תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 20 מ 20
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    שנים רבות מתחבטים אנשים שונים ברחבי העולם בשאלה הגדולה:

    מהו החלק החשוב ביותר במשחק תפקידים?

    האם מדובר בעלילה? עלילה כובשת ומפותלת יכולה בהחלט להציל משחקים עם ממשק מעצבן מאבדון. אבל האם עלילה בלבד זה מספיק?
    או שאולי הממשק והמשחקיות, יותר חשובים מהעלילה?
    או שאלו בכלל הדמויות המשניות שעושות את משחק התפקידים?
    ואם יהיה משחק עם עלילה ודמויות מדהימות, ואפילו ממשק ומשחקיות נהדרים. אבל הגרפיקה ישנה ולא מחדשת כלום.. עדיין תשחקו במשחק כזה?

    מה בעצם אתם הכי רוצים לראות במשחק התפקידים המושלם? מה הכי חשוב בשבילכם?

    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    20.06.2007
    הודעות
    1,309
    לדעתי העלילה, כי נגיד אני ממש אוהב את המשחק thief 3 וזה גרפיקה די ישנה אבל עלילה סוסהה
    וגם מורווינד, גם עלילה סוסה

    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    06.03.2007
    הודעות
    381
    העלילה והדמויות. זה בעצם מה שעושה משחק תפקידים, לא?
    אני מוכן להתפשר על גרפיקה (שיחקתי ב Planescape: Torment ו Fallout בשנה האחרונה..).
    ממשק מסורבל זה מרגיז, אבל אפשר להתרגל..

    אבל אם הממשק נהדר והגרפיקה היא הכי חדשה שיש, אבל העלילה מטומטמת והדמויות חד-ממדיות... זה לא מספיק.
    ישנם 10 סוגי אנשים בעולם:
    אלו שיודעים לספור בבינארית, ואלו שלא.
    -מתכנת.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    09.06.2007
    עיר
    רחובות
    הודעות
    4,627
    נכתב במקור על ידי Collected
    העלילה והדמויות. זה בעצם מה שעושה משחק תפקידים, לא?
    אני מוכן להתפשר על גרפיקה (שיחקתי ב Planescape: Torment ו Fallout בשנה האחרונה..).
    ממשק מסורבל זה מרגיז, אבל אפשר להתרגל..

    אבל אם הממשק נהדר והגרפיקה היא הכי חדשה שיש, אבל העלילה מטומטמת והדמויות חד-ממדיות... זה לא מספיק.
    מסכים לגמרי. עדיף שיהיו בו דמויות שונות עם אישיות שונה, זה עושה את המשחק מעניין.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    31.07.2007
    הודעות
    36
    עלילה זה יכול להיות מרכיב חשוב מאוד במשחק תפקידים, אז איך KOTOR הגיע לרמת הצלחה כזאת? תאמינו לי שזה לא הקרבות, כי הם שטטחיים,

    גראפיקה זה גם יכול להיות מרכיב חשוב מאוד, הרי כשאני מסתובב באובליביון על גראפיקה מקסימום ואפקטי תאורה HDR הלב שלי פועם מרוב אושר,

    פיתוח דמות זה בטופ של החשובים.. ולא סתם פיתוח דמות, שיהיה פיתוח דמות טוב.. עם רעיונות לפיתוח דמות, למשל באובליביון היה משהו די יחודי שזה הסקילים.. שככל שאתה עושה משהו אותו סקיל של אותו הדבר הזה עולה.. וככל שהסקילים הראשיים עולים ככה הרמות עולות ובכל רמה יש לך למלות יכולות כמו בכל משחק.

