תפריט ראשי

תוצאות 1 עד 18 מ 18
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    כולם משתמשים ב-G2A2. יש כמה שמשתמשים ב-HV, באקדחים ואפילו ב-RPL! כולם טובים ופשוטים לשימוש, והאקדחים אפילו מציעים שימוש מעט שונה בתוספת מגניבות, אבל בסופו של דבר הם פועלים בצורה דומה: ראית אויב? רסס אותו עם כמה שיותר פגיעות. יוצאים מן הכלל הם ה-ASP והשוטגאן, שלא מאפשרים יריות לא מחושבות ומכריחים את השחקן לשנות את דרך החשיבה שלו.
    במדריך הזה נעסוק ב-VK-12 Shotgun, הידוע בכינויו "VK-12" או סתם "שוטגאן". הרבה שחקנים נמנעים מהשוטגאן, מסיבות שאותן אפרט בהמשך. אז למה יש אנשים שמשתמשים בשוטגאן בכל זאת? בניגוד לאקדחים, אין שום סוד לקסם של השוטגאן, פשוט יש לו סטייל. הריגה עם שוטגאן מרגישה כמו משהו מהסרטים, כשהדמות רואה אויב, מורידה אותו ביריה אחת וממשיכה קדימה בלי לעצור, כאילו כלום לא קרה.

    כאמור, השוטגאן הוא אחד הרובים הפחות נפוצים בשרתי FEAR, אבל למה? בעוד ששאר הנשקים פוגעים בנקודה מסויימת אליה כיוון השחקן, השוטגאן פוגע באזור אליו כיוון השחקן. הבעיה היא שהאזור גדל ככל שהמרחק של המטרה גדל ולכן השוטגאן יהיה חסר תועלת נגד מטרות מרוחקות. אז למה זה טוב? אם המטרה כן קרובה היא תחטוף את רוב האש ואיתה את רוב הנזק (המאסיבי, יש לציין) של השוטגאן.
    בנוסף לבעיית הטווח, קיים חיסרון נוסף, והוא קצב הירי האיטי, שמונע שימוש באסטרטגית הריסוס של ה-G2A2, ה-HV, ה-RPL והאקדחים.
    יתרון בולט מאוד של השוטגאן הוא הנזק העצום שהוא גורם לאותו מסכן שבמקרה עבר מול הכוונת שלכם. אבל באמת, הנזק הוא אדיר. מטורף לגמרי. הנזק מספיק כדי להרוג כל אויב בשתי יריות, מקסימום.
    יתרון נוסף הוא מהירות הריצה, שלא מואטת יותר מדי.

