).
    השידרוגים הכי טובים למארין שבתוך בונקר הם:
    • כדורי U-238(הוספה למרחק ההתקפה)
    • שדרוג כלי הנשק של חיילות הרגלים
    • ערכת המרצה
    השריון של המארין לא יחשב עד שהבונקר יהרס.
    בניית בניינים ליד הבונקר יקשה על היריב להגיע למארינס שלך
    כך גם בניית הבונקר ליד עצים ועל הגובה.


    התנגדות למארינס:

    טראן:
    • שימוש בבונקרים מלאים במארינס. כדאי שיהיה להם כדורי U-238. כמובן שתצטרכו לתקן את הבונקר. בניית הרבה בונקרים אחד ליד השני יגביר את ההגנה.
    • שימוש בערכת ההמרצה, אם למארינס האויביים אין ערכת המרצה, באפשרותך לגבור עליהם(בקרב קשה)
    • Vulutures הם חלק מההגנה הכי טובה של הטראן כנגד קבוצות גדולות של יריבים, מה גם שהם עולים רק 25 מינרלים יותר מהמארין. ברגע שיש להם מוקשים, באפשרותכם להניח אותם ולירות לעבר האוייב באותו זמן. שיטה זו תהיה הרבה יותר אפקטיבית נגד Zerglings וZealots, במיוחד בשיטת ה"פגע וברח(לתיקון)"
    • מאוחר יותר במשחק, טנקים במצב הפגזה(מצור), יכולים לירות(בעזרת קצת עזרה) כנגד המארינס האוייבים ממרחק רב.
    • שימוש בקרינה(Irradiate )
    פרוטוס:
    • שימוש במספר גבוהה של Zealots, צריך לוודא שיש בטרייה(טעינת מגן), ולנסות לבצא את הקרב ליד הבטרייה
    • מאוחר יותר במשחק, שימוש בreavers יכול להרוג קבוצה גדולה של מארין בירייה אחת
    • שימוש בסערה פסיונית מעל קבוצה של מארינס
    • אחד מההגנות הטובים ביותר זה הארכון(Archon), הם משמידים מארינס לארוחת בוקר( ), אלא אם כן יש יתרון מספרי גדול מאוד לטובת המארינס
    זרג:
    • Hydralisk, יהוו אופציה טובה.
    • Lurker, יעשו עבודה מעולה, אלא אם היריב יודע איך להתחמק מלארקר.
    • זרגלינגס יכולים לעשות את העבודה אם למארין אין תוספת מרחק לירייה,בתוך בונקר,וערכת המרצה,זה בד"כ יקרה בתחילת המשחק.
    • שימוש בנגיף(Plague) עם Defilers
    • השתמש בDark Swarm, הכנס hydralisks מתחת לזה. המארינס לא יוכלו לפגוע בהידרות. בשלב זה המארין יכנס מתחת לענן, או שיסוגו לאחור.
    • השתמש בלכידה (Ensnare) כדי להאט את המארינס מה שמבטל את האפקט של ערכת ההמרצה
    • בשלב מאוחר יותר במשחק, שימוש במספר guardians יהרוג הרבה מארינס, לפני שאלו יוכלו בכלל להתקרב מספיק כדי לתקוף בחזרה, זאת עקב הנזק הגדול של הguardian.
    שדרוגים:

    מלבד שדרוגי ההתקפה וההגנה ישנם עוד 2 שידרוגים:


    כדורי U-238: מחיר: 150, 150
    השדרוג נותן למארינס כדורים קלים יותר שנורים למרחקים ארוכים יותר.

    ערכת-המרצה(Stim-Pack):מחיר 100,100 , 10 חיים

    השדרוג הכי שימושי של המארינס(ושל הfirebat), שימוש בערכת ההמרצה, נותן למארינס גם לירות יותר מהר, והתזוזה שלו על הקרקע גם כן מאיצה. ערכת המרצה יכולה לתת למארינס ניצחונות שלא חשבתם שהם יכולים לנצח בקרב.
    אבל, יש מחיר: 10 נקודות מהחיים נאבדות על כל שימוש בערכת ההמרצה. אם למארין יש פחות מ 10 חיים(או 10 בדיוק), אי לא יהיה אפשר להשתמש בערכת ההמרצה, בגלל ששימוש בזה יהרוג אותם.
    אפשר להשתמש בערכת ההמרצה כמה פעמים שאם רוצים, אבל לא מומלץ לעשות זאת הרבה(בעצם, יותר משימוש אחד באותו זמן לא יתן שום תועלת( רק stim-pack אחד פעיל בכל זמן שהוא).
    אם אתם רוצים להשתמש בערכה יותר מפעם אחת, תשתמשו פעם אחת, וחכו עד שההשפעה תמוג ורק אז תשתמשו עוד פעם בערכה.

