תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 9 מ 9
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    מה אתם חושבים על גורל במ"ת?
    אני שואל את השאלה כי חלק מהמערכה החדשה שלי כוללת חלק שבו מכשף/כוהן/נזיר/זקן מלומד מוזר אחר...(אני לא סגור על זה)מספר לדמויות על הגורל שלהם.
    לדעתי במצב הנוכחי זה פשוט יותר מד י"משיכה באף" אז תהיתי אם למישהו יש רעיונות איך לעדן את זה טיפה.

    נ.ב.אתם יכולים לראות את זה כדיון פתוח על גורל במ"ת אבל אני אשמח לקבל כמה תשובות
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    אחירטחדרט
    הודעות
    6,180
    לא ממש הבנתי אותך...
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    אם הגורל הזה מתקיים זה פשוט חרא.
    לעומת זאת אם המטרה של הדמויות זה למנוע את זה זה כבר יהיה נחמד...

    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    698
    את ה"סילמריליון" של טולקין קראת?
    כוכבי כסף הוצאה לאור
    www.silverstars.co.il
    המקור השלם לפנטסיה בישראל - מגוון משחקי תפקידים, לוח, קלפים, מיניאטורות וספרי קריאה !
    המוציאה לאור הגדולה בישראל של משחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    כן, אבל אני לא מבין מה הקשר?

    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    נכתב במקור על ידי כוכבי כסף
    את ה"סילמריליון" של טולקין קראת?
    נואופ.
    ניסיתי לקרוא אותו אבל הוא כל כך משעמם שבשלב מסוים התייאשתי והתחלתי סתם לדפדף ולקרוא דברים מעניינים.
    זה היה מזמן-הדבר היחיד שאני זוכר משם בקשר לגורל זה איזה גמד אחד שקילל מישהו שרצח מישהו(?)
    אבל אני לא חושב שאתה מתכוון לזה.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    וווף, זה נושא שיש כל כך הרבה מה להגיד עליו, קשה לדעת מאיפה להתחיל.

    אז נדבר על סוג אחד של גורל - מהסוג שגדיל מתאר שקורה בחבורה שלו (מנחה כופה על שחקנים), ובפעם אחרת אדבר על גורל מהסוג האחר, ששחקנים מעצבים בעצמם. רק יצויין שהרבה מזה נחשב תחילה בידי בן שלום, ואני רק משחזר את זה כאן.

    גורל שנכפה על השחקנים לדעתי יכול לקחת שתי צורות: גורל מחויב וגורל אפשרי.
    1. אם זהו גורל מחויב, הדמויות יודעות שהן חייבות לעשות את מה שנאמר להן בנבואה, וגם אם זהו אינו רצונן, ברור שמתישהו בעתיד הדבר עומד להתרחש - זה בגלל שהעתיד, לפחות העתיד הזה, קבוע מראש. לכן כדאי להגדיר את הנבואה באופן כללי, ולא פרטני: למשל, במקום להגיד "ורסוביוס הנורא יובס על ידך במכת חרב ניצחת בראש המדרגות", (מה שמחייב שהדבר יתרחש בראש מדרגות, עם חרב, ושהדמות הספציפית הזאת תיתן את המכה הסופית - לא מאוד סביר) עדיף לומר "מפלתו של ורסוביוס תבוא מידך, כאשר שלושת התרנים יונפו". כלומר, להשתמש במטאפורה כלשהי, כדי שאפשר יהיה לפרש אותה במספר דרכים. אולי שלושת התרנים הם שלושת הלהבות שבראש מגדלי הטירה, אותן חייבים להדליק מחדש כדי שהשער למימד האופל של ורסוביוס יפתח? (ואז אין ברירה אלא לקיים את הנבואה ולהדליק את 3 המשואות, כי זה חלק הכרחי מההתקדמות בהרפתקה). ואולי שלושת התרנים הם שלושת המלכים שישובו לכסאם? מאחר והרבה דברים עתידים להשתנות בהמשך המשחק שלך, כולל אפילו העלילה המרכזית, עדיף שלא להתחייב ליותר מדי בשלב מוקדם.

