תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 8 מ 8
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    בגלל ששיטת הקסם של מבוכים ודרקונים היא אחת המשעממות ובכלל לא מעניינת,להרבה
    אנשים יש שיטת קסם חלופית.
    כשאני אומר שיטת קסם אני מתכוון לאיך הקסם בעצם עובד בעולם המערכה שלכם,מאיפה מגיעים הכוחות של המכשפים,איך קוסם מתעל אנרגיית קסם ללחש וכו'.
    אז אם אתם פיתחתם שיטת קסם משלכם או אפילו כמה חוקים בנוגע לקסם כדי להפוך אותו לטיפה יותר מעניין,שתפו אותנו,ותסבירו איך בדיוק זה עובד אצלכם,אולי מישהו יקבל כמה רעיונות חדשים.

    -גדיל-
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני מציע להסתכל ב-World of Warcraft RPG, שבנוי על מו"ד אבל עושה שינוי משמעותי בשיטת הקסם ומחליף את שינון הלחשים בנקודות מאנה. לדעתי זה מגניב ומצויין, ואני כנראה אעבור לזה באופן קבוע בעתיד.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    אצלי יש שילוב בין מאנה לרגיל, אני פשוט מחשב את כל הדרגים שהשחקן מקבל (דרג 0 נחשב לחצי, 1 ל1, 2 ל2, 3 ל3 וכו'...) ואז השחקן מחלק את הלחשים שלו

    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    19.12.2006
    עיר
    t
    הודעות
    409
    אני זוכר לטובה את שיטת הנקודות (אם מישהו יכול להביא קישור)
    חוץ מזה שיטת הקסם (לדעתי) צריכה להיות שונה בין סוגי המטילים ולכל מטיל אני משתמש בשיטת קסם אחרת, אני זוכר שבניתי פעם למכשף טבלת מילים שכל מיני שילובים שלהן יוצרות קסמים.
    בנוסף השינון של האשף אף פעם לא נראה לי, אולי גם אני אעבור לשיטת המאנה של וורקראפט (מאז שיצאה הגרסה החדשה לא נגעתי בה כי שמעתי שהיא באה לחקות את משחק המחשב, אבל נבדוק אולי יצא מזה משהו טוב) אם היא טובה, צריך לבדוק.
    בקשר לכוהן, טוב זה פשוט טפשי אני הורדתי את הטלת הלחשים שלו ונתתי בטלה ספונטנית מתי שהוא רוצה ולפי מה שהאל שלו מחליט (יותר שליטה ויותר מתאים לפלאפ)
    לדרואיד פשוט הורדתי את כל הלחשים והוספתי כל מיני דרכים שאותם הוא יכול לקחת בתלות סוג הטבע שהוא גדל וסוגד לו (קצת מוזר שדרואיד מדבר יקח צעד עץ)
    אלה מטילי הלחשים הגדולים וככה שיניתי אותם אבל אני אשמח לראות שיטות נוספות.
    "רוב בני האדם אינם מוכנים להודות במגרעותיהם: אני, לעומת זאת, מוכן - אילו היו לי..."
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    אצלי אין יותר מדי שיטה מסובכת.
    לשחקן יש מספר מסוים של נקודות מאנה כל יום.
    הוא יכול לנסות להטיל איזה לחש שבא לו(אבל החייאה לא בדיוק תעבוד עם 4 נקודות)אם הוא משקיע יותר נקודות ממה שהלחש דורש הלחש יצא חזק מהרגיל ולהפך.
    אם הוא משקיע פחות מדי נקודות בלחש עוצמתי הלחש ישאב ממנו נקודות עד למינימום ההכרחי ללחש,אם אין לו מספר נקודות כזה,הוא מת(קסם זה עניין מסוכן)

    השחקן צריך גם לתאר איך הוא מטיל את הלחש(לא:"אני מטיל כדור אש",משהו קצת יותר דרמטי,למשל,"אני מזמן את המהות של האש מתוכי ומתעל אותו על ידי מילת העוצמה שלמדתי מהזקן המוזר ההוא")ואם התיאור יוצא טוב אני אולי יתן לו בונוסים ללחש.

    לא מושלם אבל יותר טוב מהשיטה(שלא ממש קיימת)של מו"ד.

    -גדיל-
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    07.02.2007
    עיר
    חיפה
    הודעות
    242
    למו"ד עצמו יש שיטות אחרות לקסם. למשל, אם תסתכל ב-Expanded Psionics Handbook, תגלה מהר מאוד שבשורה התחתונה, זה פשוט קסם עם מאנה. זה גם כולל את האלמנט שאם אתה משתמש בנקודות נוספות לקסם מעבר למינימום הדרוש, הוא יוצא חזק יותר. לדעתי, אתה בהחלט יכול לקחת את כל המערכת הזאת ולהגיד שאלה הם קסמים "רגילים" (דהיינו, לא כוחות שכליים על-טבעיים); אתה יכול אפילו לאסור שימוש במקצועות הקסם הסטנדרטיים.
    מעבר לכך, יש עוד כל מיני חכמות, למשל בספרים Magic of Incarnum ו-Tome of Magic, אבל אני לא חושב שיש טעם להכנס לזה עכשיו.
    למרבה הצער, אף אחד מהספרים הללו לא מתורגם לעברית, לפחות עד כמה שידוע לי.

    נושא אחר לגמרי לשיחה, לעומת זאת, שדווקא זה מה שהבנתי מהודעתך הראשונה, הוא תיאור רעיוני ולא טכני לגבי מהות הקסם. לא צריך לערבב בין השניים; אמנם החוקים במקרים רבים אכן מייצגים רעיון סיפורי כלשהו, זה לא תמיד המקרה. לגבי מערכת הקסם הסטנדרטית של מו"ד אפשר להמציא המון דברים שונים - כמו ה-Weave ב-Forgotten Realms (מצטער, איני מכיר את המונחים העבריים, אם הם קיימים). עצם העובדה שקסמים באים לך ע"י שינון עוד לא אומר כלום לגבי המקור שלהם.

    ובהערת אגב, אם כי נראה שיסקלו אותי על זה באבנים, אני לא חושב שמערכת הקסם של מו"ד משעממת - על כל פנים,לא יותר משעממת ממערכת של מאנה. שתיהן לדעתי טובות באותה המידה.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    רק אציין שלטעמי יש אתגר אסטרטגי מעניין ומגניב בצורך לשנן כל בוקר לחשים - האשף צריך לשער איזה לחשים הוא יצטרך במשך היום, וזה דורש קצת תכנון לעתיד ומחשבה.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    20.12.2006
    עיר
    טל מנשה
    הודעות
    173
    גם לדעתי שיטת הקסם במו"ד יכולה להיות מעניינת, זה רק עניין של משחק תפקידים טוב.
    שתף ב-Google+

הרשמה