תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 16 מ 16
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    16.01.2007
    הודעות
    11
    שלומות
    רציתי לחלוק איתכם את דרך בניית הדמויות שלי ולשאול איך אתם עושים זאת.
    אז נתחיל בשיטה שלי (כשחקן או כמנחה מול שחקנים) -

    לאחר שאני חושב על קונספט כללי , אני מנסה לכמת אותו לפרטים באמצעות מילוי התבנית הבאה:

    1. שם
    1.1. שם רשמי - השם שאיתו הדמות נולדה או שבו היא מכנה את עצמה היום.
    1.2. כינויים/שמות חיבה - כל שם או כינוי אחרים מעבר לזה המקובל.

    2. מראה, לבוש וציוד
    2.1. מראה כללי -
    2.2. לבוש וציוד בולט -

    3. רקע
    3.1. כללי (מקום לידה, מוצא חברתי, נסיבות לידה מיוחדות עם יש).
    3.2. משפחה (הורים, אחים, קרובים אחרים).
    3.3. דמויות משפיעות (מורים, ידידים, אויבים, אנשים חשובים וכד').
    3.4. התפתחות "קריירה" (איך הדמות קיבלה את היכולות הבסיסיות שלה והפכה למה שהיא, במו"ד למשל איך היא הפכה ללוחם/קסם/כוהן וכו').
    3.5. אירועים חשובים במהלך חייו.
    3.6. תקציר של מצבו ערב התחלת המשחק (זה כמובן יכול להיות חלק מהסעיף הקודם).
    4. קווי אופי, מניעים ומטרות מרכזיים (אני בכוונה משאיר את זה לסוף, כי במידה רבה זה פועל יוצא מהרקע של הדמות...).

    את הסעיפים הללו אני ממלא בצמצום כמו במקרה של ארדניר נתין המיתר, או בפירוט רב מאוד, כמו שאפשר לקרוא על מיראנד ההלך הכחול והבן השלישי של אנשי הים איון בבלוג (ואני בכוונה לא מפנה להודעה אחת, כי לכל אחד מהם יש כמה הודעות שאפשר להגיע אליהן מהקישורים בתוכן שבצד הדף הראשי) - הכל בהתאם למצב הרוח, הזמן, הצורך, הגיל של הדמות (ובמו"ד הדרגה בה מתחילים) וכו'.

    אם אני שחקן - לאחר שאני כותב סקיצה ראשונית אני שולח אותה למנחה, הוא מעיר הערות, משנה, מוריד מאשר מוסיף, ובסוף מחזיר אליי לנוסח סופי (לפעמים כמובן זה כרוך בפינג פונג ממושך).

    אם אני מנחה, השחקן כותב את הדברים ושולח לי ואני מבצע את ההתאמות הרלבנטיות ומטמיע את הדמות בעולם שלי (כמובן שאני שולח לו את הדברים לוודא שזה עולה בקנה אחד עם איך הוא רואה את הדמות, כמובן שאני גם מוסיף דברים שהוא לא יודע על הדמות שלו :wink2: .....).

    אחרי שאנחנו מגבשים סופית את הסעיפים הללו, אנחנו ניגשים לבניית המכאניקה ותופרים אותה באופן שתתאים לרקע.

    כמובן שיש עוד שיטות - יש כאלה שמתחילים מהמכאניקה (למשל במו"ד בוחרים מקצוע וגזע ומתחילים משם), אני יודע על כאלה שאוהבים לכתוב סיפור של ממש, או תקציר מידע מאוד תמציתי, בפורום של תפוז קראתי לאחרונה על שאלון שעונים עליו בזמן בניית הדמות וכך נוצר שלד סיפורי ועוד ועוד.