    ממבט ראשון נראה שלשוטגאן יש יותר חסרונות מיתרונות. אז במקום לוותר על הנשק הנהדר הזה כי הוא לא נראה שימושי – הנה רשימה של עצות לשוטגאניסט המתחיל.
    ראיתם אויב מרוחק? עזבו אותו. ריצה אחרי אויב מרוחק מעלה את הסיכויים שהוא, או כל אויב אחר, יבחינו בכם.
    אל תצאו החוצה. מקומות פתוחים מאפשרים לנשקים אחרים לפגוע בכם מטווח רחוק בזמן שאתם לא יכול לפגוע בחזרה. מקומות פתוחים גם נוטים להיות דלים במקומות להסתתר בהם, כך שאי אפשר לקחת מחסה ולקוות שהאויב ישתעמם וילך*.
    תקמפרו**. טוב, לא ממש, אבל אם אתם כובשים נקודה, תמצאו מקום שמחוסה מרוב הצדדים ונמצא קרוב למסדרון, דלת או כל דבר אחר שדרכו אויבים עלולים לבוא. אם מישהו רודף אחריכם תמצאו את הפניה הקרובה ותחכו לו מעבר לסיבוב, לא רחוק מדי, אבל שלא יראו את הקנה של השוטגאן מבצבץ מעבר לפנייה. עוד מצב טוב לקימפור הוא כשאתם רואים יריות שמגיעות מכיוון כלשהו. אם תחכו לאוייב כמה שניות ליד הקיר, רוב הסיכויים שמאזן ההריגות שלכם יעלה בנקודה***.
    תפתיעו. תמיד תיצמדו לקיר המתאים כשאתם רצים – תיצמדו לקיר השמאלי כשיש פניה שמאלה ולימני כשיש פניה ימינה. היצמדות לקיר המתאים לפניה מאפשרת לכם להיות מוסתרים עד כמה שאפשר ע"י הקיר, כך שאם אויב בדיוק רץ לכיוונכם הוא לא יראה אתכם עד שיהיה מאוחר מדי.
    תמיד תרוצו. שוטגאן הוא לא נשק מדויק במיוחד, ובטח שלא כשמשווים אותו לשאר הנשקים. כשאתם לא מקמפרים תדאגו שתהיהו תמיד בתזוזה. אתם לא משיגים שום יתרון ע"י עמידה במקום. להפך – אם אויב יגיע מרחוק הוא יוכל לפגוע בכם, אבל אתם לא תוכלו לפגוע בו.
    קפיצות וזיגזגים. אויב מגיח מקצה המסדרון, אבל הוא קצת רחוק? תרוצו אליו בזיגזגים ותקפצו מדי פעם. ככה קשה לו יותר לפגוע ותוכלו לקנות קצת זמן עד שתהיו בטווח המתאים****.
    רימונים ונשקים. רימונים תמיד חשובים, אבל הם חשובים אפילו יותר כשיש לכם שוטגאן, מאחר והם יכולים להוות תחליף לא רע לנשק עם טווח. לא יודעים להשתמש ברימונים? כנסו לכאן. בנוסף, אם ראיתם G2A2 תועה, או שהאויב שחיסלתם הרגע החזיק אקדחים, אפשר ורצוי להרים את הנשק, למקרה שתגיעו למסדרון ארוך או שתזדקקו לנשק מדוייק. הנשק המומלץ להרמה הוא ה-G2A2, עקב הפשטות והיעילות שלו, גם אצל אלו שלא מומחים בשימוש בנשקים אחרים.
    תסקרו את האזור. לפני שאתם מתפרצים לחדר, במקום לרוץ דרך הדלת ישר פנימה, רוצו על פניה ותזרקו מבט כדי לראות אם יש שם אויבים, כמה ואיפה. אם מישהו הבחין בכם, יכול להיות שהוא אפילו יזרוק רימון לעבר הדלת*****. אנשים עלולים גם לרוץ לכיוונכם, וזה יהיה הזמן המתאים לקמפר להם ליד הדלת... במקרה וכלום לא קרה, לפחות עכשיו אתם יודעים מה יהיה סדר הריצה שלכם לכשתיכנסו לחדר, את מי כדאי להרוג ראשון והאם כדאי לקפוץ ולירות באיש שמסתתר מאחורי הארגז. אם יש יותר מדי אויבים, תמיד תוכלו לקמפר לכם מעבר לדלת ולחכות שחלק יצאו. רצוי גם לקרוא לעזרה בתפריט הפקודות הקוליות (מקש V) או בצ'אט הקבוצתי (מקש Y). כשיתחילו היריות תוכלו להתפרץ פנימה בשמחה, כשתשומת לב כולם מופנית אל חבר הקבוצה המחזיק G2A2 או משהו בסגנון.

    * או שיסתובב כדי לשחק דוקים עם מישהו.
    ** אני מעדיף את המונח "מארב במיקום אסטרטגי"...
    *** או יותר. הבאג שגורם להריגה אחת להיחשב כשתי הריגות עדיין מופיע פה ושם.
    **** שימושי כשמישהו שהוא לא Carbon1zer מנסה לפגוע בכם עם ASP או Particle. פעם אפילו הרגתי ככה קאמפר עם ASP ב-Evac.
    ***** עדיף שלא לזרוק רימון בחזרה, כדי לא להסגיר את העובדה שאתם שם.

    הכותב אינו אחראי לכל מעשה חסר אחריות שיעשה בעקבות המדריך הנ"ל. המדריך נכתב לפורום FEAR באתר ויגיימס מתוך ידיעה שגם ככה אף אחד אחר לא ישתמש בשוטגאן. הכותב אינו מוכר שוטגאנים ולא יקבל בקשות לקניית נשקים, אך יקבל בברכה מעטפות עם שטרות, כל זמן שהם לא ישנים, מזוייפים או של מונופול, ואפשר להמיר אותם לשקלים חדשים במקרה והם לא כאלו כשהגיעו אל הכותב. אין להעתיק לתוכנת אקסל בשום פנים ואופן. זה גם ככה לא יהיה נוח, אז למה סתם לעשות שטויות? אין להפיץ את המדריך בקלטות וידאו (מותר ב-DVD). אין להתייחס לשתי ההערות האחרונות ברצינות. משמע, מותר להעתיק את המדריך לאקסל ומותר להפיץ אותו בוידאו.

