תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 29
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    נראה שהרבה יותר מאשר בז'אנרים אחרים, במ"ת ממוחשבים העלילה היא הדבר החשוב ביותר. היא זו שתקבע בסופו של דבר כמה יהנה השחקן מהמשחק.
    דבר ראשון, האם אתם מסכימים? ובמידה וכן, אז למה זה ככה? לדעתי, בגלל האנשים שמשחקים במשחקי תפקידים. אנשים שנהנים ממערכת בניית דמות מורכבת (פחות או יותר המאפיין העיקרי של משחק תפקידים ממוחשב), לרוב ידרשו אותה רמת מורכבות גם בסיפור שלהם.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    אחירטחדרט
    הודעות
    6,180
    נכתב במקור על ידי ננסק
    נראה שהרבה יותר מאשר בז'אנרים אחרים, במ"ת ממוחשבים העלילה היא הדבר החשוב ביותר. היא זו שתקבע בסופו של דבר כמה יהנה השחקן מהמשחק.
    דבר ראשון, האם אתם מסכימים? ובמידה וכן, אז למה זה ככה? לדעתי, בגלל האנשים שמשחקים במשחקי תפקידים. אנשים שנהנים ממערכת בניית דמות מורכבת (פחות או יותר המאפיין העיקרי של משחק תפקידים ממוחשב), לרוב ידרשו אותה רמת מורכבות גם בסיפור שלהם.
    כן אני חושב שכן. כי ככל שהעלילה יותר טובה ומורכבת ומעניינת, זה יותר מזכיר משחקי תפקידים שולחניים, שבהם העלילה חשובה מאין כמוה.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    העלילה במשחקי תפקידים משחקת תפקיד (משחק מילים משובב-נפש... :rolleyes חשוב מאוד. אנחנו הרי זוכרים מה קרה ב-KotOR 2...
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    בשבילי לפחות, הדבר החשוב ביותר (גם לפני מערכת פיתוח הדמות) היא העלילה. בלי עלילה טובה שמערבת דמוית עמוקות עם היסטוריה ואישיות, קשה לי להתחבר למשחק ולשחק בו עד לסופו.
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    18
    אין דבר שיותר חשוב מהעלילה במשחקי תפקידים, במחשב/קונסולה ובשולחן כאחד. העלילה במשחק היא זו שמושכת את השחקן ומחברת אותו למשחק, ולאו דווקא הגרפיקה, דרך פיתוח הדמויות או כל דבר אחר. אני, לדוגמא, חושב שמשחקי ה-Final Fantasy הראשונים, אלה שעוד יצאו ל-GB ול-Nintendo, הם בין הטובים שקיימים גם בימים אלה.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    העלילה חשובה - ולא רק במשחקי תפקידים אלא בכל משחק שהוא (אולי למעט משחקים שמיועדים למולטי בלבד). היא מקיפה אותך לאורך כל המשחק ונותנת לך לשקוע פנימה ולהתחבר למשחק יותר טוב. מקס פיין והאלף לייף 2 הן דוגמאות מצוינות למשחקים שבהם העלילה תרמה המון למשחק ואנשים פחות זוכרים את זה.
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    העלילה חשובה - ולא רק במשחקי תפקידים אלא בכל משחק שהוא (אולי למעט משחקים שמיועדים למולטי בלבד). היא מקיפה אותך לאורך כל המשחק ונותנת לך לשקוע פנימה ולהתחבר למשחק יותר טוב. מקס פיין והאלף לייף 2 הן דוגמאות מצוינות למשחקים שבהם העלילה תרמה המון למשחק ואנשים פחות זוכרים את זה.
    אני דווקא כן זוכר את זה... לא ההיתי משחק בהאלף לייף 2 או במשחק הראשון בלי העלילה הנהדרת... אבל המשחקים האלו לא קשורים במיוחד לדיון בגלל שאלו משחקי פעולה ולא תפקידים.