    לסיום, מעניין אותי לשמוע מה דעתכם ומה הדרך האהובה עליכם לבנות דמויות (כשחקנים ומנחים)
    עלילות מסדר הדבש - המערכה הנוכחית שלי

    כולן היו דמויותיי - כל הדמויות שיצרתי כשחקן
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קיבוץ יטבתה
    הודעות
    291
    אני לא אוהב ממש להשקיע ברקע של הדמויות שלי, ומעדיף שהשחקנים שאני מנחה לא יבחרו לעצמם רקע. ניסיתי את זה פעם והשחקנים התלהבו יותר מדי ודרשו כל הזמן תוספים מאוד הגיוניים בזכות העבר שלהם. בסופו של דבר הייתה לי חבורה של דמויות ברמה 3 שניצחו בלי בעיה את כל השומרים של העיר.
    וגם אם אני בוחר רקע אני מעדיף שהוא יהיה גמיש מאוד ולא לכתוב אותו, הרקע מקבע את הדמות יותר מדי לדעתי.

    קיבוצניק גאה יטבתניק שולט!!!!!!!!
    דרקון עם יו-יו שמכור לקוקה קולה!!!!!
    הדרקון הכחול השתגע!!!
    Another One Bites The Dust
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    עיר
    תל אביב
    הודעות
    174
    ערן (Nnesk) מנחה לנו בשבועות אלו מו"ד, ואהבתי מאוד את הדרך בה הוא "דחף" אותנו לחשוב על הרקע של הדמויות שלנו. הן נוצרו באופן די מכני בהתחלה, בגלגולי קוביות נלהבים וקונספט מעורפל של "מה בגדול אנחנו רוצים לשחק". אחרי שניים-שלושה מפגשים, ערן הכין עבור כל אחד מאתנו מעין שאלון שיעזור לנו לחשוב על העבר, האישיות והשאיפות של הדמויות שלנו, אבל השוס היה שכל שאלון היה ייחודי ומותאם לדמות. אני, למשל, משחקת סוג-של-אלפית מבני העם האלפירי, המחוברים לטבע; השאלון שחובר עבורי הציג בקצרה את "מסדר הקשת", הגוף שמכתיב את אורח החיים האלפירי, ושבעת העקרונות המנחים שלו (לפי שבעת צבעי הקשת כמובן) היוו את השאלות בעזרתן בניתי את הדמות שלי. ברוח הדברים גם עניתי על השאלון בגוף ראשון, כמו היה זה המבחן האחרון של האלפית שלי בדרך לסיום הלימודים באקדמיית המסדר.

    אין ספק שמדובר בהשקעה לא קטנה מצד המנחה, אבל זה שווה את זה. זו היתה הפעם הראשונה במשחק שתהיתי למה בעצם אני עושה מה שאני עושה, ואני משתדלת מאז לדבוק בגישה המתאימה. מצד שני, אנחנו קבוצה מתחילה למדי; יכול להיות ששחקנים ותיקים יותר יוכלו לבנות לעצמם "שאלון מנחה" אישי כזה בעצמם, שיהיה מהנה יותר גם עבורם וגם עבור המנחה מאשר שאלון תעודת-זהות רגיל.
    עם וואקום גדול באה אחריות גדולה.
    http://blogs.vgames.co.il/comics
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    20.12.2006
    עיר
    טל מנשה
    הודעות
    173
    אני לא אוהב ממש להשקיע ברקע של הדמויות שלי, ומעדיף שהשחקנים שאני מנחה לא יבחרו לעצמם רקע. ניסיתי את זה פעם והשחקנים התלהבו יותר מדי ודרשו כל הזמן תוספים מאוד הגיוניים בזכות העבר שלהם. בסופו של דבר הייתה לי חבורה של דמויות ברמה 3 שניצחו בלי בעיה את כל השומרים של העיר.
    וגם אם אני בוחר רקע אני מעדיף שהוא יהיה גמיש מאוד ולא לכתוב אותו, הרקע מקבע את הדמות יותר מדי לדעתי.
    לדעתי להפך הרקע של הדמויות מוסיף רבגוניות ואמינות לדמות ולמשחק והעובדה שהשחקנים רצו תוספות בגלל זה זה עיוות של תפקידו של הרקע של הדמות שכשמו כן הוא רקע ולא אמור להשפיע על המשחק בצורה דרסתית ולא רק זה לדעתי אתה אשם בכך שהשחקנים התחזקו כ"כ בגלל שלא הבנת את תפקידו של הרקע של הדמות ושאת הרקע בונים השחקן והמנחה ביחד ובכלל שאישרת להם תוספים מופרזים ואולי השחקנים פשוט לא הבינו נכון את משמעות הרקע? (אלא אם השחנים שלך מנצ'יקנים אז למה לשחק איתם בכלל !?) לכן לדעתי חבל "להעניש" את הדמות ולא לדאוג לה לרקע הולם...
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    מסכים עם נדב, בענק. אסור לך לתת לשחקנים לאבד שליטה ככה.

