תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 7 מ 7
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    הרי לכם פיסת מערכה שאפשר להכניס כמעט בכל משחק. היא מתוכננת כחלק מעיר ענקית (בהשראת עולם הפורום), אבל אפשר להשתמש בה גם בנפרד.

    פסגת הגניזה
    באמצעו של מישור עירוני רחב ידיים, עמוס בבתים בני שני קומות הצמודים זה לזה עד אפס מקום, שכונת עוני משנית (או פשוט עיירה קטנה ענייה, במידה וזהו לא חלק מעיר גדולה יותר), מתנשא באופן פתאומי הר גדול וגבוה במיוחד. הוא מתפרץ מתוך קו הנוף העירוני האחיד והמשעמם, גבוה פי 10 ויותר מהמבנים הנמוכים שמקיפים אותו מכל עבר. צילו של ההר מכסה רחובות שלמים, ו-"רחוב צל הצהריים" הגדול היוצא מן ההר וממשיך כל הדרך עד למחוז השכן נקרא כך מאחר ובימי הקיץ בשעת הצהריים בדיוק הוא מכוסה על ידי הצל על פני חלק מכובד מאורכו.

    ההר מוקף במרפסות, מגדלים, ומבנים שונים הבוקעים ממנו אך שואפים תמיד להישאר צמודים אליו. כולם נראים עתיקים לאין ערוך, חלקם מתפוררים מחוסר שימוש, וכמו ההר עצמו, מכוסים בעשבים מיובשים ובצמחיה גסה. כל לילה, חלקם מוארים וחלקם לא. האור תמיד חלש ומקרטע.

    היסטוריה
    לפני אלפי שנים, כשהאלפים גילו את קסם הטבע לראשונה, הגמדים עוד לא הקימו את היכלי הענק והאדם עוד הסתובב בשבטים ברברים, שלטו בעולם האימפריות העתיקות של הגזעים המוקדמים. אלו קרסו לבסוף במלחמות ענק, ששברו את השמיים בכוחות כישוף שקשה לדמיין כמותם. השורדים הבודדים נשבעו שלעולם לא עוד יתאפשרו אסונות שכאלו, שכוח הרס שכזה אינו אמור להימצא בידיו של אף אחד, ועל כן הקימו מתוך האדמה את כלא הידע - שעם השנים זכה להיקרא פסגת הגניזה.

    השורדים החלו במלאכת איסוף הידע העתיק מהריסות התרבות, והבאתו אל כלא הידע. הם השמידו כל כלי נשק ומכונת מלחמה שמצאו, ואת התוכניות לבנייתם קברו עמוק בתוך כספות מיוחדות בתוך כלא הידע. מאות שנים הם עמלו, אך עם הזמן הדלדל מספרם והגם גוועו. האחרונים מביניהם חיפשו ומצאו יורשים, בדמות שבט אלפי נבון ומתקדם, שסגד להם כמו לאלים. האלפים למדו את דרכי הכישוף העתיק והפכו לשומריו של מגדל הסלע מאז ועד ימים אלו.

    שוכני המקום
    האלפים כבולים בשבועות עתיקות (אולי אפילו קסומות) ואמונתם הביזארית כוללת סגידה מוחלטת לידע שמעצם טבעו נחשב בעיניהם למרושע, חזק מהם וכל יכול, ומצד שני הם המעטים והחלשים שומרים עליו וכולאים אותו לנצחי עד. הם חיים כנזירים פאנאטיים, מכירים בקושי בקיומן של אמונות נוספות, ממשלות, ארגונים, וכן הלאה. במהלך מאות השנים התחתנו האלפים בתוך המשפחה - מתוך האמונה שהם ורק הם צריכים לשאת בנטל\לזכות בכבוד לשמור על הידע - וכיום רבים מהם מטורפים במידה כזו או אחרת, אך מצד שני גם מבריקים להבהיל.

