תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 18 מ 18
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    02.12.2006
    הודעות
    691
    אוקי, אז את המדריך הזה רשמתי בעבר בשביל פורום TMN בגיימר, אבל היות ועברנו לפה אז העברתי גם אותו, רק שהפעם הוספתי דוגמאות שתוכלו באמת להבין על מה אני בכלל מדבר. עכשיו כל מה שאני רושם זה בגדול איך שאני רואה את הבניה ב TMN, מה שלדעתי חשוב לשים לב אליו. אני מקווה שזה יעזור לחלקכם ויפתח את הקהילה לרמת בניית טראקים חדשה.
    בכל הדוגמאות נמצאות כאן, תפתחו את הקובץ עם editor במשחק שתוכלו להבין על מה אני מדבר, יש גם תמונה שתבינו בדיוק מה לעשות שם: הדוגמאות מסודרות לפי מספרים, בעיגול הירוק מסומן הדרך שבה אתה אמור לעשות את זה, לעומת בעיגול האדום ששם מראה איך אתה לא אמור לעשות, ככה בעצם תבינו איך מתחברים חלקים מסוימים לאחרים בצורה נכונה.
    התמונה נמצאת פה

    אוקי אז בגדול זה מתחלק לכמה חלקים לפי איך שאני רואה את זה.

    1.רעיון.
    2.הבנייה עצמה (הינדוס(מלשון הנדסה)).
    3.אווירה.
    4.הצגה.
    5.טסט
    ---------------------------------------------------------------
    אז בואו נתחיל:

    רעיון
    אז דבר ראשון לפני שאתם מתחילים תראו אם אתם יכולים לאסוף רעיונות או יותר נכון לומר השראה ממסלולים אחרים שאפשר להשיג מהאתר TMX, יש שם מסלולים ממש מטורפים, כדאי מאוד לבדוק ולראות איזה דברים אפשר לעשות עם מגוון החלקים שאפשר לשים בשביל לבנות מסלול. ברגע שאתה יודע מה המגבלות של בניית מסלולים בTMN, הדברים שתוכלו לעשות הם אין סופיים. אז יאללה תתחילו לבנות!

    הבנייה
    עכשיו אחרי שיש לכם רעיונות וחשבתם כבר על דברים מגניבים שאתם יכולים להכניס למסלול, מגיע החלק הכיף, הבנייה עצמה, חיבור האלמנטים בצורה חלקה, זורמת ו user friendly כמו שאומרים.
    הדבר הכי חשוב כשאתה בונה מסלול זה ההתאמה שלו בעצם לנהיגה או יותר נכון לסוג נהיגה שאתה רוצה שיהיה. זה מאוד קל פשוט לזרוק את כל הדברים שאתה רוצה ופשוט לחבר איך שנוח בלי לחשוב איך זה יוצא ואז להגיד שפשוט תכננת את זה ככה כשיש למעשה המון דברים שפשוט הורסים את המסלול ועם קצת השקעה וזמן היה אפשר להפוך את זה למשהו אדיר. אבל על זה נדבר בהמשך.

    הרעיון העיקרי כשאתה בונה את המסלול זה להנדס את זה ככה שכאשר אתה נוהג אתה תדע בדיוק מה אתה אמור לעשות, ואם הנהג לא יודע מה הוא אמור לעשות אז ה"דבר" יעשה בלי שהוא יעשה שום דבר מיוחד, זאת אומרת זה פשוט יזרום לו. למה אני מתכוון בעצם? נניח ואתה בונה עלייה ארוכה, וישר אחרי זה סיבוב חד בזווית ירידה , אתה חייב להזהיר עם שלטים או פשוט לא לעשות דבר כזה, כי האמת היא (ותתכנו אותי אם אני טועה) אף אחד לא אוהב (אם זה במשחק או לא במשחק) הפתעות כשאתה נוסע על 200-400 קמש. אבל! אם לדוגמה אתה מגיע אל הסיבוב הזה ממש לאט ובעצם יש לנהג זמן לראות את הסיבוב בלי שזה יפתיע אותו בלי שום דבר שהוא יכול לעשות בשביל למנוע התנגשות או פשוט לעוף מהמסלול, אז זה בסדר, או אם הקפיצה הזאת תוביל אותו למקום אחר שהוא לא ציפה לו אז זה גם בסדר. אז עוד פעם, מאוד חשוב שהנהג יוכל לדעת מה בא מולו. שיהיה לו מספיק זמן להגיב בין דבר לדבר. (ראה דוגמא מספר 3)

