תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 21
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    בעקבות ההודעה של קאוטיק כאן, פתאום חשבתי: איך מגדירים שחקן הארדקור של משחקי RPG? אני חושב שחייבים לחלק את זה תחילה לתת-ז'אנרים. כי למשל ברור לי ששחקן הארדקור של משחקי תפקידים יפניים, מהסוג שלוקחים 200 שעות, יוצאים רק ל-PS2 ויש בהם 23255 מקצועות ו-23523452 שילובים אפשריים בין חפצים ומפות, יהיה שונה משחקן הארדקור של משחקי תפקידים ממוחשבים ששמים דגש על עלילה, בניית דמות אחת, פיתוח סיפור, וכן הלאה.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי ננסק
    בעקבות ההודעה של קאוטיק כאן, פתאום חשבתי: איך מגדירים שחקן הארדקור של משחקי RPG? אני חושב שחייבים לחלק את זה תחילה לתת-ז'אנרים. כי למשל ברור לי ששחקן הארדקור של משחקי תפקידים יפניים, מהסוג שלוקחים 200 שעות, יוצאים רק ל-PS2 ויש בהם 23255 מקצועות ו-23523452 שילובים אפשריים בין חפצים ומפות, יהיה שונה משחקן הארדקור של משחקי תפקידים ממוחשבים ששמים דגש על עלילה, בניית דמות אחת, פיתוח סיפור, וכן הלאה.
    אני לא כל כך מסכים איתך. אני לא חושב שהמשחקים היפנים הם פחות טובים בסיפור ואני לא רואה דגש מיוחד במקצועות. פיתוח הסיפור במשחקים היפניים נהדר (הוא גם משתנה לפי בחירות השחקן) ובניית נדמות משובכת מאוד.

    בקשר לנושא, אני לא יודע אם יש הבדל בין שחקן הארדקור של RPG לשחקן הארדקור של FPS. הם פשוט אוהבים ז'אנרים שונים.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    28.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    307
    שאלה יותר חשובה ?
    האם מישהו וממש אוהב ומשחק משחקים כמו אובליון מוגדר בתור שחקן RPG
    כי RPG זה .. role playing game ו(אובליון זה משחק נחמד לא שונא אותו ,אבל איזה מין דמות יש לשחקן לשחקן באובליון ? ואני לא מדבר קשת או לוחם . אני מדבר על אופי אותו דבר קסום שמסיבה לא ברורה המון משחקים נכנסים לקטגוריה בלי שהם משחקים שהם לדמות יש בכלל אופי ואז איפה הRole בplaying game .האם משחקים שלא מאפשרים בחירה במשימות או פיתוח אופי לדמות צריכים להרשם בתור RPG ? האם משחק כמו אובליון שהדמות היא דמות חסרת אפיון נחשב ?

    קודם נחליט מה נחשב RPG game hardcore

    ואז נחליט מה הוא hardcore RPG gamer
    Bonzyאומר : גל, החתימה שלך מטומטמת
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי -Deekin
    שאלה יותר חשובה ?
    האם מישהו וממש אוהב ומשחק משחקים כמו אובליון מוגדר בתור שחקן RPG
    כי RPG זה .. role playing game ו(אובליון זה משחק נחמד לא שונא אותו ,אבל איזה מין דמות יש לשחקן לשחקן באובליון ? ואני לא מדבר קשת או לוחם . אני מדבר על אופי אותו דבר קסום שמסיבה לא ברורה המון משחקים נכנסים לקטגוריה בלי שהם משחקים שהם לדמות יש בכלל אופי ואז איפה הRole בplaying game .האם משחקים שלא מאפשרים בחירה במשימות או פיתוח אופי לדמות צריכים להרשם בתור RPG ? האם משחק כמו אובליון שהדמות היא דמות חסרת אפיון נחשב ?