    אני לא יודע איך לענות על זה... משחק תפקידים פירושו גם משחק עמוק.. חברה שלוקחת על עצמה לפתח משחק תפקידים צריכה לקחת בחשבון שהיא צריכה להשקיע בכל האלמנטים שמשחק תפקידים יכול להציע (בניגוד למשחק פעולה שרק צריך לעשותות רובים שיורים כמה שיותר מציאותי ושליטה),
    ואולי זה הזמן לומר ש Bethesda לקחו את העבודה הזאת הכי ברצינות ועשו את אובליביון מושלם מכל בחינה כמעט (חוץ מזה שאין הבדל בעיצוב בין מערה למערה.. אבל בחבילת ההרחבה תיקנו את זה).
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    1,187
    לדעתי שכיוון הסטנדרטים של משחקי מחשב כל כך נסקו בעשור האחרון, שגם ג'אנר משחקי התפקידים לא יכול להרשות לעצמו שלא לעמוד בהם
    וכמובן אני מדבר בעניין הגרפיקה, הפקטור המשתנה הניצחי
    מאז מנוע הInfinity של BioWare וBlack Isle, כל חברות המשחקים שמפתחות משחקי תפקידים לא העזו שלא לעבוד על גרפיקת המשחק שלהם באותה רמה אם לא יותר מכל שאר הפקטורים של המשחק שלהם ביחד..
    משחק תפקידים כיום חייב להדהים ויזואלית, בנוסף למשיכה ושקיעות בעלילה משובחת ודמויות בלתי נשכחות, שאני מסכים לגמרי עם שאר האנשים שציינו שעלילה ודמויות זה אחד המרכיבים החשובים ביותר לחיי מדף של משחק תפקידים, וזה גם רק לסינגל
    משחקי תפקידים המוניים זה כבר סיפור אחר לגמרי
    He comes to smite the crule, the wicked and the stupid
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    06.03.2007
    הודעות
    381
    פיתוח דמויות זה לאו דווקא סקילים חדשים. זה גם לראות איך האישיות של הדמות והיחסים שלה עם דמויות אחרות מתפתחים. זה מה שכל כך אהבתי בפליינסקייפ, לרות את הדמות הראשית, שהיא הדמות אולי הכי מיוחדת שיצא לי לראות, מסתדרת עם שאר הדמויות, שהן בערך הגיבוב הכי הזוי של דמויות שמישהו חשב עליהן.. ההנאה הכי גדולה שהייתה לי במשחק היא לקרוא את כל הדיאלוגים (לפעמים ארוכים להחריד.. ולחשוב שמישהו ישב וכתב את כל זה!) שיכולתי למצוא..
    ישנם 10 סוגי אנשים בעולם:
    אלו שיודעים לספור בבינארית, ואלו שלא.
    -מתכנת.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    1,187
    כל כך בהחלט !
    אם יש משהו שהכי הדהים אותי בפליינסקייפ זה הדיאלוגים !
    איזה עומק.. אילו תיאורים..
    פשוט לזבוח לאנשים שעבדו על הדיאלוגים של המשחק הזה
    He comes to smite the crule, the wicked and the stupid
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    20.06.2007
    הודעות
    1,309
    נכתב במקור על ידי Collected
    פיתוח דמויות זה לאו דווקא סקילים חדשים. זה גם לראות איך האישיות של הדמות והיחסים שלה עם דמויות אחרות מתפתחים. זה מה שכל כך אהבתי בפליינסקייפ, לרות את הדמות הראשית, שהיא הדמות אולי הכי מיוחדת שיצא לי לראות, מסתדרת עם שאר הדמויות, שהן בערך הגיבוב הכי הזוי של דמויות שמישהו חשב עליהן.. ההנאה הכי גדולה שהייתה לי במשחק היא לקרוא את כל הדיאלוגים (לפעמים ארוכים להחריד.. ולחשוב שמישהו ישב וכתב את כל זה!) שיכולתי למצוא..
    מסכים
    ונגיד באובלי (אובליביון) אין תקטע הזה כאילו לדמות שלך אין אישיות, אני מתכוון שאתה לא משחק מישהו כמו נגיד בגוטיק 3, באובלי זה כאילו אתה משחק את עצמך (קצת קשה להסביר את זה אבל לא נורא..)

    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    כי אובליביון זה משחק יותר פתוח שאתה יכול לעשות בעצם מה שאתה רוצה, כמעט. זה לא דמות קבועה יחסית עם אישיות שהכתיבו המפתחים.

    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    הודעות
    803
    אפשרויות הטולסט (סקריפטים בפרט) ותוכנות העשרה נלוות, גרפיקה, אנימציה, והשרת!
    אם יש את אלה - אפשר לעשות ה-כ-ל במשחק.
    Aww, you think I'm a stuck up bitch?
    Well join the club, you slutty whore.

    Supervixen*



    "
    What do you mean he don't eat no meat?
    [
    the entire room stops, in shock]
    Oh, that's okay. I make lamb."