    אחרי שהבנתם את זה צריך תמיד לזכור שיש נהגים מהירים יותר ויש נהגים איטיים יותר, אז אתם כבוני מפות צריכים לדעת איך להתאים את המפה לכל מהירות, או רק למהירות מהירה. אבל לעולם! אל תגרמו למישהו להאט בגלל עיצוב לקוי (למשל ההפתעות שדיברנו עליהם, או קפיצה ארוכה שאם אתה מהיר מדי אתה צריך ממש ללחוץ על הברקס כשאתה באוויר (שאיכשהו מאט אותך, פאק במשחק?)), אבל אתם כן יכולים להתאים את המסלול למקסימום מהירות (שזה לא קל לעשות אם אתה לא נהג ממש טוב, כי תמיד יש מישהו יותר מהיר ממך) אז למשל אפשר לעשות חלק שאם אתה ממש מהיר את תעבור איזשהו מכשול, נאמר יש עמוד, וכנהג מהיר אני יעבור מעליו, אבל נהג איטי יצטרך לעקוף אותו, וזה הדברים האלה שנותנים לכל נהג את הניסיון ואז ההשתדלות לנהוג כמה שיותר מהר. שימו לב איך שבמסלול הירוק אם אתה מספיק מהר אתה מדלג על כלללל הקפיצה ונוחת ישר בירידה שאחרי, קופץ מעל העמוד והחור אבל אם אתה איתי אתה עדיין יכול לעבור פשוט מאוד מאוד לאט, ובמסלול האדום אם אתה מהיר מדי, אתה פשוט עף מהמסלול וככה אתה מכריח את הנהג להאט סתם..... (ראה דוגמא מספר 5)

    עוד דבר מאוד חשוב זה חיבור החלקים בצורה הנכונה, שמתי לב בהרבה מקרים שמחברים 2 חלקים בזוויות לא מתאימות, למשל יש סיבובים שהם נמצאים בשיפוע למעלה ומחברים אותם לכביש ישר במקום לכביש שהוא גם בשיפוע, וזה דבר שגם הורס חלק מהכיף אלא אם זה מכוון (למרות בדכ עושים דברים כאלה או בגלל שלא יודעים איך אחרת או בגלל שאין מקום לעוד חלק) או למשל ירידה ב wallride קצרה מדי שצריך ממש להאט את הרכב בשביל לצאת כמו שצריך ממנו. אז תשימו לב לזה, זה יוסיף לזרימה של המסלול. ולא לשכוח לשים זווית צילום פנימית בשביל לופים וקירות כי זה פשוט בהרבה יותר נוח לכולם ופשוט גם עוזר לזרימה. (ראה דוגמא מספר 1 ודוגמא מספר 2)

    ואם כבר מדברים על זרימה אז זה גם מאוד חשוב, זה בעצם כולל את כל הדברים הנ"ל, וזרימה קיימת בכל סוג של מסלול, אם זה טכני, מהיר, או סטאנט. אז תנסו להעביר את המסלול כמה שיותר חלק ו User friendly.קשה לי קצת להעביר בדיוק איך זרימה אמורה להתבצע עם כל האלמנטים אבל כמובן שאתם יכולים להשתמש בחלקים בצורה מקורית אבל לא באופן שיפגע לכם במסלול. תנסו דברים דברים חדשים, תלמדו ממסלולים של אנשים אחרים העיקר שתבינו למה אני מתכוון ^^.

    אווירה
    אחרי שסיימנו לבנות את המסלול יש עוד משהו שאנשים לא מעריכים כמו שצריך, וזה האווירה של המסלול. זה בעצם עושה את המסלול בהרבה, בהרבה יותר מעניין, תקראו לזה אינטראקטיבי אם אתם רוצים. ברגע שאתה רואה הרבה דברים זזים לידך במהירות, או עיצוב שעוזר לזרימה של המסלול, אפילו להשתמש במסלול עצמו כאיזשהו אלמנט של חלק אחר של מסלול, זה הדברים שאנשים אוהבים ולא רק לנסוע על כביש באוויר כשהכל מסביב דשא ויש פלטפורמה אחת משמאל. האווירה זה באמת אחד החלקים היותר חשובים חוץ מבניית המסלול עצמו כמובן! וזה גם כולל שלטי כיוון ועזרה באזורים שאתם מרגישים שזה נחוץ אם בכלל. (ראה דוגמא 4) שימו לב בדוגמא שעשיתי בדיוק את אותה הקפיצה ושימו לב איזה הבדל יצא!!! רק שתבינו כמה זה חשוב.