    הסיפור הטוב ביותר שיצא לי לחוות במשחק תפקידים היה זה של FFX. הוא פשוט משך אותי פנימה מההתחלה ועד הסוף. לא רציתי להפסיק לשחק לרגע ושיחקתי מעל 200 שעות. וזה בלי להכיר בכלל את הסדרה הזאת. הוא היה המשחק הראשון שלי מהסדרה ורק בזכותו הכרתי עוד כמה משחקים שיצאו בעבר (יש לי את אחד ה"חידושים" בGBA).
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    28.10.2006
    עיר
    באר שבע
    הודעות
    307
    לא יודע.
    שלא תבינו אותי לא נכון .
    עלילה טובה מאוד מאוד מאוד מאוד חשובה לי .
    אבל אני מכיר המון משחקים שאישית אהבתי שלא היה להם עלילה מי יודע מה , דיאבלו הקלאסי,6עד9M&M הכיפי , וכן גם אולביון שאין לו עלילה מה יודע מה . כולם מצליחים וכולם אחלה משחקים
    משחק יכול להגיע רחוק גם בלי עלילה מדהימה .
    אבל הוא יכול להגיע עוד יותר רחוק איתה .
    Bonzyאומר : גל, החתימה שלך מטומטמת
    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    דיקין, אז מה לדעתך הוא הדבר החשוב ביותר עבור משחק תפקידים? המשחקיות? ושוב אני מדגיש, אנחנו מדברים כאן ספציפית על RPG, לא על ז'אנרים אחרים. (ולכן דיאבלו לדעתי לא נכנס תחת ההגדרה הזאת, אבל M&M כן).
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי -Deekin
    לא יודע.
    שלא תבינו אותי לא נכון .
    עלילה טובה מאוד מאוד מאוד מאוד חשובה לי .
    אבל אני מכיר המון משחקים שאישית אהבתי שלא היה להם עלילה מי יודע מה , דיאבלו הקלאסי,6עד9M&M הכיפי , וכן גם אולביון שאין לו עלילה מה יודע מה . כולם מצליחים וכולם אחלה משחקים
    משחק יכול להגיע רחוק גם בלי עלילה מדהימה .
    אבל הוא יכול להגיע עוד יותר רחוק איתה .
    אמנם בדיאבלו העלילה לא היתה מסובכת במיוחד ודי פשוטה ולינארית: דיאבלו נמצא למטה - לכו תהרגו אותו. אבל היא היתה שם, וחוץ ממנה היו גם כל סיפור המשנה הקטנים (הבוטצר ושות') שתרמו קצת.
    לעומת זאת, קשה לי קצת להבין את הביקורת על העלילה של אובליביון. היא נראתה לך טריוויאלית מידי? העולם לא נראה עמוק מספיק? מה היה חסר לך שם? אני דווקא מסתכל על קו משימות הDark Brotherhood כדוגמא קלאסית לסיפור צד מעולה שמתצפל מהעלילה הראשית.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    24.12.2006
    הודעות
    33
    עלילה חשובה לכל סיפור טוב, ולכן זה תלוי מה המשחק מנסה להשיג.

    אם זה משחק פעולה שרוצה להעביר סיפור, כמו, אם לשלוף באקראי (Yeah right. דוגמאות אקראיות הן אלו שלוקח הכי הרבה זמן לבחור), Metal Gear Solid 3: Snake Eater.
    העלילה היא חלק מרכזי וחיוני שם.
    לעומת זאת, במשחקי תפקידים מסויימים העלילה היא משנית ביותר, בעיקר במספר Hack & Slash-ים.

    החשיבות של העלילה טמונה במטרת המשחק, ריגארדלס אוף דה ז'אנר - אם זה משחק שאמור רק לספק איזו הנאה מהירה וקלילה כמו Counter Srike או Diablo, העלילה באמת לא קריטית.
    אם זה משחק כמו מטאל גיר או פליינסקייפ טורמנט, כמובן שהיא חשובה ומהווה חלק גדול מהמשחק וההנאה ממנו.
    TL;DR
    פעם ראיתי נאצי קשור לכזה ברז כיבוי אש, ונורא ריחמתי עליו, אבל אז נזכרתי שהוא נאצי, וכבר לא ריחמתי עליו כל-כך.
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי Raistlin
    עלילה חשובה לכל סיפור טוב, ולכן זה תלוי מה המשחק מנסה להשיג.

    אם זה משחק פעולה שרוצה להעביר סיפור, כמו, אם לשלוף באקראי (Yeah right. דוגמאות אקראיות הן אלו שלוקח הכי הרבה זמן לבחור), Metal Gear Solid 3: Snake Eater.
    העלילה היא חלק מרכזי וחיוני שם.
    לעומת זאת, במשחקי תפקידים מסויימים העלילה היא משנית ביותר, בעיקר במספר Hack & Slash-ים.

