תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 8 מ 8
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    בפוסט אתה רוצה להיות מפתח משחקים כתבתי על נקודה משמעותית למי שרוצה להעלות רעיון של משחק שהוא חשב עליו, בצורה כזו שאנשים אחרים יוכלו להבין מה הוא רוצה מהחיים שלהם. לדבר הזה קוראים "מסמך קונספט" למשחק, והוספתי כמה קישורים שם לגבי הנושא.
    אחר כל חשבתי לעצמי, שהדרך הטובה להדגים מהו מסמך קונספט תהיה לכתוב אחד, אז התחלתי לכתוב על רעיון כללי שהיה לי למשחק RPG עם ניחוח מקומי (כלומר ניחוח של המדבר שיש פה באזור, עם כל גל החום שתקף אותנו בזמן האחרון).
    שימו לב שהמסמך הזה הוא לא משהו שאמור להגביל את הפיתוח. כתבתי אותו בצורה אחת, אבל אם מחליטים פתאום שרוצים לשנות את המשחק מקצה לקצה - כמו למשל להעביר אותו לעולם קיים כמו Dark Sun (שממנו המשחק "משאיל" כמה רעיונות), או אפילו לשנות את כל האווירה ממשחק פנטזיה עם חרבות למשחק מדע בדיוני עם תתי מקלע - אפשר לעשות זאת בקלות יחסית. מסמך הקונספט אמור רק להעלות בצורה מסודרת את הרעיון שלכם על הכתב. גם כל השמות במשחק ואפילו הכותרת שלו הם לא דברים שנקשרים אליהם ואפשר לשנות אותם בקלות למשהו אחר אם רוצים (זה חשוב במיוחד אם פתאום תגלו ששמות מסויימים שרשמתם הם שמות מסחריים רשומים של חברות אחרות. לכן מן הסתם, מלכתחילה לא מומלץ לקרוא למשל לגיבור הראשי שלכם "פנטיום" ולאויב הראשי "אתלון" אם אתם מתכוונים בעתיד הרחוק באמת להפיץ את המשחק).
    בכל מקרה, שתהיה לכם קריאה מהנה.
    ואגב, אם כבר השקעתי את הזמן, ולמישהו הרעיון נראה מעדיין, אין לי התנגדות להריץ מהדבר הזה פרוייקט.
    Keep it clean

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    רציתי להוסיף את המסמך קונספט כקובץ מצורף PDF, אבל משום מה מערכת הפורומים כאן מגבילה אותי לקובץ מצחיק בגודל על 20K, בעוד המסמך עצמו תופס בערך 60K בPDF ו40K בDOC.