    בואו נגיד משהו מאוד חשוב על הרקע של הדמויות. המכאניקה מבוססת עליו, בדיוק כמו שהוא מבוסס על המכאניקה - מנחים רבים שוכחים את החלק השני של המשפט. לוחם בדרגה 1 שאומר "למדתי במשך שנים רבות איך לפרק מלכודות, למה אני לא יכול לקחת רמות במיומנות הזאת" הוא לא לוחם, הוא נוכל. השחקן חייב להתאים את הרקע לדמות, ושינויים שחורגים מהנורמה צריכים להיות מזעריים ביותר (ראה את חוק "כוח מיוחד בדרגה 3" שהצעתי, ממש למטרה זו).
    זאת גם הסיבה שאני ממליץ שלא להתחיל בדרגה 1, אלא בדרגה 3 - לוחם שרוצה להכניס לרקע שלו כמה שנים כפרחח ברחובות, יכול להתחיל את המשחק בעצם כלוחם 2\נוכל 1. זהו בדיוק הכוח של ריבוי מקצועות, וכשמתחילים עם שלוש דרגות, יש לך מספיק מרווח נשימה להכניס הרבה מאוד רקעים.
    יש רקעים שאי אפשר להכניס אפילו בשלוש דרגות - ואז השחקן פשוט לא יכול לקחת אותם. רקע של "הייתי הגלדיאטור הטוב ביותר בזירה, אז עזבתי להרפתקאות", זה סיפורה של דמות בדרגה 10. דמות בדרגה 1 (או 3) פשוט לא יכולה להיות הגלדיאטור הטוב ביותר בזירה, אלא אם זו זירה מצ'וקמקת לגמרי. שחקן שרוצה לשחק כזאת דמות מוזמן לתכנן את העתיד של ככזאת - אבל לחשוב אותה מחדש כצעירה ומנוסה פחות, כי זאת הדמות שהוא ישחק.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    וכעת הצעה משלי ליצירת קונספט דמות במהירות רבה. שימו לב שזוהי הצעה ליצירה במהירות רבה, בכוונה, והיא אינה "הדרך האולטימטיבית להמציא דמות". אין כזאת דרך - בחבורה של אביב, שסיפרה עליה כאן למעלה, הלכתי בדרך שלדעתי מתאימה לאופי המשחק ולניסיון של השחקנים. בחבורה אחרת, אבחר בדרך אחרת - הכל בהתאם לתנאים.
    אז מטרתה של השיטה הזו היא לתת במהירות רבה את סיכום אופיה של דמות, כדי להגיע לעמק השווה בין מנחה לשחקן. היא יכולה להיות יעילה בשביל משחק כנס, למשל, או חד-פעמיים אחרים.
    ההודעה הופיעה לראשונה בפורום משחקי תפקידים בתפוז, כתגובה לשאלון ה-60 שזכה שם לפרסום רב (אלו הן שישים שאלות לגבי הדמות שלך. כביכול, אם תענה על כולן, יצרת לעצמך רקע שלם ומלא. לא הבנתי למה צריך לענות את השחקן בכתיבה ואת המנחה בקריאה רבה כל כך, אז חשבתי על פתרון מהיר יותר).

    מטרתו המוצהרת של שאלון ה-60, היא "להכיר יותר טוב את הדמות" . מטרתן של 60 המילים היא להציג אישיות מגובשת לדמות במינימום ה-fuss הנדרש, ולכן זהו רעיון דומה אך שונה משאלון ה-60. יעילות ומהירות על חשבון פרטים, ויעוד מעט שונה.

    ההצעה פשוטה: ענו על שש השאלות הבאות, בלא יותר מ-10 מילים לכל תשובה. מותר לחרוג מההגבלה, ואין חובה להגיע עד לעשר מילים בדיוק; הרעיון הוא לנסח משפט אחד וענייני שעונה על השאלה הזו, ו-10 הוא פשוט מספר עגול ויפה. להלן השאלות, ודוגמא לדמות מירוצללים שיצרתי ממש הרגע.