    כמעט כל האלפים לוקחים לפחות דרגה אחת כאשף, חלקם גם כנזירים. מבין האשפים רבים מתמחים במגננה, חלקם לוקחים דרגות במקצוע היוקרה חניך שבעת הצעיפים, ואצל חלקם השיגעון מתורגם לכדי דרגות במקצוע היוקרה תמהוני (שניהם מתוך המדריך השלם למאגיה). היחידים מביניהם שאינם לוקחים דרגות כאשף הם אלו שנולדו כמכשפים - ויש רבים כאלו, בעקבות הסביבה הקסומה וצורת ההתרבות המוזרה בה חיה המשפחה זה מאות שנים.

    מבנה המקום
    רוב פסגת הגניזה מוקדש לכספות ענק ומקלטים נסתרים, המכילים ידע עתיק יומין ורב השפעה. מסתתרים שם לחשים שמסוגלים למחוק ערים, תוכניות לבניית מנגנון קסום ששואב את יסוד המים מאוקינוסים שלמים והופך אותם למדבר, וכן הלאה - הכל בפירוט מבהיל. כל כספת מוקדשת לרוב לנושא אחד, אך כוללת ספרים ומגילות לרוב, המפרטים עד מאוד באותו הנושא. ייתכן ובין כל הידע ההרסני מסתתרים גם פרטים שיכולים להועיל ולהביא לטוב - אך האמרה ""אקדחים אינם הורגים אנשים, אנשים הורגים אנשים" זרה לגמרי לתפיסתם של הבונים העתיקים של כלא הידע והאלפים ששומרים עליו כיום.

    [מנחה שרוצה להכניס גורם מעניין נוסף למשחק יכול לשקול שייתכן ומסתתרות שם תוכניות מלאות לבניית טנקים, אולי פירוט מלא על האופן בו ניתן לבנות מערכת לווייני לייזר ולשגרה לחלל. אולי מערכת שכזו כבר נמצאת בחלל, והופעלה זה מכבר בידי כת דרקונים מרושעת שאינה מודעת למקורה, והדמויות למעשה נדרשות להיכנס אל פסגת הגניזה כדי למצוא את אותן התוכניות - שאפשר יהיה לגלות את נקודת התורפה של מתקון שכזה.]

    האוצרות מוגנים בשלל אמצעים קסומים ומספר אמצעים מכאניים. ישנן כספות המוגנות בידי מנעול חוץ-מישורי, אחרות מצויות בכללותן במישור האסטרלי, כמה מהן שמורות מאחורי קירות פריזמטיים, וזה רק ההתחלה. במסדרונות העמוקים ביותר מפטרלים ללא סוף חוצנים שזומנו מן המישורים החיצוניים לפני אלפי שנים, אל-מתים חסרי דעת שבבשרם נחרטו רונות של עוצמה (ניתן להשתמש בתבנית "תפור לחשים" מתוך המדריך שלם למאגיה), ומספר גלמים. אך מסוכנים אולי יותר מכל הם האלפים עצמם, שלעולם לא יתנו לאף אורח לעבור מעבר להיכל הכניסה וחדר הקבלה, אל המסדרונות העמוקים יותר. כמעט מיותר לציין שהמקום כולו מוגן מפני כשפי סקירה וחדירות ממישורים אחרים.

    האלפים מכירים היטב את הטקסים שאמורים לחזק ולשמור על החותמים הקסומים, אך עם השנים חלק מהכספות המרוחקות יותר נשכחו. חלק מהמעברים העתיקים נסגרו ברעידות אדמה, ועם הירידה בכמות האלפים השוכנים במקום ככל שעברו השנים, כך גם ננזחו חדרים מרוחקים שעדיף אולי היה שלא לזנוח. יצורים חדשים התיישבו שם, מפלצות שונות שחיפשו מאורה חדשה.
    והאלפים שכחו פרטים נוספים אודות פסגת הגניזה... אולי אתם תחשפו אותם מחדש.