    סדר התמונות המצורפות הוא כדלהלן:
    תמונה ראשונה: שוטגאן במסך בחירת הנשק.
    תמונה שנייה: שחקן מחזיק שוטגאן.
    תמונה שלישית: רימונים להמונים!
    תמונה רביעית: מקום טוב ללחימה בעזרת שוטגאן.
    תמונה חמישית: מקום רע ללחימה בעזרת שוטגאן.
    ????? ??????? ????? ???????
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    01.11.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    1,630
    אשריך, אחוקי (תומר מבין).
    אהבתי את הכתיבה terry pratchet style.



    this is HEALTHY cough blood
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    16.10.2006
    עיר
    רמת גן
    הודעות
    808
    אחלה של מדריך! ח"ח על ההשקעה.
    אני תמיד מצאתי את השוט-גאן פשוט איטי מדי בשביל סגנון המשחק שלי- אני רגיל להלחם מול יותר מאויב אחד ברגע נתון, וקצב האש המחריד פשוט לא מאפשר את זה.
    מצד שני, גם פנטרייטור הוא איטי מדי לטעמי, אז לא נורא.

    אה, ואמנם המדריך כתוב טוב, אבל זה לא טרי פראצ'ט. סורי שמיל
    ;)
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    09.11.2006
    הודעות
    425
    ה SHOTGUN הוא הנשק הכי כיפי מהנשקים הבסיסיים!
    אבל בכל מפה יש רק מקומות מסוימיים שאפשר להשתמש בו וזה מגביל את התנועה שלך...
    דרך אגב, מדריך יפה
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    אני חייב להודות שבאמת הושפעתי מטרי פראצ'ט... אבל אני מניח ששי צודק... לטרי יש, בנוסף להומור בהערות, הומור בתוך הסיפור עצמו. זה משהו שקצת קשה לשלב בתוך מדריך.
    מה גם שאני לא ברמה של טרי פראצ'ט.
    תודה על התגובות החיוביות. אני מרגיש כ"כ חשוב, שאני יכול לאזן עצם על הראש :barbaric:
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קדימה צורן
    הודעות
    262
    אחלה של מדריך, נהניתי לקרוא אותו. גם מבחינת כתיבה וגם מבחינת תוכן. אף פעם לא זילזלתי בשוטגאן, פשוט לא לקחתי אותו כי לא הרגשתי "בנוח" לשחק אתו. בפעם הבאה שאני אשחק, אני אתן לו כמה סיבובי נסיון הודות למדריך.

    רק דבר אחד צרם לי מעט. כתבת שנשיאת שוטגאן מאיטה את הריצה. ובכן טכנית, כל נשק מאיט את הריצה אבל אני מניח שהתכוונת להאטה באופן יחסי לשאר הנשקים. הסתכלתי על התמונה שבה מסומן שוטגאן במסך בחירת הנשקים וכתוב שם ב-pros: low movement penalty, שזה די נוגד את מה שאתה אומר.
    "By Jove, I am not covetous for gold, Nor care I who doth feed upon my cost; It yearns me not if men my garments wear; Such outward things dwell not in my desires.
    But if it be a sin to covet honour, I am the most offending soul alive."


    William Shakespeare, Henry The 5th, Act 4, Scene 3
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    נכתב במקור על ידי Fexor
    רק דבר אחד צרם לי מעט. כתבת שנשיאת שוטגאן מאיטה את הריצה. ובכן טכנית, כל נשק מאיט את הריצה אבל אני מניח שהתכוונת להאטה באופן יחסי לשאר הנשקים. הסתכלתי על התמונה שבה מסומן שוטגאן במסך בחירת הנשקים וכתוב שם ב-pros: low movement penalty, שזה די נוגד את מה שאתה אומר.
    אופס. התבלבלתי... תוקן, תודה.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קדימה צורן
    הודעות
    262
    אין בעד מה.
    אגב, תודה על הקישור למדריך האקדחים. אפילו למדתי ממך על סדר ודברים נוספים שצריכים להיות במדריכים (כמו הקישורים הנ"ל והתמונות שהצגת בסוף). בהשראתך, אני אערוך את המדריך שלי כך שיכיל קישורים למדריכים אחרים במקומות הרלוונטיים.
    "By Jove, I am not covetous for gold, Nor care I who doth feed upon my cost; It yearns me not if men my garments wear; Such outward things dwell not in my desires.
    But if it be a sin to covet honour, I am the most offending soul alive."