    מהו הקונפליקט שבמרכז דמותך?
    לאיס נקרע בין מורשתו האלפית לבין קריאתה המפתה של הטכנולוגיה.

    מה מטרתה הסופית?
    למצוא את השילוב האולטימטיבי בין קסם לטכנולוגיה, לפחות ברמה האישית.

    כיצד תצליח להשיג את מטרתה?
    אם ילמד שיש הבדל בין "קסם" לבין "מורשת משפחתית".

    כיצד תיכשל מלהשיג את מטרתה?
    אם כניעתו לרצונותיהם ודעותיהם של הוריו תמשיך לשלוט בו.

    כיצד דמותך מצטיירת במבט ראשון?
    אלף ירוק שיער בעל רגל קיברה, פניו נעימות, והוא מצויד היטב בכלים מכאניים, אלקטרונים, וקמיעות.

    מדוע היא עוסקת במה שהיא עוסקת?
    לאיס מקווה שימצא תשובה לבעית הקסם\טכנולוגיה על ידי עיסוק פרקטי בשני התחומים, והתמחות בלתי פוסקת.

    ברור לי כעת מיהו לאיס, כיצד לשחק אותו, ולאן הוא עומד\עשוי להתקדם במהלך המערכה - ובסך הכל קראתי שישה משפטים. זוהי מטרתו של הקטע הזה. השאלות מוצגות כטיוטה, ואתם מוזמנים להציע לשנות או לעדכן אותן, אבל אני מקווה שלא נצטרך להוסיף להן. כאמור, המטרה היא לשמור על צמצום.

    נ.ב.
    אגב, את הדמות הזו ממש אני באמת משחק כיום, במערכת מירוצללים.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    16.01.2007
    הודעות
    11
    גם אני מסכים שאיזון ורקע הם לא דברים סותרים. כמו שננסק ציין, לדמות דרגה ראשונה ולדמות דרגה 10 (או המקבילות לאלה בשיטות שאינן מו"ד) יהיה מן הסתם רקע מאוד שונה שיתאים להם.

    אם תסתכלו בהודעה המקורית, הבאתי שתי דוגמות מ"כולן היו דמויותיי" - אחת של ארנדיר נתין המיתר, שהתחלתי לשחק בדרגה 1 וזו הייתה אחת הסיבות לרקע קצר ותמציתי, ולעומתו מיראנד ההלך הכחול, שהתחלתי לשחק בדרגה 8, על סף 9, ולכן היה מתבקש לכתוב רקע מפורט כולל סיפורי הרפתקאות שהדמות עברה (בכל זאת הוא אמור היה להיות כוהן דרגה 9...).

    בכל מקרה אני מתייחס אל הרקע כאל עוגן:

    לשחקן - הוא נותן שני דברים -

    נקודת מוצא ממנה הוא יכול לגלם את הדמות, משהו מוחשי שהוא יכול לפעול על פיו בשלבים המוקדמים של המשחק.

    קשר הדוק והכרות עם עולם המערכה כבר מהשלבים הראשונים.

    למנחה - הרקע מאפשר לשלב את הדמות בעולם המערכה וליטוע אותה עמוק בתוך הסיפור הגדול הכללי ובתוך סיפורי ההרפתקה של כל מפגש ומפגש (כמו שמנחה מנוסה אמר לי פעם, אם אתה יודע מאיפה הדמות באה, לא צריך להמציא סיבות למה השחקנים הולכים לעשות א ו-ב, הסיבות כבר שם....ועל כך עניתי לו, שברגע שיש סיפור רקע טוב, לא צריך להמציא סיפור הרפתקה, כי הסיפור כבר שם, אבל זה כבר עניין לדיון אחר לגמרי).

    במקרה שלי, רקע בנוי היטב (במיוחד סיפורים) של השחקנים שאני מנחה, גם מעניק לי מידה רבה של אנרגיה והשראה שמאוד תורמים לי בתהליך בניית המערכה.