    קודם נחליט מה נחשב RPG game hardcore

    ואז נחליט מה הוא hardcore RPG gamer
    אני לא חושב שמה שחשוב זה אפיון הדמות והעומק שלה. ברור שזה נותן ערך מוסך נהדר למשחקים אבל מה שעושה בשבילי משחק לRPG זה משחק שבו יש פיתוח דמות כלשהו. ככל שהפיתוח יותר עמוק ומתוחכם, המשחק רוב הסיכויים יותר עמוק ומתוחכם אבל גם משחקי H&S שיש בהם פיתוח דמות אפשר להחשיב כRPG.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    28.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    307
    נכתב במקור על ידי Chaotic
    אני לא חושב שמה שחשוב זה אפיון הדמות והעומק שלה. ברור שזה נותן ערך מוסך נהדר למשחקים אבל מה שעושה בשבילי משחק לRPG זה משחק שבו יש פיתוח דמות כלשהו. ככל שהפיתוח יותר עמוק ומתוחכם, המשחק רוב הסיכויים יותר עמוק ומתוחכם אבל גם משחקי H&S שיש בהם פיתוח דמות אפשר להחשיב כRPG.
    אמממ למה ?
    RPG = role playing game
    role playing =משחק דמות

    במשחק כמו דיאבלו אתה אולי משחק דמות אבל אתה לא משחק את הדמות ,אתה לא מתנהג על פי האופי שלה. למתנקש אין אופציות אחרות לסיים משימות משאר לברברי . האם ההגדרה של RPG היא לשחק דמות או לשחק את הדמות זאת אומרת להתנהג כמוה במשחק וכדומה ?
    לדעתי למרות שהם אחלה משחקים דיאבלו ואובליון הם לא יותר ממשחקי אקשן עם פיתוח דמות .
    נכתב במקור על ידי Chaotic
    בשבילי משחק לRPG זה משחק שבו יש פיתוח דמות כלשהו..
    בM&M החדש יש פיתוח דמות ? האם הוא משחק RPG? אני מקווה מאוד שלא .
    לדעתי לא הרבה משחקים הם באמת RPG טהור ואני יתן דוגמא (BG NWN fallout PS ועוד הם נכללים ) אבל דיאבלו וחברים לא נכללים .
    Bonzyאומר : גל, החתימה שלך מטומטמת
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    דיאבלו ואובליווין בהחלט נכללים. במקרים רבים בעולם הביטוי המילולי הישיר של מושג כלשהו לא מייצג את משמעותו האמיתית.

    במשחקי תפקידים, הדגש הוא לא על כמה שאת משחק דמות (אם זה נכון, האלף לייף הוא מלך משחקי התפקידים) אלא האם הדמות מתפתחת או לא. זה מה שמגדיר משחק כמשחק תפקידים, לדעתי.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    הודעות
    206
    עם כמה שאני לא מסכים עם העניין, בכל פרסום שרואים RPG במחשב, אתה יכול להיות בטוח שיש שם פיתוח דמות מבחינה מכנית (כלומר - שידרוג המספרים בדף הדמות, עוד מיומנויות, ודברים טכניים), וזה המכנה המשותף היחיד בין כל המשחקים האלה.
    מבחינתי, משחק במחשב שעונה על ההגדרה שלי למשחק תפקידים, הוא משחק שבו לדמויות יש אופי (כמה רדוד שהוא יהיה, ולמרות זה שבד"כ לדב"שים יש יותר אופי מלדמות שלך) והשחקן יכול להשפיע עליו בצורה כלשהי. רצוי מאוד גם עלילה טובה. פיתוח מכני של הדמות הוא גם דבר רצוי, בשביל להראות התחזקות של הדמות, אבל משחק יכול לענות על ההגדרה שלי למ"ת גם בלי זה. לכן, מבחינתי אובליביון ותואמי דיאבלו =! משחקי תפקידים אמיתיים, ומשחק כמו אי הקופים הוא יותר קרוב למ"ת מהם, כי הוא לפחות עונה על אופי לדמות, ועלילה.
    והנה כל אחד אמר את דעתו, ושני הצדדים (כי נראה שאני בדעה של Deekin) יכולים להסכים שלא להסכים.
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי Zipnab
    עם כמה שאני לא מסכים עם העניין, בכל פרסום שרואים RPG במחשב, אתה יכול להיות בטוח שיש שם פיתוח דמות מבחינה מכנית (כלומר - שידרוג המספרים בדף הדמות, עוד מיומנויות, ודברים טכניים), וזה המכנה המשותף היחיד בין כל המשחקים האלה.
    מבחינתי, משחק במחשב שעונה על ההגדרה שלי למשחק תפקידים, הוא משחק שבו לדמויות יש אופי (כמה רדוד שהוא יהיה, ולמרות זה שבד"כ לדב"שים יש יותר אופי מלדמות שלך) והשחקן יכול להשפיע עליו בצורה כלשהי. רצוי מאוד גם עלילה טובה. פיתוח מכני של הדמות הוא גם דבר רצוי, בשביל להראות התחזקות של הדמות, אבל משחק יכול לענות על ההגדרה שלי למ"ת גם בלי זה. לכן, מבחינתי אובליביון ותואמי דיאבלו =! משחקי תפקידים אמיתיים, ומשחק כמו אי הקופים הוא יותר קרוב למ"ת מהם, כי הוא לפחות עונה על אופי לדמות, ועלילה.
    והנה כל אחד אמר את דעתו, ושני הצדדים (כי נראה שאני בדעה של Deekin) יכולים להסכים שלא להסכים.
    בדיאבלו ואובליויאן יש בהחלט דמות עמוקה. אפילו עמוקה מאוד. הדרך שבה המפתחים החליטו לחבר את השחקן לדמות היא על ידי יצירת דמות שהיא השחקן. אם השחקן לא אוהב מילי, הוא ישתמש בחץ וקשת. אם השחקן לא אוהב מפלצות, הוא יהרוג את כולן, אם אין לו בעיה מיוחדת איתן, הוא פשוט ירוץ ישר לגרזן בסוף המבוך.

