תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 6 מ 6
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    נתניה
    הודעות
    132
    מכיוון שבאתר אין ביקורת על המשחק (שזה גובל בפשע) החלטתי לעשות זאת בכוחות עצמי והרי אני מציג בפניכם את הביקורת שלי על אחד מהכותרים היותר מהנים שיצאו למשחק בשנים האחרונות.


    Gothic III - גוטיק 3


    כתב: אליק גודגלף.

    לאחר שגיבור סדרת גוטיק חסר השם הביס את ה sleeper במשחק הראשון, הציל את העולם ושיחרר את אזור הכליאה תוך כדי הקרבת גופו. חזר לחיים בכותר השני על ידי זרדקס המכשף המהולל והציל את העולם פעם נוספת על ידי שחיטת דרקונים ואורקים ללא הבחנה הוא רק רצה לעזוב את האי, להמשיך את מסעו עם ספינתו אל היבשת הגדולה ולבזבז שם את השלל הרב שצבר על נשים, משקאות ואולי איזה בית נחמד עם נוף לים.
    אבל כל חובב תפקידים שעקב אחרי העדכונים לקראת צאת משחק הבין כבר ממזמן ששקט זה הדבר האחרון שגיבורנו יקבל על היבשת הענקית בגודלה אשר מחולקת ל3 אזורים שונים, וכוללת בתוכה ערבוב של גזעים ותרבויות עם מערכות יחסים סבוכות במיוחד כאשר גיבורנו מוצא את עצמו תקוע בדיוק באמצע של הבלגן.
    ובאשר לאלה שלא מכירים את הסדרה ולא שמעו על המשחק השלישי, גוטיק הוא משחק תפקידים בזמן אמת המשלב חווית רול פליינג עם עלילה עמוקה וניפוץ גולגולת כמיטב מסורת ההאנק אנד סלאש.

    כבר מהרגע הראשון, ללא רחמים השחקן נזרק הישר לתוך האקשן כאשר הוא מוצא עצמו מוקף בחבריו להפלגה בתוך כפר קטן מלא באורקים, כאינסטינקט טבעי אשר הגיבור וחבריו פיתחו במהלך מסעותיהם באי קורינוס אנו תוקפים את האורקים ומשחררים את הכפר. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא השדרוג של מערכת הקרב שקיבלה יותר בשר ושליטה של השחקן על המהלכים. שילוב של לחיצות על העכבר וכיוון המכות עם החצים יוצר מגוון של סוגי תקיפה עם הנשק, למערכת הקרב נוספו מגנים מה שלא הופיע עד כה בסדרה, שדרוג שלטעמי היה מתבקש והצליחו ליישם אותו באופן נח למדי.
    מכיוון שהפעם המשחק ממשיך מאיפה שגוטיק 2 הפסיק הגיבור מתחיל כלוחם סביר אשר מסוגל להרוג אורקים ויצורים פשוטים (השוואה קלה לגוטיק 2: בתחילת המשחק הגיבור בקושי שרט גובלינים ורק לקראת אמצע העלילה הוא היה מסוגל לפגוע באורקים) מה שרק מרמז על מה שנפגוש בהמשך.

    בתום הקרב ושיחה מעמיקה עם האחראי על הכפר אנו מקבלים את הרקע לגבי מה שהולך על היבשת הראשית וזה בהחלט לא מה שציפינו לו. האורקים הצליחו להכניע את הבני אדם והם שולטים על כל הערים של האימפריה חוץ מאשר על הטירה הראשית שעדיין נאבקת. הטירה סגורה בבועת קסם ולכן לא ניתן להיכנס או לצאת ממנה. אבל הפרט הכי מפתיע בסיפור הוא שזרדקס (המכשף שכיוון את פעולתינו בכותרים הקודמים של המשחק, ונעלם לאחר גניבת כח רב עוצמה בסוף הכותר השני) הנהיג את האורקים אל הניצחון בכך ששבר ומחק את קסם הרונות המוכר לנו מהכותרים הקודמים מעל פני האדמה. קוסמי האש והפלאדינים של האימפריה התבססו על כוחות קסם אלה ולאחר שכוחם נמוג הדרך לניצחון האורקים הייתה קלה ומהירה. למרות הכל עדיין קיימים מחנות של מורדים אשר מסרבים להשלים על המציאות החדשה ומקווים למהפכה כנגד האורקים. מנקודה זו והילך המשחק לגמרי בשליטת השחקן, כידוע סדרת גוטיק מפורסמת בחופשיות הפעולה ובעלילה הלא לינארית שנותנת את האפשרות לשחקן לפתח את הדמות לפי רצונו ואופיו והפעם זה רק משתפר.