    מפלצת חדשה
    גולם מגילות הוא גולם מסוג חדש, המזכיר גולם חימר במבנהו, מלבד שגבו הוא מעין מרפסת גדולה, הנפתחת מתוך חזהו החלול. בשק הנשיאה הזה נמצאות כ-30 מגילות אדירות, כל אחד ברוחב של כמטר ובאורך של כ-7, מגולגלות היטב וקשורות כך שלא תפתחנה. המגילות כוללות גרסאות מועצמות ומשופרות של לחשים רבים, וגולם המגילות מסוגל להטיל את רובם כהרף עין, כפעולה מיידית (כלומר פעולה שכמעט ולא לוקחת זמן, אך ניתן לבצעה רק אחת לסיבוב, בתורך).
    מעבר לכך, כוחן הקסום של המגילות מעניק לגולם תוספים שונים. כל עוד נשארת ברשותו כמות מסוימת של מגילות, הוא זוכה ביתרונות קרביים לא מובטלים. ככל שהוא מטיל לחשים מהמגילות, כך היתרונות חולפים. הגולם חכם מספיק כדי לבחור בלחשים המתאימים לסיטואציה.
    גלמי מגילות הם כמה משומרי הסף במסדרונות החיצוניים יותר, המפטרלים לעיתים במגדלים הגבוהים ונלחמים ביצורים שמשתכנים שם. האלפים מתחזקים אותם ופיתחו טקטיקות לחימה יעילות העושות שימוש בגלמי מגילות המחזקים את עצמם בלחשים שונים והגנות מפני אנרגיה, תוך שהם נשארים מאחור ומטילים לחשים אזוריים שאינם משפיעים על הגלמים.
    פרטים מכאניים יווצרו במידה ותהיה דרישה.

    שמועות:

    ד"ק לבדיקת מיומנות איסוף מידע: 10
    שמועה: שן ההר הגדולה הזאת מכונה "פסגת הגניזה", והיא היתה כאן עוד לפני שהיתה פה עיר... גרים שם כמה אלפים מוזרים מאוד, עדיף להתרחק מהם.

    ד"ק לבדיקת מיומנות איסוף מידע: 15
    שמועה: בתוך פסגת הגניזה מסתתרים אוצרות אדירים של ידע נסתר וקסמים עתיקים. האלפים שגרים במקום הם אשפים רבי עוצמה, ששומרים על הכספות שלהם מכל משמר. הם מאמינים שאף אחד אינו ראוי לקרוא את הכתבים, אפילו לא הם עצמם. מצבם של האלפים לא טוב, אבל הם קשוחים ומסוכנים.

    ד"ק לבדיקת מיומנות איסוף מידע: 20
    שמועה: ישנן מנהרות רבות מתחת לעיר, שמובילות אל ומתוך פסגת הגניזה, רבות כל כך עד שאפילו האלפים שגרים שם לא מכירים את כל דרכי הכניסה והיציאה. מספרים שהריסות בית המשפט העתיק, ברובע השכן, מקושרות מתחת לקרקע אל פסגת הגניזה. אומרים אפילו שישנה פסגת גניזה נוספת בצידה השני של העיר (או בעיירה מרוחקת מאוד, בעולם שאינו עולם הפורום), ושבין השתיים מחבר מעבר קסום ומיידי.

    ד"ק לבדיקת מיומנות איסוף מידע: 25
    שמועה: רוב ההגנות השומרות על הכתבים העתיקים הינן קסומות בטבען, וניתן להפג את הקסמים הישנים עם לחשי הפגת קסם חזקים מספיק. אך חלק מהמקומות קודשו בכוח אלים עתיקים, וחלקם נשמרים בלחשים רבי עוצמה מאוד, שאין כל דרך להפיג - חייבים לדעת בדיוק כיצד לפתור את חידת המנעול כדי להיכנס לתוך הכספות האלו. ואם זה לא מספיק, נאמר שבתוכן שוכנים שומרים שלעולם לא ישנים.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    נחמד מאוד, הדבר היחידי שמונע ממנו להיכנס לכל עולם הוא הצורך ביצורים חזקים וקדמוניים...
    חוץ מזה (שאולי כדאי קצת לשנות....) אני בטוח מכניס אותו לעולם שלי, זה פשוט מגניב ברמות