    William Shakespeare, Henry The 5th, Act 4, Scene 3
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    01.12.2006
    הודעות
    139
    עוד טיפ יעיל אך מסורבל מעט הוא לעשות Shift לפני כל יריה בשוטגאן (עדיף תוך כדי קפיצה {bunny hopping} בצורה כזאת: shift-יריה-קפיצה, shift-יריה-קפיצה במהירות רבה מאד). הדיוק הנוסף מוסיף נזק לאויב, אבל התזמון בין הירי ללחיצה הוא קריטי.
    היות ו-shift מאט את מהירות הסיבוב והמבט סביב, מטווח קרוב הוא די חסר תועלת ומקשה על מעקב אחר היריב (אם הוא מקפץ סביבך).
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קדימה צורן
    הודעות
    262
    נכתב במקור על ידי Jotam
    עוד טיפ יעיל אך מסורבל מעט הוא לעשות Shift לפני כל יריה בשוטגאן (עדיף תוך כדי קפיצה {bunny hopping} בצורה כזאת: shift-יריה-קפיצה, shift-יריה-קפיצה במהירות רבה מאד). הדיוק הנוסף מוסיף נזק לאויב, אבל התזמון בין הירי ללחיצה הוא קריטי.
    היות ו-shift מאט את מהירות הסיבוב והמבט סביב, מטווח קרוב הוא די חסר תועלת ומקשה על מעקב אחר היריב (אם הוא מקפץ סביבך).
    אהמ... קפיצה מבטלת aim (שמופעל כמו שאמרת, על ידי שיפט).
    "By Jove, I am not covetous for gold, Nor care I who doth feed upon my cost; It yearns me not if men my garments wear; Such outward things dwell not in my desires.
    But if it be a sin to covet honour, I am the most offending soul alive."


    William Shakespeare, Henry The 5th, Act 4, Scene 3
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    01.12.2006
    הודעות
    139
    נכתב במקור על ידי Fexor
    אהמ... קפיצה מבטלת aim (שמופעל כמו שאמרת, על ידי שיפט).
    אז לוחצים שוב :confused:

    תבין, התכוונתי שמרווח הזמן בין הלחיצה והיריה לבין הקפיצה יהיה ממש מיקרו שניה, ושכל העסק יתרחש תוך כדי תנועה. לא בהכרח קפיצות, אבל קפיצות הן ההתחקמקות הטובה ביותר אז הכי מומלץ לעשות זאת ברצף מהיר ככל האפשר כדי לאפשר דיוק מוגבר ע"י הshift ולהתחמק כמעט בו-זמנית. לא שתעצור, תכוון ואז תירה ואז תקפוץ. צריך הרבה מיומנות בשביל לעשות את בצורה יעילה אבל אם מתאמנים מצליחים.
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    האמת שדווקא בקרבות מטווח קרוב אני לא משתמש בשיפט. מסובך לי מדי. צריך לכוון על האויב ולירות עליו מיד כדי שתוכל לקפוץ שניה אחרי זה ולזוז נורמלי - כל זה כשגם האויב זז. כשיש לי שוטגאן אני מעדיף להיות בטוח שאני אפגע, דבר שהרבה יותר קל לבצע בלי להסתבך עם שיפט. גם ככה אויבים מתים אחרי יריה-שתיים.
    כשאני מקמפר ליד דלתות, לעומת זאת, אני משתמש בשיפט די הרבה, מאחר וכדי להיות מחוץ לשדה הראיה שלהם אני נאלץ להתרחק מהם.
    לאחרונה אני מנסה לצלוף באויבים מרוחקים יחסית עם שוטגאן. זה עובד לא רע, אם נתחשב בעובדה שכמעט כל מי שאני צולף בו מת אחרי שניה (לפי הסטטיסטיקה). אני רק צריך להשתפר כדי שההריגות ייחשבו לזכותי, ולא לזכות איש עם G2A2 שעומד לידי. אני אמשיך לנסות את זה ואודיע אם אני אראה שזה עובד טוב.
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קדימה צורן
    הודעות
    262
    בדקתי את קובץ הקונפיגורציות המולטיפלייר של FEAR ויש כאן כמה דברים מעניינים בין כל הממבו-ג'מבו הטכני הזה. אני ארשום אותו ואנסה להסביר תוך כדי מה המשמעות של כל דבר (למיטב הבנתי, כמובן).
    תתכוננו, זה הולך להיות ארוך