    במהלך השיטוטים של השחקן בעולם המשחק הוא פוגש גם את הדרואידים המיסתוריים, מבקר במחנות מורדים, בערים בשליטת האורקים שהסדר בהם נשמר על ידי שכירי חרב אנושיים, מדרים למדבר הגדול שנשלט על ידי החשישיאן בעלי התרבות הערבית ופוגש שם גם את הנומדס שמתמרדים בהם, עולה לצפון ההררי והמושלג ופוגש בלוחמים נורדיים ובמנזר של מכשפי האש המבולבלים.
    ניתן להניח שלולא גניבת הספינה של גיבורנו על ידי פיראטים בזמן הלוחמה על הכפר הוא היה מרים עוגן ומסובב את ההגה בחזרה למה שנשאר מהאי קורינוס...
    אבל במקום זאת עליו מוטלת אחריות ההחלטה על מי ינצח את מי ובאיזה מאבק. לעומת הכותרים הקודמים של הסדרה הגיבור אינו "מצטרף" לשום קבוצה או גזע אלה מעלה את הרפוטציה שלו בקרב הקבוצה המסויימת וכך בונה את מעמדו מה שמקנה לו גישה לשריונות, מיומנויות ונשקים חדשים.
    למשחק יש פוטנציאל של עשרות שעות משחק עם מגוון קווסטים ענקי, בכל עיר ישנן אינספור משימות שונות ומגוונות מהמשימות הטיפוסיות לז'אנר כמו העברת חפץ מאדם אחד לשני וניקוי מערות מיצורים לא רצויים עד להתרוצצות בכל עולם המשחק בשביל להשיג תוכנית לבניית ספינה מושלמת, שחרור ערים או השמדת מחנות מורדים והכל בהתאם לבחירות שעשיתם ובדרך שבחרתם ללכת בה. למשחק יש 3 סופים אפשריים כאשר העלילה הראשית מתרכזת סביב מלחמת האלים שמתרחשת בין בליאר האל "הרע" שמיוצג על ידי האורקים והחשישיאן ובין אינוס האל "הטוב" אשר מיוצג על ידי האימפריה האנושית והשבטים הנורדיים. גיבורנו מקבל את הכינוי "המחליט" מכיוון שגורלו אינו קבוע מראש ותפקידו בעולם הוא בעצם להחליט בין האלים ולעזור לאחד מהם להשתלט על העולם, או שאולי בעצם יש דרך אחרת? את זאת אתם תגלו כבר לבד, הייתי שופך יותר פרטים על הנושא אבל אני לא רוצה להוריד מחווית המשחק של אף אחד ממכם.

    כמסורת הסדרה אינכם בוחרים את המקצוע שלכם לפני תחילת המשחק החדש כנהוג ברוב המשחקים בז'אנר, אלה הולכים בנתיב שאתם בוחרים בו במהלך התקדמות המשחק. כל עליית רמה תזכה אתכם ב10 נקודות כישורים שבשביל לבזבז אותם תאלצו למצוא מתמחים אשר יוכלו ללמד אתכם את הכישור הרצוי. אני סיימתי את המשחק בתור לוחם עוצמתי המתחמה בלחימה עם חרב ומגן, אבל גם ידעתי איך לפרוץ מנעולים קשים, להכין שיקויים ורעל, לצלוף בחץ וקשת ולבנות כלי נשק עוצמתיים בכוחות עצמי.
    הכישורים שאתם יכולים ללמוד מתחלקים לקטגוריות של לוחמה, צייד, קסם, נפחות, גניבה ואלכימיה. בשביל רוב הכישורים תצטרכו רמה מסויימת של מיומנויות הדמות: כח, ציד, גניבה, נפחות ואלכימיה שגם אותם תוכלו לרכוש רק על ידי מציאת מומחים לדבר.
    שילובם הוא לפי הטעם האישי של השחקן רק כמובן שרצוי להתמקד בלחימה או קסם מאשר בכיוס והכנת רעלים בשלבים המוקדמים של המשחק. בתפריטי ניהול הדמות תמצאו גם יומן קווסטים שמסדר אותם לפי ערים כשבכל אחד מהם תמצאו פשוט רישום של השיחות שערכתם בנושא הקווסט במקום סיכומים שמשמיטים מידע חשוב מה שקרה לפעמים בכותרים הקודמים.
    תפריט נוסף מסדר את כל הניירת שאספתם במשחק לפי קטגוריות (פתקים, מפות, הכנת שיקויים, דגמים להכנת נשקים וכו') מה שמאוד מקל על עניין הסדר של הניירת החשובה במשחק.
    וכמובן תפריט הציוד שלכם שמחולק אף הוא לקטגוריות מה שמאפשר למצוא חפצים בקלות יחסית. כמו בכותרים הקודמים אין הגבלה על כמות הציוד שהגיבור מסוגל לשאת ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם מסתובבים עם טונה של זבל בחיפוש אחר סוחרים למכור להם את כל מה שהצלחתם לאסוף.