    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קבוצת יבנה
    הודעות
    2,468
    מצויין(<התחנפות>כראוי לננסק</התחנפות>),אני כרגע מעתיק את זה בלי הגזעים כי עדיין יש רק שני גזעים בעולם,אם הם מתאימים לך אז תעדכן פה ואני אעדכן בוויקי)

    הויקי:
    http://argysea.wiki.co.il



    נכתב במקור על ידי נחל
    ניצחתי אותך בואנגולושפריץ
    או איך שלא קוראים לזה
    הזה עם הטוטם

    אני:
    ג'אנגל ספיד?
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    עידן, בסך הכל צריך מעט טיפול אישי - כמו כל דבר אחר שאתה מכניס למערכה שלך.
    אין לך יצורים חזקים וקדמונים? אז זהו מאגר של אילת'ידים רבי עוצמה ממישור אחר, שגוועו מזמן. (ואז כדאי להוסיף יצורים ומחסומים פיסיוניים, על חשבון המאגיים).
    או אולי מאגר של ידע אדיר שנאסף מן העתיד הרחוק בידי חוזים רבי עוצמה, לפני אלפי שנים - הם נבהלו ממה שגילו ובו-בזמן גם התרשמו ממנו עמוקות, ולכן החליטו שלא להשמיד אותו אלא לחתום אותו לעד. אך מאחר והם אינם ישויות עליונות בעצמם, אולי הם פנו לאלים ובטקס גדול סגרו את הכל בפסגת הגניזה. בכזה מצב כדאי להחליף חלק מהיצורים והמחסומים המאגיים במקודשים.
    האופי של הפסגה משתנה בהתאם להיסטוריה שלה.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    נחמד מאוד, יכול להתאים לאיזה מערכת על שכזאת

    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    21.12.2006
    הודעות
    209
    ממש אהבתי. אפשר לעשות משימת פורום רצינית רק על האתר הזה- ואני מדבר על יותר מאשר סוג של גולם.

    אפשר גם להוסיף פיסת היסטוריה ולהתאים את זה בכיוון ההפוך- אלו שיצרו את ההר יצרו גם כוח שמחסל את החפצים שהוסתרו בהר (אולי סוג של חרקים קסומים שניזונים מחפצי קסם, או כוח שמפרק חפצי קסם בטווח 10 ק"מ ממרכז ההר), אלא שהעוצמה של החפצים המוסתרים בהר הופכת את השמדתם לתהליך איטי מאוד (כמובן, חפצי הקסם הרגילים של הדמויות הם פחות עמידים :grinning5: ). ייתכן וגורם כלשהו גילה בהר חפץ או מסמך שהוא רוצה לעצמו, אבל הדמויות צריכות להוציא את החפץ מהר, כי הגיע זמנו- בתוך שעות, הוא ייכנע לכוח המשמיד של ההר.
    גם חפצים תבוניים שכלואים בהר יכולים להוות רעיון מעניין.

    והנה רעיון להרפתקאות המשך- אחרי ההיכרות עם המקום, הדמויות מוצאות חפץ או מסמך שמוטב ולא יוודע עליו לעולם. עכשיו הן פשוט צריכות להכניס אותו כמה שיותר עמוק לתוך ההר. יכול להיות שהאלפים השומרים יאפשרו להן להכנס, אבל לא כך השומרים הפחות תבוניים של ההר.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    נרוביאן, רעיונות סבבה. אהבתי את חרקי דיכוא הקסם, ועוד יותר אהבתי את ההרפתקה של הכנסת משהו לתוך ההר! זה טוויסט מעניין על המבוך הקלאסי - לדחוף את ה-loot הכי יקר לחדר האחרון, ולשים עליו דרקון שומר. =)
    בהמלצתך, אני מכריז על משימת פורום בת'רד חדש.
    שתף ב-Google+

הרשמה