    אני כן חושב שכמעט כמו כל דבר גם לרקע מפורט יש חיסרון - עוגן מטבעו מעניק נקודת אחיזה, אבל גם מגביל. אני מכיר לא מעט שחקנים שמרגישים שרקע מפורט מידי מגביל את המשחק שלהם, ולא משאיר להם מקום לפתח את הדמות תוך כדי המשחק.

    כמובן שזה עניין של טעם אישי.........(ואני חושב שברור מה הטעם שלי, אבל זה רק אני...)
    עלילות מסדר הדבש - המערכה הנוכחית שלי

    כולן היו דמויותיי - כל הדמויות שיצרתי כשחקן
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    הרעיון של השאלון המותאם אישית נשמע ענק,אולי תסביר קצת יותר?

    הדרך שבה אני בונה דמות היא משעממת למדי ולא מקורית במיוחד.
    אני פשוט חושב על רעיון אחד מרכזי שעומד בבסיס הדמות ובונה מסביבו רקע ואופי ושאר ירקות(תמיד רציתי להגיד את זה!:laugh1: )
    (זה סתם כי זה מגניב...)


    -גדיל-
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    תנו לי לתת שאלה שתשבור את הדיון - מה לגבי משחק שבו המנחה יוצר את כל הדמויות מראש, וכופה אותן על השחקנים? כלומר, שהשחקנים מקבלים דמויות מלאות לגמרי, ואינם יכולים לשנות בהן כמעט דבר?
    את דעתי שלי על משחקים כאלו אשמור בינתיים, קודם תנו את דעתכם.
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קבוצת יבנה
    הודעות
    2,468
    מבחן של יכולת משחק התפקידים.
    במיוחד אם הם לא מתחברים אליה...



    נכתב במקור על ידי נחל
    ניצחתי אותך בואנגולושפריץ
    או איך שלא קוראים לזה
    הזה עם הטוטם

    אני:
    ג'אנגל ספיד?
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    20.12.2006
    עיר
    טל מנשה
    הודעות
    173
    קורה הרבה שמנחה מנחית דמות על שחקן למשל בכנסים וכו' וזה די מצליח אבל לבנות על דמויות כאלא מערכה זה קצת קשה אז כדי שזה לא רק יצליח אלא יהיה כמו מערכה שהשחקנים יצרו את הדמויות זה דורש הרבה גם מהמנחה וגם מהשחקנים
    מהמנחה להתאים את הדמויות פחות או יותר לאופי של שחקנים ולהצליח להעביר בצורה טובה לכל שחקן את הדמות שלו
    ומהשחקנים משחק תפקידים טוב...
    אם כל זה יצליח בסופו של דבר השחקנים יתחברו לדמויות ואז לא ירצו לעזוב אותם...
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    16.01.2007
    הודעות
    11
    שני דברים

    ראשית אני מסכים עם נדב שדמויות בנויות מראש ומנוחתו זה קלאסי ואפילו מתבקש ל"וואן טיימרים" בכלל ולכאלה בכנסים בפרט.

    לגבי מערכה ממושכת - אני מניח שזה עניין של טעם, אבל אני לא הייתי נהנה מזה לא בתור מנחה ולא בתור שחקן - אני פשוט אוהב יותר מידי את שלב בניית הדמות וזה נותן לי כל כך הרבה (שוב, כמנחה ושחקן), שפשוט אני לא רוצה לוותר על זה (כמה מהמערכות היותר מוצלחות שלי נתפרו סביב סיפור רקע מעולה ומעורר השראה שנבנה על ידי שחקן.....)

    שנית, אם אפשר לשבור שנייה חזרה לדיון המקורי. במהלך מערכות הפנטזיה הממושכות שלי אני עושה לפעמים משהו שמזכיר את עניין השאלון התפור אישית -

    אחת לכמה מפגשים אני עושה "שיחת מדורה" (מה שדמויות אמיתיות בסיטואציה כזו היו עושות בכל אותן לילות ארוכים בישימון, בדרכן מהרפתקה אחת לשנייה ולפעמים במהלכן - שהרי הזמן של הדברים שאנחנו "משחקים ממש" הוא חלקיק קטן מהזמן שעובר על הדמויות...).