    לפי דעתי, זה לא העלילה וסיפור הרקע שעושים משחק כלשהו למשחק תפקידים. הרי הדבר שקובע אם משחק מסוים קשור לז'אנר מסוים הוא המשחקיות ולא העלילה או אפיון הדמויות בו. משחקי FPS הם FPS בגלל שיורים בהם ובגלל שהם בגוף ראשון - צורת משחק. ככה גם לגבי RTS, משחקי ניהול ומשחקי סימולציה. במקרה של RPG השם לא מתאר במדויק את סוג המשחק.
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    נראה שאנחנו חייבים לתת שם אחר ל-RPG, בגלל שהם פשוט לא באמת RPG, באופן ברור למדי. רעיונות, מישהו?
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    הודעות
    206
    כשאני אומר דמות עמוקה אני מתכוון מבחינת אופי, ולא מבחינת דרכים שהיא יכולה לפגוע בדברים.
    בקשר למשחקיות, אפשר להגיד שבחירת אופי ובחירת ההפתחתות שלו הוא משחקיות בפני עצמה, אתה בוחר אופי וכ'ו ורואה איך זה מתפתח. אבל חוץ מזה, בגלל העניין שאופי וכ'ו זה לא באמת סוג של משחקיות, יכולים להיות לך משחקי תפקידים/FPS, תפקידים/אסטרטגיה, וכ'ו. הבעיה היא שבכל השילובים האלה לקחו את הצד הלא נכון של משחקי התפקידים.
    אבל אני מדבר על המינוח שנראה לי נכון, ושוב, ברור שכשאומרים כיום RPG מתכוונים למה שאתה אומר.

    ננסק- אני מסכים שמשחקי RPG הם לא באמת RPG, אחרת זה היה מחדל צבאי גדול למדי.
    ותמיד אפשר ללכת על "משחקים עם פיתוח דמות" - מעפ"ת (לא, זה לא מפלגה, ואין קשר לפתח תקווה).
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    משחק שבו אתה בוחר את הצעדים של הדמות שלך הוא משחק RPG. אובליביון בהחלט עונה לקטגוריה הזאת. לא רק שאתה בוחר מי הדמות שלך, איך היא נראית ומה היא עושה - אתה גם בוחר באיזה דרך ללכת ואילו דברים לעשות, עם איזה דמויות תקיים אינטראקציה ואילו דמויות סתם תהרוג. זה RPG בהגדרתו הקלאסית.
    בדיאבלו זה קצת יותר מוגבל כמו שציינו פה כבר, כי המשחק די לינארי ואין לך אפשרויות רבות - אבל עדיין אתה בוחר איזה דמות תשחק, איך היא תתפתח, ובאופן מינורי אתה גם בוחר איזה Side Quests לבצע.
    לעומת זאת, משחקים שבהם אתה משחק דמות שבנויה מראש, עם מסלול מובנה שאותו היא צריכה לעבור הם לא בדיוק RPG אלא Role Assuming Games. אתה לא משחק דמות לפי בחירתך, אלא נוטל תפקיד קיים שמוכתב לך מראש. רוב המשחקים היפניים הם כאלו (אבל לא כולם) וגם כל הקמפיינים בHeroes הם כאלו.
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    אני חושב שהבעיה כאן היא שרבים מנסים להגדיר את משחקי התפקידים הממוחשבים לפי שורשיהם במשחקי התפקידים השולחניים. יש הפרדה ברורה בין המשחקים הללו ואין טעם לנסות להגדיר את אחד לפי השני.