    הצגה
    אז יש לנו מסלול ממש כיף לנסוע עליו והוא נראה מדהים! אבל עכשיו אנחנו רוצים שאנשים יתלהבו עוד לפני שהתחילו! נעשה את המסלול יותר אינטרקטיבי!
    אני מדבר על Intro אם אתם לא יודע איך לעשות.... אז אולי מישהו אחר יוכל לרשום מדריך על זה, מסובך מדי בשבילי בשביל להסביר בכתב. אבל אם אתם יודעים לעשות, אז באמת אין סוף לגבולות בקטע הזה, אפשר לעשות דברים מדהימים, אבל אני גם עדיין חובבן בכל העניין הזה, ואת האמת אני לא כזה מתלהב מהעניין, אבל אם יודעים להשתמש בזה כמו שצריך זה בהחלט יכול להוסיף!
    אבל יש עוד דברים חוץ מintro, שזה דברים למשל text בזמן המסלול שמופיע בחלקים מסוימים, זה יכול לספר סיפור, יכול לכוון את הדרך ועוד מיליון ואחד דברים, ושוב חזרנו להתחלה, צריך לחשוב על רעיונות דרך השראה מאחרים, לראות מה אפשרי לעשות עם זה.

    גם התמונה, שבה אתם מציגים את הטראק לאחרים, תנסו לעשות אותה מעניינת, מושכת.

    ודבר אחרון בחלק הזה, השם של המסלול, אני אישית מביא את השמות הכי לא קשורים, אבל זה יכול להיות נחמד אם יהיה לזה איזשהו הקשר למפה, לאיזשהו אלמנט, וגם אם לא אז לא נורא, וכמובן להוסיף צבעים שזה בעצם אותו דבר כמו שמוסיפים צבעים לשם, אתם יכולים לבדוק ברשימת מדריכים איך לעשות את זה.
    אבל שוב, זה לא הכי חשוב. העיקר שיש מסלול טוב .
    (ראיתי שיש הרבה אנשים שלא יודעים איך להשתמש ב media tracker בשביל לשנות זווית ולעשות פתיחה, אז כרגע אני יתחיל לעבוד על מדריך בקשר לזה, אבל זה יכול לקחת קצת זמן היות ואני גם בן-אדם עובד)

    טסט
    זהו סיימנו הכל, עכשיו רק נשאר לבדוק שהכל עובד כמו שצריך, מתקתק כמו שעון, שהכל מסונכרן, שהכל חלק בלי בעיות בלי שטויות בלי פאקים. אל תתפלאו אם כבר בבדיקה הראשונה תמצאו דברים לתקן או אפילו תחשבו על דברים חדשים להוסיף בשביל לעשות את זה יותר טוב, אז אל תתעצלו ותסדרו תוסיפו ושהעיקר תהנו!! בניית מסלול טוב אמורה לקחת ימים, לא דקות, לא שעות, כל פעם תחזרו על הפרטים הקטנים, תנסו להוסיף פה דבר קטן שם דבר קטן, עד שבסוף יצא לכם משהו מטורף באמת, אל תעשו מסלול בלתי אפשרי לסיום, אל תנסו להתחכם יותר מדי, תשתדלו למנוע כל אפשרות של קיצור דרך בעזרת ה checkpoints, ואל תעשו קיצורי דרך "מיוחדים" שרק אתם תדעו עליהם ;). אבל אל תמהרו לסיים את הטראק כל-כך מהר ולהפיץ אותו, המפתח למסלול טוב הוא שלמות, אז תתנו לחברים קרובים לבחון בשבילכם את המסלול, תתנו למישהו ממש טוב גם לנסת לראות שגם למהירים זה זורם כמו שצריך. פשוט תקחו את הזמן לבדוק הכל פעמיים כי תמיד תמיד תמיד יש מה להוסיף, לשנות, לתקן וכו..

    זהו! סוף סוף סיימתם לבנות את המסלול! אז יאללה תפיצו שנוריד ונשחק!
    אני מקווה שהמדריך הזה יעזור למישהו, ואם לא אז לא נורא.
    אם יש שאלות או בקשות שאני אוסיף משהו או דברים לתקן אל תהססו לרשום!

