תפריט ראשי

12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 20 מ 25
  1. #1
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    זוהי הצעה פשוטה אך מאוד שימושית לטעמי.

    ההצעה: בדרגה שלישית מקבלת הדמות יכולת דמויית-לחש כלשהי, לשימוש חד-פעמי ביום, לבחירה לפי שיקול המנחה. לא חשוב מה המקצועות שבחרה, או מה הגזע שלה.

    שיקול המנחה צריך להתבסס על שני דברים:
    1. לוודא שהיכולת מתאימה לאופי שהדמות יצרה עד כה. ולכן דרגה שלישית, כדי לתת לדמות קצת זמן להתבסס.
    2. שהלחש הנבחר לא חזק מדי. כדאי משהו מדרג 1 או 0 (במקרה של 0, לאפשר שימוש פעמיים ביום), מסוג שאינו שימושי בקרבות. כלומר, לא משהו שמשפיע על דרג"ש או התקפה, או שגורם נזק. דוגמאות בהמשך.

    למה לעשות את זה בכלל? כי משיגים בכך שני דברים:
    1. השחקן מרגיש שהוא זוכה במשהו מעל ומעבר, בונוס מיוחד, שהרי זה לא משהו שהחוקים היבשים מאפשרים. מאחר וכל השחקנים בקבוצה יקבלו כוחות שכאלו, עדיין נשמר האיזון בקבוצה - כך שאף אחד לא ירגיש חלש יחסית לאחרים, ובכל זאת כולם ירגישו שאקלים יותר ביחס לדמויות אחרות בעולם המשחק. וסבבה, למה לא - כל המטרה של המשחק היא לשחק גיבורים מגניבים.
    2. שימושיות רבה יותר, וקצת להאיץ את קצב המשחק. בחירה בלחשים נכונים יכולה לעודד את ההרפתקה להיתקדם יותר מהר ובכיוונים נכונים, ראו דוגמאות בהמשך.

    לדוגמא, בחבורה שלי משחקים נינג'ה וברברי. הנינג'ה זכתה ביכולת להטיל אותות כיכולת דמוית לחש אחת ליום, בהסבר שהיא רואה את זרימת כוחות הצ'י בעולם, ולכן אחת ליום יכולה להתרכז ולהרגיש האם כיוון התקדמות כלשהו זורם עם הצ'י (חיובי) או נגדו (שלילי). זוהי התפתחות של שאר יכולות הצ'י של הנינג'ה, בהן היא אוהבת להשתמש (אופי של הדמות). הברברי זכה ביכולת להטיל זיהוי אחת ליום, בהסבר שהוא חובב מאוד אוצרות וזהב (זהו האופי של הדמות, כפי ששוחק באופן מובהק), והוא כבר מיומן כל כך בזיהוי ואבחנה בין חפצים קסומים, עד שאחת ליום הזיהוי הזה מגיע לרמה על טבעית ממש - והוא מסוגל בתחושה של רגע להבין מה היכולות של חפץ קסום אחד שברשותו.
    שני הלחשים האלו עוזרים לקדם את המשחק ולהאיץ עניינים - למשל, הברברי יוכל להשתמש כבר עכשיו בגרזן בוער 1+ שמצא, במקום לזרוק אותו לערימת הציוד ולחכות עד סוף ההרפתקה כדי לבדוק אותו עם קוסם בעיר (אין מטיל לחשים בחבורה, ואפילו אם היה, לא סביר שיקח זיהוי בזמן שמסתובבים במבוך ובהתחשב בכך שהוא רק בדרגה 3). לכן הקרבות הבאים יהיו מהירים מעט יותר, ומגניבים מעט יותר. הנינג'ה יכולה לכוון את החבורה לכיוון הנכון ובכך לחסוך עשרים דקות של שוטטות מיותרת.

    ככל שעולים בדרגות כך היכולות נעשות פחות ופחות משמעותיות, אבל זה לא חשוב - הן כבר השיגו את מטרתן.
    שתף ב-Google+

  2. #2
    הצטרף בתאריך
    07.12.2006
    עיר
    גבעתיים
    הודעות
    698
    חוק חלופי מאד מעניין. נתעלם מהמכות שילכו בין השחקנים למנחה לרגע. בחירת היכולת המיוחדת דמוית לחש, לא בעייתית בעינייך כשמדובר במקצועות נטולי יכולות/לחשים? כלומר, הלוחם הממוצע, איך אתה מסביר (או איך הדמות מסבירה לסובבים אותה) את מקור היכולת המיוחדת?
    כוכבי כסף הוצאה לאור
    www.silverstars.co.il
    המקור השלם לפנטסיה בישראל - מגוון משחקי תפקידים, לוח, קלפים, מיניאטורות וספרי קריאה !
    המוציאה לאור הגדולה בישראל של משחקי תפקידים.
    שתף ב-Google+

  3. #3
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    כמו שעשיתי עם הברברי והנינג'ה שלי (שאף אחד מהם אינו מטיל לחשים) - לעיתים קסם הוא פשוט יכולת מאוד מאוד גבוהה במשהו. ההברקה החד-יומית של הברברי אולי לא נתפסת בעיניו כקסומה, אבל היא כזו. (ולכן גם לא תעבוד בתוך שדה נוגד קסם, אגב).