    בשיחות הללו כל דמות צריכה לספר על משהו שקשור לאופי שלה או לעברה (כמובן שאני מודיע לשחקנים מראש על הנושא) - מאכל אהוב, הנשיקה הראשונה, חלום חשוב, תכניות לעתיד....וכד'.

    כשהשחקנים משקיעים בעניין, זה מאוד מעשיר את הדמויות ומעמיק את ההכרות עימן (גם של כל שחקן את דמותו שלו וגם של כל שחקן את דמוית השחקנים האחרים). אוף פליי - זה גם הרבה פעמים מאפשר אתנחתה מרגיעה ונעימה במקרים שדברים רצים מהר מידי או לא בצורה מוצלחת (שובר שגרה מרענן אם תרצו).

    איכשהו לא חשבתי שזה קשור, עד שאחד השחקנים שלי העיר לי שזה למעשה סוג של שאלון תפור אישית, שמטופטף טיפין טיפין במהלך המערכה....:smiling:
    עלילות מסדר הדבש - המערכה הנוכחית שלי

    כולן היו דמויותיי - כל הדמויות שיצרתי כשחקן
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אהבתי את הרעיון עם הדיונים סביב מדורת החבורה, אבל אני רואה שזה בבירור לא מתאים לחבורות רבות. אצלנו למשל, כאשר אנחנו נפגשים לשחק כולם מצפים שנשחק, כלומר שנתקדם בעלילה, שנהרוג כמה מפלצות, וכו'.
    לאף אחד לא מתחשק לשבת ולשמוע במשך 10 דקות איך אחד השחקנים מתאר את הכלב שלו, פונצ'י. כמובן שאני מגזים, אבל העיקרון ברור.

    מצד שני, חבל מאוד לאבד את היתרון שבשאלון אישי לכל דמות. אני מציע אלטרנטיבה שכזו, דוגמא לשאלון "איך להעמיק את הדמות שלך", שעשיתי במערכה שלי.

    שלוש הדמויות שמשחקות אצלי מגיעות מפילוסופיות חיים שונות לגמרי, שהתפתחו תוך כדי ההרפתקה הראשונה שלנו. השחקן של הברברי החליט שהוא מגיע משבט הררי של חובבי אוצרות קשוחים, הלוחמת המכונפת החליטה שהיא שייכת לעם שמחבב מאוד את קסם הטבע אבל רואה במאגיה סוג של רשע, והנינג'ה החליטה שהיא מאוד מסתורית, לא מהמקום הזה בכלל, וגם, אתם יודעים, נינג'ה.

    לפני ההרפתקה הבאה שלחתי לכל אחד מהם מייל נפרד. תיארתי בקצרה את האמונה של כל אחד מהמקורות מהם הגיעו, אותה המצאתי על המקום בהתבסס על מה שהם אמרו במהלך הפגישות והאופי שנראה לי שהדמויות גיבשו לעצמם. אותו מייל היה למעשה שאלון "ענה על השאלות וככה תעצב יותר את הדמות", בדיוק כמו שאנחנו אומרים כאן, אלא שהוא היה על הגבול בין אין-פליי לאוף-פליי, והוא היה אישי מאוד.

    לדוגמא, הטקסט שכתבתי ללוחמת:
    במרכז עולמם הרוחני של האלפירים עומד מסדר הקשת, האמונה לפיה על הטבע והאדם לחיות בהרמוניה. בראשית כל הדברים היה האדם חלק מהטבע, אך עם השנים התרחק מסביבתו. כעת עליו להשתדל כל העת לקרב עצמו בחזרה אל העולם, על ידי הקפדה על כלליו של המסדר. תפקידם של הדרואידים הגדולים הוא ללמוד כיצד, ולהנחות את שאר עמם באותה הדרך.
    גם אם כבר אינך מאמינה אישית בכל הפילוסופיה של המסדר, זוהי הסביבה בה גדלת והמשקפיים הראשונים איתם למדת לראות את העולם. לעיתים, כאשר את עומדת בצומת דרכים בחייך, את מגלה שהמקום הראשון אליו את פונה בחיפוש אחר עצה הוא תורת מסדר הקשת.