    השפעת ערכת ההמרצה היא לא קבועה, ההשפעה תהיה למשך כמה שניות עד שהמארין או הפיירבאט יחזרו לעצמם. אל תבזבזו סתם את החיים של החיילים שלכם. שימוש בערכה מומלצת רק כאשר יש קרב.
    שימוש בכמה ערכות המרצה באותו זמן לא יוסיפו שום יתרון. לכן השתמשו בערכהרק פעם אחת בזמן נתון, תחכו עד שהאפקט יסתיים ואז, אם תרצו, תשתמשו בערכה שוב.

    Firebat:




    נק' פגיעה: 50
    גודל: קטן
    צורך באספקה: 1
    מחיר: 50 25
    זמן בנייה(בשניות): 24
    אימון ב: Barracks
    מצריך: Barracks, Academy התקפת קרקע: 16 (שדרוג ל +6)
    התקפת אוויר: -
    מרחק התקפה: 2
    מרחק ראייה: 7
    הגנה: 1 (שדרוג ל +3)
    Dropship מכיל: 8 Firebats
    כפתור קיצור דרך: F
    סוג התקפה: ספלאש + זעזוע/פלזמה (Concussive/Plasma + Splash )


    Splash = פוגע ביחידות שנפגות בטווח האש, כאשר היחידה שמקבלת את המכה הישירה, מקבלת את כל הנזק, והשאר מקבלות נזק עפ"י מרחקתם מאותו ירייה(יותר מרחק = פחות נזק)
    Concussive/Plasma= סוג התקפה שעושה 50% נזק ליחידות בינוניות ו-25% נזק ליחידות גדולות

    הפיירבאט עושה נזק ניתז(Splash), ההתזה עושה נזק רק ליחידות יריבות, זה לא יפגע ביחידות שלך.

    הפיירבאט, המצוייד בלהביור, משרת כמסתער לעבר היריב בקרבות, חליפת המגן של הפיירבט יותר טובה מזו של המארין, איך טיפה יותר כבדה, מה שיגרום לאיטיות.

    מספר פיירבאטים שתוקפים יכולים לעשות נזק רב. הנזק הוא נזק מסוג זעזוע(הסבר למעלה)
    הפיירבאט הכי אפקטיבי כנגד יחידות קטנות. במיוחד נגד הזרגלינג, העובדים, ובמספרים גדולם, גם נגד הקנאים(Zealots). הם פחות אפקטיבים כנגד יחידות בינוניות עד גדולות. יש להמנע מהשימוש בהם כנגד יחידות בינוניות, כמו Hydralisk, שפשוט ישחטו אותם. יש להמנע גם בשימוש בפיירבאט כנגד קבוצה גדולה של מארינס עם שדרוג מרחק תקיפה, מהסיבה הפשוטה, שהפיירבאט לא יגיע אליהם.

    כשאתם נלחמים עם פיירבאטס, המנעו מללכת בשורה ארוכה, אלא עדיף שהם ילכו כקבוצה צפופה, כך שהלהבות שלהם יחפפו, מה שיגרום לנזק גדול.

    זהו עוד חייל טוב של הטארן.

    הכנסת פיירבאט לבונקר יהיה טוב כנגד זרגלינגס וזילוטס(Zealots), אך פחות טוב כנגד התקפות ממרחק כמו אלו של המארינס וההידרות. אולי תרצו לשנות מה שבבונקר עפ"י היחידות שתוקפים אתכם. אם כולם זה זרגלינג או זילוטס, השתמש בכל המקומות בבונקר בשביל הפיירבאט. אם אתם מותקפים ע"י יחידות שתוקפות גם ממרחק וגם ממגע פיזי, הכנסת 3 מארינס ופיירבאט 1 יהיה טוב.
    אם אתם מותקפים רק מיחידות שתוקפות ממרחק, תכניסו לבונקר רק מארינס.

    הכניסו קבוצה של פיירבאט לDropship, הוציאו בשדה איסוף משאבים של היריב, והשתמשו בערכת ההמרצה(Stim-Pack).

    אחת החולשות של הפיירבאט זה שהוא לא יכול לתקוף יחידות אוויריות. תחשבו על זה טוב, ותספקו הגנה אווירית.