    המאפיין הדומיננטי ביותר במשחקי תפקידים הוא פיתוח הדמות. לכן דואס אקס הוא משחק פעולה מגוף ראשון עם אלמנטים ממשחקי תפקידים וGTA הוא משחק פעולה מגוף שלישי עם אלמנטים ממשחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי Chaotic
    אני חושב שהבעיה כאן היא שרבים מנסים להגדיר את משחקי התפקידים הממוחשבים לפי שורשיהם במשחקי התפקידים השולחניים. יש הפרדה ברורה בין המשחקים הללו ואין טעם לנסות להגדיר את אחד לפי השני.

    המאפיין הדומיננטי ביותר במשחקי תפקידים הוא פיתוח הדמות. לכן דואס אקס הוא משחק פעולה מגוף ראשון עם אלמנטים ממשחקי תפקידים וGTA הוא משחק פעולה מגוף שלישי עם אלמנטים ממשחקי תפקידים.
    פה אני לא מסכים איתך. דואס אקס הוא הרבה יותר משחק תפקידים ממשחק פעולה.
    GTA לעומת זאת... לא בדיוק הייתי קורא לשטות הזאת של ללכת לחדר כושר "פיתוח דמות".
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    פה אני לא מסכים איתך. דואס אקס הוא הרבה יותר משחק תפקידים ממשחק פעולה.
    GTA לעומת זאת... לא בדיוק הייתי קורא לשטות הזאת של ללכת לחדר כושר "פיתוח דמות".
    זה הרבה מעבר חדר כושר (שמפתח את הדמות שלך כי הוא גורם למכות שלך להיות חזקות יותר), זה גם העניין שאם רצים הרבה הכושר עולה, אם יורים בסוג נשק מסוים הרבה היכולת לדייק עולה והעניין שאם נוהגים הרבה השליטה בסוג כלי הרכב עולה. כמו גם ככל שצוללים יותר אפשר לצלול ליותר זמן. GTA:SA הוא רחוק מלהיות שטחי. אלו אלמנטים של תפקידים... זה כזה פשוט.
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי Chaotic
    זה הרבה מעבר חדר כושר (שמפתח את הדמות שלך כי הוא גורם למכות שלך להיות חזקות יותר), זה גם העניין שאם רצים הרבה הכושר עולה, אם יורים בסוג נשק מסוים הרבה היכולת לדייק עולה והעניין שאם נוהגים הרבה השליטה בסוג כלי הרכב עולה. כמו גם ככל שצוללים יותר אפשר לצלול ליותר זמן. GTA:SA הוא רחוק מלהיות שטחי. אלו אלמנטים של תפקידים... זה כזה פשוט.
    נכון, אבל SA לקח את כל האלמנטים (או יותר נכון לומר "בזז") משלל משחקים ולא באמת השקיע בהם לעומק. גם כל המיני-משחקונים הדביליים שיש בו עם הריקודים, שנלקחו כאילו מתוך DDR ואחרים, או משחקי הספורט (כדורסל, סנוקר וכו') שבאו כאילו להראות "אנחנו יכולים לייצר משחק נוסף בתוך המשחק שלנו!" וכל התספורות והתלבושות (שהיו ממש עלובות, תסתכלו על דף ג'ם בשביל לראות איך עושים את זה כמו שצריך) וכל השליטה ברכבים לא סטנדרטיים. כל המשחק הזה בה להציג "אני יכול לעשות הכל" אבל בעצם חוץ מהנהיגה והדברים שהוא ידע לעשות טוב מקודם גם בוויס סיטי, כל הביצועים של הדברים החדשים היו ממש על הפנים.
    אז אפשר להתייחס אליו בתור משחק תפקידים, אבל בתור אחד כזה - הוא ממש ממש גרוע. לטובתו, עדיף לא שלא יכנס לקטגוריה של משחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    נכון, אבל SA לקח את כל האלמנטים (או יותר נכון לומר "בזז") משלל משחקים ולא באמת השקיע בהם לעומק. גם כל המיני-משחקונים הדביליים שיש בו עם הריקודים, שנלקחו כאילו מתוך DDR ואחרים, או משחקי הספורט (כדורסל, סנוקר וכו') שבאו כאילו להראות "אנחנו יכולים לייצר משחק נוסף בתוך המשחק שלנו!" וכל התספורות והתלבושות (שהיו ממש עלובות, תסתכלו על דף ג'ם בשביל לראות איך עושים את זה כמו שצריך) וכל השליטה ברכבים לא סטנדרטיים. כל המשחק הזה בה להציג "אני יכול לעשות הכל" אבל בעצם חוץ מהנהיגה והדברים שהוא ידע לעשות טוב מקודם גם בוויס סיטי, כל הביצועים של הדברים החדשים היו ממש על הפנים.
    אז אפשר להתייחס אליו בתור משחק תפקידים, אבל בתור אחד כזה - הוא ממש ממש גרוע. לטובתו, עדיף לא שלא יכנס לקטגוריה של משחקי תפקידים.
    מעולם לא התחברתי למשחקי GTA אבל SA היה פשוט מאוד אחד המשחקים היותר מדהימים שיצא לי לשחק בהם. אם הוא היה משחק יריות מגוף ראשון הוא היה שני רק לHALF LIFE ואם הוא היה משחק תפקידים הוא ללא ספק היה אחד מהמשחקים הטובים ביותר בהיסטוריה. לא משנה באיזו קטגוריה תשים אותו, הוא ללא ספק אחד המשחקים היחידים אי פעם שהצליח לשלב כל כך הרבה דברים במשחק, לגרום לזה להיות נוח ולהרגיש טבעיו באותו הזמן לגרום לזה להיות כל כך מהנה. היו לא מעט חיקויים למשחק ואף אחד מהם לא הצליח ליצור שילוב מדהים כזה בין ז'אנרים. הוא לא מתרכז בז'אנר של משחקי תפקידים ולכן הוא לא מציג את העומק שיש בחלק ממשחקי התפקידים (FFX שמציג מערכת פיתות דמויות אדירה). אולי כמשחק תפקידים הוא לא טוב אבל משחק הוא הרבה יותר מסכום כל חלקיו.

