תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 5 מ 5
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    16.06.2007
    הודעות
    392
    תפקיד המטוס:F-22 (שמו המלא: F/A-22 ראפטור) הוא מטוס קרב חמקןבעל יכולת תימרון גבוהה
    הוא תוכנן להעניק עליונות אווירית אך הוא גם מצויד לביצוע תקיפות קרקע, התקפות אלקטרוניות ומשימות ריגול .
    חברת יצור:לוקהיד ובואינג
    טכנולוגיה:
    התשתית האלקטרונית מבוססת על מעבד חזק ויעיל שנבנה במיוחד לF-22, הCIP (ר"ת של Common Integraded Processor), המעבד מובנה ומשמש בכל המכשור האלקטרוני הרב שעל המטוס כגון המכ"ם, מערכות הEWS (ר"ת של Early Warning Systems), החיישנים השונים, מערכות תקשורת וניווט, מערכות הנשק ושאר מערכות ומרכיבי האוויוניקה. מעבדי הCIP מסוגלים להתאים את עצמם לכל פונקציה אלקטרונית על ידי תכנות עצמי, בכך מקנים למטוס שרידות גבוה יותר, אם חלק מהמעבדים האחרים נפגעים המעבדים נשארו מסוגלים לקחת את הנטל של המעבדים הפגועים ובכך לאפשר לכל מערכות המטוס להיות תקינות ומוכנות לשימוש, מה שמקנה למטוס כושר שרידות גבוה מאוד בשדה הקרב. מלבד מעבדי הCIP האינטרגליים של המכ"ם ומערכות הEWS ישנם 2 מעבדי CIP כללים של מערכות המטוס, אשר מקוררים על ידי נוזל ומסוגלים לבצע 10.5 מיליארד פעולות בשנייה.
    מכ"ם AN/APG-77 מסוג AESA (ר"ת של Active Electronically Scanned Array) שתוכנן למטרות עליונות אווירית - אוויר אוויר, ותקיפת קרקע - אוויר קרקע, הוא החיישן העיקרי והחשוב ביותר של הF-22. המכ"ם החזק בעל 2000 יחידות T/R (ר"ת של Transmitter/Receiver) מסוגל לעקוב ולנעול על מספר מטרות בו זמנית בכל מזג אוויר ולספק לטייס מידע רב על כל מטרה. בנוסף לכך, מתוקף היותו מכ"ם AESA המכ"ם מסוגל לסרוק שטח אווירי של 120 מעלות כמעט כמעט בזמן רגעי בעוד שלמכ"ם של הF-15E ידרשו 14 שניות לסרוק את אותו השטח. המכ"ם הוא מסוג LPI (ר"ת של Low Probability of Intercept) כלומר מכ"ם שפועל כך שיקשה על איתורו על ידי מערכות EWS (ר"ת של Early Warning System) מסוג RWR (ר"ת של Radar Warning Reciever), המכ"ם עושה זאת על ידי כך שהוא משנה את תדרו יותר מ1000 פעמים בשנייה, בנוסף לכך, המכ"ם עוצמתי כל כך שאם כל כוחו מרוכז ומופנה לעבר מטוס מסויים הוא מסוגל לחסום ולשבש את פעולת המכשירים האלקטרוניים באותו מטוס ובכך לשמש כמטוס לתקיפה אלקטרונית. המכ"ם עבר ויעבור שידרוגים בעתיד אשר משפרים את יכולותיו ומקנים לו יכולות חדשות, בעיקר יכולת אוויר-קרקע.
    מערכות הEWS (ר"ת של Early Warning System), הRWR (ר"ת של Radar Warning Receiver) והMLD (ר"ת של Missile Launch Detector):
    AN/ALR-79 - מערכת של כ30 חיישני EWS פאסיביים אשר מוטמעים בגופו של המטוס ומתפקדים כRWR, המערכת מסוגלת לאתר ולסווג מטרות קורנות קרינת ראדאר ביעילות רבה ומסוגלת לאתר גם את האותות החלשים והרחוקים ביותר, עד ל250 מיילים ימיים. המערכת יודעת לאתר נעילה ושיגור טילי מכ"ם אקטיביים וחצי אקטיביים. המערכת מספקת לטייס מידע רב על שדה הקרב ועל האיומים שבו ומעניקה לו יתרון על מטוסים עם מערכות RWR חלשות יותר.
    AN/AAR-56 - מערכת חיישני EWS פאסיביים מסוג MLD, על המטוס מפוזרים חיישנים אשר קולטים קרינת IR (ר"ת של Infra Red) וUV (ר"ת של Ultra Violet) אשר מאפיינות את אורכי הגל אשר פולטים מנועי טילים, המערכת מנתחת אותם ומספקת לטייס מידע באשר שיגור טילים (מטווח קרוב) לעבר מטוסו, המערכת גם יכולה לשגר לבד אמצעי הטעייה כגון מוץ ונורים ללא התערבות הטייס.
    בנוסף, מערכות האוויוניקה של המטוס מכילות עוד מערכות אוויוניות רבות אשר לא הורחב עליהן כאן.