    נ.ב. היחידות שהמשחק משתמש בהן למדידת מרחק נקראות Game Units או בקיצור, GU. לצערי אני לא יודע עדיין אם הן מקבילות ליחידה אמיתית, רק בעולם המשחק. כרגע אני מאמין ש-1 GU שווה לס"מ אחד בעולם המשחק של F.E.A.R.


    בואו נתחיל:

    ; The number of rounds the weapon can fire before it must be reloaded.
    ; Integer (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/ShotsPerClip=12

    מספר קליעים למחסנית - 12.

    ; Specifies the maximum amount of ammo that can be "carried" of this type.
    ; Integer min=0 (Single value)
    ;Arsenal/Ammo/MultiPlayer/Shotgun/MaxAmount=180

    תחמושת מקסימלית - 180 (168 קליעים על השחקן ו-12 במחסנית).

    ; Specifies the amount of ammo that will be picked up when the weapon was placed by level design.
    ; Integer min=0 (Single value)
    ;Arsenal/Ammo/MultiPlayer/Shotgun/PlacedAmount=24

    תחמושת מהרמת שוטגאן- 24 קליעים ברגע שאתם מרימים שוטגאן שהושם כנשק ללקיחה כחלק מתכנון השלב (זאת אומרת לא שוטגאן שנפל ממישהו שהחזיק אותו).

    ; Specifies the amount of ammo that is allocated when a weapon using it is acquired by any means other than a pickup. (Mission defaults, cheats, player messages, etc.)
    ; Integer min=0 (Single value)
    ;Arsenal/Ammo/MultiPlayer/Shotgun/SelectionAmount=48

    קבלת תחמושת באמצעים אחרים - 48 קליעים.

    ; Specifies the amount of Instantaneous damage done by this type of ammo.
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Ammo/MultiPlayer/Shotgun/InstDamage=20.000000

    נזק קליע יחיד - 20. שמעתם נכון, שוטגאן עושה 20 נזק לקליע. אז איך הוא עושה נזק עצום? זה יובהר בקרוב.

    ; Specifies the percentage of Instantaneous damage done by this type of ammo that ignores armor.
    ; Float min=0.0;max=1.0 (Single value)
    ;Arsenal/Ammo/MultiPlayer/Shotgun/InstPenetration=0.300000

    נזק חודר שריון - 0.3*20=6. כאשר אויב בעל שריון נפגע מקליע של שוטגאן הנזק מתחלק לשניים. נזק חודר שריון ונזק רגיל. נזק חודר שריון הוא הנזק המינימלי שנגרם למטרה משוריינת. גם אם יש לה 100 שריון, היא עדיין תספוג 6 נזק. הנזק הרגיל מתווסף לנזק המינימלי, אך קטן בגלל השריון. כך שאם קליע אחד של שוטגאן פוגע באויב עם 100 שריון, הוא יספוג לפחות 6 נזק.

    ; The amount of perturb on each vector or projectile fired by the weapon. A value in range from min to max is added to the Up and Right components of the firing direction vector based on the current accuracy of the player/ai firing the weapon.
    ; Range (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Perturb=30.000000,100.000000

    גודל סטיית הכדורים מהכוונת. מינימום 30, מקסימום 100. לא רשום יחידות אז המספרים אינם אומרים דבר, מה שכן אפשר לעשות זה להשוות נתונים אלה לנתוני נשקים אחרים. גודל הסטייה עצמה נקבע בכל פעם ע"י ה-accuracy (דיוק) הנוכחי בזמן הירי (זה כבר יובהר בהמשך).

    ; Specifies the number of vectors (rays cast) per round fired.
    ; Integer (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/VectorsPerRound=6

    מספר הוקטורים (קליעים) הנורים בירי אחד - 6. השוטגאן יורה 6 קליעים בכל ירי יחיד. תכפילו את זה בנזק שכל קליע עושה (20*6=120) וקיבלתם את הנזק ששוטגאן עושה בפגיעה מושלמת במטרה ללא שריון.