    התנגדות לפיירבאט:

    טראן:
    • מארינס יעשו את העבודה הכי טובה(כשהם בקבוצות, כמובן). בארינס עם ערכת המרצה, מארינס בבונקרים.
    • יותר מאוחר, השתמשו במוקשים
    • טנק במצב מצור יכול לירות על הפיירבאט ממרחק גדול.
    • שימוש בקרינה (Irradiate) על קבוצה צפופה של פיירבאטס
    • שימוש בWraiths ו Battlecruisers. אלו יחידות אוויריות, והפיירבאט לא יכול לתקוף אותם.
    פרוטוס:
    הרבה שחקני פרוטוס נקלעים לבעיה כאשר קבוצה גדולה של פיירבאטס עם ערכת המרצה תוקפת אותם. הזילוטס מתים במהירות. אבל אלו יכולים לעזור אם היריב לא מיומן מספיק, או שיש לך יתרון גדול לעומת הפיירבאטס.
    • לפיירבאט יש בעייה בהתמודדות עם דרגונס(Dragoons) בנה הרבה כאלה. אם היריב ממשיך עם הפיירבאטס, השתמש בבטריית המגן. שימוש בזילוטס ביחד עם דרגונס יעזור מאוד.
    • אם אתם לא יכולים להשיג דרגונס, תנסו לתקוף עם כמות עצומה של זילוטס.
    • בנה reavers, מאוחר יותר במשחק, שיכול להרוג הרבה באטס בבת אחת.
    • שימוש בDark Templer, יעזור רק אם היריב לא יכול למצוא יחידות ממוסכות, יש להזהר ממגע עם אש הפיירבאט(שתוקף יחידות אחרות).
    • תקיפה מהאוויר בעזרת Scouts, וCarrier. הפיירבאט לא יכול לתקוף יחידות מעופפות
    • שימוש בסערה פסיונית מעל קבוצה של פיירבאטס(יתכן שתצטרכו להקריב מספר יחידות, מכיוון שהפיירבאטס קרובים ליחידות שלכם)
    זרג:
    • השתמשו בהידרות. ההידרה אומנם עושה 50% נזק בגלל סוג ההתקפה שלה, אך כך גם הפיירבאט. תוודאו שיש לכם את השדרוג Grooved Spines, מה שיגרום לכם לירות בפיירבאט ממרחק גדול יותר.
    • השתמשו במוטאליסק וגארדיאן מאוחר יותר במשחק
    • אל תשתמשו בזרגלינגס אף פעם. אלא אם כן לא אכפת לכם לאבד כמה. ואם לא אכפת לכם, תוודאו שיש לכם ה-מ-ו-ן זרגלינגס.
    • Lurker, יעשו עבודה מעולה.
    שדרוגים:

    מלבד שידרוגי ההגנה וההתקפה, יש לפיירבאט עוד שדרוג אחד:



    ערכת-המרצה(Stim-Pack):מחיר 100,100 , 10 חיים

    השדרוג הכי שימושי של המארינס(ושל הfirebat), שימוש בערכת ההמרצה, נותן לפיירבאט גם לירות יותר מהר, והתזוזה שלו על הקרקע גם כן מאיצה.
    אבל, יש מחיר: 10 נקודות מהחיים נאבדות על כל שימוש בערכת ההמרצה. אם לפיירבאט יש פחות מ 10 חיים(או 10 בדיוק), אי לא יהיה אפשר להשתמש בערכת ההמרצה, בגלל ששימוש בזה יהרוג אותם.
    אפשר להשתמש בערכת ההמרצה כמה פעמים שאם רוצים, אבל לא מומלץ לעשות זאת הרבה(בעצם, יותר משימוש אחד באותו זמן לא יתן שום תועלת( רק stim-pack אחד פעיל בכל זמן שהוא).
    אם אתם רוצים להשתמש בערכה יותר מפעם אחת, תשתמשו פעם אחת, וחכו עד שההשפעה תמוג ורק אז תשתמשו עוד פעם בערכה.

    השפעת ערכת ההמרצה היא לא קבועה, ההשפעה תהיה למשך כמה שניות עד שהמארין או הפיירבאט יחזרו לעצמם. אל תבזבזו סתם את החיים של החיילים שלכם. שימוש בערכה מומלצת רק כאשר יש קרב.
    שימוש בכמה ערכות המרצה באותו זמן לא יוסיפו שום יתרון. לכן השתמשו בערכהרק פעם אחת בזמן נתון, תחכו עד שהאפקט יסתיים ואז, אם תרצו, תשתמשו בערכה שוב.

    *היחידה הבאה: ghost*
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    28.07.2007
    הודעות
    18
    לא מדוייק.