    מבחינת השחקנים, לא היו אצלי מכות בכלל. כולם היו מרוצים שקיבלו משהו, וכולם שמחו גם מהיכולות של שאר חברי הקבוצה - כי השתדלתי לבחור יכולות שיעזרו למעשה לכולם. (אותות הוא שימושי לקבוצה כולה, וכך גם זיהוי חפצי קסם).

    למעשה, אני יותר אתקשה למצוא יכולת דמוית לחש מתאימה בשביל מקצוע מטיל לחשים. דווקא בגלל שאצלו כל השפעה קסומה בדרך כלל מוסברת כלחש שהוא יודע להטיל.
    שתף ב-Google+

  4. #4
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קבוצת יבנה
    הודעות
    2,468
    אם אתה תקוע אתה תמיד יכול להגיד שזה בגלל שהוא התאמן הרבה ומכיר את הקסם הזה כ"כ טוב....



    נכתב במקור על ידי נחל
    ניצחתי אותך בואנגולושפריץ
    או איך שלא קוראים לזה
    הזה עם הטוטם

    אני:
    ג'אנגל ספיד?
    שתף ב-Google+

  5. #5
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    תכל'ס. האמת שאפילו יש כישרון שמאפשר לעשות בדיוק את זה.
    שתף ב-Google+

  6. #6
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    חוק מגניב ביותר. הייתה לי דמות נוכל שהיה לה מזל. כל הזמן התקפות קריטיות, אויבים לא הצליחו לפגוע בו וכאלה. אני חושב שהכי מתאים זה True Strike, אבל מצד שני, תמיד יצא לי מספר בטווח הקריטי. באמת! הקוביה הראתה טווח גדול יותר של מספרים ככל שהטווח הקריטי של הנשק היה גדול יותר, והיא כמעט אף פעם לא הראתה מספר נמוך מ-12 (שהיווה סימן למכה קריטית ).
    שתף ב-Google+

  7. #7
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קבוצת יבנה
    הודעות
    2,468
    נכתב במקור על ידי ננסק
    תכל'ס. האמת שאפילו יש כישרון שמאפשר לעשות בדיוק את זה.
    אז זה יכול להיות כישרון שהוא מקבל בחינם רק שזה מוגדר כיכולת קסומה(או לא,איך שאתה רוצה)



    נכתב במקור על ידי נחל
    ניצחתי אותך בואנגולושפריץ
    או איך שלא קוראים לזה
    הזה עם הטוטם

    אני:
    ג'אנגל ספיד?
    שתף ב-Google+

  8. #8
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    מגניב! אני ידבר אם השה"מ שלי אולי הוא יאשר את זה

    שתף ב-Google+

  9. #9
    הצטרף בתאריך
    17.12.2006
    הודעות
    96
    רעיון מעניין.
    אבל השאלה היא האם אתה באמת רוצה לתת לדמות חזקה ממילא גם לחשים?
    אני מתכוון לזה שנזיר נניח-אם הוא יקבל גם יכולות לחש הוא יהיה עוצמתי הרבה מדי.
    כמובן שיש מקרים ויש מקרים,אבל אי אפשר להחיל את זה כחוק קבוע.
    שתף ב-Google+

  10. #10
    הצטרף בתאריך
    26.10.2006
    עיר
    הוד השרון
    הודעות
    4,186
    נכתב במקור על ידי gdil13
    רעיון מעניין.
    אבל השאלה היא האם אתה באמת רוצה לתת לדמות חזקה ממילא גם לחשים?
    אני מתכוון לזה שנזיר נניח-אם הוא יקבל גם יכולות לחש הוא יהיה עוצמתי הרבה מדי.
    כמובן שיש מקרים ויש מקרים,אבל אי אפשר להחיל את זה כחוק קבוע.
    ופה בדיוק נכנס שיקול הדעת של השה"מ. שה"מ בד"כ לא יאשר דברים מעצבנים של מאנצ'קינים. בנוסף, הוא אמר שהלחש מוגבל עד לרמה ראשונה. ברמה הראשונה יש יותר לחשים שימושיים מחזקים. לדעתי, הלחש נחשב ללחש של מטיל בדרגה 1, ככה שגם אם איכשהו מוצאים אפשרות לקחת Magic Missile - הוא לא ישתפר.
    שתף ב-Google+

  11. #11
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קבוצת יבנה
    הודעות
    2,468
    הוא אמר בפרוש שהוא לא נותן לחשים שמשפיעים על קרב בצורה ישירה.



