תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 6 מ 6
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    Rehovot
    הודעות
    2,239
    Battle Alchemist
    Prestige class for nwn2
    Description:
    Battle Alchemists take the art of alchemy one step forward, learning how to master their alchemist skills to aid them in battle and everyday life. Even though alchemy is hinted with the arcane, Battle Alchemist don't draw the energy for their abilities from the Nexus, and therefore Battle Alchemist do not have to have any advanced knowledge in the arcane arts. Not everyone who is talented with the arcane can become Battle Alchemist. The Battle Alchemists are gifted beings, which are able to draw the energy to perform very advanced alchemy. This form of alchemy is very hard to study, and usually the alchemy discover this natural ability while his studies at basic alchemy.
    • Hit Points per level: 8
    • Base attack damage: Medium
    • High saves: Fortitude, will
    • Weapons: All simple weapons
    • Armor: Light and medium
    • Base skill points: 6
    • Class skills: Appraise, Concentration, Craft Alchemy, Craft Armor, Craft Weapons, Diplomacy, Disable Device, Heal, Listen, Lore, Set Trap, Tumble.
    Requirements:
    • Alignment: Any Lawful
    • Skills: Concentration 8, Craft Alchemy 10
    • Feats: Combat casting
    Special abilities:
    • Golden touch (2nd level): The Alchemist achieved the ability to stolid his weapon, adding a temporary +1 enchanting bonus for (5+INT mod) rounds.
    • Master Crafter (4th level): The Battle alchemy uses his battle experience, adding +5 to his Craft Alchemy skill.
    • Master of materials (6th level): The Battle Alchemist recognized more easily the materials around him, adding him +10 to lore skill
    • Elemental blade (10th level): The Battle Alchemist can add a temporary 1d4 + (INT mod) random elemental damage for one time at level 10, and two times at level 15.
    • Natural alchemist (18th level): The alchemist specialist the art of alchemist, giving him the ability to cast two spells each round (such as Quicken spell feat)
    Spells:
    Background (fighting principle and RP guide lines):
    • The alchemist uses his intelligent for his spells.
    The alchemist's spells based on the changing one substance to another. The first, most basic rule of alchemy: In order to receive the wished material, another substance of the same mass must be used. The alchemist cannot create something out of nothing. He cannot create big from small, yet, with the right thinking, he can create small from big. When the alchemist use his skill, he performs, conscious or unconscious, three steps:
    • Comprehension – The understanding of the substance
    • Dismantling – Disassembling the substance
    • Reassembling- Reassembling the substance as the new, wished material.
    The battle alchemist doesn't draw the energy for their spells from the neither from the Nexus nor the nature nor the divine. Instead, they draw the energy from comparables planes. Most alchemists do not even understand where the energy and the ability to perform such advanced changing of substances come from. Only the most powerful alchemists have a lead of source of the advanced alchemy, and for some reason, they tend to keep this information to themselves.
    The alchemist uses special charts in order to channel the energy into the wanted form. The basic of every chart is a simple circle, while the drawing inside the circle helps the alchemist to channel the energy as he wish. In order to use a substance as a material in the process of alchemy, the alchemist needs to put the substance inside the circle.
    The Battle Alchemist use small charts to use in battle. The charts are disposable, and unique. Therefore, the alchemist must prepare before using his alchemist skill in battle, drawing the chart and deciding which techniques suits him the best for the upcoming battle. The alchemist must be aware to his own limits, as each alchemy act tire the alchemist.
    \\הסבר בקשר למערכת הקסמים: לדמות יש מספר מסוים של נקודות. קסם ברמה 1 שווה נקודה 1, קסם ברמה 2 שווה 2 נקודות וכך הלאה. שחקן צריך לשנן לפני קרב קסמים לפי בחירה, כל עוד הוא לא עובר את מיחסת הנקודות. במהלך התקדמות הדמות, כך עולה גם הכמות הכוללת של הנקודות/ הכמות הכוללת של הנקודות תלויה בCON mod של הדמות, ובעוד רמת הקסם של הדמות וחוזק הקסם תלוי בINT mod\\
    זה היה יום קיץ סגרירי. המים טולטולו את הספינה, הים בוגדוני. שטני אני ויד ימיני קונדופוני, כשמלמעלה עף שקנאי ה-מקמק.
    http://youtube.com/artigo
    Tiesto in my heart and soul
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    וואו. בתור אחד מאלה שבאמת יבינו מאיפה שאבת את ההשראה, אני בהחלט חושב שיצרת פה משהו מדהים

    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    690
    לא כל כך אהבתי, זה נראו כמו ניסיון ליצור uber transmutationist בסגנון של FMA
    AKA §, if you remember me.
    Summoned from the shadows beneath the stones,
    because where there is light, there is a shadow.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    נכתב במקור על ידי Summoned
    לא כל כך אהבתי, זה נראו כמו ניסיון ליצור uber transmutationist בסגנון של FMA
    זוהי בדיוק הכוונה.

    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    Rehovot
    הודעות
    2,239
    כן. זאת הכוונה. כמו שאמרתי לפאו, נסיתי להכניס את הקונצפט של אלכימאי כפי שהוא מוצג בFMA לתוך D&D.
    זה היה יום קיץ סגרירי. המים טולטולו את הספינה, הים בוגדוני. שטני אני ויד ימיני קונדופוני, כשמלמעלה עף שקנאי ה-מקמק.
    http://youtube.com/artigo
    Tiesto in my heart and soul
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    עיר
    כפר סבא
    הודעות
    4,366
    אני לאהוב.
    רק שיש לו כמה יכולות שקצת דומות למקצוע שאני עובד עליו, אז שלא יגידו שהעתקתי. =X
    Cold be hand and heart and bone,
    and cold be sleep under stone:
    never more to wake on stony bed,
    never, till the Sun fails and the Moon is dead.
    In the black wind the stars shall die,
    and still on gold here let them lie,
    till the dark lord lifts his hand
    over dead sea and withered land
    שתף ב-Google+

הרשמה