    טכנולוגית הניהוג הוקטורי (או TVC ר"ת של Thrust Vector Control) אשר מזיזה את צינורות הפליטה של המנוע, עד 20 מעלות מעלה ומטה לכל כיוון, בהתאם לתנועות המטוס, ובכך, בשילוב עם עיצוב אווירודינמי יעיל, המטוס מסוגל לבצע פניות חדות ומהירות תוך משיכת G גבוה.
    מערכת הטוס על חוט (או FBW ר"ת של Fly By Wire) שהיא מערכת של מחשבים אשר קולטות את תנועות הסטיק בתא הטייס, מנטרות את מצב המטוס בעזרת חיישנים, ובעזרת תוכנה מתוחכמת מחליטה איזה משטחי ניהוג על גוף המטוס להניע ובאיזה זווית על מנת שהמטוס יפנה ויתמרן בצורה היעילה ביותר.
    שני טורבו מניפה מתוצרת פראט אנג וויטני (Pratt & Whitney) מתקדמים מדגם pw-100 f-119, בעלי יכולת ניהוג ווקטורי.
    מנועים אלה תוכננו להיות חזקים ואמינים במיוחד, לפי מספר מקורות הדחף אשר מספקים המנועים הוא 35 אלף ליברות, אשר חזקים מכל מנוע מטוסי קרב אחר. המנועים חזקים כל כך שמאפשרים למטוס לחצות את מהירות הקול ולטוס לאורך זמן בשיוט של 1.72 מאך, בנוסף, המנועים מעניקים לF-22 מהירות טיפוס מרשימה אשר מהירה יותר ממטוסים בעלי כושר טיפוס גבוה כגון ה-כ-15. המנוע בנוי מחומרים מורכבים ומתקדמים מאשר מנועי סילון למטוסי דור רביעי ואף בנוי מ40% פחות חלקים מהם, מה שמקנה למנוע אמינות גבוהה.
    חימוש ומהירות:על מנת שחמקנותו לא תפגע, הF-22 תוכנן עם תאי חימוש פנימיים שבהם החימוש ינשא, על מנת לשגר טיל הטייס צריך לפתוח את דלתות תאי החימוש אשר פתיחתן אורכת פחות משנייה אחת, זרועות רובוטיות מורידות את הטילים מעט הרחק מגוף המטוס, התותח מוטבע בתוך הגוף בשור כנף ימין ומוסתר על ידי דלת אשר נפתחת כשהתותח יורה על מנת לשמור על החמקנות. הF-22 ישא את ה9-aim מונחה החום מדגמים M ואף הX החדש כחימוש אוויר אוויר לטווח קצר, ואת הaim120מדגמים C ואף הD החדש.
    תצורת יירוט חמקנית טיפוסית תכלול שני AIM-9 ושישה AIM-120 למספר כולל של 8 טילי אוויר אוויר בנוסף לתותח. בנוסף, לצורך תקיפה הF-22 מסוגל לשאת שני פצצות מונחות GPS מסוג JDAM (ר"ת של Joint Direct Attack Munition) במשקל 1000 ליברות כל אחת, או שמונה פצצות מונחות JPS במשקל 250 ליברות כל אחת מסוג SBD (ר"ת של Small Diameter Bomb). תצורת תקיפה חמקנית טיפוסית תכלול שני AIM-9, שני AIM-120 ו2 פצצות JDAM או 8 פצצות SDB למספר כולל של 4 טילי אוויר אוויר ו2 או 8 פצצות בנוסף לתותח.
    בנוסף לתאי החימוש הפנימיים, לF-22 יש 4 נקודות תלייה חיצוניות על הכנפיים אשר מגדילות את כושר נשיאת החימוש ומסוגלת לשאת 5000 ליברות כל אחת. החסרון בכך הוא שהפיילונים (שעליהם החימוש נישא) והחימוש עצמו מגדילים את חתימת המכ"ם של המטוס ובכך מחבלים בחמקנותו, ואף פוגעים בכושר התמרון שלו, פתרון לכך הוא שאחרי שהחימוש או מיכלי הדלק על הפיילונים מוטל או משוגר אפשר לנתק את הפיילונים בזמן הטיסה ובכך להחזיר את חמקנות המטוס וכושר תמרונו, בנוסף לכך, מפותח פוד מיוחד אשר יתלה על נקודות התלייה ויהיה בעל צורה חמקנית ויאכסן את החימוש בתוכו, כך המטוס יהיה מסוגל לשאת חימש רב ולשמור על חמקנותו.

    לא היה לי כח לצמצם אז העתקתי הכל
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    הודעות
    5,487
    חיפשתי 5 דקות, תביא קישור P:
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    11.03.2007
    הודעות
    5,339
    OMG
    אני מקווה שמחר השעה תיהיה אחרת!!!
    Smart_Bullet


    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    16.06.2007
    הודעות
    392
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    הודעות
    18,132
    תשובה נכונה!
    עוד נקודה לך ;)
    שתף ב-Google+

הרשמה