    יתרונות
    1.הגנה טובה-לא ברור לי איך הגעת למסקנה זו.. מילא להגיד על פרוטוס אבל טראן? ..ממש לא.
    2.הסוואה-איזה סוג של הסוואה? נודה לך אם תפרט
    3.שיפורים-כמו עם כל גזע לא?

    חסרונות
    1.איטיות-למעשה הקצב תזוזה\בנייה שווה לקצב של שאר הגזעים..
    2.מצריך הרבה מקום-לא ממש..
    3.מצריך הרבה ריגול\סיור-כמו עם כל גזע לא... ?
    4.שליטה טובה במיקרו ..........(?)

    ועוד נקודה- למעשה מספר פועלים רב כן יכול לאסוף מאותו גביש מינירל ואפילו רצוי שהשחקן יבנה מספר גדול של פועלים ולא יבנה רק 12 נניח כמספר הגבישים.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    20.02.2007
    עיר
    רעננה
    הודעות
    744
    נכתב במקור על ידי Overdrive
    לא מדוייק.

    יתרונות
    1.הגנה טובה-לא ברור לי איך הגעת למסקנה זו.. מילא להגיד על פרוטוס אבל טראן? ..ממש לא.
    2.הסוואה-איזה סוג של הסוואה? נודה לך אם תפרט
    3.שיפורים-כמו עם כל גזע לא?

    חסרונות
    1.איטיות-למעשה הקצב תזוזה\בנייה שווה לקצב של שאר הגזעים..
    2.מצריך הרבה מקום-לא ממש..
    3.מצריך הרבה ריגול\סיור-כמו עם כל גזע לא... ?
    4.שליטה טובה במיקרו ..........(?)

    ועוד נקודה- למעשה מספר פועלים רב כן יכול לאסוף מאותו גביש מינירל ואפילו רצוי שהשחקן יבנה מספר גדול של פועלים ולא יבנה רק 12 נניח כמספר הגבישים.
    גם אתה טועה, כולם יודעים שטראן הוא דיי צבא turtule, ולא רק אני אומר את זה, אני לא מתכוון לקצב בנייה אלה יותר מתכוון להתקדמות הכוחות בחזית, טראן בהחלט דורשים מיקרו מעולה, אך הפרוטוס אפילו יותר טוב.
    הסוואה- Ghost יכול להיות בלתי נראה, גם Wraith יכול.
    אני מודה לאלוהים, שהוא שונא ת'אדומים
    אני לובש צהוב כחול, למכבי אתן הכל
    אחרייך אני הולך, מוכן למות למענך
    חושב עלייך כל היום,
    ומי שלא קופץ אדום!

    הכל בשביל מכבי
    לעולם לא תצעדי לבד
    הכל בשביל מכבי
    עד המוות אני אוהב אותך

    אם מישהו רוצה הזמנה ל - Lockerz שישלח לי את המייל שלו בפרטי.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    28.07.2007
    הודעות
    18
    כולם יודעים?
    ממש לא עם טראן אתה יכול להגיע למספר יחידות רב באותה מידה כמו עם כל גזע וזה ממש לא צבא צב...
    טראן דורשים מיקו מעולה?.. כל גזע דורש מיקרו מעולה בשביל ניצחון בקרב.. מה זה השטויות האלה?
    אם המיקרו שלך יותר טוב משל היריב אז יהיה לך יתרון בקרב ואם לא אז לו יהיה..צריך לדעת לשחק מיקרו בלי שום קשר לגזע שאיתו אתה משחק..
    גם GHOST וגם הWRAITH יכולים להעלים את עצמם.. אבל מצד שני לא חסר לפרוטוס יחידות כאלה לא?.. ובוא לא נשכח שזרג מסוגל להכנס מתחת לאדמה.. אז אם כל גזע מסוגל להסוואות את עצמו אני לא רואה בזה יתרון נקי של טראן כי פרוטוס וזרג גם מסוגלים.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    20.02.2007
    עיר
    רעננה
    הודעות
    744
    נכתב במקור על ידי Overdrive
    כולם יודעים?
    ממש לא עם טראן אתה יכול להגיע למספר יחידות רב באותה מידה כמו עם כל גזע וזה ממש לא צבא צב...
    טראן דורשים מיקו מעולה?.. כל גזע דורש מיקרו מעולה בשביל ניצחון בקרב.. מה זה השטויות האלה?
    אם המיקרו שלך יותר טוב משל היריב אז יהיה לך יתרון בקרב ואם לא אז לו יהיה..צריך לדעת לשחק מיקרו בלי שום קשר לגזע שאיתו אתה משחק..
    גם GHOST וגם הWRAITH יכולים להעלים את עצמם.. אבל מצד שני לא חסר לפרוטוס יחידות כאלה לא?.. ובוא לא נשכח שזרג מסוגל להכנס מתחת לאדמה.. אז אם כל גזע מסוגל להסוואות את עצמו אני לא רואה בזה יתרון נקי של טראן כי פרוטוס וזרג גם מסוגלים.
    שהוא דיבר על הסוואה הוא היתכוון כנראה ללהיות בלתי נראה, מה קשור מספר יחידות דברתי על התזוזה בקווים הקדמיים של הקרב, הזרג דורשים פחות מיקרו מהטראן והפרוטוס, למרות שברמות הגבוהות הכול אותו דבר, ההתחפרות של הזרג לא נחשב כי הם לא יכולים לזוז
    אני מודה לאלוהים, שהוא שונא ת'אדומים
    אני לובש צהוב כחול, למכבי אתן הכל
    אחרייך אני הולך, מוכן למות למענך
    חושב עלייך כל היום,
    ומי שלא קופץ אדום!