    המסדר רואה בקשת בענן את הדוגמא האידאלית לשלום בין האדם לטבע, מסר ישיר של אישור ועידוד מרוח הטבע הגדולה. עקב כך, הוא מחלק את תורתו לשבעה חלקים:

    אדום, תשוקה: מה צ'יקה רוצה יותר מכל? מאין נובעת השאיפה הזאת? האם זה לתקן משהו שאירע בעבר, או הסתכלות אל עבר יעד עתידי?

    כתום, דרך: כיצד צ'יקה פועלת בעולם? מה סוג הפתרון הראשון אליו תפנה, מה השני? מה היא לעולם לא תעשה, ומדוע? עד כמה עקשנית או רכרוכית היא, באספקטים שונים של חייה?
    וכן הלאה. בסך הכל שבעה "תחומים", שבכל אחד מהם סדרה של שאלות קצרות, כאשר הכוונה היא (בבירור) לא שיענו על כל אחת ואחת מהן, אלא להשתמש בהן כקו כללי בזמן שמתייחסים לעיקרון כולו.
    "דוב", הברברי, קיבל מייל אחר לגמרי, עם תחומים אחרים ושאלות שונות, אבל שוב פעם במטרה לגרות את השחקן לענות על אספקטים שונים של דמותו. *לא ממש חשוב איזה* אספקטים, העיקר שיתייחס לפחות לכמה מהם; ובכך שאני מציע לו בחירה רבה (ע"י הצבת המון שאלות שונות), אני פותח בפניו אפשרויות שאולי לא חשב עליהן. למשל, מה השפעתה של המשפחה על דמותו, אולי הוא בעצם בורח ממשהו ולא רודף אחרי משהו, וכן הלאה.

    שוב, אני לא מצפה שיענה באופן מלא על כל התחומים - רק על אלו שמושכים אותו - כי זה משחק, והמטרה היא להינות מגילום הדמות, לא "לגלם את הדמות הכי מלאה שרק אפשר" (מה שהופך לטרחני מאוד ומיותר, ברובם המכריע של המשחקים). אבל צריך לתת לו את מרחב האפשרויות, לבחור מתוכו.

    כך אומר ההר.
    על שלושה דברים העולם עומד: הציד, הבקתה, וההר. גמנדיאני שישכח זאת יגלה את כפתו של אביו נוחתת עליו במהירות, ומכניסה בו קצת חוכמה. על שלושה דברים העולם יפול: הטופר, הריקבון והשקר. גמנדיאני שישכח זאת יגלה את כף ידה של אימו מחליקה במהירות על לחיו, וסותרת בו קצת הבנה.

    זוהי דרכם של הגמנדיאנים מאז נבטו ההרים, המסר החכם העובר מדור לדור, מאב לאב, משאמאן לשאמאן. השבט הוא אביך, ואתה הוא בנו. הפטיש הוא אחיך, ואתה סומך עליו בחייך. שמור על השבט, שמור על הפטיש, ותגדל להיות גמנדיאני אמיתי.

    אלו הם יסודותיו של העולם:

    הציד: מה אתה מחפש? לאן אתה שואף? למה דווקא לשם? מה מניע אותך להמשיך להתקדם לשם מדי יום ביומו?

    הבקתה: היכן הוא הבית מבחינתך? מדוע? מה מחכה לך שם, ו*מי* מחכה לך שם?

    ההר: העולם שסביבך מציב בפניך אתגרים חדשים מדי יום. כיצד אתה בוחר להתמודד איתם, ולמה דווקא כך? גמנדיאני חכם לומד להסתגל לתנאים משתנים. כיצד אתה השתנית כדי לשרוד במישורים שלרגלי ההרים?