    ; Specifies whether or not the weapon has unlimited ammo.
    ; Boolean (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/InfiniteAmmo=0

    קובע האם לנשק יש תחמושת אינסופית - 0 לתחמושת סופית, 1 לתחמושת אינסופית. מן הסתם אפשרות זו מסומנת ב-0.

    ; Specifies whether or not the weapon has an unlimited clip. If true this will ignore the ShotsPerClip property.
    ; Boolean (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/InfiniteClip=0

    קובע האם המחסניות הן אינסופיות או לא. 0 אומר שלא ולכן כל פעם שנגמרת מחסנית צריך לטעון מחדש את הנשק. 1 אומר שכן ולכן לא צריך לטעון מחדש אף פעם. האפשרות המסומנת היא מן הסתם 0.

    ; Specifies how much recoil the weapon generates when fired.
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/FireRecoilKick=10.000000

    קובע את הרתע הנוצר מירי בנשק - 10. מכיוון שלא רשומות יחידות, אין אפשרות לדעת מה המשמעות של רתע 10. מה שכן אפשר לעשות, זה להשוות את הרתע לרתעים של נשקים אחרים.

    ; Specifies how much the weapon's recoil will move the weapon side to side.<ul><li>A ratio of less than 1.0 will move the weapon more vertically than horizontally<li>A ratio of more than 1.0 will move the weapon more horizonatlly than vertically.
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/FireRecoilYawRatio=0.330000

    קובע כיצד ינוע השוטגאן המושפע מרתע עפ"י ערך מסוים. ערך קטן מ-1 יניע את הנשק במישור אנכי (למעלה למטה וההיפך) בעוד שערך גדול מאחד יניע את הנשק במישור אופקי (ימינה שמאלה וחוזר חלילה). רתע של 0.33 יניע את השוטגאן יותר למעלה ולמטה מאשר ימינה ושמאלה.

    ; Specifies how quickly the player recovers from recoil caused by firing.
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/FireRecoilDecay=7.000000

    מהירות ההתאוששות מרתע - 7 (מילי-שניות?).

    ; The range a vector weapon does full damage.
    ; Integer (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/EffectiveVectorRange=300

    טווח 100 - הטווח בו קליע יחיד עושה 100% נזק (מתוך 20 נזק, לפי מה שנרשם קודם). הטווח של השוטגאן הוא 300GU. לשם השוואה, המרחק שצריך להיות בו בשביל לספוג איזשהו נזק מ-frag grenade הוא 600GU.

    ; Specifies the distance beyond the EffectiveVectorRange that the damage will be cut in half. The damage rolls off after the efffective range. This value tells you the "half-life" of the damage. If EffectiveVectorRange is set to 1000, and VectorHalfDamageDist is set to 500, then damage will be 100% at 1000, 50% at 1500, 25% at 2000, etc.
    ; Integer (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/VectorHalfDamageDist=500

    טווח 50 - הטווח שבו יורד הנזק של קליע יחיד בחצי (לאחר טווח 100%). טווח 50 של שוטגאן הוא 500GU. לכן השוטגאן יעשה 50% נזק (20*0.5=10) בטווח של 800GU לפי (300+500=800), 25% נזק (20*0.25=5) בטווח של 1300GU לפי (800+500=1300) וכך הלאה.

    ; Specifies the how long the item waits before respawning in MP
    ; Float (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/RespawnWait=15.000000

    זמן respawn - קובע כמה זמן לוקח לנשק להופיע שוב במקומו לאחר שלקחו אותו. זמן respawn של השוטגאן הוא 15 (הפעם לא נראה לי שזה מילי-שניות).

    ; If <b>False</b> the item will become invisible once it is picked up and is waiting to respawn. If <b>True</b> the item will remain visible.
    ; Boolean (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/RespawnWaitVisible=1

    היעלמות נשק - קובע אם הנשק יעלם לאחר שלקחו אותו (אפשרות המסומנת ב-0) או אם תישאר "רוח" של הנשק במקום עד שיופיע מחדש (אפשרות המסומנת ב-1). השוטגאן מסומן ל-1.

    ; How much the player's movement is affected while carrying this weapon.
    ; Float (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/MovementMultiplier=0.880000

    האטת מהירות - קובע כמה הנשק מאיט את מהירות השחקן. שחקן הנושא שוטגאן נע ב-88% מהמהירות המקורית שלו.