    • שם המשחק
    Lost stories of Dyunia: Act 1
    • תקציר
    בעולם מדבר פוסט-אפוקליפטי, מים מזוקקים הם משאב נדיר שכולם נלחמים עליו – הקסם הפך אותם ללא ראויים לשתיה. התושבים בערי המדבר נתונים תחת משטרים קפדניים, שמקפידים על משמעת מים קשה, לעיתים תוך פגיעה בתושבים.
    אבל חומות העיר מגינות על התושבים מפני סופות החול שבחוץ, ומפני פשיטות של יצורי המדבר ושבטים נודדים, הנלחמים על מעט מקורות המים שנותרו.
    לעולם הזה נזרק השחקן, ונוטל את דמותו של גיבור חסר שם הנמצא במנוסה תמידית מהרודפים אחריו.
    המשחק הוא למעשה מערכה אחת מתוך סיפור גדול יותר. במערכה הראשונה של המשחק על הגיבור להימלט מהעיר הא הוא נמצא.
    • סוג משחק
    המשחק הוא משחק תפקידים (RPG), בו השחקן נוטל את דמותו של גיבור עלום שם. במהלך המשחק ניתן יהיה לצרף אנשים שונים לקבוצה, אך השליטה תישאר בגיבור עצמו. המשחק עצמו לא יהיה Dunegon Crawler מבוסס קרבות בלבד, אלא ישלב חידות רבות ואינטראקציה עם דמויות. לבעיות רבות במשחק יהיה ניתן למצוא יותר מפיתרון אחד.
    • פלטפורמה
    המטרה היא לפתח את המשחק בכלים שיאפשרו יצירה מהירה של אבטיפוס מבלי להיכנס לפיתוח מנוע משחק. האלטרנטיבות הן תוכנות יצירת משחקים כגון GameMaker או RPGMaker, ולחליפין יצירת עולם משחק באמצעות כלי עריכה המסופקים עם משחקים קיימים (מודינג של משחקים כמו Neverwinter Nights או Oblivion). הדבר יגביל את המשחק למחשבי PC מבוססי חלונות או לינוקס, ובמקרה של מודינג גם יגביל את הפצת המשחק לבעלים של המשחק המקורי עליו הוא מבוסס.
    • מצבי משחק
    המשחק מיועד לשחקן יחיד בלבד, ולא מציע אפשרות מולטיפלייר
    • השחקן
    כפי שיפורט בעלילה, השחקן משחק את גיבור המשחק ושולט בדמות שלו. כמו כן, השחקן יוכל לשלוט בדמויות משנה אשר יצטרפו לגיבור הראשי במסע, ובמידת האפשר גם ישלוט בדמויות המשנה במהלך הקרבות.
    • מטרת המשחק
    מטרת המשחק היא בשלב הראשון לברוח מהמבנה בוא נמצא השחקן, ולאחר מכן למצוא דרך לצאת מהעיר.
    • נקודת מבט
    נקודת המבט של המשחק תהא תלויה במנוע עליו יתבסס. יתכן והמשחק יהיה ממבט על, יתכן ויהיה במבט איזומטרי, ויתכן כי יהיה בגוף ראשון או שלישי. נקודת המבט פחות קריטית למהות המשחק עצמו.
    • עולם המשחק
    המשחק מתרחש בעולם פנטזיה הנקרא Dyunia (דיוניה) אשר הפך ברובו למדבר, לאחר שהציוויליזציה גרמה נזקים בלתי הפיכים ודילדלה את משאבי המים תוך שימוש בקסם אשר הרס את הסביבה האקולוגית.
    כעת ערי העולם שנותרו מרוכזות מסביב לנווי מדבר. הן מפוזרות בעולם ועוסקות בשרידותם היומיומית של תושביהן, ללא מערכת שלטון מרכזית המקשרת ביניהן. העיר המרכזית בה המשחק מתחיל היא קלאת-נמרוד (Qala'at-Namrud), עיר-מבצר שנבנתה על צוק באמצע המדבר וצופה עליו.
    עולם המשחק עצמו מזכיר עולמות מדבריים אחרים עם בעיות אקולוגיות כמו חולית (Dune), ובמיוחד את עולם הD&D "שמש שחורה" (Dark Sun). הוא גם שואב השראה מסיפורי אלף לילה ומהכוכב Dantooine ממלחמת הכוכבים.
    • עלילה
