תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 7 מ 7
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    12.12.2006
    עיר
    תל מונד
    הודעות
    432
    Concerning RP:

    אין פה נכון ולא נכון. שתי גישות:

    גישה אחת, שאני כותב אותה ראשונה לא משום שאני תומך בה, אלה משום שהיא יותר קצרה בתיאור שלה, היא גישת ה"שואף להיות..." – אתה מציב לעצמך (לא לדמות שלך) מטרות. דוגמה פשוטה: להיות RDD. המטרה הזאת לא בהכרח ידועה לדמות שלך מההתחלה. אפשר כמובן שנוכל פשוט מגיל אפס ישאף להצטרף לשודדי הצללים של Amn, אבל אפשר גם שהפייטן הסקרן ורודף הידע יגלה התעניינות מיוחדת בדרקונים. הכמיהה לדרקונים, יחד עם הקסם שזורם בעורקיו, יביאו בסופו של דבר להתקרבות של הגוף לנפש.
    אני מעדיף לשחק כך משום שמטבעי איני אדם ספונטני.
    אפילו במשחק תפקידים, שבו כל הרעיון הוא לצאת מנעלייך ולהפוך לדמות שלך, תמיד נשמרת איזו תכונה של השחקן. להרבה מאד אנשים למשל קשה לשחק דמות רעה. לא כי אין להם דמיון, אלא פשוט כי הם לא מסוגלים להחליף מוסר באופן דרסטי, אפילו בתור משחק.

    גישה שנייה, שכורדי ממה שראיתי תומך בה, גישת ה"זה אני" – גישה בה הסביבה משפיעה רבות על התפתחות הדמות, שאינה ידועה מראש (אלא בקווים כלליים מאד). דוגמה: "אני ranger".
    שלוש אפשרויות להתפתחות שעולות כרגע על דעתי:
    • אותו שומר היערות מגלה אחריות והתמדה. הוא ממשיך ללכת "ישר" ולהתחבר עם היער, שהופך להיות הבית שלו הרבה יותר מכל מבנה תרבותי כלשהו. בתור נטייה הייתי מגדיר זאת כ-lawful.
    • הקשר החזק של הריינג'ר עם הטבע מעניק לו כוחות על-טבעיים, והוא מתרחק מחברת בני מינו לטובת הטבע. הוא הופך להיות דרואיד. בתור נטייה הייתי מגדיר זאת ככאוטי.
    • ה-ranger עד להשחתה מכוונת של היער מצד אורק או כל ייצור אחר. הכעס והתסכול משתלטים עליו, והוא יוצא למסע נקמה. אפשר שהוא יהפוך למתנקש. בתור נטייה הייתי מגדיר זאת כ-lawful evil.

    אני בטוח שאת הגישה האחרונה מאד כיף לשחק בשרת קהילתי כמו הלורה, מכיוון ששם לכל דמות יש אינטראקציה משמעותית עם שאר הדמויות. יכול להיות שכוננה בי הגישה הראשונה משום שמעולם לא שיחקתי בשרת כזה!


    Concerning alignments:
    "טוב ורע" במשחק הם הגדרות מאד שרירותיות. זה יותר דומה לאמרה "קפיטליזם זה טוב וסוציאליזם זה רע" מאשר לאמרה "לאהוב זה טוב ולאנוס זה רע".
    מצטער על ההקצנה... הכוונה שלי בנוגע למשחק היא שלכל דמות מוסר שונה לחלוטין, אני אסביר:
    עד כמה שזה נשמע מוזר, לכל בני האדם מוסר כמעט זהה (פרויד הקדיש את חייו לחקר העניין). ההבדל הוא בביטוי שאנו נותנים ליצרים שלנו. השורה התחתונה היא שרוב האנשים ה"רעים" יודעים שהם עושים משהו רע. כמובן שקיימים כמה פסיכופטים שבאמת בטוחים שלאדם מגיע למות כי הוא אכל יותר מדי גלידת שוקולד.

    במשחק התפקידים, זה לא ככה. השומר האפל (blackguard) לדוגמה, נלחם בעזרת שדים ושטנים למען מטרתו באותו אופן שהפלאדין נעזר באלוהיו לשם מטרותיו שלו.

    מה בכל זאת ההבדל אתם שואלים?
    פשוט מאד:
    טוב הוגדר כנטייה שמחפשת שלום ושלווה בעולם, קיום הדדי, שוויון וחירות.
    רע הוגדר כנטייה רודפת הכוח.


    אנא חוו דעתכם!
    ,Ash nazg durbatuluk
    ,ash nazg gimbatul
    ,ash nazg thrakatuluk
    .agh burzum-ishi krimpatul
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    אני בדיוק בדרך למיטה אז אני אגיב רק על הקטע של הנטיות:

    טוב ורע זה לא דבר קבוע.
    יכולה להיות דמות טובה שעושה לפעמים דברים רעים, לטובתה האישית, ועדיין נחשבת לדמות טובה.
    ועוד יותר יכולה להיות דמות רעה, שעושה לפעמים דברים טובים, לטובתה האישית, וכמובן נחשבת עדיין דמות רעה.