    ; speed at which the weapon loses accuracy
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.PerturbIncreaseRate=3.000000

    מהירות איבוד דיוק - קובע תוך כמה זמן הנשק מאבד accuracy (דיוק) ברגע שהוא נחשף לתנאי שגורם לו לאבד דיוק. השוטגאן מאבד דיוק תוך 3 (מילי-שניות?).

    ; speed at which the weapon regains accuracy
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.PerturbDecreaseRate=5.000000

    מהירות החזרת דיוק - כמו הסעיף הקודם רק שבסעיף זה נקבע תוך כמה זמן הנשק מקבל דיוק בחזרה ברגע שנחשף לתנאי שגורם לו להיות מדויק יותר. השוטגאן מקבל דיוק תוך 5 (מילי-שניות?).

    ; accuracy penalty while standing still
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Stand=0.250000

    איבוד דיוק בזמן עמידה - קובע את מידת אי-הדיוק של הנשק במצב עמידה. אי-הדיוק של שוטגאן במצב עמידה הוא 0.25. אל תשאלו אותי מה זה אומר, כי אין לי מושג. כמו תמיד, מה שכן אפשר לעשות זה להשוות את המספרים לנתונים של נשקים אחרים ולראות עד כמה הם יותר טובים/גרועים מהשוטגאן.

    ; accuracy penalty while walking
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Walk=0.500000

    איבוד דיוק בזמן הליכה - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי הליכה. במקרה זה, 0.5.

    ; accuracy penalty while running
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Run=1.000000

    איבוד דיוק בזמן ריצה - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי ריצה. במקרה זה, 1.

    ; accuracy penalty while jumping
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Jump=1.000000

    איבוד דיוק בזמן קפיצה - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי קפיצה. במקרה זה, 1. שימו לב שלגבי השוטגאן אין הבדל בדיוק בין ריצה לקפיצה, אז לא צריך לפחוד להתחמק מיריות ולירות בו זמנית בזמן קפיצה אם ממילא התכוונתם לרוץ (כברירת מחדל ב-controls, כל תנועה נחשבת ריצה).

    ; accuracy penalty while crouching
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Crouch=0.150000

    איבוד דיוק בזמן התכופפות - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי התכופפות. במקרה זה, 0.15.

    ; accuracy penalty while crouching and moving
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Crouch_Walk=0.400000

    איבוד דיוק בזמן תזוזה בהתכופפות - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי תזוזה בהתכופפות. במקרה זה, 0.4.

    ; accuracy penalty while standing still and aiming
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Aim=0.000000

    איבוד דיוק בזמן כיוון (לחצן shift כברירת מחדל) - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי כיוון. במקרה זה, 0 (כלומר הכדורים מקבלים סטייה מינימלית מהכוונת).

    ; accuracy penalty while crouching and aiming
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Aim_Crouch=0.000000

    איבוד דיוק בזמן התכופפות וכיוון בו זמנית (לחצן shift כברירת מחדל) - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי התכופפות וכיוון בו זמנית. במקרה זה, 0 (כלומר הכדורים מקבלים סטייה מינימלית מהכוונת, אם בכלל). שימו לב שאין הבדל בין ירי תוך כדי כיוון לבין ירי תוך כדי כיוון והתכופפות. משמע, אם אתם לא צריכים להתכופף בזמן כיוון, אין סיבה שתעשו זאת. זה לא ישפר את הדיוק שלכם יותר.

    ; accuracy penalty while walking and aiming
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Aim_Walk=0.400000

    איבוד דיוק בזמן תנועה וכיוון - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי תנועה וכיוון. במקרה זה, 0.4. שימו לב שמבחינת דיוק, תנועה וכיוון בו זמנית שווה לתזוזה תוך כדי התכופפות.

    ; accuracy penalty while crouching, aiming, and moving
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Aim_Crouch_Walk=0.250000

    איבוד דיוק בזמן תזוזה, התכופפות וכיוון - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי תזוזה, התכופפות וכיוון. במקרה זה, 0.25.

    ; accuracy penalty while swimming
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Swim=1.000000

    איבוד דיוק בזמן שחייה - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי שחייה. במקרה זה, 1.

    ; accuracy penalty for turning
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Turn=1.000000

    איבוד דיוק בזמן סיבוב - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי סיבוב. במקרה זה, 1. כן, כאשר מסתובבים מאבדים כיוון. מפתיע, לא ככה?