    מפתחי גוטיק כבר הוכיחו בעבר שהם יודעים איך לבנות אוירה סוחפת אשר שואבת את השחקן פנימה ונותנת לו תחושה של עולם אמיתי, חי ונושם בדיוק כמו שלנו רק עם חיים יותר מעניינים. הפעם הם הצליחו להתעלות על עצמם כאשר הם בנו את מנוע המשחק מאפס והצליחו לבנות עולם ענקי, מרהיב לעיניים ומגוון, הגראפיקה נראת פשוט מצויין ולא נופלת ברמתה מהמנוע העוצמתי של אובליביאן. מחלקות העיצוב עבדו כנראה שעות נוספות בשביל לייחד כל אזור במשחק באופי ומראה ייחודי אשר רק מדרבנים אתכם לחקור כל פינה בעולם, לחפש עוד הריסות ומערות נסתרות בחיפוש אחר חפצים מיוחדים וקווסטים נסתרים. האזור המרכזי מלא בצמחייה, נהרות והערים מאופיינות בסגנון החיים והבנייה האירופאי של ימי הביניים. הדרום מציג מדבר ענקי שמלא בדיונות, מקדשים אבודים, ערים בסגנון הערבי עם מבני ענק מרשימים והרבה חרבות מעוקלות. לעומת זאת הצפון מושלג לגמרי והררי במיוחד והחיים בשבטים הקטנים מאופיינים לפי מקצועות כמו ציד, נפחות ולוחמה. המשחק מציע גם שימוש באלכוהול, סמים ונרגילה ותאמינו לי שאתם תעשו את זה מדי פעם, רק בשביל לפנק קצת את הדמות שלכם ולנסות לשחק כשהכל זז מסביב, זה תמיד משעשע (בעיקר כששותים לפני זה). גם היצורים במשחק מגוונים למדי מגובלינים, אוגרים וטרולים עד לעופות תוקפניים, לטאות ענק ושדים למינהם כאשר את חלקם ניתן לפגוש רק באזורים מסויימים של המשחק וחלקם נפוצים בכל מקום. הAI במשחק לא חדשני במיוחד אבל הקרבות קשים, יש לכל יצור טכניקות התגוננות והתקפה, חלק תוקפים בקבוצות ולפעמים אף ניתן לראות מפלצות שונות אשר מתקיפות אחת את השנייה. הקרב כנגדם מאתגר יחסית למשחקים אחרים ולא משנה עד כמה הגיבור שלכם חזק להפיל טרול תמיד ישאר מאתגר עד כמעט לא אפשרי.

    הגורם הטכני הנוסף הוא כמובן הסאונד, האספקט הקולי במשחק מאוד סביר ודי מגוון. בכל אחד מאזורי המשחק תמצאו מנגינות התואמות את האוירה, במדבר לדוגמא ילוו אתכם ניגונים ערביים עדינים וקולות נשיים. כשהאוירה משתנה מהתרוצצות ללוחמה הסאונד משתנה בהתאם, למרות הכל הוא די חוזר על עצמו אבל לא ברמה שמפריעה לאוזן או גורעת מהמשחק. לעומת זאת הדיבוב השתדרג לטובה כשהפעם מדובב חדש נכנס לנעליו של גיבורנו מה שמקנה לו קול יותר מחוספס וקשוח. כל הדמויות על היבשת מדובבות על ידי מספר שחקנים שעושים עבודה טובה. הדיאלוגים במשחק טובים, הדמויות מלאות באופי מה שיוצר כמה דיאלוגים משעשעים במיוחד בזכות הגישה החדשה של גיבורנו, גישה של גיבור שכבר שמע וראה הכל ואינו מתרשם או מתרגש משום דבר ובעיקר לא מהתחנפויות והתחננויות של סוחרים ממולחים ואנשים שאינם יודעים לגמול בזהב.