    הכל בשביל מכבי
    לעולם לא תצעדי לבד
    הכל בשביל מכבי
    עד המוות אני אוהב אותך

    אם מישהו רוצה הזמנה ל - Lockerz שישלח לי את המייל שלו בפרטי.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    28.07.2007
    הודעות
    18
    נכתב במקור על ידי Mastix
    הזרג דורשים פחות מיקרו מהטראן והפרוטוס
    הצחקת אותי ברמות..! הזרג דורשים פחות מיקרו מטראן ופרוטוס????
    חח.. זה בדיוק ההפך ללא מיקרו זרג יחשב להכי פחות יעיל בגלל ההגנה החלשה שלו זרג הוא הגזע שהכי דורש שליטה במיקרו.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    נכתב במקור על ידי Overdrive
    הצחקת אותי ברמות..! הזרג דורשים פחות מיקרו מטראן ופרוטוס????
    חח.. זה בדיוק ההפך ללא מיקרו זרג יחשב להכי פחות יעיל בגלל ההגנה החלשה שלו זרג הוא הגזע שהכי דורש שליטה במיקרו.
    אתה טועה מעוד, זרג צריך שליטה נמוכה במיקרו בגלל שהיחידות שלו זולות ורבות והוא יכול להרשות לעצמו לאבד אותם. ה-sunken וה-spore הם בנייני ההגנה הכי חזקים שיש, והזרג לא צריך הגנות משום שהצבא שלו מאוד נייד ומשום שהשליטה שלו צריכה להיות במאקרו - הרבה בסיסים והרבה כסף.

    הטראן הם כן איטיים והגנתיים מאוד. טראן חייבים להיות מוכנים מראש לקרבות, כי הם צריכים לפזר ולהציב את הטנקים, להניח מוקשים, להכין turrets וכו'. לטראן יהיה קשה לנצח בקרב אם הוא לא יהיה מוכן מראש, ולכן הוא צריך הרבה מודיעין וריגול. נכון שכל העמים צריכים לדעת מה קורה בצד השני כדי לעזור להם לנצח, אבל בשביל טראן זה הכרחי.

    סהר - כל הכבוד על ההשקעה!
    תוריד את החלק שאומר dropship מכיל... בגלל שאפשר לדעת את זה לפי הגודל.
    ותוסיף סוג התקפה explosive/normal/concussive