    -My Big Fat Greek Wedding
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    06.03.2007
    הודעות
    381
    מה שחסר לי במשחקים החדשים שהם אתה יכול לעשות כמעט הכל, הוא החוסר של ההשפעה שיש לשחקן על העולם.
    Fable למשל, משחק מצויין בו ניתן לבחור בין טוב לרע. חבל רק שההבדלים בין טוב לרע הם קוסמטיים בלבד.
    אה, כן, ואם אי פעם יתחשק לכם לפתח משחק מחשב כלשהוא, אל תשימו את הנשק הכי חזק במשחק לקנייה בחנות
    ישנם 10 סוגי אנשים בעולם:
    אלו שיודעים לספור בבינארית, ואלו שלא.
    -מתכנת.
    שתף ב-Google+

  13. #13
    העלילה היא מאוד חשובה , דוגמה: NWN הראשון היה משחק מצוין אבל העלילה על הפנים
    אז פשות לא היה לי חשק לשחק בו.

    מהגרפיקה אפשר להיתעלם, תישאלו שחקני runescape

    הדמויות השונות זה נחמד אבל לא קובה כלום, יש אין ספור משחקים מוצלחים שבהם רק דמות אחת

    המשחקיות זה גם חשוב כי עלילה בלי משחקיות זה לא משחק אלה סרט

    מסכנה:
    עלילה ומשחקיות הם החלק החשוב ביותר במשחק תפקידים , ו אם חושבים על זה אז גם בכל משחק
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    18.02.2007
    עיר
    תקוע
    הודעות
    160
    לדעתי, העלילה היא החלק הכי חשוב. בתכלס, משחקי תפקידים זה סוגה יותר איטית, כך שהסיפור צריך לסחוב את המשחק. אחר כך הממשק, שאסור שיפריע לשחקן. אם שני אלה ממתמשים, אז פיתוח הדמות כבר מהווה פונקציה. גראפיקה לא כל כך חשובה עבורי - מה גם שנמאס לשדרג את המחשב כל הזמן.
    שאלה: למה זומבים לא מוכנים לבוא לישראל?
    תשובה: בגלל בריחת המוחות
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    19.05.2007
    הודעות
    3,415
    עלילה טובה, ממשק, גרפיקה, ועולם פתוח שניתן לעשות בו כמעט כל דבר שהמפתחים יכלו לעשות,
    וכמובן שלא יתקע, זה ממש מרגיז
    כדורגל זה ספורט ללבנים, כדורסל זה ספורט לשחורים.
    גולף זה ספורט לאנשים לבנים שלבושים כמו סרסורים שחורים.
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    09.02.2007
    עיר
    מודיעין
    הודעות
    1,834
    סדר הדברים עליהם אני יפסול משחק (מהכי חשוב להכי פחות חשוב) כאשר הפחות חשובים הם יותר "יותר טוב" מאשר משהו שאני יפסול עליו

    ממשק סביל (כלומר-אפשר להסתדר איתו, עם קצת אימון...)
    גרפיקה סבילה (ואני מדבר בלא סביל על דברים בסיסיים כמו לראות את הציוד שלך ולהבדיל בין גזעים וסוגי דמויות לפי מראה...)
    עלילה סבילה (כלומר, לא משהו אידיוטי ברמות...)
    משחקיות סבילה (שהכול זורם פחות או יותר ולא לוקח שנה לכל דבר לזוז...)
    עלילה הגיונית (לא אסבול משחק עם עודף חורים וניגודים בעלילה...)
    ממשק נורמלי (IWD 2 מציג ממשק נורמאלי. לא יותר מדי לקראתך אבל אפשר בהחלט לשחק...)
    דמות (או דמויות) לבחירתך (דמות קבועה דיי הורסת...אבל חלק מהמשחקים מפצים על זה...)
    גרפיקה אמינה ונורמלית (IWD 2 שוב מציג את ה"עובר", אני לא רוצה לראות דברים לא הגיוניים (יחסית למשחקי תפקידים-וזה קשה) על המסך...)
    משחקיות טובה (זורם ונחמד, אבל עוד יש לאן ללכת...)
    עלילה טובה (IWD 2 שוב לדוגמאתכם...)
    עלילה מסתעפת (מגוון סיומים, אפשרויות שונות לקו העלילה. צריכים עלילה מעולה כדי לפצות על החוסר בזה.)
    משחקיות מעולה (תמיד לרשותכם...קל ונוח, זמני טעינה מינימאליים עד חסרים-ורלד אוף וארקראפט לא קשור אבל הוא דוגמא מעולה...)
    עלילה מעולה (הסיפור אמין, טוב ואפשר להזדהות...)
    השפעות בחירה (הבחירות שלך באמת ישפיעו עליך ועל העולם.)
    גרפיקה מעולה (זמן התוספות, לא נחוץ אבל עוזר...)
    עולמות משתנים (כלומר-כל פעם שתשחק יהיה קצת שונה. נדיר מאוד אבל זה מקפיץ גם משחק בינוני מינוס לטוב...ומשחק טוב למשחק מעולה...)