    ; accuracy penalty when suffering from full recoil
    ; Float min=0.0 (Single value)
    ;Arsenal/Weapons/Multiplayer/Shotgun/Accuracy.0.Recoil=0.500000

    איבוד דיוק בזמן רתע שיא - כמו סעיף קודם רק לגבי ירי תוך כדי שהנשק נמצא בשיא הרתע. במקרה זה, 0.5. זה אומר שאם אתם עם שוטגאן ואתם יורים בזמן שהנשק שלכם לא יציב אתם מאבדים 0.5 דיוק. אני לא יודע עד כמה רלוונטי הסעיף הזה מכיוון שנדמה לי לשוטגאן לוקח יותר זמן לירות ירי נוסף מאשר להתאושש מרתע. בכל זאת, יכול להיות שהסעיף הזה משפיע גם על מצבים אחרים שבהם הנשק לא יציב, כמו כאשר רימון של חבר לקבוצה מתפוצץ ליד.

    זהו, זה כל הפרטים הטכניים הנוגעים לשוטגאן.



    הלו?



    אתם איתי?






    שיט, הרגתי את הקוראים משעמום.
    שוב.
    "By Jove, I am not covetous for gold, Nor care I who doth feed upon my cost; It yearns me not if men my garments wear; Such outward things dwell not in my desires.
    But if it be a sin to covet honour, I am the most offending soul alive."


    William Shakespeare, Henry The 5th, Act 4, Scene 3
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    שיט, הרגתי את הקוראים משעמום.
    XDD זה מזכיר לי את המערכון "למות משעמום" של ץ' סופית.

    ניתוח יפה. לא בדיוק הבנתי מה זה רתע. זה כמו שמישהו זורק רימון ואז הכל רועד? כי אז המספרים נשמעים לי הגיוניים בשניות.
    יש שם כלמיני פרטים לא חשובים, כמו הזמן שלוקח לשוטגאן להופיע שוב. אולי זה בשביל אנשים שיוצרים דברים נוספים בסרבר שלהם.
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קדימה צורן
    הודעות
    262
    אני חשבתי שרתע זה דבר ידוע, טעות שלי (למרות שמי שלמד תנע בפיזיקה ו/או משרת בקרבי כבר יודע טוב מאוד מה זה).
    רתע זה תגובת הנשק לירי עצמו. תחשוב על סרטי פיראטים שראית פעם, תמיד שמראים מבפנים איך ספינת עץ יורה בתותחים על ספינה אחרת רואים את התותחים נהדפים אחורה בפראות לאחר ירי פגז- זה רתע.
    לפי חוקי התנע, כאשר קליע נורה מרובה בעיקרון הרובה אמור לזוז לתנועה הנגדית (אחורה). במציאות הרובה משתולל לכל הכיוונים, אבל הרובים כיום הרבה יותר משוכללים ומתוכננים לגרום לכמה שפחות רתע (למרות שכל קרבי יכול לומר לך שעדיין מדובר ברתע שיכול להפיל אותך לרגליים אם אתה לא נזהר).

    רתע במשחק זה ה"השתוללות" של נשק אחרי שירית איתו.
    "By Jove, I am not covetous for gold, Nor care I who doth feed upon my cost; It yearns me not if men my garments wear; Such outward things dwell not in my desires.
    But if it be a sin to covet honour, I am the most offending soul alive."


    William Shakespeare, Henry The 5th, Act 4, Scene 3
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    כן, אבל יש פה פרטים על הזמן שלוקח לרובה להירתע ועל הזמן שלוקח להחזיר אותו למצב נורמלי, וזה לא מסתדר לי עם ההגדרה המוכרת של רתע, בעיקר מאחר והאנימציה אמורה להימשך זמן מסויים.
    אולי הכוונה היא לכוונת עצמה - אני לא זוכר אם הכוונת גדלה כשיורים, אבל זאת יכולה להיות הסיבה.
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    14.11.2006
    עיר
    Haifa
    הודעות
    88
    ZZzzzZZZzzzZZ
    too much details i retired at 30% of the post ...Just shoot the damn target


    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    01.11.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    1,630
    אני דווקא אהבתי, וקראתי הכל. בזכותך יהיה לי הרבה יותק קל לעיין בכל שאר הנשקים.



    this is HEALTHY cough blood
    שתף ב-Google+

הרשמה