    דוגמא: לוחם "רע" שכיר חבר מתחנף לגביר עשיר י"ע נתינת צדקה לעניים, עזרה לאנשים וכו', במספר הזדמנויות. הוא אפילו עוזר למשמר העיר ומציל אנשים, אבל עדיין בבסיסו הוא עדיין רע, יש לו מטרה רעה של רציחת הגביר אחרי שהוא זוכה באמונו, ולקיחת כספו.

    או להפך הגמור - דמות "רעה" שאין לה מטרה רעה וגדולה, היא לא רוצה לשלוט בעולם, לא להרוג אנשים ולא לגנוב... אלא סתם בנאדם שרע מטבעו, לא נחמד. הוא עדיין רע... אבל זה לא אומר ישר שהוא רע גמור ושכל הטובים רודפים אותו.

    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    הודעות
    293
    אממ... סליחה שלא הבהרתי את זה מספיק, אבל לא התייחסתי לזה.

    התייחסתי לזה;

    נכתב במקור על ידי B-E-A-utiful
    PG, כן או לא?
    כן. אז ביג דיל, כולם רמה 20 במקום רמה 10. זה לא משחק כמו שהאחים הקטנים והמציקים שלנו משחקים (maple story), עם מס' אינסופי כמעט של רמות.
    אחרי שמגיעים לרמה 20, אין יותר PG, ואז מתחיל הכיף האמיתי:
    אולי אנשים לא מודעים לזה, אבל ברמה גבוהה ה-RP יותר טבעי, מהסיבה הפשוטה שהאפשרות לעשות PG מתבטלת!
    יותר כיף לצאת למסע כשאתה רמה 20 מאשר כשאתה רמה 5. אני בטוח שכל אחד יכול לעלות אלף סיבות.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    04.01.2007
    הודעות
    66
    שלום,
    לגבי שיטת הRP אני חושב שרוב האנשים עובדים לפי השיטה הראשונה.
    כשאני בונה לי דמות של RP אני חושב איך אני רוצה שהיא תצא בסוף, ולאורך הדרך אני בונה אותה בצורה הזאת. הדרך זה מה שמוסיף עניין, אז לא הכל חייב להיות קבוע מראש אבל הכיוון קיים.
    לפחות זו הדרך שאני משחק, לא כי אני לא ספונטני פשוט כי יש לי תמונה של איך שאני רוצה שהדמות תיבנה ואיך שהיא תיראה יכול להיות שאני אסטה קצת.

    לגבי נטיות הסברת את זה בכמה שורות אני חושב שזה הרבה יותר עמוק, ושכל אחד רואה את זה בצורה אחרת. אני חושב שדמות רעה לא חושבת שהיא רעה ומבחינתה הדרך שבה היא מבצעת את הדברים זו הדרך הנכונה וה"טובה".

    אני קצת מעורפל אני מקווה שדבריי יובנו כהלכה...
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    הודעות
    1,643
    כשאני משחק אני משחק לפי הגישה הראשונה למרות שאני שואף לשחק בגישה השניה
    זה מין שלוב של השניים
    יש רצון גדול מאוד לשחק את הדמות שלך בידיוק כפי שהיא אמורה ליהיות
    אבל זה קשה
    כמו שאמרת יש אנשים שלא יכולים לשחק מישהו רע ואני בניהם
    אני לא יכול להרוג סתם מישהו חף מפשע אפילו במשחק אלא עם הוא תוקף אותי ואז הוא לא חף מפשע
    למרות שלא פעם ניסיתי לשחק רע גם בNWN וגם במשפר משחקים אחרים
    ולפי דעתי אתה צודק כשאתה אומר שברמה המקסימלית מתחיל הRP כי ברמה 4 כשאתה שמחק אתה גם רואה את הקטע של לעלות רמה וברמה 20 או 10 או 5 מה שלא יהיה הכי גבוה אתה פחות מתרכז בזה ומתרכז בדמות שלך
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    08.11.2006
    הודעות
    756
    לדמויות ששרדו אצלי הכי הרבה זמן לא הגדרתי מטרה כשיצרתי אותן. אולי משהו מינורי שלא באמת שווה איזכור. את התכלית שלהן הן גיבשו תוך כדי שעות משחק רבות (ולצערי אף אחת מהן עוד לא הגשימה אותה).
    לעומת זאת, כן ניסיתי את "גישה א" עם דמויות כמו גילגור וטאירה (למי שזוכר), אבל הן לא שרדו הרבה מסיבות אחרות לגמרי. זהו, אין לי ממש נקודה פה.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    15.10.2006
    הודעות
    11,582
    אני אישית כמעט אף פעם לא מגדיר את הדמות מראש, עם דעות קבועות וכו'.
    אני נותן להן להתפתח מעצמן..
    רק היסטוריה אני מכין ברוב המקרים, פרטים יבשים.

    שתף ב-Google+

הרשמה