    החשיבות של העלילה טמונה במטרת המשחק, ריגארדלס אוף דה ז'אנר - אם זה משחק שאמור רק לספק איזו הנאה מהירה וקלילה כמו Counter Srike או Diablo, העלילה באמת לא קריטית.
    אם זה משחק כמו מטאל גיר או פליינסקייפ טורמנט, כמובן שהיא חשובה ומהווה חלק גדול מהמשחק וההנאה ממנו.
    אני חושב שאתה צודק. זה באמת תלוי במטרה של המשחק. באופן אישי, אני חושב שמשחקי מחשב הם מדיה בידורת שהמטרה שלהם היא להעביר סיפור מסוים ולכן משחקים חסרי עלילה בעליל (אני אוהב משחקי מילים גרועים, תאלצו לסלוח לי) לא מושכים אותי לרוב. לפי דעתי, בדיאבלו (השני, לפחות) יש עלילה לא רעה. היא לא ברמה של FF למיניהם אבל היא מספיק טובה בשביל לגרום לי לרצות להרוג עוד מפלצות ועוד מפלצות ועוד מפל...
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    25.12.2006
    הודעות
    8
    לדעתי עלילה תמיד תורמת, ובמיוחד במשחקי תפקידים, אבל היא לא גורמת הנאה רבה יותר במ"ת ממוחשבים. היא גורם שצריך כמובן להוסיף למשחק, תוספת טובה. במשחקי תפקידים שולחניים יש כאלה שחושבים שהיא לא גורם ההנאה המרכזי אבל היא בסיס גדול לרובם. פשוט יש משחקים שאי אפשר ללא עלילה, ולדעתי , לדוגמה טאליסמן, זה לא משחק משהו כי אין בו עלילה כלשהו שדוחפת את השחקנים ליותר. אבל סך הכל הנאה היא גורם מרכזי במשחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני חושב לדוגמא על Eye of the Beholder. לא יודע כמה מכם שיחקו בו, הוא די ישן, אבל הוא בהחלט עונה על ההגדרה של משחק תפקידים לזמנו ואין בו אפילו טיפת עלילה. מלבד כמה מיני-קווסטים במהלך ההרפתקה (והם ממש מיני), אין איזה סיפור מקיף מלבד "תרדו הכי עמוק במבוך ותהרגו מה שבדרך".
    עכשיו, הבעיה שלי עם EOB היא שאותו אני כן מחשיב כ-RPG, לעומת דיאבלו שאני מעדיף להחשיב כ-Action RPG (שזה משהו אחר לגמרי, בעיני, ולא עונה על הדרישה לסיפור טוב - משחקים שכאלו יכולים להיות טובים גם בלי עלילה משהו, כי המשחקיות כיפית מספיק בפני עצמה). אז איפה שמים את EOB? אולי הוא בכל זאת action-RPG? אולי הוא RPG קלאסי, ובעצם עלילה איננה חשובה באופן הכרחי?
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי ננסק
    אני חושב לדוגמא על Eye of the Beholder. לא יודע כמה מכם שיחקו בו, הוא די ישן, אבל הוא בהחלט עונה על ההגדרה של משחק תפקידים לזמנו ואין בו אפילו טיפת עלילה. מלבד כמה מיני-קווסטים במהלך ההרפתקה (והם ממש מיני), אין איזה סיפור מקיף מלבד "תרדו הכי עמוק במבוך ותהרגו מה שבדרך".
    עכשיו, הבעיה שלי עם EOB היא שאותו אני כן מחשיב כ-RPG, לעומת דיאבלו שאני מעדיף להחשיב כ-Action RPG (שזה משהו אחר לגמרי, בעיני, ולא עונה על הדרישה לסיפור טוב - משחקים שכאלו יכולים להיות טובים גם בלי עלילה משהו, כי המשחקיות כיפית מספיק בפני עצמה). אז איפה שמים את EOB? אולי הוא בכל זאת action-RPG? אולי הוא RPG קלאסי, ובעצם עלילה איננה חשובה באופן הכרחי?