    אבל לא הכל ורוד ויפה בעולם של גוטיק, את כל הרצף של האוירה הסוחפת והקווסטים המרתקים קוטעת העובדה שהמשחק פשוט שוחרר מוקדם מדי, אולי זה היה הלחץ של המפיצה או ההתחננות לסיום הפיתוח מצד קהילת השחקנים שכבר סבלו מדחיות של חודשים רבים. הסיבה לא משנה את העובדה שללא התקנת הפאצ'ים הרישמיים (שלטובת המפתחת יאמר שהם שוחררו במהירות להורדה) המשחק אינו שחיק. המנוע החדש של המשחק באמת מרשים גראפית אבל פחות טכנית, המון התרסקויות ובאגים מוזרים. המשחק כבד ובשביל להריץ אותו ברמה טובה צריך מחשב חזק, מסתבר שהמחשב שלי שהריץ את אובליביאן על הגדרות גבוהות לא היה מספיק בשביל להריץ את גוטיק 3 על הגדרות בינוניות למרות שלמראית העין אין הרבה הבדל בינהם. לאחר התקנת הפאצ'ים וכמה תיקונים בלתי רישמיים מצד הקהילה הגדולה המשחק רץ אצלי ברמה טובה ובהגדרות טובות. בכל זאת עדיין ישנם באגים שנתקלתי בהם מדי פעם. הדבר הכי בולט הוא שלאחר כמה שעות משחק המשחק נהיה איטי יותר ולפעמים מגיע למצב של התרסקות או לחלופין אי טעינת טקסטורות הקרקע מה שמצריך יציאה וכניסה מחודשת.
    מזל שהמשחק גם מצריך שמירה כל 2-3 דקותו לכן עוד לא נתקלתי במצב שבו איבדתי התקדמות גדולה או קריטית בעקבות התרסקויות. אני חייב לציין שיש כאן גם צד חיובי, אם לא הבעיות הללו לא היה מה שיגרום לי לצאת מהמשחק מדי 4-5 שעות ולהיזכר שגם לנשום, להתפנות לשירותים ולאכול זה עניין רצוי ואף חיוני להמשך קיומי.

    בשורה התחתונה למרות הבעיות הטכניות, הבאגים וההתרסקויות המשחק מספק חווית משחק נדירה, אוירה סוחפת שפשוט שואבת את השחקן פנימה ולצערו לפעמים גם פולטת אותו החוצה הישר אל תוך שולחן העבודה. מבחינת תוכן למשחק פוטנציאל להיות אחד הטובים ביותר בז'אנר, הוא גם עטוף יפה ונשמע מצויין רק חבל שהוא כל כך שביר
    אישית צברתי בו את חוויות ההאנק אנד סלאש האולטמטיביות כששיחררתי ערים בזמן שאני עובר דרך עשרות אורקים ושכירי חרב בוגדניים, נשארתי במתח לכל אורך העלילה מלאת ההפתעות, ההחלטות הגורליות והטוויסטים הקטנים והייתי עצוב כשזה נגמר. לסיכום אני ממליץ לכל חובב תפקידים אמיתי שמסוגל להתסדר גם עם קצת באגים והתרסקויות להתנסות במשחק, ולא רק בגלל שאין הרבה אופציות אחרות בשוק אלה בגלל שהוא פשוט מצויין אם נותנים לו את ההזדמנות הראויה לו.

    משחקיות: 8 משחקיות נוחה, מהנה, קל להתרגל אליה וקשה לצאת ממנה.
    גראפיקה: 9 הגראפיקה מרשימה ומפורטת, עולם משחק עצום ומגוון.
    סאונד: 8 מוזיקת רקע סבירה, הדיבוב מעולה.
    טכני: 6 באגים, התרסקויות, מזל שעלו לרשת פתרונות מהירים.
    אורך חיים: 10 ניתן להגיע בקלות למאה שעות משחק, עם ערך למשחק חוזר בעקבות נתיבי ההתקדמות השונים.
    ציון סופי: 85.
    והיה יכול להיות 95 אם לא השחרור המוקדם.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    04.02.2007
    הודעות
    30
    וואי תודה רבה לך!!! ממש עזרת לי אם לקנות את המשחק או לא...
    קראתי את הכתבה לפני כמה ימים והזמנתי את המשחק ביום רביעי מהאת pcgames מהקווה שיכיע כמה שיותר מהר כי עכשיו חג אז ייקח זמן...:sad1:
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    נתניה
    הודעות
    132
    שמח לשמוע שאשכרה הצלחתי לעזור ^^
    תהנה מהמשחק ואם אתה צריך עזרה לגבי פתרונות טכניים אתה מוזמן לפנות אליי.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    04.02.2007
    הודעות
    30
    נכתב במקור על ידי Mad Pitbull
    שמח לשמוע שאשכרה הצלחתי לעזור ^^
    תהנה מהמשחק ואם אתה צריך עזרה לגבי פתרונות טכניים אתה מוזמן לפנות אליי.
    תודה! אני בטוח שלא רק עזרת לי אלא לעוד הרבה אנשיםXD
    והמשחק עדיין לא הגיע כי חג:sad3:
    אבל שהמשחק יגיע אם יהיו בעיות אני ישאל...
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    17.04.2007
    הודעות
    49
    משחק כבד רצחחח בוקושי עובד אלצלי עצלי :|
    שתף ב-Google+

הרשמה