    2. אם זהו גורל אפשרי, הוא מהווה סוג של הישג\כישלון, ולכן בדרך כלל מנוסח בסגנון "אם... אז..". למשל, "רק אם יונפו שלושת התרנים, תסלל הדרך למפלתו של ורסוביוס". (שים לב להבדל בניסוח בין כאן לבין למעלה). גורל שכזה גם יכול להיות מדויק יותר, כי הפעם השחקנים משתדלים למלא אותו, מאחר והם רוצים לזכות במה שהנבואה הזו צופה, ומשתדלים להימנע מלהיכשל.
    בוא ניקח כמה דוגמאות קיצוניות. נגיד שיש גורל האומר שאחת הדמויות עתידה להפוך למלך, אחת אחרת תחשל את חרב האלים, ודמות שלישית תאבד את ידה בקרב - כל זאת בדרכן להבסת הכוהנת הראשית של ענקי הכפור, המבקשת להביא עידן קרח על העולם כולו. כמנחה, אתה מתחייב כאן להרבה מאוד, אבל בניגוד לסגנון מספר 1, שבו כפית על השחקנים את רצונך, כאן אתה מעודד אותם לחשוב שיש להם חלק פעיל בקידום הגורל - כי זה לא תמונה קבועה של העתיד, אלא גורל שיתקיים רק אם השחקנים ילכו לפיו. לכן, השחקנים האחרים לא יתמרמרו כאשר אחת הדמויות תהפוך למלך - כי הם יודעים שזה חלק ממשהו גדול הרבה יותר, שכולם משתתפים בו (מניעת מרמור). חרש הנשקים ישאף לעשות את חרב האלים ויפעל למען המטרה הזו מרצון, כי הוא יודע שהיא תתרום למלחמה בענקי הכפור, אפילו שהיא תהיה מכרעת. הוא רוצה להיות חשוב (דחיפת שחקנים לכיוונים ספציפיים). לבסוף, הבחור המסכן יחשוש כל העת מלאבד את ידו, אבל הוא ידע שזה יקרה רק בשלב מאוחר (אחרי שקרו שני הדברים הראשונים), והוא ידע שזה צעד הכרחי בדרך להשלמת הנבואה, מאחר ועל מנת שיתגשם סופה חייבים תחילה להתגשם כל חלקיה המוקדמים יותר. הוא יהיה עצוב כאשר יאבד את ידו, אבל לא יותר מדי, כי הוא יודע שהמנחה דואג לו (אולי הוא יוכל להתקדם בדרגות במקצוע יוקרה ייחודי, של לוחם בעל יד אחת? אולי הוא יזכה ביד מלאכותית קסומה? אולי הוא בסוף יהיה היחיד שמסוגל להניף את חרב האלים, בגלל ש-"רק אדם פגום מסוגל להניף את העצם המושלם"?). הוא יודע את זה בגלל שהמנחה הכין אותו מראש לאיבוד היד, כלומר שהוא הכין מראש פתרון לכך. כל זה בהנחה שיש יחסי אמון בין המנחה לשחקנים, ושאלוהי המ"ת יעזרו לך אם אין אצלך כאלו.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    נכתב במקור על ידי ננסק
    ובפעם אחרת אדבר על גורל מהסוג האחר, ששחקנים מעצבים בעצמם.
    נשמע מעניין,למה פעם אחרת?זה בדיוק המקום והזמן.
    ובכל מקרה-יכול להיות מאוד מעניין להגדיר גורל שהדמויות יקיימו(ולא יקרה להם)
    אבל הבעיה הברורה היא לגרום להם לעשות את המעשה המדובר,במצב כזה קל מאוד לסטות לסיטואציה שבה אתה מכריח אותו לעשות את זה(למרות שאם השחקן הוא שחקן תפקידים טוב זה יכול להיות מעולה-לדוגמא שיקריב מישהו כדי להציל את אהובתו או משהו בסגנון)
    כמובן שהגורל צריך להיות כללי עד כמה שמתאפשר-כדי שיהיה מרווח לתמרון במקרה של טעות.

    דבר אפשרי הוא לתת לעלילה טוויסט ולגרום לגורל להיות לא אמיתי(יכול להיות שפשוט עובדים עליהם...)

    מחכה לשמוע את דעתכם-
    גדיל.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    698
    הסילמריליון לא משעמם!!!!!!
    הוא בערך התנ"ך, במחינתי.
    בכל אופן, שם הגורל הוא משהו שבין לבין. מצד אחד, לעשות משהו X או להיות משהו Y הוא גורלן של לא מעט מהדמויות. מצד שני, למרות שזהו גורלן, למרות שברור שזה מה שיהיה - עדיין יש אלמנט של רצון חופשי, של בחירה. היה זה גורלה של לותיין לבחור בברן - אבל הייתה לה אפשרות אחרת. היה זה גורלו של טורין, אבל לאורך הסיפור יש לו לפחות שתי אפשרויות להשתחרר מגורלו. היה זה גורלו של פאנור, אך גם אצלו, לשבריר שניה, הייתה אפשרות אחרת. זה "הגורל" לעשות משהו, או להיות מישהו. אבל עדיין, בנקודות מסויימות, יש לך "אפשרות יציאה" מהתוכנית.

    ספר מרתק, כדאי לך לחזור אליו. הוא עמוק יותר מרוב ספרי הפנטזיה הנוסחתיים, ובהחלט, אם הייתי צריך להקים את הציביליזציה מחדש - הוא היה הבסיס שלי.
    כוכבי כסף הוצאה לאור
    www.silverstars.co.il
    המקור השלם לפנטסיה בישראל - מגוון משחקי תפקידים, לוח, קלפים, מיניאטורות וספרי קריאה !
    המוציאה לאור הגדולה בישראל של משחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

הרשמה