    משחקי הRPG הקלאסיים הם אולטימה וWIZARDY שהיו בעצם ה"אבות הרוחניים" של הRPG ולפחות בסדרת אולטימה היתה עלילה. העולם התפצל משם לשני כיוונים כלליים:
    כיוון אחד הוא הRPG שהחלו להתפתח ביפן, וכללו קו עלילה מאד לינארי ויחסית פשוט. יש אנשים שאכן לא מסכימים עם ההגדרה RPG וקוראים להם Role Assuming Games. הם קוראים להם ככה בגלל שאתה לא מפתח דמות משלך ובוחר באיזה כיוון להתפתח אלא משחק תפקיד של דמות קיימת. בד"כ במשחקים האלו ההבדלים בין דמויות של שני שחקנים שסיימו אותם הן יחסית מינוריות.
    כיוון שני של התפתחות היה למשחקים שהיו מעט יותר מורכבים מבחינת בניית הדמויות שלהם. הם נתנו יותר חופש פעולה לשחקן ויותר בחירה. מן הסתם במשחקים האלו היתה פחות אינטראקציה עם דמויות אחרות בגלל שהמפתחים לא יכלו להתבסס על כך שהשחקן יחליט בהכרח אם לקיים אינטראקציה עם דמות מסוימת או פשוט יהרוג אותה ולכן הדיאלוגים במשחקים האלו היו מינוריים יותר. מצד שני הם כללו עלילה יותר מורכבת וברוב המקרים היא היתה לא לינארית ולכן נתנה לשחקן הרגשה כאילו הוא משפיע על העולם.
    EOB היה קצת בעייתי, כי הוא היה מעיין משחק היברידי של שני הזאנרים ואולי בגלל זה הוא היה מוצלח כל כך. גם דיאבלו היה היברידי: הוא כלל קו עלילה מאד לינארי וברור עם הפרדה ברורה בין טוב לרע, ופיתוח התכונות של הדמות היה מאד מינורי, אבל מצד שני יכולת לבחור בין מספר דמויות שונות ולפתח את הכישורים שלהן לכיוונים אחרים לגמרי - ובנוסף היתה לו מערכת חפצים הכי מתקדמת שהיתה עד אז (שלא נדבר על דיאבלו השני). אולי בגלל זה גם הוא היה מוצלח כל כך.
    היום כל משחק הולך לכיוון קצת אחר ולכן קשה מאד לעשות הכללה שלהם, אבל למעט WOW שמיועד למולטיפלייר, המשחקים הכי מוצלחים היום מציגים עלילה מאד מפותחת ועולמות מאד מורכבים: משחקי BIOWARE למיניהם, סדרת ELDER SCROLLS ובמיוחד OBLIVION, סדרת FINAL FANTASY והרבה אחרים - כולם שמים הרבה מאוד דגש על עלילה ועל פיתוח העולם.
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני חושב שבמידה כלשהי אפשר להגיד גם על WOW שיש לו "עלילה" מוצלחת, אם נשתמש בביטוי מעניין שאמרת - פיתוח העולם. אין ספק שהעולם של WOW מפותח מאוד, ואני חושב שזה תורם לו מאוד בתור משחק RPG.
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי ננסק
    אני חושב שבמידה כלשהי אפשר להגיד גם על WOW שיש לו "עלילה" מוצלחת, אם נשתמש בביטוי מעניין שאמרת - פיתוח העולם. אין ספק שהעולם של WOW מפותח מאוד, ואני חושב שזה תורם לו מאוד בתור משחק RPG.
    אבל יש עולם ויש עלילה ואלו שני דברים שונים. כולם מסכימים שהעולם של KOTOR2 הוא עשיר ומפותח, אבל האנטי-קליימקס בסיפור העלילה שלו גרם לכך שהרבה אנשים לא יאהבו אותו.