    נכתב במקור על ידי נחל
    ניצחתי אותך בואנגולושפריץ
    או איך שלא קוראים לזה
    הזה עם הטוטם

    אני:
    ג'אנגל ספיד?
    שתף ב-Google+

  12. #12
    הצטרף בתאריך
    23.10.2006
    עיר
    אחירטחדרט
    הודעות
    6,180
    זה נשמע נחמד. אבל יכול להיות שאחר כך השחקנים יצפו לעוד צ'יפורים...
    שתף ב-Google+

  13. #13
    הצטרף בתאריך
    15.12.2006
    עיר
    קדרון
    הודעות
    937
    פשוט תבהיר להם שזה היה חד פעמי ושלא יהיהו עוד

    שתף ב-Google+

  14. #14
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    אני חושב שדוגמאות נוספות ל-"שיקול דעתו של השה"מ" יכולות לעזור. למשל, מלבד במקרים קיצוניים (אם זה ממש מתאים לדמות, השחקן מוצא סיבה מעולה, וזה לא מערער אותה יותר מדי מבחינת איזון) לא הייתי נותן יכולת דמוית לחש עם הלחשים שריון מאגי, מגן, קליע קסם, או משהו כזה.
    אבל כן הייתי נותן הרגעת חיות, לחש דרואיד\סייר, לדמות שזה מתאים לה. ניתן להגיד שהיא מיומנת מספיק בהתמודדות עם חיות, שיש בה משהו מרגיע כלפיהן, באופן קסום ממש (אחת ליום, כאמור). לא הייתי מסכים לזה אילולא הדמות היתה גם לוקחת כמה רמות בטיפול בחיות, כמובן.
    שתף ב-Google+

  15. #15
    הצטרף בתאריך
    20.12.2006
    עיר
    טל מנשה
    הודעות
    173
    יש לי שאלה על החוק הזה:
    זה לא לשבור את היחודיות של הדמיות ללא קסם בכך שאתה נותן להם יכולות קסומות?
    שתף ב-Google+

  16. #16
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    שוב, זה בסך הכל לחש בודד, שימושי במידה מוגבלת מאוד, וחד פעמי ליום. זה ממש רחוק מלתת להן "יכולות קסומות". כמו כן, אם כבר אז זה רק מייחד אותן *יותר*. כי הברברי הזה הוא *היחיד בעולם* שיכול להשתמש בזיהוי.
    שתף ב-Google+

  17. #17
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קיבוץ יטבתה
    הודעות
    291
    אהבתי מאוד את הרעיון. האם רק הדמויות מקבלות יכולות אלו או שגם דמויות בלי שחקן מקבלות?

    קיבוצניק גאה יטבתניק שולט!!!!!!!!
    דרקון עם יו-יו שמכור לקוקה קולה!!!!!
    הדרקון הכחול השתגע!!!
    Another One Bites The Dust
    שתף ב-Google+

  18. #18
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    רק הדמויות - כי הן הגיבורים, ולהן מותר להיות טובות ומיוחדות יותר מאחרים.
    זה נובע מאותה המחשבה שמאחורי החוק הקלאסי למנחה, "לעולם אל תעשה דב"ש מגניב יותר מהגיבורים". זה פשוט מפספס את המטרה של המשחק.
    שתף ב-Google+

  19. #19
    הצטרף בתאריך
    16.12.2006
    עיר
    קיבוץ יטבתה
    הודעות
    291
    האם היכולות חייבות להיות מבוססות על לחשים או יכולות להיות המצאה חדשה כמו יכולת לגמד לחוש במתכת או מינרל מסוים?

    קיבוצניק גאה יטבתניק שולט!!!!!!!!
    דרקון עם יו-יו שמכור לקוקה קולה!!!!!
    הדרקון הכחול השתגע!!!
    Another One Bites The Dust
    שתף ב-Google+

  20. #20
    הצטרף בתאריך
    13.10.2006
    עיר
    המבוך של זאנדור
    הודעות
    1,644
    הן יכולות להיות מה שבא לך, אבל לטובת הפשטות אני מציע להשתמש בחוקים מוכרים. למשל, עבור גמד הייתי פשוט משפר את יכולת חוכמת האבן שלו באופן יוצא דופן, עבור בדיקות חיפוש והערכה למתכות.
    שתף ב-Google+

הרשמה