    זה בערך סדר החשיבויות שלי לדברים. סימו לב שברמות הנמוכות גרפיקה וממשק שולטים. ולקראת הסוף דווקא הבחירה שלך והעלילה הם מה שמשנה.
    הדרקון מת מסיבה לא ידועה
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    11.07.2007
    הודעות
    529
    בשביל הבהרה קצרה, אנחנו מדברים פה גם על אפשרות פיתוח של המשחק או המשחק כמו שהוא בא?

    למשל, משחק כמו NWN נגד משחק כמו Vampire Bloodlines

    בNWN היה חרא של סינגל, אבל ראיתי את הסינגל של NWN יותר בקטע של "תראה מה אפשר לעשות עם התוכנה", זה בא עם טולסט מאוד נגיש ונוח (יחסית), אפשרות מולטי שהייתה ועדיין דיי טובה (למרות שלקח הרבה פאטצ'ים לסדר את זה כמו שצריף).


    Bloodlines לעומת זאת, משחק סינגל עם עלילה מאוד טובה, NPCs מגניבים, גריפקה מעולה. אממה, אין מולטי, אין טולסט וכמובן שזמן קצר אחרי שהמשחק יצא החליטו לסגור את Troika, החברה המפתחת. מה שגרם לעובדה שבסוף לא צא פאטצ' למולטי וכל אופציה להרחבות/וכו' דיי נזרקו לאסלה.

    משחק תפקידים מאוד תלוי למה הוא פותח גם, משחק כמו NWN בסופו של דבר פותח לקהילה מסויימת, שרצתה לשחק AD&D באינטרנט בצורה ממוחשבת וגרפית (אחרת מי שהיה רוצה היה משחק בFantasy grounds ודומיה), ישנן המון אפשרויות פיתוח (כמובן, בהתאם למגבלות המנוע) וסה"כ, אני דיי מרוצה ממנו. הוא דיי אידיאל למי שמחפש דרך כיפית לשחק AD&D באינטרנט בכל צורה שהיא (PG, RP, עם DM או בלי).


    טוב אה. אז בעצם על איזה פאן אנחנו מדברים?
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    20.06.2007
    הודעות
    1,309
    על איך שהמשחק בא לא מה שאפשר לעשות איתו אחרי זה

    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    לאו דווקא. שואלים מה הכי חשוב לך במשחק. מה מרכיב משחק מושלם. אז אם טולסט ואפשרויות בלתי מוגבלות עושות לך את זה, בכיף

    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    19.05.2007
    הודעות
    3,415
    כן, אבל כבר היה דיון כזה פעם בפורום מ"ת שולחני ואני ועוד איזה מישהו התווכחנו על זה ואלה היו הטיעונים שלי:
    מ"ת מחשב (מעכשיו מתמ) לא נותן את האפשרויות הבלתי מוגבלות שמ"ת שולחני (מעכשיו מתש) מאפשר, גם בשנת 3056 לא יהיה משחק מחשב שיאפשר לעשות מה שהיינו רוצים עשות, אלא רק מה שתכנתו, זה יכול להיות הרבה אבל זה אפילו לא יתחיל להשתוות למתש.
    מתמ לא נותן אותה חווית משחק כמו מתש, הקבוצתיות, הפתיחות, הצחוקים והחברה פשוט לא יכולים להיות מועמדים לתחרות ע"י משחקים כמו WOW שמטגנים לך ת'מח.

    אז בקיצור אנשים, למי שמכיר ומי שלא, תצטרפו למ"ת שולחניים, יש פורום בויגיימס על זה, והאנשים שם ואני נשמח להסביר לכם הכל.
    כדורגל זה ספורט ללבנים, כדורסל זה ספורט לשחורים.
    גולף זה ספורט לאנשים לבנים שלבושים כמו סרסורים שחורים.
    שתף ב-Google+

הרשמה