    ואגב, עוד משהו ששווה לשאול זה איך בדיוק מגדירים משחקי H&S?
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    אבל יש עולם ויש עלילה ואלו שני דברים שונים. כולם מסכימים שהעולם של KOTOR2 הוא עשיר ומפותח, אבל האנטי-קליימקס בסיפור העלילה שלו גרם לכך שהרבה אנשים לא יאהבו אותו.

    ואגב, עוד משהו ששווה לשאול זה איך בדיוק מגדירים משחקי H&S?
    אני חושב שזה משחקים שמערכת הקרב שלהם מתבססת בעיקר על ללחוץ הרבה על העכבר ולא הרבה אסטרטגיה מעבר לזה. מידי פעם קסם זה או אחר, אבל הפיתוח במחלקת היכולות המיוחדות לא ענף ומפותח כמו במשחקים אחרים, בהם יש כמה וכמה עצי התפתחות.
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    21.11.2006
    הודעות
    12,174
    נכתב במקור על ידי Chaotic
    אני חושב שזה משחקים שמערכת הקרב שלהם מתבססת בעיקר על ללחוץ הרבה על העכבר ולא הרבה אסטרטגיה מעבר לזה. מידי פעם קסם זה או אחר, אבל הפיתוח במחלקת היכולות המיוחדות לא ענף ומפותח כמו במשחקים אחרים, בהם יש כמה וכמה עצי התפתחות.
    אז אתה בעצם מוציא את דיאבלו מהמשוואה, כי אפשרות פיתוח הדמות בו לפי היכולות המיוחדות (/הקסמים) היא די מגוונות ושתי דמויות באותה דרגה יהיו לרוב שונות לחלוטין אחת מהשניה.
    האם EYE OF THE BEHOLDERS הוא H&S? היו מעורבות בו הרבה לחיצות על העכבר.
    האם משחקי ELDER SCROLLS הם H&S? הם מערבים גם הרבה לחיצות על העכבר.
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    קרית עקרון
    הודעות
    11,006
    נכתב במקור על ידי gulmer
    אז אתה בעצם מוציא את דיאבלו מהמשוואה, כי אפשרות פיתוח הדמות בו לפי היכולות המיוחדות (/הקסמים) היא די מגוונות ושתי דמויות באותה דרגה יהיו לרוב שונות לחלוטין אחת מהשניה.
    האם EYE OF THE BEHOLDERS הוא H&S? היו מעורבות בו הרבה לחיצות על העכבר.
    האם משחקי ELDER SCROLLS הם H&S? הם מערבים גם הרבה לחיצות על העכבר.
    אתה יכול להשוות את פיתוח הדמויות של דיאבלו לזו של FFX, אלדר סקרולז המורדניים, נוורווינטר נייטס ועוד משחקים שלא נחשבים H&S.

    האסטרטגיה הנדרשת בפיתות דמות בחלק מהמשחקים האלה הרבה יותר משמעותית מאשר זו בדיאבלו (לאחר בחירת הדמות נותר רק להחליט אם אתה רוצה דמות עם כוח גבוהה או מנה גבוהה ולאחר מכן לבחור לך יכולת שאתה נורא אוהב ולהשקיע בעיקר בה).
    בנוסף, מערכת יכולות לרוב מציגה כמה וכמה צמתים שקובעים איזה סוג של דמות אתה רוצה. במקרה של דיאבלו זה לא המצב. אתה יכול להשקיע בכל יכולת שאתה רוצה, בכל פעם שאתה עולה רמה כל עוד אתה עומד בתנאי הראשוני של רמה מסוימת בשביל להשתמש בה.

    קח לדוגמא את FF. אפילו המשחקים הראשונים בסדרה הציגו מערכת יותר מגוונת. לכל דמות במשחק יש הרבה יותר יכולות מאשר בדיאבלו.

    רק להבהרה. אני לא רואה בתואר H&S כתואר מזלזל או משהו כזה. דיאבלו הוא H&S גאה ובשבילי לפחות הוא הH&S הטוב ביותר שאי פעם שיחקתי בו. הוא משחק פשוט נהדר.

    לפי וויקיפדיה (אני מת על וויקיפדיה H&S):
    משחקי H&S הם משחקים המתרכזים בעיקר בלחימה כדרך להשגת אמצעים.
    זה ממש בקיצור אבל אם אני לא טועה הכוונה, לצורך הדיון שלנו, היא שהדרך העיקרית להשיג נקודות ניסיון (המטרה העיקרית בכל משחק תפקידים) היא בלחימה. לא מקבלים נקודות ניסיון על השלמת קווסטים למיניהם או על ריצה (כמו בסדרת אלדר סקרולז).

    נראה שהמושג משמש כדי לזלזל במשחק זה או אחר אבל המשחקים עדיין פופולאריים מאוד.

    שתף ב-Google+

הרשמה