    תוספות

    לופים:
    טוב, אין ממש הרבה מה להסביר, לפני איזה שבוע חבר שרק התחיל לבנות מפות התחיל לשאול אותי איך עושים את הלופ הזה איך עושים ככה איך עושים ככה, אז החלטתי לעשות לו מפה, שיש בה כמעט את כל סוגי הלופים הנפוצים ביותר במשחק, אז היום שיפרתי את זה קצת והבאתי את זה גם לכם: כאן .
    בגדול יש שם לופים שזזים ריבוע אחד לצד, לופים שמעלים אותך מפלס ושמורידים אותך מפלס, יש לופ ללופ, יש לופ רגיל ללופ, יש בורג, יש לופ 45 מעלות, יש עליית מפלס בוולרייד וירידת מפלס בוולרייד, ויש גם בורג. בקיצווווווור תכנסו לזה גם בסולו גם באדיטור, תראו איך עשיתי חלק מהם, כי יש הרבה לופים שראיתי במשחק שלקח לי המון זמן בכלל להבין איך עשו אותם.
    אז אני מקווה שזה יעזור לכם בקטע של הלופים. עוד פינה שנסגרה ;)
    ????? ??????? ????? ???????
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    29.12.2006
    הודעות
    466
    פשששש קופטש איזה השקעה יאללה קבל ח''ח

    המשך כך !
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    03.01.2007
    הודעות
    564
    אחלה השקעה!!!
    אבל... יש לנו כבר 3 מדריכים להכנת מפות :S
    אני מוסיף לדיון עזרה!

    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    16.11.2006
    הודעות
    2,329
    נכתב במקור על ידי Freaky-G
    אחלה השקעה!!!
    אבל... יש לנו כבר 3 מדריכים להכנת מפות :S
    אני מוסיף לדיון עזרה!
    זה המדריך אכי משובח ואכי טוב, קופאצ' פרו בבניית מסלולים.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    02.01.2007
    הודעות
    63
    תודה על המדריך אחיי! שימושי מאד!
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    3,981
    עכשיו נוכל לבנות מפות כמו שלך?
    תודה
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    עיר
    רמלה
    הודעות
    65
    תודה רבה....
    inc»Ori»


    גמאני לא מבין איך הוא עושה את זה...
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    עיר
    גבעת שמואל
    הודעות
    769
    יפה מאוד אכפת לך אם נפרסם את זה?
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    02.12.2006
    עיר
    אשדוד
    הודעות
    239
    מדריך מאוד מושקע! אנשים תנצלו את זה.. גאון חולק בידע שלו
    *Alex

    Patron אומר/ת (16:17):
    BurnOut הוא בנאדם כמונו...
    Patron אומר/ת (16:17):
    רק פחות אנושי
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    הודעות
    585
    אחלה מדריך קבל ח"ח!
    בכל מקרה אני עדיין מעדיף להיות אלה שמשחקים ולא אלה שבונים =[
    ואני ממליץ לך לעשים ת'תמונות בדיון ולא בקובץ נפרד.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    02.12.2006
    הודעות
    691
    נכתב במקור על ידי Ruya
    אחלה מדריך קבל ח"ח!
    בכל מקרה אני עדיין מעדיף להיות אלה שמשחקים ולא אלה שבונים =[
    ואני ממליץ לך לעשים ת'תמונות בדיון ולא בקובץ נפרד.
    התמונה בדיון
    הקובץ הנוסף הוא בעצם מפה שאפשר לפתוח במשחק עצמו, כדי שתוכלו לראות מקרוב איך בניתי עם איזה חלקים וכדומה....

    נכתב במקור על ידי ThE-OnE
    יפה מאוד אכפת לך אם נפרסם את זה?
    מה זאת אומרת לפרסם?
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    02.12.2006
    הודעות
    691
    הוספתי מדריך קטן ללופים במשחק, זה נמצא בתוספות למטה.
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    26.01.2007
    הודעות
    943
    הייתי קורא את הכול אבל זה ארוך אז לא אבל כול הכבוד על ההשקה אחי
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    19.04.2007
    עיר
    advGames.co.il
    הודעות
    697
    תודה עזרת לי מאוד מאוד מאוד!!!
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    15.02.2007
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    10,516
    פיי איזה הקפצה
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    04.01.2007
    עיר
    מודיעין
    הודעות
    263
    לא הסברת איך שמים שלטים אבל כול הכבוד על ההשקעה

    icq:457735524

    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    06.03.2007
    הודעות
    4,816
    איזה הקפצה....=] זה עוד מלפני שאני באתי לפורום!!
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    חיפה
    הודעות
    3,981
    WTF
    איך זה הגיע לכאן? O_ם
    שתף ב-Google+

הרשמה