    עריכה - מצאתי את המקור שלך ^^ תשאיר לי את הפרוטוס


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    28.07.2007
    הודעות
    18
    אני מצטער אבל אני מבין שהדיון פה הוא כנראה עם MONEY MAPERS או עם שחקנים מתחילים אז אני לא מצפה להבנה, בכל מקרה זרג הוא הגזע שדורש הכי הרבה שליטה ביחידות כי ניתן להגיע לאיזון בקרב עם כוחות חלשים של זרג שילחמו נגד אותו מספר היחידות של פרוטוס נגיד ויגרמו לנזק רציני, זה יתכן רק במצב שבו השליטה שלך גבוה (מיקרו) כי אם תשלח נניח 12 LINGS להלחם ב4 ZEALOTS סתם ככה אתה תפסיד את הכוח ולא תהרוג אפילו 1.. אבל אם תצליח לפזר אותם נכון ולמשוך כוחות לצדדים ולהתחמק, אתה תנצח בקרב..
    אומנם היחידות של זרג חלשות אבל זולות..? ..בקצת אולי...
    ללא ממש הבנתי מה קישרת את SPORE ו SUNEKN אז אני לא יתיחס..
    "הצבא שלו מאוד נייד" גם של פרוטוס לא??....
    "טראן הם כן איטיים והגנתיים" -זה תלוי איך אתה משחק.. אתה זה שאולי משחק איתם לאט והגנתי וזהוי בחירה שלך.. ניתן לומר את זה על כל גזע שהוא איטי והגנתי אם כך בחרת לשחק...אבל לא כל אחד בוחר לשחק לאט ומתגונן..
    "ולכן הוא צריך הרבה מודיעין וריגול" - כל גזע חייב לפטרל ולרגל בשביל להבין לאן המשחק מתפתח למשל טראן יכולים לעשות SCAN במקומות מסויים בשביל לגלות מה קורה שם או לשלוח יחידות למקום שבו הוא רוצה לקבל מידע אבל מצד שני כל הגזעים צריכים לעשות זאת אתה לא חושב.. ??
    הזרג (בהנחה שהשחקן שמשחק איתו הוא לא MONEY MAPPER אלה בן אדם עם ניסיון) תמיד מפזר מספר OVERLORDS במפה ותמיד שם 1 בכל מקום שבו ניתן להתפתח ולאסוף מינירלים ותמיד שולח לינג לגלות בסיסי אוייב חדשים..
    והפרוטוס שם OBSERVERS באיים ומספר מקומות חשובים ומדי פעם עובר עם חלילת מעל בסיס האויב או שולח ZEALOT לגלות EXPENDS חשדים של היריב.. ואני לא רואה איך בשביל טראן זה הכי הכרחי לרגל ולגלות.. לדעתי עם כל הגזעים זה שווה באותה מידה.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    הזרג הרבה יותר ניידים מהפרוטוס בגלל שיחידות שלהם מהירות יותר וקטנות יותר (לא לוקח שנה להעביר אותם ברמפה כמו צבא גדול של פרוטוס)
    אמרתי שאני יודע שלכל הגזעים זה מאוד הכרחי לסייר ולרגל, אבל מה שאני מתכוון זה שאם תתקוף טראן לא מוכן, אתה תגרום הרבה יותר נזק מאשר לזרג לא מוכן.
    הזרג לא צריכים להגיע למצב שהם נלחמים 12 לינגים על 4 זילוטים. הקטע הוא שאם לזרג יש מאקרו טוב אז הפרוטוס הם אלה שיצטרכו לעשות מיקרו, כי לפני שה-12 לינגים האלה ימותו יהיו לך 20 חדשים.
    בקשר לsunken וה-spore דיברתי עליהם כי אמרת שההגנות של זרג הם חלשות.
    נכון אתה יכול לרוץ עם הצבא של הטראן אבל אתה תנצח רק אם יש לך יתרון מספרי ענק, כי אתה מוותר על כל היתרונות שיש לך.
    ולא, אני לא משחק money maps


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    נכתב במקור על ידי Overdrive
    לא מדוייק.

    יתרונות
    1.הגנה טובה-לא ברור לי איך הגעת למסקנה זו.. מילא להגיד על פרוטוס אבל טראן? ..ממש לא.
    2.הסוואה-איזה סוג של הסוואה? נודה לך אם תפרט
    3.שיפורים-כמו עם כל גזע לא?

    חסרונות
    1.איטיות-למעשה הקצב תזוזה\בנייה שווה לקצב של שאר הגזעים..
    2.מצריך הרבה מקום-לא ממש..
    3.מצריך הרבה ריגול\סיור-כמו עם כל גזע לא... ?
    4.שליטה טובה במיקרו ..........(?)