    אלו הם הדברים שיגרמו לנפילתך, אם לא תזהר:

    הטופר: ממה אתה מפחד? משהו רודף אחריך מעברך, או שאתה חושש למשהו שיקרה לך בעתיד? מדוע דווקא דברים אלו? כיצד תתגבר על הפחד הזה?
    וכן הלאה.
    הנינג'ה קיבלה את המייל הבא:

    מאסטר לא-פא-טאי, שרוחות השמיים שומעות בעצתו, לחשושיו מניעים את ההרים ושתיקתו שוברת לבנים, מלמד כי הכל מורכב מחמשת היסודות: האוויר, המים, האש, האדמה – והריק, האין, המאחד את השאר. האש מכה במים, אשר נעים ומתחמקים על פני האדמה, שמנפצת את אשליית האוויר אשר חסינה לכוחו של האש. וביניהם, ובתוכם, נמצא תמיד הריק. לפי דבריהם של חכמי הריק המסתוריים, אשר למדו לשלוט ביסוד שאינו יסוד, דבר אינו עומד בפניו.

    קדוש החרב, השולט ברזי הלחימה באלף הלהבים, שמבט אחד מעיניו מתסיס גפנים ומבעיר נוצות, מלמד כיצד לראות את הצ'י, כוח החיים אשר נמצא בכל דבר. הנינג'ה החכם לומד להשתמש בצ'י על ידי ניווט זרמי הטאו – קווי הצ'י הטבעיים, החולפים כרוח וכגורל בכל רחבי העולם. הנינג'ה החכם יודע כי הכל טמון באיזון, תנועה קטנה בצד המאזניים האחד תגרום להשתוללות ומהפיכה בצידם השני. הנינג'ה החכם לומד כיצד למשוך בצ'י ולראות את הטאו, וכך לחוש את העולם סביבו ולהשפיע עליו באופן הנכון ביותר.

    על מנת להכיר את העולם, חייב תחילה הנינג'ה ללמוד להכיר את עצמו.

    אדמה, הבסיס: מיהי הנינג'ה? מהו שמה האמיתי? מי היא היתה בטרם היתה נינג'ה? מה בדבר משפחתה, מקום מגוריה, חייה הקודמים?
    וכן הלאה, שאר היסודות (והריק, היסוד החמישי). בו-זמנית כפיתי על הדמויות סוג של פילוסופיה, המבוססת ברובה על האופן בו שיחקו אותן עד אותו רגע, וביקשתי מהשחקנים לפתח אותה (ואת הדמות) הלאה, דרך השאלות. אני חושב שזה יצא מצוין, ואמשיך להשתמש בשיטה הזאת גם בעתיד.
    היא בסך הכל דורשת מהמנחה להיות קשוב לשחקנים במשחק פגישה או שתיים, ולהשקיע כמה דקות.
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קיבוץ יטבתה
    הודעות
    291
    יש לי שאלה אליך ננסק.. אתה מתפרנס מהעברת פגישות? באיזה דרגה הדמויות האלה. זה מאוד מוזר גם אני שיחקתי ברברי בשם דוב שלמרבה המקריות הפכה ללוחם דוב...

    קיבוצניק גאה יטבתניק שולט!!!!!!!!
    דרקון עם יו-יו שמכור לקוקה קולה!!!!!
    הדרקון הכחול השתגע!!!
    Another One Bites The Dust
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    ממש לא מתפרנס, לא. זה משחק שאני מעביר לחברים שלי, דסי ואביב (שכותבות כאן בפורום) ואביתר (שלא כותב, אבל בטח קורא). יש לנו גם כניסה חדשה, ליהי אזר שמה. (שכותבת וקוראת ומשחקת WOW, ומה שבא לך).
    כרגע אנחנו בדרגות 8, אחרי הפגישה הזאת כבר נהיה בואכה 9.
    הברברי שלנו רק נקרא דוב, הוא דווקא בכלל לא מתעניין במקצוע היוקרה לוחם הדוב. הוא לקח 2 דרגות ככוהן, ונראה שהוא מתכוון להמשיך עם זה עוד קצת ואז לחזור לברברי.
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קיבוץ יטבתה
    הודעות
    291
    יש לך פגישות קבועות והכל מראש או שאתה עושה את זה בספונטניות, מכנס פגישה?

    ומה אתה חושב על העברת הרפתקאות ולימוד המשחק כפרנסה, חוג בבית ספר או כאלה?

    קיבוצניק גאה יטבתניק שולט!!!!!!!!
    דרקון עם יו-יו שמכור לקוקה קולה!!!!!
    הדרקון הכחול השתגע!!!
    Another One Bites The Dust
    שתף ב-Google+

הרשמה