    מעבר לזה, לא אמרתי שהוא משחק תפקידים. הוא משחק פעולה בעל אלמנטים שנלקחו ממשחקי תפקידים. האלמנטים האלה - פיתוח הדמות - הם האלמנטים שמגדירים משחק תפקידים כשייך לז'אנר משחקי התפקידים.
    בכלל, לאחרונה הרבה מאוד משחקים מכניסים אלמנט מסוים של משחקי תפקידים בצורת יכולות חדשות לדמות או שיפור יכולות קיימות. אולי זה מראה על הפופולריות הגדלה של הז'אנר.
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    מצד שני גם משחקי תפקידים מאמצים דברים ממשחקים אחרים, כך שנוצרים לנו הרבה משחקים היברידים שלא באמת משתייכים לזאנר מסויים
    אבל בניגוד אליך SA ממש איכזב אותי. שיחקתי קלות במשחקים הקודמים בסדרה עד לVICE CITY. שם כבר נכנסתי עמוק הרבה יותר וחרשתי על כל דבר קטן שם, כולל חיפוש כל הCRAZY JUMPS ודברים אחרים.
    אחר כך הגיע SA ובהתחלה פשוט התפלאתי מהגודל העצום שלו והאפשרויות החדשות שנפתחו לך.
    רק בדיעבד הבנתי שכל האפשרויות האלו הן כולן חצי אפויות: דחפו המון דברים חדשים קטנים אבל לא באמת השקיעו באף אחד מהם. וזה איכזב אותי, כי בVICE CITY כל דבר היה מושקע לפרטי פרטים, אפילו שהוא היה הרבה יותר קטן מSA, וזה מה שאהבתי בו. כאן הגודל בא על חשבון ההשקעה. בSAכשהגעתי ללאס ונטורס המשחק פשוט הפסיק למשוך אותי - אולי בגלל העלילה שהתישה אותי ואולי בגלל הגודל והכמות של המשימות שכבר הרגשתי שחוזרות על עצמן. בנקודה הזאת עזבתי את המשחק, וזה לא משהו שקורה לי הרבה במשחקים.
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    מצד שני גם משחקי תפקידים מאמצים דברים ממשחקים אחרים, כך שנוצרים לנו הרבה משחקים היברידים שלא באמת משתייכים לזאנר מסויים
    אבל בניגוד אליך SA ממש איכזב אותי. שיחקתי קלות במשחקים הקודמים בסדרה עד לVICE CITY. שם כבר נכנסתי עמוק הרבה יותר וחרשתי על כל דבר קטן שם, כולל חיפוש כל הCRAZY JUMPS ודברים אחרים.
    אחר כך הגיע SA ובהתחלה פשוט התפלאתי מהגודל העצום שלו והאפשרויות החדשות שנפתחו לך.
    רק בדיעבד הבנתי שכל האפשרויות האלו הן כולן חצי אפויות: דחפו המון דברים חדשים קטנים אבל לא באמת השקיעו באף אחד מהם. וזה איכזב אותי, כי בVICE CITY כל דבר היה מושקע לפרטי פרטים, אפילו שהוא היה הרבה יותר קטן מSA, וזה מה שאהבתי בו. כאן הגודל בא על חשבון ההשקעה. בSAכשהגעתי ללאס ונטורס המשחק פשוט הפסיק למשוך אותי - אולי בגלל העלילה שהתישה אותי ואולי בגלל הגודל והכמות של המשימות שכבר הרגשתי שחוזרות על עצמן. בנקודה הזאת עזבתי את המשחק, וזה לא משהו שקורה לי הרבה במשחקים.
    אני יודע שזה לא דיון על SA אבל אני חייב להגיב.