    ועוד נקודה- למעשה מספר פועלים רב כן יכול לאסוף מאותו גביש מינירל ואפילו רצוי שהשחקן יבנה מספר גדול של פועלים ולא יבנה רק 12 נניח כמספר הגבישים.
    הסברים:
    יתרונות:
    1. bunker, spider mine, SCAN, Tank... ועוד מס' יחידות, לא מספיק?
    2.הסוואה= בלתי נראה. אתה לא יכול להגיד שזה לא יתרון, נכון גם לפרוטוס יש את זה(בעדיפות לפרוטוס), אבל זה חלק מהיתרונות של הטראן(אל תשכח שגם כל הפצצה גרעינית מלווה ברוח רפאים מוסווה
    3.כמו שאמרתי, שיפורים זה יתרון. דוגמא סתמית: אתה משחק כטראן(או כל גזע אחר), ומשתמש בשיפורים שלו, מול מישהו שלא משתמש, למי העדיפות.(לכן בקטגוריית היתרונות, שיפורים יהיה שייך לכל גזע)
    חסרונות:
    1. גם היחידות די איטיות(חוץ וה VULTURE), ואם אתה רוצה לעשות את המארינס והפיירבטס מהירים אתה צריך "לשלם" 10 חיים...
    2. הרבה מקום: כל בניין שמייצר חיילי הוא 3X3, ולחלקם יש גם בניני הרחבה(2X2), שאר הבניינים הם 2X3, לא תופס הרבה מקום. דבר כזה אי אפשר להגיד על הזרג, שבו רק הבניין הראשי הוא 3X3, אומנם צריך הרבה כאלה, אבל כל שאר הבנינים הם יותר קטנים. הפרוטוס גם צריך הרבה מקום, אבל הוא יכול להחליט איפה הוא רוצה את כל הבניינים שלו, שלא כמו טראן שחייב לשים ליד בניני הרחבה, בנינים את הבניין שנותן לו כוח.
    3. נתנו לך תשובה כבר... רק אגיד שלא סתם רק לטראן יש את הSCAN...
    4.גם כאן נתנו תשובה.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    נכתב במקור על ידי Overdrive
    אני מצטער אבל אני מבין שהדיון פה הוא כנראה עם MONEY MAPERS או עם שחקנים מתחילים אז אני לא מצפה להבנה, בכל מקרה זרג הוא הגזע שדורש הכי הרבה שליטה ביחידות כי ניתן להגיע לאיזון בקרב עם כוחות חלשים של זרג שילחמו נגד אותו מספר היחידות של פרוטוס נגיד ויגרמו לנזק רציני, זה יתכן רק במצב שבו השליטה שלך גבוה (מיקרו) כי אם תשלח נניח 12 LINGS להלחם ב4 ZEALOTS סתם ככה אתה תפסיד את הכוח ולא תהרוג אפילו 1.. אבל אם תצליח לפזר אותם נכון ולמשוך כוחות לצדדים ולהתחמק, אתה תנצח בקרב..
    אומנם היחידות של זרג חלשות אבל זולות..? ..בקצת אולי...
    ללא ממש הבנתי מה קישרת את SPORE ו SUNEKN אז אני לא יתיחס..
    "הצבא שלו מאוד נייד" גם של פרוטוס לא??....
    "טראן הם כן איטיים והגנתיים" -זה תלוי איך אתה משחק.. אתה זה שאולי משחק איתם לאט והגנתי וזהוי בחירה שלך.. ניתן לומר את זה על כל גזע שהוא איטי והגנתי אם כך בחרת לשחק...אבל לא כל אחד בוחר לשחק לאט ומתגונן..
    "ולכן הוא צריך הרבה מודיעין וריגול" - כל גזע חייב לפטרל ולרגל בשביל להבין לאן המשחק מתפתח למשל טראן יכולים לעשות SCAN במקומות מסויים בשביל לגלות מה קורה שם או לשלוח יחידות למקום שבו הוא רוצה לקבל מידע אבל מצד שני כל הגזעים צריכים לעשות זאת אתה לא חושב.. ??
    הזרג (בהנחה שהשחקן שמשחק איתו הוא לא MONEY MAPPER אלה בן אדם עם ניסיון) תמיד מפזר מספר OVERLORDS במפה ותמיד שם 1 בכל מקום שבו ניתן להתפתח ולאסוף מינירלים ותמיד שולח לינג לגלות בסיסי אוייב חדשים..
    והפרוטוס שם OBSERVERS באיים ומספר מקומות חשובים ומדי פעם עובר עם חלילת מעל בסיס האויב או שולח ZEALOT לגלות EXPENDS חשדים של היריב.. ואני לא רואה איך בשביל טראן זה הכי הכרחי לרגל ולגלות.. לדעתי עם כל הגזעים זה שווה באותה מידה.
    העניין הוא, שאתה לא תראה קרב של 12 לינגס על 4 זילוטס, אלא תראה קרב של 30 לינגס על 4 זילוטס.
    היחידות של זרג אכן זולות- 2 לינגס אתה מייצר ב 50 מינרלים,מוטא אתה מייצר ב100 מינרלים וגזים(יחידה אווירית הכי זולה במשחק), הדבר היחיד שעולה הרבה כסף זה האולטרה, ששווה את הכסף.
    לגבי הריגול - בעיקר בגלל מה שאמרת לגבי איך הפרוטוס והזרג מרגלים. לטראן פשוט אין את היחידות האלו שיכולות לרגל, והSCAN הוא רק לכמה שניות.
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    אני די מסכים איתך בהכל חוץ מהבניינים. דבר ראשון הגדלים לא מדויקים אבל לא חשוב. דבר שני דווקא לטראן יש את הכי הרבה חופש בקשר לאיפה לבנות בניינים. לא רק שהם לא צריכים שום דבר מיוחד כדי לבנות אותם )creep, pylon( הם גם יכולים להזיז אותם מתי שבא להם. ההרחבות של הבניינים זה לא נורא, אם אתה מראש בונא את הבניינים בצורה טובה ונוחה אז לא צריכה להיות לך בעיה.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    נכתב במקור על ידי The.Warchief
    אני די מסכים איתך בהכל חוץ מהבניינים. דבר ראשון הגדלים לא מדויקים אבל לא חשוב. דבר שני דווקא לטראן יש את הכי הרבה חופש בקשר לאיפה לבנות בניינים. לא רק שהם לא צריכים שום דבר מיוחד כדי לבנות אותם )creep, pylon( הם גם יכולים להזיז אותם מתי שבא להם. ההרחבות של הבניינים זה לא נורא, אם אתה מראש בונא את הבניינים בצורה טובה ונוחה אז לא צריכה להיות לך בעיה.
    בסדר, אבל אני מתכוון שבמקום צר, יהיה מאוד קשה לטראן, לעומת הזרג והפרוטוס.
    חוץ מזה, לא התייחסתי לניידות של הבניינים.
    כאשר הבניינים באוויר הם סופגים טיפה יותר נזק מאשר הם על הקרקע(אבל מצד שני הם לא נפגעים מיחידות בקרב מגע, אז זה משתווה...)
    עריכה: אני לא מאמין, כמעט סיימתי לפרט על המארינס, ואז האינטנט החליט משום מה לחזור אחורה... הכל נמחק.
    את המארינס אני אשלים מחר...
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    לדעתי דווקא לפרוטוס יש יותר בעיה בגלל שאם אתה בונה את הבניינים שלך לא נכון אתה יכול למצוא את עצמך עם הרבה חיילים שנלכדו והם תקועים ואם טראן אתה יכול פשוט להרים את הבניין ולהוריד
    אבל אנחנו יכולים להמשיך להתווכח שעות :S
    בקשר לעדכונים אני מציע לך שתכין אותם אצלך במחשב (ב-Word למשל) ורק כשזה מוכן תעתיק את זה לפה