    העלילה מתרכזת בגיבור חסר שם (השם נתון לבחירתו של השחקן). הגיבור מתעורר עם כאב ראש איום במרכז חדר גדול כשמסביבו גופות של אנשים, במה שנראה כמו ניסוי מחריד. הוא מגלה שמלבדו רק יצור אחד נוסף דמו איש-לטאה נשאר בחיים. היצור העונה לשם קארקוס (Karakos) פונה אליו, וכשמגלה שהגיבור איבד את הזיכרון מסביר לו שהם ושאר המתים בחדר עברו נחטפו למבנה הזה ועברו סדרה של ניסויים שאמורה לאפשר לאנשים (ויצורים אחרים) לשרוד לתקופות ארוכות ללא צורך במי שתיה. הגיבור מגלה שכאב הראש שלו קשור בכך שבתנוכי האוזניים שלו מורגשים עכשיו מעין איברים חדשים דמויי זימים, שמאפשרים לו "לשאוף" את אדי המים המועטים שבאוויר. בעוד הם מדברים וקראקוס מזהיר אותו שהעתיד הצפוי לשניהם הוא כנראה ביתור של הגוף שלהם על מנת ללמוד את הממצאים, פורצים 3 שומרים של המתקן לחדר. קראקוס מתנפל עליהם, מה שמכריח גם את הגיבור להגן על עצמו מפניהם.
    אחרי שהשומרים מתים, אין דרך חזרה. על הגיבור וקראקוס לברוח מהמבנה. קראקוס מתווה לגיבור בבריחה, ואחרי שהם מצליחים לברוח הם מגלים שיש לא מעט גורמים רבי כוח שירצו לשים עליהם את היד ולכן עליהם להימלט מהעיר לפני שהשמועה תפרח.
    הבעיה היא שבריחה מהעיר מצריכה אישור מעבר כדי לצאת מהחומות. על הגיבור וקראקוס יהיה צורך למצוא דרך לצאת מהחומות. ככל הנראה יהיו מספר דרכים לצאת: השגת אישור ציד מגלדת הציידים, הצגת חותם סוחר והתלוות לשיירה מגלדת הסוחרים, או להצטרף לזירת הגלדיאטורים במסווה בתור עבדים ואז להימכר לסוחר עבדים שיוציא אותם מהעיר.
    • דמויות משנה
    דמות המשנה המרכזית במשחק תהיה קראקוס אשר מתלווה אל השחקן. קראקוס יהיה נאמן לשחקן בצורה מוחלטת מאחר והוא מבין כי הגורל של שניהם תלוי זה בזה. הדמות של קראקוס גם תשמש כמקדם עלילה שיעזור לשחקן להבין לאן הוא צריך להמשיך בשלבים שונים במשחק.
    למרות הנאמנות לדמות הראשית, קראקוס הוא דמות צינית, ודיאלוגים רבים במשחק בין הגיבור לבינו ילוו בעקיצות הומוריסטיות רבות בין השניים.
    בנוסף, ייתכנו דמויות משנה נוספות אשר יתלוו אל השחקן לפרקים קצרים במסע.
    • אתגרים במשחק
    האתגר הראשון במשחק יהיה כמובן לברוח מהמבנה בו הגיבור נמצא. יהיו שתי דרכים החוצה: הדרך הישירה, בה הגיבור יצטרך לפרוץ החוצה בכוח מאחת הכניסות השמורות היטב של הבניין, והדרך העקיפה בה הגיבור ימלט דרך אחד מפתחי הביוב, ולפלס את דרכו משם.
    לאחר ההימלטות, על הגיבור יהיה למצוא דרך לצאת מהעיר. חומות העיר חסומות ולא ניתן לצאת דרכן ללא אישור מתאים. כדי לצאת מהעיר הגיבור יצטרך לעבור לפחות אחת מעלילות המשנה:
      • הצטרפות לגילדת הציידים וקבלת אישור ציד, דבר אשר יצריך ביצוע מספר משימות צדדיות שעיקרון חיסול מזיקים עבור הגלדה לפני קבלת האישור.
      • הצטרפות לגילדת הסוחרים, דבר אשר יצריך גם הוא ביצוע מספר משימות צדדיות שעיקרון סיוע בהעברת סחורות, השגת חפצים נדירים לבעלים שונים ופתרון סכסוך בין סוחרים.
      • הצטרפות במסווה כעבד של בעל קבוצת גלדיאטורים. הבעלים מסכים לסייע לגיבור בסתר ולהבריח אותו מהעיר באמצעות סוחר עבדים, אבל על מנת שמישהו יסכים לקנות אותו יהיה עליו להוכיח את עצמו בזירה קודם לכן ולנצח במספר קרבות.
    בנוסף, לפני שהוא יוצא מהעיר, הגיבור יצטרך להתגנב לאחוזה של שליט העיר קלאת-נמרוד על מנת לגלות מידע על הניסוי אשר היה שותף לו.