    אחד הדברים ששמתי לב אליהם בSA הוא העובדה שלמרות גודלו העצום הוא מגוון בצורה מדהימה. מעבר לזה, הוא מאוד מלוטש. גם אחרי 20 שעות משחק הציגו בפניי אלמנטים חדשים במשחק (סירות, ללמוד לטוס ועוד ועוד ועוד) והאלמנטים הסיפוריים פשוט משכו אותי להמשיך לשחק ולגלות עוד ועוד. הרעיון של לכבוש אזורים בשם הכנופיה שלך זה רעיון אדיר שמכניס קצת אסטרטגיה למשחק (השקעתי שעות בשביל להקיף אזור אחד מסוים ולבסוף לאכול להם את האמא). המשימות בשלבים מאוחרים יותר במשחק ממש לא חזרו על עצמן (להטיס מטוסים ולהרוג איתם אנשים, למשל). אני לא יודע מה גרם לך להתאכזב מהמשחק כל כך אבל זו דעתך וזה אחלה... אולי שיחקת בגירסאת הPC? הבנתי שהיא די מחורבנת.
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    שמעו, זה אחלה דיון. האמת שלא חשבתי אפילו על GTA:SA כשנכנסו לכאן. כל כך ממהרים לסווג אותו כמשחק פעולה.
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    09.12.2006
    הודעות
    1,643
    SA לפחות לפי דעתי יש מספר אלמנטים מאוד ברורים של תפקידים
    אך הם באים כדי להעשיר את הפעולה שבמשחק. המשחק בא ליהיות משחק פעולה וגם עושה את זה מצויין אני לא יכול לומר שלא הוא אפילו עושה את האלמטים של תפקידים בצורה טובה מאוד. אבל כמו שאמרתי לפי דעתי הקטע של התפקידים בע להעשיר את הפעולה ולכן לפי דעתי המשחק עצמו צריך ליהיות מסווג כפעולה למרות שהוא גם משחק תפקידים.

    אבל באמת איך קובעים מי הארדקור גיימר RPG?
    מי שמשחק הרבה מאוד משחקי תפקידים?
    או שמספיק שיחק 3 או 4 אבל בעלי עומק בלתי יאומן ופיתוח דמות ומשחק של הדמות השפעה על הסביבה והעולם?
    ניראה לי יהיה נחמד עם אנחנו בתור קהילה נמצא את ההגדרה שלנו להארדקור RPG וכאלה
    כמובן זה חייב ליהיות בשיתוף של כל הקהילה. יכול ליהיות שזה לא יצליח וסביר להניח כי לכל אחד יש דעה שונה
    אבל עם זה יצליח זה יהיה נחמד מאוד
    שתף ב-Google+

הרשמה