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    סיימתי עם המארין, היחידה הבאה: פיירבאט(תרגום: עטלף אש)(Firebat)
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    בקשר למארין יש כמה דברים שלדעתי לא נכונים
    הידרות הם ממש לא בחירה טובה נגד מארינס כי הם עושים 50% נזק והמארינס עושים להם נזק מלא.
    בחירה טובה נגד מארינס יהיו לארקרים בגלל הספלאש או אולטרליסקים בגלל השריון הכבד


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    נכתב במקור על ידי The.Warchief
    בקשר למארין יש כמה דברים שלדעתי לא נכונים
    הידרות הם ממש לא בחירה טובה נגד מארינס כי הם עושים 50% נזק והמארינס עושים להם נזק מלא.
    בחירה טובה נגד מארינס יהיו לארקרים בגלל הספלאש או אולטרליסקים בגלל השריון הכבד
    אני אוסיף את הלארקר, למרות שעם המיקרו הנכון, המארין יכול להמנע מפגיעה...
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    26.05.2007
    הודעות
    197
    הפיירבאט נכנס. היחידה הבאה: סוכן רוח הרפאים(ghost)
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    15.07.2007
    עיר
    יפו
    הודעות
    278
    איזה השקעה תודה היה לי את זה בחוברת המקורית...

    תודה...
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    17.07.2007
    הודעות
    1,209
    נכתב במקור על ידי hadsahar
    אני אוסיף את הלארקר, למרות שעם המיקרו הנכון, המארין יכול להמנע מפגיעה...
    כשאתה משווה בין יחידות ואומר מה חזק נגד מה אתה מתעלם מהמיקרו. למשל אמרת שהריבר חזק נגד מארינס, זה נכון מאוד, אבל שחקן עם מיקרו טוב יכול לפצל את המארינס ולאבד רק אחד או שניים.
    יש גם את אפקט הכמות - 2 לינגים יכולים בכיף להרוג מארין (בלי מיקרו) אבל 1000 לינגים לא יצליחו להרוג 100 מארינס. אותו דבר עם לארקרים.


    <Ens^imolS> #ENS-TEAM rotz laiot lider shel aclan?
    שתף ב-Google+

הרשמה