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    הודעות
    5,487
    זה נראה מעניין.. אכפת לך אם אני אכין מעיין דמו (יותר סרטון) ב-RpgMaker לפי העלילה?

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נחמד מאוד! הסיפור מעניין והרעיונות שלך נחמדים במיוחד...

    מזכיר לי מסיבה כלשהי את הסדרה מלאך שחור שמשודרת כעת בAXN... סדרה משובחת במיוחד.

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    זה יפה לראות מישהו שמשקיע כ"כ הרבה למען הקהילה. המסמך הזה מזכיר לי את החלק העיוני של המשחק שבניתי כחלק מפרוייקט של מכון ויצמן. זה גם מזכיר לי את WotL, משחק RPG שיצרתי (אם כי עדיין לא בגרסה למחשב, אלא Freeform שכזה) וכתבתי עליו ספר חוקים של כמעט עשרים עמודים.
    השיטה שאתה מראה היא באמת הכי מאורגנת שיש כשרוצים ליצור משחק מחשב. אני אשתמש בה בשביל WotL כשיהיה לי זמן לעבוד עליו כמו שצריך.
    כל הכבוד.

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    סודי
    הודעות
    2,536
    החלק העיוני הוא הכי קל, מבחינה מסויימת - אין עליך מגבלות ואתה יכול לדמיין מה שבא לך.
    החלק הקשה הוא כמובן ליישם את החזון תחת תנאי המציאות. כדי שזה יקרה, החזון חייב להיות ניתן ליישום ולא גרנדיוזי מדי.
    יובל בירב,

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי CarlJohnson
    זה נראה מעניין.. אכפת לך אם אני אכין מעיין דמו (יותר סרטון) ב-RpgMaker לפי העלילה?
    אין לי שום בעיה אם אתה (או כל אחד אחר) ירצו להתעלל בקונספט שכתבתי - בין אם זה סרטון ובין אם זה משחק. אולי אפילו נראה מזה דברים יותר מוצלחים ממה שחשבתי מראש.
    אולי אני צריך בכלל לקחת את עצמי בידיים ולעשות עם זה משהו.

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי choopy
    החלק העיוני הוא הכי קל, מבחינה מסויימת - אין עליך מגבלות ואתה יכול לדמיין מה שבא לך.
    החלק הקשה הוא כמובן ליישם את החזון תחת תנאי המציאות. כדי שזה יקרה, החזון חייב להיות ניתן ליישום ולא גרנדיוזי מדי.
    החלק העיוני הוא כביכול הכי קל לביצוע, אבל הוא ממש לא פשוט לביצוע טוב. בשביל שאחר כך יהיה קל ליישם את החזון כמו שצריך, מראש צריך לדעת לכתוב מסמך עיצוב טוב. לא לעשות אותו גרנדיוזי מידי הוא עצה אחת טובה, אבל זה לא הכל. כבר נתתי קישור למדריך "עשה ואל תעשה" בפוסט אחר, אבל הנה הוא שוב לטובת מי שפיספס:
    http://www.zenofdesign.com/Writing_G...esign_Docs.ppt

    בכל מקרה, למרות שהחלק העיוני הוא כביכול הכי קל, עדיין אנשים לא עושים אותו כמו שצריך, ולפעמים אפילו לא עושים אותו בכלל. ראיתי פה בפורום לא מעט רעיונות נחמדים שאפשר לקדם אותם, אבל מי שהעלה אותם צריך לדעתי דבר ראשון לכתוב משהו מסודר כדי שיהיה יותר קל לעבוד איתו. את מה שכתבתי פה הבאתי כדי שתהייה איזשהי דוגמא מכוונת לנקודות ששווה להתעכב עליהן, לטובת אחרים בפורום שמתחילים להעלות רעיון על הכתב.

הרשמה